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タグ
キャラクター名
クトニオス・ハーペル
属性
中立にして善(NG)
プレイヤー名
へんくま
最終更新
2022/10/12 23:33
クラス
ウィザード
レベル
14
経験値
 
神格
ミストラ
種族
人間
サイズ
中型
年齢
23
性別
身長
5'9" 177cm
体重
136.56lb. 62kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 
イニシアチブ 【敏捷力】 その他
3
2
1
AC 敏捷 防具 その他
12
10
2
 
 
 
移動速度 基本 防具 アイテム その他
30ft./6sq.
30
 
 
 
特殊な移動
 
能力値
現在値 能力値 能力値
修正
8
【筋力】
STR
-1
14
【敏捷力】
DEX
+2
14
【耐久力】
CON
+2
20
【知力】
INT
+5
12
【判断力】
WIS
+1
12
【魅力】
CHA
+1
インスピレーション
 
習熟ボーナス
5

セーヴィング・スロー
  セーヴ  能力修正  その他  習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
1
-1
2
 
【敏捷力】
4
2
2
 
【耐久力】
4
2
2
 
【知力】
12
5
2
5
【判断力】
8
1
2
5
【魅力】
3
1
2
 

ヒットポイント
 
最大HP HP現在値
86
86
一時的HP ヒットダイス
 
14d6
 
死亡セーヴ
成功 □□□ 失敗 □□□
技能:SKILLS
技能値 技能名 能力 習熟 その他
2
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】1 
 
1
7
〈医術〉
MEDICINE
【判】1 
5 レ
1
0
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】-1 
 
1
3
〈隠密〉
STEALTH
【敏】2 
 
1
3
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】2 
 
1
2
〈看破〉
INSIGHT
【判】1 
 
1
2
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】1 
 
1
6
〈自然〉
NATURE
【知】5 
 
1
11
〈宗教〉
RELIGION
【知】5 
5 レ
1
2
〈生存〉
SURVIVAL
【判】1 
 
1
2
〈説得〉
PERSUASION
【魅】1 
 
1
11
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】5 
5 レ
1
2
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】1 
 
1
3
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】2 
 
1
2
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】1 
 
1
2
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】1 
 
1
11
〈魔法学〉
ARCANA
【知】5 
5 レ
1
11
〈歴史〉
HISTORY
【知】5 
5 レ
1

受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
12
 
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃 攻撃
ボーナス
ダメージ 備考
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
背景 BACK GROUND
技能習熟:〈魔法学〉、〈歴史〉
言語:任意の言語2つ(巨人語、Infernal)
装備:黒インクのつぼ、羽ペン、小さなナイフ、死んだ同輩から
の手紙(その中の質問に君はまだ答えられていない)、普通の服1
着、ベルトポーチ(10gp入り)
 
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
自分より愚かな者を助けるのに慣れており、物事を噛んで含めるように辛抱強く説明する。

面白い謎が何より大好きである。
 
尊ぶもの IDEALS
知識。力も成長も知識を通じて得られる。(中立)
 
関わり深いもの BONDS
私は知識のために魂を売った。だがいつか大きな偉業をなしとげ魂を取り戻したい。
 
弱味 FLAWS
世の人はデーモンを見ると思わず悲鳴をあげて逃げ出す。
私は思わず足を止めて解剖学上の知見を記してしまう。
 
その他設定など
ロングサドルに生まれ育ったハーペル一族の若者。故郷の外に憧れ、ウィザード修行も中途半端なうちに故郷を出て、ソードコードをさすらう。ウォーターディープで本格的に秘術を学び、呪文書に「秘術的意識」を宿らせる事に成功する。

しかし、その過程で彼は罪を犯した。好奇心の赴くままにウォーターディープでとある事件に首を突っ込んだ彼は、危機に陥った。同期入門した同輩に助けを求め、彼は救われたが、同輩は彼を庇うようにして逝く。彼のマジックミサイルが同輩の仇を討ち、彼は事件を解決したとみなされた。

しかし、彼自身は知っている。同輩が襲われた時、「彼が死ねば、秘術的意識を覚醒させる術を授けられるのは、自分だ」と。彼の師は、最も優れた者に術を授けようとしており、同輩は彼から見ても天才だった。

この時の逡巡は僅かであった。また、これによって同輩が命を落とさずに済んだかどうかはわからない。だが、彼の心の片隅に罪の意識が芽生えた事は事実であった。知識のために友人と魂を売ったという罪の意識は消えなかった。

彼は術を授けられた後、修行と同輩の遺族に遺品を届けるという名目で師のもとを発った。同輩の故郷、バルダーズゲートを目指した。しかし、彼は遺族に会わなかった。いや、会えなかったのだ。そんな己を何かへと掻き立てようとして、フレイミングフィストの徴募へ応募した。

同輩の遺品は、研究ノートである(手紙からの変更を希望)。研究は、次元界、意識、魂、死、意識などについての広範なもので、形而上学的と言ってもいい代物である。ノートにはあるメモ書きがあった。「ケレンヴォーのみもとを越え、魂が転生を経ても、意識はまだどこかに保存され得るのだろうか? いつの日か私が死して後、その遥か先、この私の意識はまだどこかに残っているのだろうか?」

その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
言語:共通語、オーク語、巨人語、Infernal(DM許可済)
 
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
 
金貨(GP)
7
エレクトラム貨(EP)
 
銀貨(SP)
3
銅貨(CP)
 

貨幣総重量
0.2
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名重量数量
黒インクのつぼ
 
1
羽ペン
 
1
小さなナイフ
 
1
死んだ同輩のノート(その中の疑問に君はまだ答えられていない)
 
1
普通の服1 着
3
1
ベルトポーチ
1
1
ダガー
1
1
呪文構成要素ポーチ
2
1
Arcane Grimore+2 (attunement*) →メインの呪文書
3
1
ファインド・ファミリア物質要素(10gp)
 
5
Enduring Spellbook 100gp
3
1
Hat of Wizardry 100gp
 
1
学者パック
 
 
 Backpack
5
1
 Book of lore
5
1
 Bottle of ink
 
1
 Ink pen
 
1
 Parchment
 
10
 Little bag of sand
 
1
 Small knife
 
1
Bedroll 1gp
7
1
Waterskin 0.2gp
5
1
Potion of Healing 50gp
0.5
2
書き写し用インク1450gpぶん
 
 
Stone of Good Luck (attunement*)
 
 
Ration (1day) 0.5gp
2
2
Wand of Web (attunement) ch7
 
 
Broom of Flying
3
1
聖水 *2
1
2
耐毒剤 *2
 
 
呪文書E
3
1
呪文書F
3
1
呪文書G&H&I
9
1
インコの被膜
 
 
Robe of Stars (attunement*)
 
 
フラミーに刺さったスパインドデヴィルの棘
 
 
アイデンティファイの物質要素(100gp)
 
 
Scroll of Identify
 
 
Bracers of Defense (attunement)  ルール―に
 
 

貨幣・装備総重量
60.2lb.

特徴・特性 FEATURES & TRAITS
 能力値上昇:2種類の別々の能力値(君が選択する)が1ずつ上昇す
る。
 技能:任意の1つの技能に習熟する。→宗教
 特技:任意の1つの特技を得る。→Telekinetic
 移動速度:君の基本的な歩行移動速度は30フィートである。
 言語:共通語、追加1→オーク語

習熟
鎧:――
武器:ダガー、ダーツ、スリング、クオータースタッフ、ライト・クロスボウ
道具:――
セーヴィング・スロー:【知力】、【判断力】
技能:以下から2つ選択;〈医術〉、〈看破〉、〈宗教〉、〈捜査〉、〈魔法学〉、〈歴史〉→捜査、医術

装備品
・(a)クオータースタッフ、または(b)ダガー
・(a)呪文構成要素ポーチ、または(b)秘術焦点具
・(a)学者パック、または(b)探険家パック
・呪文書

初級呪文
ライト
Mind Sliver
Shape Water
メイジ・ハンド(特技で追加)
プレスティディジテイション
マイナーイリュージョン

呪文書
1st:
バーニング・ハンズ
マジック・ミサイル
スリープ
メイジ・アーマー
シールド
アラーム R
コンプリヘンド・ランゲージ R
ファインド・ファミリア R
サイレントイメージ
ディテクトマジック R
アイデンティファイ R (100gp真珠)
フォッグクラウド
フェザーフォール
Disguise Self
Ray of Sickness
Charm Person
Tasha's Hideous Laughter
Tensors Floating Disk R
アンシーンサーヴァント R
フォッグクラウド
(未)
Ice knife*
Catapult*
Earth Tremor*
Snare*
カラー・スプレー*

2nd:
ウェブ
Tasha'a Mind Whip
シーインヴィジビリティ
インヴィジビリティ
ミスティステップ
ダークヴィジョン
ダークネス
スコーチングレイ
Maximilian's Earthen Grasp
Snilloc's Snowball Storm
Cloud of Daggers
Dragon's Breath
(未)
Skywrite*
Warding Wind*
シャドウ・ブレード*
クラウン・オブ・マッドネス*

3rd:
ファイアボール
ライトニングボルト
スロー
カウンタースペル
ディスペルマジック
Tidal Wave
(未)
Erupting Earth*
Wall of Water*
キャットナップ*
ヒュプノティック・パターン*
メジャー・イメージ*

4th:
エヴァーズブラックテンタクルズ
Raulothim's Psychic Lance
オティルークスレジリエントスフィア
アーケインアイ
(未)
ハリューサナトリ・テレイン*
ファンタズマル・キラー*

5th:
ウォールオブフォース
Synaptic Static
レアリーズテレパシックボンド R
テレキネシス

6th:
ディスインテグレイト
グローブオブインヴァルネラビリティ
コンティンジェンシー
Mental Prison

7th:
フォースケイジ
リヴァースグラヴィティ
テレポート
プレインシフト

準備呪文数:19
(lv+知)

儀式発動
呪文発動の焦点具
秘術回復(1/日、小休憩後、合計7+1lv、6th以下の呪文のみ)

秘術の学派:Order of the Scribes

Wizardly Quill
At 2nd level, as a bonus action, you can magically create a Tiny quill in your free hand. The magic quill has the following properties:

The quill doesn’t require ink. When you write with it, it produces ink in a color of your choice on the writing surface.
The time you must spend to copy a spell into your spell book equals 2 minutes per spell level if you use the quill for the transcription.
You can erase anything you write with the quill if you wave the feather over the text as a bonus action, provided the text is within 5 feet of you.
This quill disappears if you create another one or if you die.

Awakened Spellbook
Using specially prepared inks and ancient incantations passed down by your wizardly order, you have awakened an arcane sentience within your spellbook.

At 2nd level, while you are holding the book, it grants you the following benefits:

You can use the book as a spellcasting focus for your wizard spells.
When you cast a wizard spell with a spell slot, you can temporarily replace its damage type with a type that appears in another spell in your spellbook, which magically alters the spell's formula for this casting only. The latter spell must be of the same level as the spell slot you expend.
When you cast a wizard spell as a ritual, you can use the spell's normal casting time, rather than adding 10 minutes to it. Once you use this benefit, you can't do so again until you finish a long rest.
If necessary, you can replace the book over the course of a short rest by using your Wizardly Quill to write arcane sigils in a blank book or a magic spellbook to which you're attuned. At the end of the rest, your spellbook's consciousness is summoned into the new book, which the consciousness transforms into your spellbook, along with all its spells. If the previous book still existed somewhere, all the spells vanish from its pages.

Manifest Mind
At 6th level, you can conjure forth the mind of your Awakened Spellbook. As a bonus action while the book is on your person, you can cause the mind to manifest as a Tiny spectral object, hovering in an unoccupied space of your choice within 60 feet of you. The spectral mind is intangible and doesn't occupy its space, and it sheds dim light in a 10-foot radius. It looks like a ghostly tome, a cascade of text, or a scholar from the past (your choice).

While manifested, the spectral mind can hear and see, and it has darkvision with a range of 60 feet. The mind can telepathically share with you what it sees and hears (no action required).

Whenever you cast a wizard spell on your turn, you can cast it as if you were in the spectral mind's space, instead of your own, using its senses. You can do so a number of times per day equal to your proficiency bonus, and you regain all expended uses when you finish a long rest.

As a bonus action, you can cause the spectral mind to hover up to 30 feet to an unoccupied space that you or it can see. It can pass through creatures but not objects.

The spectral mind stops manifesting if it is ever more than 300 feet away from you, if someone casts Dispel Magic on it, if the Awakened Spellbook is destroyed, if you die, or if you dismiss the spectral mind as a bonus action.

Once you conjure the mind, you can't do so again until you finish a long rest, unless you expend a spell slot of any level to conjure it again.

Master Scriviner
At 10th level, whenever you finish a long rest, you can create one magic scroll by touching your Wizardly Quill to a blank piece of paper or parchment and causing one spell from your Awakened Spellbook to be copied onto the scroll. The spellbook must be within 5 feet of you when you make the scroll.

The chosen spell must be of 1st or 2nd level and must have a casting time of 1 action. Once in the scroll, the spell's power is enhanced, counting as one level higher than normal. You can cast the spell from the scroll by reading it as an action. The scroll is unintelligible to anyone else, and the spell vanishes from the scroll when you cast it or when you finish your next long rest.

You are also adept at crafting spell scrolls, which are described in the treasure chapter of the Dungeon Master's Guide. The gold and time you must spend to make such a scroll are halved if you use your Wizardly Quill.

One with the Word
At 14th level, your connection to your Awakened Spellbook has become so profound that your soul has become entwined with it. While the book is on your person, you have advantage on all Intelligence (Arcana) checks, as the spellbook helps you remember magical lore.

Moreover, if you take damage while your spellbook's mind is manifested, you can prevent all of that damage to you by using your reaction to dismiss the spectral mind, using its magic to save yourself. Then roll 3d6. The spellbook temporarily loses spells of your choice that have a combined spell level equal to that roll or higher. For example, if the roll's total is 9, spells vanish from the book that have a combined level of at least 9, which could mean one 9th-level spell, three 3rd-level spells, or some other combination. If there aren't enough spells in the book to cover this cost, you drop to 0 hit points.

Until you finish 1d6 long rests, you are incapable of casting the lost spells, even if you find them on a scroll or in another spellbook. After you finish the required number of rests, the spells reappear in the spell book.

Once you use this reaction, you can't do so again until you finish a long rest.

特技
・Telekinetic

You learn to move things with your mind, granting you the following benefits:

Increase your Intelligence, Wisdom, or Charisma score by 1, to a maximum of 20.

You learn the Mage Hand cantrip. You can cast it without verbal or somatic components, and you can make the spectral hand invisible. If you already know this spell, its range increases by 30 feet when you cast it. Its spellcasting ability is the ability increased by this feat.

As a bonus action, you can try to telekinetically shove one creature you can see within 30 feet of you. When you do so, the target must succeed on a Strength saving throw (DC 8 + your proficiency bonus + the ability modifier of the score increased by this feat) or be moved 5 feet toward or away from you. A creature can willingly fail this save.

・Metamagic Adept
Source: Tasha's Cauldron of Everything

Prerequisite: Spellcasting or Pact Magic feature

You've learned how to exert your will on your spells to alter how they function:

You learn two Metamagic options of your choice from the sorcerer class. You can use only one Metamagic option on a spell when you cast it, unless the option says otherwise. Whenever you reach a level that grants the Ability Score Improvement feature, you can replace one of these Metamagic options with another one from the sorcerer class.

→Quickened Spell. When you cast a spell that has a casting time of 1 action, you can spend 2 sorcery points to change the casting time to 1 bonus action for this casting.

→Twinned Spell. When you cast a spell that targets only one creature and doesn't have a range of self, you can spend a number of sorcery points equal to the spell's level to target a second creature in range with the same spell (1 sorcery point if the spell is a cantrip). To be eligible, a spell must be incapable of targeting more than one creature at the spell's current level. For example, Magic Missile and Scorching Ray aren't eligible, but Ray of Frost and Chromatic Orb are.

You gain 2 sorcery points to spend on Metamagic (these points are added to any sorcery points you have from another source but can be used only on Metamagic). You regain all spent sorcery points when you finish a long rest.


Familiar(攻撃不可、beast→celestial、名前:ウルラ)
Owl
Tiny beast, unaligned
Armor Class 11
Hit Points 1 (1d4-1)
Speed 5 ft., fly 60 ft.
STR 3 (-4)
DEX 13 (+1)
CON 8 (-1)
INT 2 (-4)
WIS 12 (+1)
CHA 7 (-2)
Skills Perception +3, Stealth +3
Senses Darkvision 120 Ft., passive Perception 13
Challenge 0 (10 XP)

Flyby. The owl doesn't provoke opportunity attacks when it flies out of an enemy's reach.

Keen Hearing and Sight. The owl has advantage on Wisdom (Perception) checks that rely on hearing or sight.

Actions
Talons. Melee Weapon Attack: +3 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: (1d1) slashing damage.

希望レア:Arcane Grimore+2 x
希望アンコモン:Stone of Good Luck x、Broom of Flying x

欲しい呪文
1st:Absorb Elements、False Life、Longstrider、Protection From Evil and Good
2nd:Earthbind、Enhance Ability、Enlarge/Reduce、Gust of Wind、Suggestion
3rd:Fly、Haste、Hypnotic Pattern、Leomund's Tiny Hut、Major Image、Protection From Energy、Thunder Step 、Tongues
4th:Dimension Door、Sickening Radiance、Vitriolic Sphere、Wall of Fire
5th:Passwall
6th:Chain Lightning
7th:Forcecage、Reverse Gravity、Teleport


呪文書(戦利品)
A:不要 →キャンドルキープで譲渡
silent image
disguise self
detect magic
burning hands
fog cloud
ray of sickness

B:不要 →キャンドルキープで譲渡
identify
sleep
charm person
find familiar
magic missile

C:不要 →キャンドルキープで譲渡
cloud of daggers
darkvision

tasha's hideous laughter
detect magic
featherfall
magic missile
mage armor

E:
Ice Knife*
Catapult*
Earth Tremor*
Snare*

Snilloc's Snowball Storm
Skywrite*
Maximilian's Earthen Grasp

Tidal Wave
Erupting Earth*

F:
Warding Wind *
Wall of Water*
Tensors Floating Disk

G:マジカルならず者の呪文書
Shield
Unseen Servant
Fog Cloud
Ray of Sickness*
Shatter*
Melf's Acid Arrow*
Dust Devil*
Dragon's Breath
Tiny Servant*

H:
カラー・スプレー*
ディスガイズ・セルフ
シャドウ・ブレード*
ファンタズマル・フォース
ミラー・イメージ
クラウン・オブ・マッドネス*
キャットナップ*
ヒュプノティック・パターン*
メジャー・イメージ*
ハリューサナトリ・テレイン*
ファンタズマル・キラー*

I:フェオノルの呪文書
1st false life, ray of sickness, mage armor
2nd gentle repose, ray of enfeeblement
3rd bestow curse, counterspell, summon undead, vampiric touch
4th blight
5th cloudkill
6th circle of death
7th finger of death


呪文書き写し:
50gp/呪文lv、2m*呪文lv

その他アイテム:

巻物/シーインヴィジビリティ
巻物/ダークヴィジョン
巻物/ロングストライダー*4x

?巻物? 何か呪文が書かれている(9th lv)

コンティンジェンシーの物質要素(1500gp)
フォースケイジの物質要素(1500gp)

呪文 SPELLS

呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
ウィザード
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【知】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
20
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
+12

0レベル初級呪文 CANTRIP
呪文名
ライト
Mind Sliver(3d6)
Shape Water
メイジ・ハンド(特技で追加)
プレスティディジテイション
マイナーイリュージョン
 
 
 
 
 
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
4
使用済みスロット
 
バーニング・ハンズ
マジック・ミサイル
スリープ
メイジ・アーマー
シールド
アラーム R
コンプリヘンド・ランゲージ R
ファインド・ファミリア R
サイレントイメージ
ディテクトマジック R
アイデンティファイ R (100gp真珠)
フォッグクラウド
フェザーフォール
 
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
 
ウェブ
Tasha'a Mind Whip
シーインヴィジビリティ
インヴィジビリティ
ミスティステップ
ダークヴィジョン
ダークネス
スコーチングレイ
Maximilian's Earthen Grasp
Snilloc's Snowball Storm
ファンタズマルフォース
ミラーイメージ
 
 
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
 
ファイアボール
ライトニングボルト
スロー
カウンタースペル
ディスペルマジック
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
 
エヴァーズブラックテンタクルズ
Raulothim's Psychic Lance
オティルークスレジリエントスフィア
アーケインアイ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
2
使用済みスロット
 
ウォールオブフォース
Synaptic Static
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
1
使用済みスロット
 
ディスインテグレイト
グローブオブインヴァルネラビリティ
Mental Prison
 
 
 
 
 
 
 
 
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
1
使用済みスロット
 
フォースケイジ
リヴァースグラヴィティ
 
 
 
 
 
 
 
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット