編集する キャラクター一覧 チャットパレット生成   D&D5E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
キャラクター名
スザイルギラーゼガルネルブゼギルレアグランゼルガ=エルガ
属性
中立にして善(NG)
プレイヤー名
-
最終更新
2023/01/05 22:02
クラス
ウィザード
レベル
2
経験値
 
神格
 
種族
ハイエルフ
サイズ
中型
年齢
x
性別
身長
5'8" 172.72cm
体重
106lb. 48.12kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 
イニシアチブ 【敏捷力】 その他
2
2
 
AC 敏捷 防具 その他
12
10
2
 
 
 
移動速度 基本 防具 アイテム その他
30ft./6sq.
30
 
 
 
特殊な移動
 
能力値
現在値 能力値 能力値
修正
10
【筋力】
STR
 
15
【敏捷力】
DEX
+2
14
【耐久力】
CON
+2
16
【知力】
INT
+3
12
【判断力】
WIS
+1
8
【魅力】
CHA
-1
インスピレーション
 
習熟ボーナス
2

セーヴィング・スロー
  セーヴ  能力修正  その他  習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
0
0
 
 
【敏捷力】
2
2
 
 
【耐久力】
2
2
 
 
【知力】
5
3
 
2
【判断力】
3
1
 
2
【魅力】
-1
-1
 
 

ヒットポイント
 
最大HP HP現在値
14
 
一時的HP ヒットダイス
 
 
 
死亡セーヴ
成功 □□□ 失敗 □□□
技能:SKILLS
技能値 技能名 能力 習熟 その他
-1
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】-1 
 
 
1
〈医術〉
MEDICINE
【判】1 
 
 
0
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】0 
 
 
2
〈隠密〉
STEALTH
【敏】2 
 
 
2
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】2 
 
 
3
〈看破〉
INSIGHT
【判】1 
2 レ
 
-1
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】-1 
 
 
3
〈自然〉
NATURE
【知】3 
 
 
3
〈宗教〉
RELIGION
【知】3 
 
 
1
〈生存〉
SURVIVAL
【判】1 
 
 
-1
〈説得〉
PERSUASION
【魅】-1 
 
 
5
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】3 
2 レ
 
3
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】1 
2 レ
 
2
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】2 
 
 
1
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】1 
 
 
-1
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】-1 
 
 
5
〈魔法学〉
ARCANA
【知】3 
2 レ
 
5
〈歴史〉
HISTORY
【知】3 
2 レ
 

受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
13
 
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃 攻撃
ボーナス
ダメージ 備考
Shortsword 
4 
1d6+2 
piercing 
 
spell attack 
5 
- 
- 
 
ray of frost 
5 
1d8 
cold damage 
 
shocking grasp 
5 
1d8 
lightning damage 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
【High Elf】
Elves are a people of otherworldly grace, long-lived and passionate.In the earliest days of the multiverse, the first high elves settled in fey crossings, places where the natural world and a fantastic realm of magic and emotion, known as the Feywild, touch and overlap. The high elves mystically took on characteristics blending both realms.
Your facility with language and your innate understanding of useful magic are part of that mystical adaptation. As a high elf, you have the following traits.

-Darkvision. You can see in dim light within 60 feet of you as if it were bright light and in darkness in that radius as if it were dim light. You discern colors in that darkness only as shades of gray.
-Fey Ancestry. You have advantage on saving throws you make to avoid or end the charmed condition on yourself.
-Trance. Elves don’t need to sleep, and magic can’t put you to sleep.You can finish a long rest in 4 hours if you spend those hours in a trancelike meditation, during which you retain consciousness.
-Cantrip. Your prestidigitation cantrip (listed above) reflects the innate magic of a high elf, not your wizardly study.


【wizard】

《Spellbook》
You have a spellbook containing these 1st-level spells, each of which is detailed in the rulebook:
-detect magic
-mage armor
-magic missile
-shield
-sleep
-thunderwave

《Spell Slots》
You have two 1st-level spell slots you can use to cast your prepared spells. You can use them to cast two different spells or to cast the same spell twice.
You regain your expended spell slots when you finish a long rest.
You can keep track of your expended spell slots by checking them off in the Spellcasting table on this sheet’s other side, where each spell slot is represented by a checkbox.

《Cantrips》
You know a few cantrips, which are spells you cast without expending spell slots. You know the following cantrips, each of which is detailed in the rulebook:
-mage hand
-prestidigitation
-ray of frost
-shocking grasp

《秘術の学派:編成術》

-2lv:初級錬金術
木、石、鉄、銅、銀のいずれかを左記のいずれかの物質の返還できる。10分につき1立法フィートを変換する。1時間経過するか、精神集中が切れると元に戻る。



【Proficiencies】

《Equipment》
You have proficiency with daggers, darts, light crossbows, longswords, quarterstaffs, shortbows, shortswords, and slings.

