変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2025/07/16 00:46
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
防御 AC+1(反映済) Core Paladin TraitsPHB-2024, pg. 109 Insight・Persuasion Lay On HandsPHB-2024, pg. 109 You have a pool of healing power that replenishes when you finish a Long Rest. With that pool, you can restore a total of 10 HP. As a Bonus Action, you can touch a creature (which could be yourself) and restore a number HP to that creature, up to the maximum amount remaining in the pool. You can also expend 5 HP from the pool of healing to remove the Poisoned condition from the creature; those points don’t also restore HP to the creature. Lay On Hands: Healing Pool: 1 Bonus Action 20/20 Lay On Hands: Heal: 1 Bonus Action Lay On Hands: Purify Poison: 1 Bonus Action SpellcastingPHB-2024, pg. 110 Weapon MasteryPHB-2024, pg. 110 Javelin (Slow) Slow. If you hit a creature with a Javelin and deal damage to the creature, you can reduce its Speed by 10 ft. until the start of your next turn. If the creature is hit more than once with this property, the Speed reduction doesn’t exceed 10 ft. Longsword (Sap) Sap. If you hit a creature with a Longsword, that creature has Disadvantage on its next attack roll before the start of your next turn. Sap (Longsword): 1 Action Slow (Javelin): 1 Action Fighting StylePHB-2024, pg. 110 Fighting Style feat Defense Paladin’s SmitePHB-2024, pg. 110 You always have Divine Smite prepared and cast it without expending a spell slot once per Long Rest. Divine Smite(1st) / Long Rest Divine Smite(1st) Species Traits Creature TypePHB-2024, pg. 194 You're a Humanoid. SizePHB-2024, pg. 194 Your Size is Medium or Small, chosen when you select this species. ResourcefulPHB-2024, pg. 194 You gain Heroic Inspiration whenever you finish a Long Rest. SkillfulPHB-2024, pg. 193 You gain proficiency in one skill of your choice. Athletics VersatilePHB-2024, pg. 194 You gain an Origin feat of your choice. Alert Feats Manage Feats AlertPHB-2024, pg. 200 From Human Initiative Proficiency. When you roll Initiative, add +2 to the roll. Initiative Swap. Immediately after you roll Initiative, you can swap your Initiative with the Initiative of one willing ally in the same combat. You can’t make this swap if you or the ally has the Incapacitated condition. DefensePHB-2024, pg. 209 From Paladin You gain +1 to AC when wearing Light, Medium, or Heavy armor. Channel Divinity□□ 警告:イニシアチブロールに+2。イニシアティブをロールした直後、同じ戦闘に参加している味方1人のイニシアティブと交換できます。ただし、自分または味方が無力状態の場合は、この交換はできません。 サップ(ロングソード)ロングソードでクリーチャーに攻撃を命中させた場合、そのクリーチャーはあなたの次のターンの開始前に次の攻撃ロールで不利を受ける。 スロー(ジャベリン)ジャベリンでクリーチャーにダメージを与えた場合、次のターン開始時までそのクリーチャーの速度を10フィート減少させることができる。この特性を持つクリーチャーが複数回攻撃を受けた場合、速度減少は10フィートを超えることはない。 パラディンのスマイトPHB-2024、110ページ あなたは常にDivine Smiteを準備しており、Long Rest ごとに 1 回、呪文スロットを消費せずにそれを唱えます。 神の一撃(1st ) / 長い休息 神の一撃(1st ) チャネル神性チャネル神性PHB-2024、110ページ 外方次元界からエネルギーを直接導き出し、魔法効果の源とすることができます。このクラスの「チャネル・ディヴィニティ」を使用するたびに、どの効果を生み出すかを選択できます。このクラスの「チャネル・ディヴィニティ」は大休憩ごとに2回使用できますが、小休憩を終えると消費した回数を1回回復できます。 チャネル・ディヴィニティがセーヴィング・スローを必要とする場合、その DC はパラディンの呪文セーヴィング DC (DC 12 ) に等しくなります。 神性伝達:神聖なる感覚:1ボーナスアクション チャネリング・ディヴィニティ:1アクション 用途: / 長い休息 パラディンのサブクラスPHB-2024、111ページ 忠誠の誓い 献身の誓いの呪文PHB-2024、113ページ 悪と善からの保護(1番目) 信仰の盾(1番目) 聖なる武器PHB-2024、113ページ 攻撃アクションを行う際、チャネリング・ディヴィニティの使用回数を1回消費することで、近接武器に正のエネルギーを付与できます。10分間、またはこの能力を再度使用するまで、その武器による攻撃ロールに+2の修正が加えられ、そのたびに通常のダメージ種別または光属性ダメージを与えることができます。また、武器は半径20フィートに明るい光を、さらに半径20フィート外に薄暗い光を発します。 この効果は早期に終了できます (アクションは不要)。また、武器を所持していない場合は早期に終了します。 神聖な武器:武器に魔法をかける:1ア​​クション 4能力値上昇 筋+2(反映済)
背景 BACK GROUND
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
尊ぶもの IDEALS
関わり深いもの BONDS
弱味 FLAWS
その他設定など
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
コモン、ゴブリン、オーク
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
Sap. If you hit a creature with a Longsword, that creature has Disadvantage on its next attack roll before the start of your next turn. Sap (Longsword): 1 Action Slow (Javelin): 1 Action Slow. If you hit a creature with a Javelin and deal damage to it, you can reduce its Speed by 10 feet until the start of your next turn. If the creature is hit more than once by weapons that have this property, the Speed reduction doesn’t exceed 10 feet.
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
誓:Protection from Evil and Good
誓:Shield of Faith
Detect Magic(C)
Divine Favor
Divine Smite(1回)
Divine Smite
Heroism
Purify Food and Drink
Searing Smite
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード