防御
AC+1(反映済)
Core Paladin TraitsPHB-2024, pg. 109
Insight
Persuasion
Lay On HandsPHB-2024, pg. 109
You have a pool of healing power that replenishes when you finish a Long Rest. With that pool, you can restore a total of 10 HP.
As a Bonus Action, you can touch a creature (which could be yourself) and restore a number HP to that creature, up to the maximum amount remaining in the pool.
You can also expend 5 HP from the pool of healing to remove the Poisoned condition from the creature; those points don’t also restore HP to the creature.
Lay On Hands: Healing Pool: 1 Bonus Action
Uses:
10
/
Long Rest
Current:
4
Lay On Hands: Heal: 1 Bonus Action
Lay On Hands: Purify Poison: 1 Bonus Action
SpellcastingPHB-2024, pg. 110
Weapon MasteryPHB-2024, pg. 110
Javelin (Slow)
Slow. If you hit a creature with a Javelin and deal damage to the creature, you can reduce its Speed by 10 ft. until the start of your next turn. If the creature is hit more than once with this property, the Speed reduction doesn’t exceed 10 ft.
Longsword (Sap)
Sap. If you hit a creature with a Longsword, that creature has Disadvantage on its next attack roll before the start of your next turn.
Sap (Longsword): 1 Action
Slow (Javelin): 1 Action
Fighting StylePHB-2024, pg. 110
Fighting Style feat
Defense
Paladin’s SmitePHB-2024, pg. 110
You always have Divine Smite prepared and cast it without expending a spell slot once per Long Rest.
Divine Smite(1st)
/
Long Rest
Divine Smite(1st)
Species Traits
Creature TypePHB-2024, pg. 194
You're a Humanoid.
SizePHB-2024, pg. 194
Your Size is Medium or Small, chosen when you select this species.
Medium
SpeedPHB-2024, pg. 194
Your Speed is 30 ft.
ResourcefulPHB-2024, pg. 194
You gain Heroic Inspiration whenever you finish a Long Rest.
SkillfulPHB-2024, pg. 193
You gain proficiency in one skill of your choice.
Athletics
VersatilePHB-2024, pg. 194
You gain an Origin feat of your choice.
Alert
Feats
Manage Feats
AlertPHB-2024, pg. 200
From
Human
Initiative Proficiency. When you roll Initiative, add +2 to the roll.
Initiative Swap. Immediately after you roll Initiative, you can swap your Initiative with the Initiative of one willing ally in the same combat. You can’t make this swap if you or the ally has the Incapacitated condition.
DefensePHB-2024, pg. 209
From
Paladin
You gain +1 to AC when wearing Light, Medium, or Heavy armor.
警告:イニシアチブロールに+2。イニシアティブをロールした直後、同じ戦闘に参加している味方1人のイニシアティブと交換できます。ただし、自分または味方が無力状態の場合は、この交換はできません。
サップ(ロングソード)ロングソードでクリーチャーに攻撃を命中させた場合、そのクリーチャーはあなたの次のターンの開始前に次の攻撃ロールで不利を受ける。
スロー(ジャベリン)ジャベリンでクリーチャーにダメージを与えた場合、次のターン開始時までそのクリーチャーの速度を10フィート減少させることができる。この特性を持つクリーチャーが複数回攻撃を受けた場合、速度減少は10フィートを超えることはない。
パラディンのスマイトPHB-2024、110ページ
あなたは常にDivine Smiteを準備しており、Long Rest ごとに 1 回、呪文スロットを消費せずにそれを唱えます。
神の一撃(1st )
/
長い休息
神の一撃(1st )
チャネル神性チャネル神性PHB-2024、110ページ
外方次元界からエネルギーを直接導き出し、魔法効果の源とすることができます。このクラスの「チャネル・ディヴィニティ」を使用するたびに、どの効果を生み出すかを選択できます。このクラスの「チャネル・ディヴィニティ」は大休憩ごとに2回使用できますが、小休憩を終えると消費した回数を1回回復できます。
チャネル・ディヴィニティがセーヴィング・スローを必要とする場合、その DC はパラディンの呪文セーヴィング DC (DC 12 ) に等しくなります。
神性伝達:神聖なる感覚:1ボーナスアクション
チャネリング・ディヴィニティ:1アクション
用途:
/
長い休息
パラディンのサブクラスPHB-2024、111ページ
忠誠の誓い
献身の誓いの呪文PHB-2024、113ページ
悪と善からの保護(1番目)
信仰の盾(1番目)
聖なる武器PHB-2024、113ページ
攻撃アクションを行う際、チャネリング・ディヴィニティの使用回数を1回消費することで、近接武器に正のエネルギーを付与できます。10分間、またはこの能力を再度使用するまで、その武器による攻撃ロールに+2の修正が加えられ、そのたびに通常のダメージ種別または光属性ダメージを与えることができます。また、武器は半径20フィートに明るい光を、さらに半径20フィート外に薄暗い光を発します。
この効果は早期に終了できます (アクションは不要)。また、武器を所持していない場合は早期に終了します。
神聖な武器:武器に魔法をかける:1ア​​クション
|