背景 BACK GROUND
Your Sage Background
Your parents identified your magical talent early in your long elven life and arranged for you to be apprenticed to a kindly wizard in the city of Neverwinter. You excelled at your studies and forged friendships and rivalries with other apprentices. You always had a particular knack for wielding flashy, energetic forces, and you focused your study on the school of evocation.
Your background shaped your character in some important ways.
A secret sought by a colleague drives you. Your skill proficiencies in Arcana and History also reflect your upbringing, studying the nature of magic and the great wizards of days past who wielded it.
After graduating from your apprenticeship, you and your peers went your separate ways to focus on your own studies. Recently, you received a letter from one of your colleagues, pointing you toward a source of lost knowledge. Shortly after the letter arrived, you learned tragic news: your friend died under mysterious circumstances.

あなたのセージの背景
あなたの両親は、長いエルフ生活の早い段階であなたの魔法の才能を見出し、あなたがネバーウィンターの街で親切な魔法使いの弟子になるよう手配しました。あなたは学業に秀で、他の弟子たちとの友情と競争を築き上げました。あなたは常に派手でエネルギッシュな力を振るう特別な才能を持っていて、召喚の学校に集中して勉強していました.
あなたの背景は、いくつかの重要な方法であなたの性格を形成しました。
同僚に求められた秘密があなたを駆り立てます。アルカナと歴史におけるあなたのスキルの習熟度は、魔法の性質とそれを使用した過去の偉大な魔法使いを研究し、あなたの生い立ちを反映しています。
見習いを卒業した後、あなたとあなたの同僚は、それぞれ別の道を歩み、自分の研究に専念しました。最近、同僚の 1 人から、失われた知識の源を指摘する手紙を受け取りました。手紙が届いて間もなく、あなたは悲劇的なニュースを知りました: あなたの友人は不思議な状況で亡くなりました.
 
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
賢者(古代遺跡の研究者)

自分より愚かなものを助けるのに慣れている。物事を噛んで含めるように辛抱強く説明する。
 
尊ぶもの IDEALS
知識。力も成長も知識通じて得られる。
 
関わり深いもの BONDS
私は生涯をかけてある一つの問いを求めている。
 
弱味 FLAWS
情報を得られそうだとなると、すぐそちらへ注意をひかれてしまう。
 
その他設定など
Personal Goal: Discover Lost Knowledge. The letter spoke of an arcane observatory built on a nearby island by wizards long gone, and it hinted at powerful magic hidden there. A small cloister known as Dragon’s Rest also resides on the island. The caretaker of the cloister’s temple to the dragon god Bahamut, who is a patron of heroes and a champion of justice, must have information regarding the observatory.
This Elder Runara can set you on the path to discovering the knowledge your friend never found.


ストームレック:ウィザード『個人的な目標:失われた知識の発見』
 その手紙には、大昔に亡くなったウィザードたちが近くの島に建てた秘術天文台のことが記されており、そこに強力な魔法が眠っている可能性が示唆されていた。その島には”竜の安らぎ”と呼ばれる小さな修道院もある。この修道院にある、英雄の守護神であり正義の擁護者である竜神バハムートの神殿の管理人なら、その観測所に関する情報を持っているはずだ。管理人である長老ルナラは、キミの友が見つけられずに死んだ知識を発見するための道を、君に示してくれるだろう。

→クリフトップ天文台 → 
→場所を教えてもらうには、危険に立ち向かえる力を示す必要がある

・ルナラ(竜の安らぎの司祭長)
・バノースウェンダー(青い狼団)傭兵団→修道女
・タラク(初老の男性:植物学者)→マイコニドの一団と取引している

・島の北で船が沈んでる -> アレイサの護符でデーモンプリンスの願いがこもっている -> 夫ブラストス(竜の安らぎにいた)


その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
共通語、天上語、ドラゴニック、ドワーフ語、エルフ語

You can speak, read, and write Common,
Celestial, Draconic, Dwarvish, and Elvish.
 
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
 
金貨(GP)
 
エレクトラム貨(EP)
 
銀貨(SP)
 
銅貨(CP)
 

貨幣総重量
 
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名重量数量
Shortsword
 
1
Component pouch
 
1
Spellbook
 
1
Backpack
 
1
Book of lore
 
1
2 bottles of ink
 
1
Ink pen
 
1
10 sheets of parchment
 
1
Little bag of sand
 
1
Small knife
 
1
A letter (*1)
 
1
Set of common clothes
 
1
Pouch
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

貨幣・装備総重量
0lb.

特徴・特性 FEATURES & TRAITS
【item letter】
(*1)
A letter from a dead colleague posing a question you have not yet been able to answer

呪文 SPELLS

呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
ウィザード
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【知】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
13
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
5

0レベル初級呪文 CANTRIP
呪文名
mage hand
prestidigitation
ray of frost
shocking grasp
 
 
 
 
 
 
 
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
3
detect magic (R)(C)
mage armor (8Hours)
magic missile (3shot ,3d4+3 force)
shield (reaction)
sleep (5d8)
thunderwave (15-foot cube,2d8 thunder)
アイデンティティファイ
PoFE
 
 
 
 
 
 
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット