編集する キャラクター一覧 チャットパレット生成   D&D5E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
 
キャラクター名
ティーリオ・ラオグラフィア
属性
秩序にして善(LG)
プレイヤー名
samia
最終更新
2025/08/30 21:00
クラス
クレリック
レベル
10
経験値
 
神格
トーム
種族
アアシマール
サイズ
中型
年齢
17
性別
身長
6'" 183cm
体重
160lb. 73kg
パーティ・所属
 
メモ欄
DAC北海道2025 ジクランのそよ風の書 DMげれぶさん 2024卓
イニシアチブ 【敏捷力】 その他
4
0
4
AC 敏捷 防具 その他
20
10
0
8
2
 
移動速度 基本 防具 アイテム その他
30ft./6sq.
30
 
 
 
特殊な移動
 
能力値
現在値 能力値 能力値
修正
19
【筋力】
STR
+4
10
【敏捷力】
DEX
 
16
【耐久力】
CON
+3
8
【知力】
INT
-1
18
【判断力】
WIS
+4
12
【魅力】
CHA
+1
インスピレーション
 
習熟ボーナス
4

セーヴィング・スロー
  セーヴ  能力修正  その他  習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
4
4
 
 
【敏捷力】
0
0
 
 
【耐久力】
7
3
 
4
【知力】
-1
-1
 
 
【判断力】
8
4
 
4
【魅力】
5
1
 
4

ヒットポイント
 
最大HP HP現在値
83
 
一時的HP ヒットダイス
 
 
 
死亡セーヴ
成功 □□□ 失敗 □□□
技能:SKILLS
技能値 技能名 能力 習熟 その他
1
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】1 
 
 
8
〈医術〉
MEDICINE
【判】4 
4 レ
 
8
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】4 
4 レ
 
0
〈隠密〉
STEALTH
【敏】0 
 
 
0
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】0 
 
 
8
〈看破〉
INSIGHT
【判】4 
4 レ
 
1
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】1 
 
 
-1
〈自然〉
NATURE
【知】-1 
 
 
-1
〈宗教〉
RELIGION
【知】-1 
 
 
4
〈生存〉
SURVIVAL
【判】4 
 
 
1
〈説得〉
PERSUASION
【魅】1 
 
 
-1
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】-1 
 
 
8
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】4 
4 レ
 
0
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】0 
 
 
4
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】4 
 
 
1
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】1 
 
 
-1
〈魔法学〉
ARCANA
【知】-1 
 
 
-1
〈歴史〉
HISTORY
【知】-1 
 
 

受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
18
 
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃 攻撃
ボーナス
ダメージ 備考
ロングソード 
+8 
1d8+4 
斬撃 
 
祝福された打撃 
 
+1d8 
光輝 
自ターン1回 
クォータースタッフ(スタッフ・オヴ・ヒーリング) 
+8 
1d6+4 
殴打 
 
ジャヴェリン 
+8 
1d6+4 
刺突 
30/120ft 
セイクリッド・フレイム 
敏16 
2d8 
光輝 
60ft 
スピリチュアル・ウェポン 
+8 
1d8+4 
力場 
 
2025/08/08 ver0.1 作成着手(9Lv→10Lv)
2025/08/30 ver0.2 誤記修正、呪文選択見直し、設定反映


【キャラクター行動指針】
<非戦闘時>
ガイダンスで支援。
あとは状況に適した呪文があれば。
<戦闘時>
ダメージを受けた味方がいれば回復を優先、そうでなければ、
倒したい敵が近くにいる場合は、(適宜自分の武器にMagic Weaponを付与してから)アクションで攻撃を行いつつ、ボーナスアクションは戦争司祭で攻撃の手数を増やしたり。
倒したい敵に近づけない場合は、神性伝導:War God's Blessingから集中不要なSpiritual Weaponを出して、魔法による支援を中心に。

どうしても当てたい攻撃をミスしてしまった味方に対しては必中打撃(+10ボーナス)を後から追加可能。


【ボーナス・アクション(BA)でできること】
ヒーリング・ワード
シールド・オヴ・フェイス
レッサー・レストレーション
マジック・ウェポン
スピリチュアル・ウェポン
出現済みのスピリチュアル・ウェポンで移動+攻撃
天の啓示 Celestial Revelation(種族)
神性伝導:軍神の祝福 War God's Blessing(シールド・オブ・フェイスまたはスピリチュアル・ウェポン)
戦争司祭 War Priestで武器攻撃/素手打撃



【アイテム類】
スタッフ・オヴ・ヒーリング(最大10チャージ、1d6+4回復/日)
 キュア・ウーンズ 1-4チャージ
 レッサーレストレーション 2チャージ
 マス・キュア・ウーンズ 5チャージ

ジャベリン・オヴ・ライトニング(1回/日)
 120フィート以内の目標に投擲、遠隔攻撃ロールを放棄、目標の間に幅5フィートの稲妻を形成する。目標と線上の他のクリーチャーは、難易度13の敏セーヴを行う。失敗すると4d6の[電撃]ダメージ、成功すると半分のダメージを受ける。このダメージを与えた直後、武器はあなたの手の中に再び現れる。
背景 BACK GROUND
背景:衛兵 Guard
 
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
 
 
尊ぶもの IDEALS
 
 
関わり深いもの BONDS
 
 
弱味 FLAWS
 
 
その他設定など
「勝てない敵を目の前にした味方を鼓舞し、守り、引かせ、自身が殿を務めてこそ、トーム神官の本懐である」


性格:実直、年の割に信頼感のある、年相応に荒っぽい、スボラ。
過去:街の警備隊長(ヒューマン)の家にアアシマールとして生まれ、すぐにトーム神殿に仕えた。
生立:デヴィル率いる侵攻軍に対し、トームの名の元に参戦するも、己の力不足を痛感したため。
目的:様々な経験を積むべく巡礼を兼ねた旅に出た。
出会:「己を高めてくれる人々との出会いが待つ」との守護天使の導きにより、キャンドルキープにたどり着いた。
 早速、何かに困ってる冒険者風の人物に声を掛けると・・・

その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
<武器防具道具>
単純武器、軍用武器、軽装鎧、中装鎧、重装鎧、盾
<技能>
(クラス)看破、医術、(背景)運動、知覚(特技)−(種族)−
<言語>
共通語、竜語、天界語
<抵抗>
光輝、死霊


<能力値算出>
筋13(5p)+1(背景)
敏10(2p)
耐15(9p)+1(成長)
知08(0p)
判15(9p)+2(背景)+1(成長)
魅12(4p)
<HP算出>
LV*(5+耐)+3=83


----
【クレリックの主特性 Core Cleric Traits】
ヒットダイス:d8
セーヴ習熟:判断力、魅力
技能:魔法学、歴史、看破、医術、説得、宗教から2つ
武器:単純武器
防具:軽装鎧、中装鎧、盾
開始時装備:(A) チェイン・シャツ、盾、メイス、聖印、僧侶パック、7gp (B) 110gp


【背景:衛兵 Guard】
能力値:筋力、知力、判断力
特技:警戒 Alert
技能習熟:運動、知覚
道具習熟:ゲーム道具1つ Choose one kind of Gaming Set
開始時装備:(A) スピア、ライトクロスボウ+ボルト20本、ゲーム道具、吊りランタン、手錠、矢筒、旅行者の服、12gp (B)50gp


【種族:アアシマール Aasimar 】
クリーチャータイプ:人型生物
サイズ:中型もしくは小型
移動速度:30ft
天の抵抗 Celestial Resistance:死霊と光輝ダメージに抵抗を得る
暗視 Darkvision:60ft
癒しの手 Healing Hands:魔法アクション、クリーチャー1体に接触、HP回復:(PB)d4点、1回/大休憩
光の担い手 Light Bearer:ライトの呪文に習熟(魅力)
天の啓示 Celestial Revelation (3Lv-):
ボーナスアクションでいずれかに変身(変身ごとに選択)。1分間または終了(アクション不要)まで持続。1回/大休憩。
また、変身中の自ターンごとに1回、攻撃または呪文でダメージを与えた対象1体に、((A)(B)は[光輝]、(C)は[死霊]のPB点の追加ダメージを与えることができる。

(A) 天界の翼 Heavenly Wings;
背中から一時的に二つの幽霊のような翼が生え出る。
変身が終わるまで、あなたの飛行速度はあなたの移動速度と等しくなる。
(B) 内なる輝き Inner Radiance;
あなたの目と口から、一時的に灼熱の光が放射される。
持続時間中、あなたは半径10ftに明るい光を、さらに10ftに薄暗い光を放つ。
あなたのターンの終了時、あなたの10ft以内にいるすべてのクリーチャーは、PB点の[光輝]ダメージを受ける。
(C) 死霊の覆い Necrotic Shroud;
あなたの目は一時的に暗闇の淵となり、背中から飛べない翼が一時的に生え出る。
あなたの10フィート以内にいる味方以外のクリーチャーは、魅力セーヴィング・スロー(難易度:8+[CHA]+PB=12)を行い、成功しなければ、あなたの次のターン終了時まで恐怖状態となる。


【言語 Language】
共通語 Common+2つ
 
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
 
金貨(GP)
 
エレクトラム貨(EP)
 
銀貨(SP)
 
銅貨(CP)
 

貨幣総重量
0
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名重量数量
【レア1+アンコモン2】
 
 
スタッフ・オヴ・ヒーリング(要同調)
 
 
ガントレッツ・オヴ・オーガ・パワー(要同調)
 
 
ジャベリン・オヴ・ライトニング
 
 
 
 
 
【3500+110+50=3660gpから購入】
価格
数量
プレート
1500
1
シールド
10
1
聖印(ブレス用)
5
2
ダイヤモンドの粉(グレーター・レストレーション用、消費)
100
2
ダイヤモンドの粉(リヴィヴィファイ用、消費)
300
2
聖遺物入れ(サモン・セレスチャル用)
500
1
構成要素ポーチ
25
1
ロングソード
15
1
ジャベリン
0.5
2
ポーション・オヴ・ヒーリング
50
3
 
 
 
旅行者の服
1
1
僧侶パック
33
1
 背負い袋、毛布、聖水、ランプ、保存食7、ローブ、ほくち箱
 
 
本(聖典)
25
1
対毒剤
50
1
聖水
25
1
神官服(上等な服)
15
1
乗用馬
75
1
 
 
 
手持ち貨幣(gp)
425
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

貨幣・装備総重量
3660lb.

特徴・特性 FEATURES & TRAITS
【クレリッククラスの特徴】
1:呪文詠唱 Spellcasting(数値は10Lv時);初級呪文5個、呪文スロット:4/3/3/3/2、レベル1以上の準備呪文;15個、呪文発動能力:判断力、呪文詠唱の焦点具:聖印

1:神の秩序 Divine Order; プロテクター Protector;を選択、軍用武器・重装鎧に習熟

2:神性伝導 Channel Divinity; 以下を使用可、10Lvでは3回/大休憩、小休憩後に1回回復、DC:クレリック呪文のDCに等しい。

・神気 Divine Spark;魔法アクション、聖印を向け周囲30ft以内の視界内の他のクリーチャー全て選択可
(10Lvでは)2d8+[WIS]をロール、各クリーチャーに対して、ヒットポイントをロールの値分回復するか、耐久力セーヴィング・スローを強制してセーヴに失敗したクリーチャーはロールの値に等しい[死霊]または[光輝]ダメージ、セーヴ成功時は半減ダメージ。

・アンデッド退散 Turn Undead;魔法アクション、聖印を呈示、30ft以内の選んだアンデッドは判断力セーヴ、
 失敗すると 1分間、恐怖状態と無力状態になる。その間、クリーチャーはターン中に可能な限りあなたから遠ざかろうとする。
 クリーチャーがダメージを受けた場合、あなたが無力状態になった場合、あるいはあなたが死亡した場合は、持続時間より前に終了する。

3:クレリックのサブクラス Cleric Subclass; 戦の領域 を選択

3:【戦の領域】領域呪文
 3:ガイディング・ボルト、マジック・ウェポン、シールド・オヴ・フェイス、スピリチュアル・ウェポン
 5:クルセイダーズ・マントル、スピリット・ガーディアン
 7:ファイア・シールド、フリーダム・オヴ・ムーヴメント
 9:ホールド・モンスター、スチールウィンド・ストライク

3: 戦争司祭 War Priest; ボーナスアクション、武器または素手打撃による攻撃を1回行う。[WIS]回/小休憩

3:神聖伝導:必中打撃 Guided Strike
 自身か30ft以内の味方がミスをした攻撃ロールに神聖伝導を1回消費して+10のボーナスを与える、味方に使用する場合はリアクション使用。

4:能力値上昇 Ability Score Improvement;
 戦場の術者 War Caster(判断+1)

5:アンデッド焼却 Sear Undead;アンデッド退散時、[WIS]d8を振り、セーヴに失敗したアンデッドは、それぞれ出目の合計に等しい光輝ダメージを受ける。

6:神聖伝導:軍神の祝福 War God's Blessing; チャネル・ディヴィニティの使用回数を消費することで、呪文スロットを消費せずにシールド・オブ・フェイスまたはスピリチュアル・ウェポンを集中力不要で詠唱可、1分間持続。

7:祝福された打撃 Blessed Strikes;神聖なる一撃 Divine Strike; 武器を使った攻撃ロールでクリーチャーに命中したとき、対象に1d8の[死霊]または[光輝]追加ダメージ、1回/ターン

8:能力値上昇 Ability Score Improvement;
 セーヴ習熟 Resilient;耐久力

10: 神性介入 Divine Intervention; 魔法アクション、5Lv以下のクレリック呪文を選択(リアクション以外)、同じアクションの一部としてその呪文を呪文スロットを消費せず、物質要素も必要とせずに発動(1回/大休憩)

<特技>
戦場の術者 War Caster
能力値上昇;知力/判断力/魅力いずれか+1
集中:呪文維持の耐久力セーヴに有利。
呪文反撃:クリーチャーが君の間合いから離れて機会攻撃を誘発するとき、かわりにリアクションでそのクリーチャーに呪文を唱えることが可能、呪文は詠唱時間が1アクションかつ対象はそのクリーチャーのみ
動作要素:片手もしくは両手に武器か盾を持っているときも動作要素を行える

警戒 Alert
・イニシアチブロールに+PB
・イニシアチブロール直後、他PCと入れ替え可

セーヴ習熟 Resilient
・能力値上昇;いずれか
・選択した能力値のセーヴに習熟



呪文 SPELLS

呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
クレリック
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【判】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
16
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
+8

0レベル初級呪文 CANTRIP
呪文名
ガイダンス【Guidance】
V,S 1A/Touch/1Minute/C

You touch a willing creature and choose a skill. Until the spell ends, the creature adds 1d4 to any ability check using the chosen skill.
レジスタンス【Resistance】
V,S 1A/Touch/1Minute/C

You touch a willing creature and choose a damage type: Acid, Bludgeoning, Cold, Fire, Lightning, Necrotic, Piercing, Poison, Radiant, Slashing, or Thunder. When the creature takes damage of the chosen type before the spell ends, the creature reduces the total damage taken by 1d4. A creature can benefit from this spell only once per turn.
セイクリッド・フレイム【Sacred Flame】
V,S 1A/60ft/Instantaneous/DEX16

Flame-like radiance descends on a creature that you can see within range. The target must succeed on a Dexterity saving throw or take 1d8 Radiant damage. The target gains no benefit from Half Cover or Three-Quarters Cover for this save.

Cantrip Upgrade. The damage increases by 1d8 when you reach levels 5 (2d8), 11 (3d8), and 17 (4d8).
トウル・ザ・デッド【Toll the Dead】
V,S 1A/60ft/Instantaneous/WIS16

You point at one creature you can see within range, and the single chime of a dolorous bell is audible within 10 feet of the target. The target must succeed on a Wisdom saving throw or take 1d8 Necrotic damage. If the target is missing any of its Hit Points, it instead takes 1d12 Necrotic damage.

Cantrip Upgrade. The damage increases by one die when you reach levels 5 (2d8 or 2d12), 11 (3d8 or 3d12), and 17 (4d8 or 4d12).
ソーマタージー【Thaumaturgy】
V 1A/30ft/1Minute

You manifest a minor wonder within range. You create one of the effects below within range. If you cast this spell multiple times, you can have up to three of its 1-minute effects active at a time.

Altered Eyes. You alter the appearance of your eyes for 1 minute.

Booming Voice. Your voice booms up to three times as loud as normal for 1 minute. For the duration, you have Advantage on Charisma (Intimidation) checks.

Fire Play. You cause flames to flicker, brighten, dim, or change color for 1 minute.

Invisible Hand. You instantaneously cause an unlocked door or window to fly open or slam shut.

Phantom Sound. You create an instantaneous sound that originates from a point of your choice within range, such as a rumble of thunder, the cry of a raven, or ominous whispers.

Tremors. You cause harmless tremors in the ground for 1 minute.
 
(種族)ライト【Light】
V,M 1A/Touch/1hour
You touch one Large or smaller object that isn’t being worn or carried by someone else. Until the spell ends, the object sheds Bright Light in a 20-foot radius and Dim Light for an additional 20 feet. The light can be colored as you like.

Covering the object with something opaque blocks the light. The spell ends if you cast it again.
 
 
 
 
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
4
使用済みスロット
 
(領域)ガイディング・ボルト【Guiding Bolt】
V,S 1A/120ft/1round/SpellAttack+8

You hurl a bolt of light toward a creature within range. Make a ranged spell attack against the target. On a hit, it takes 4d6 Radiant damage, and the next attack roll made against it before the end of your next turn has Advantage.

Using a Higher-Level Spell Slot. The damage increases by 1d6 for each spell slot level above 1.
(領域)シールド・オヴ・フェイス【Shield of Faith】
V/S/M 1BA/60ft/10minute/C

A shimmering field surrounds a creature of your choice within range, granting it a +2 bonus to AC for the duration.
 
キュア・ウーンズ【Cure Wounds】
V,S  1A/Toucch/Instantaneous

A creature you touch regains a number of Hit Points equal to 2d8 plus your spellcasting ability modifier.

Using a Higher-Level Spell Slot. The healing increases by 2d8 for each spell slot level above 1.

(変更あり;回復量強化、種別条件削除)
ヒーリング・ワード【Healing Word】
V 1BA/60ft/Instantaneous

A creature of your choice that you can see within range regains Hit Points equal to 2d4 plus your spellcasting ability modifier.

Using a Higher-Level Spell Slot. The healing increases by 2d4 for each spell slot level above 1.

(変更あり;回復量強化)
ディテクト・マジック【Detect Magic】
V,S 1A/Self,30ft/10minute/C/R

For the duration, you sense the presence of magical effects within 30 feet of yourself. If you sense such effects, you can take the Magic action to see a faint aura around any visible creature or object in the area that bears the magic, and if an effect was created by a spell, you learn the spell’s school of magic.

The spell is blocked by 1 foot of stone, dirt, or wood; 1 inch of metal; or a thin sheet of lead.
ブレス【Bless】
V/S/M 1A/30ft/1Minute/C

You bless up to three creatures within range. Whenever a target makes an attack roll or a saving throw before the spell ends, the target adds 1d4 to the attack roll or save.

Using a Higher-Level Spell Slot. You can target one additional creature for each spell slot level above 1.
 
 
 
 
 
 
 
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
 
(領域)マジック・ウェポン【Magic Weapon】
V/S 1BA/Touch/1Hour

You touch a nonmagical weapon. Until the spell ends, that weapon becomes a magic weapon with a +1 bonus to attack rolls and damage rolls. The spell ends early if you cast it again.

Using a Higher-Level Spell Slot. The bonus increases to +2 with a level 3-5 spell slot. The bonus increases to +3 with a level 6+ spell slot.

(変更あり;集中不要、3Lvスロット発動で+2)
(領域)スピリチュアル・ウェポン【Spiritual Weapon】
V/S 1BA/60ft/1minute/C

You create a floating, spectral force that resembles a weapon of your choice and lasts for the duration. The force appears within range in a space of your choice, and you can immediately make one melee spell attack against one creature within 5 feet of the force. On a hit, the target takes Force damage equal to 1d8 plus your spellcasting ability modifier.

As a Bonus Action on your later turns, you can move the force up to 20 feet and repeat the attack against a creature within 5 feet of it.

Using a Higher-Level Spell Slot. The damage increases by 1d8 for every slot level above 2.

(変更あり;集中要、スロットLvでダメージ増加)
 
レッサー・レストレーション【Lesser Restoration】
V/S 1BA/Touch/Instantaneous

You touch a creature and end one condition on it: Blinded, Deafened, Paralyzed, or Poisoned.

(変更あり;発動が1A→BA)
エイド【Aid】
V/S/M 1A/30ft/8hours

Choose up to three creatures within range. Each target’s Hit Point maximum and current Hit Points increase by 5 for the duration.

Using a Higher-Level Spell Slot. Each target’s Hit Points increase by 5 for each spell slot level above 2.
サイレンス【Silence】
V/S 1A/120ft,20frR/10minutes/C

For the duration, no sound can be created within or pass through a 20-foot-radius Sphere centered on a point you choose within range. Any creature or object entirely inside the Sphere has Immunity to Thunder damage, and creatures have the Deafened condition while entirely inside it. Casting a spell that includes a Verbal component is impossible there.
ホールド・パーソン【Hold Person】
V/S/M 1A/60ft/1Minute/C

Choose a Humanoid that you can see within range. The target must succeed on a Wisdom saving throw or have the Paralyzed condition for the duration. At the end of each of its turns, the target repeats the save, ending the spell on itself on a success.

Using a Higher-Level Spell Slot. You can target one additional Humanoid for each spell slot level above 2.
 
 
 
 
 
 
 
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
 
(領域)クルセイダーズ・マントル【Crusader's Mantle】
V 1A/Self,30ft/1minute/C

You radiate a magical aura in a 30-foot Emanation. While in the aura, you and your allies each deal an extra 1d4 Radiant damage when hitting with a weapon or an Unarmed Strike.
(領域)スピリット・ガーディアンズ【Spirit Guardians】
V/S/M 1A/Self,15ft/10minute/C/WIS16

Protective spirits flit around you in a 15-foot Emanation for the duration. If you are good or neutral, their spectral form appears angelic or fey (your choice). If you are evil, they appear fiendish.

When you cast this spell, you can designate creatures to be unaffected by it. Any other creature’s Speed is halved in the Emanation, and whenever the Emanation enters a creature’s space and whenever a creature enters the Emanation or ends its turn there, the creature must make a Wisdom saving throw. On a failed save, the creature takes 3d8 Radiant damage (if you are good or neutral) or 3d8 Necrotic damage (if you are evil). On a successful save, the creature takes half as much damage. A creature makes this save only once per turn.

Using a Higher-Level Spell Slot. The damage increases by 1d8 for each spell slot level above 3.

(変更あり;ダメージ発生タイミング)
 
リムーヴ・カース【Remove Curse】
V/S 1A/Touch/Instantaneous

At your touch, all curses affecting one creature or object end. If the object is a cursed magic item, its curse remains, but the spell breaks its owner’s Attunement to the object so it can be removed or discarded.
ディスぺル・マジック【Dispel Magic】
V/S 1A/120ft/Instantaneous

Choose one creature, object, or magical effect within range. Any ongoing spell of level 3 or lower on the target ends. For each ongoing spell of level 4 or higher on the target, make an ability check using your spellcasting ability (DC 10 plus that spell’s level). On a successful check, the spell ends.

Using a Higher-Level Spell Slot. You automatically end a spell on the target if the spell’s level is equal to or less than the level of the spell slot you use.
リヴィヴィファイ【Revivify】
V/S/M 1A/Touch/Instantaneous

You touch a creature that has died within the last minute. That creature revives with 1 Hit Point. This spell can’t revive a creature that has died of old age, nor does it restore any missing body parts.
ビーコン・オヴ・ホープ【Beacon of Hope】
V/S 1A/30ft/1Minute/C

Choose any number of creatures within range. For the duration, each target has Advantage on Wisdom saving throws and Death Saving Throws and regains the maximum number of Hit Points possible from any healing.
マス・ヒーリング・ワード【Mass Healing Word】
V 1BA/60ft/Instantaneous

Up to six creatures of your choice that you can see within range regain Hit Points equal to 2d4 plus your spellcasting ability modifier.

Using a Higher-Level Spell Slot. The healing increases by 1d4 for each spell slot level above 3.
デイライト【Daylight】
V/S 1A/60ft/1hour

For the duration, sunlight spreads from a point within range and fills a 60-foot-radius Sphere. The sunlight's area is Bright Light and sheds Dim Light for an additional 60 feet.

Alternatively, you cast the spell on an object that isn't being worn or carried, causing the sunlight to fill a 60-foot Emanation originating from that object. Covering that object with something opaque, such as a bowl or helm, blocks the sunlight.

If any of this spell's area overlaps with an area of Darkness created by a spell of level 3 or lower, that other spell is dispelled.

(変更あり;ただの光ではなく日光に)
 
 
 
 
 
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
3
使用済みスロット
 
(領域)ファイアー・シールド【Fire Shield】
V/S/M 1A/Self/10minute

Wispy flames wreathe your body for the duration, shedding Bright Light in a 10-foot radius and Dim Light for an additional 10 feet.

The flames provide you with a warm shield or a chill shield, as you choose. The warm shield grants you Resistance to Cold damage, and the chill shield grants you Resistance to Fire damage.

In addition, whenever a creature within 5 feet of you hits you with a melee attack roll, the shield erupts with flame. The attacker takes 2d8 Fire damage from a warm shield or 2d8 Cold damage from a chill shield.
(領域)フリーダム・オヴ・ムーヴメント【Freedom of Movement】
V/S/M 1A/Touch/1Hour

You touch a willing creature. For the duration, the target’s movement is unaffected by Difficult Terrain, and spells and other magical effects can neither reduce the target’s Speed nor cause the target to have the Paralyzed or Restrained conditions. The target also has a Swim Speed equal to its Speed.

In addition, the target can spend 5 feet of movement to automatically escape from nonmagical restraints, such as manacles or a creature imposing the Grappled condition on it.

Using a Higher-Level Spell Slot. You can target one additional creature for each spell slot level above 4.
 
ガーディアン・オヴ・フェイス【Guardian of Faith】
V 1A/30ft/8hours/DEX16

A Large spectral guardian appears and hovers for the duration in an unoccupied space that you can see within range. The guardian occupies that space and is invulnerable, and it appears in a form appropriate for your deity or pantheon.

Any enemy that moves to a space within 10 feet of the guardian for the first time on a turn or starts its turn there makes a Dexterity saving throw, taking 20 Radiant damage on a failed save or half as much damage on a successful one. The guardian vanishes when it has dealt a total of 60 damage.
オーラ・オヴ・ピュアリティ【Aura of Purity】
V 1A/Self,30ftR/10minutes/C

An aura radiates from you in a 30-foot Emanation for the duration. While in the aura, you and your allies have Resistance to Poison damage and Advantage on saving throws to avoid or end effects that include the Blinded, Charmed, Deafened, Frightened, Paralyzed, Poisoned, or Stunned condition.
バニッシュメント【Banishment】
V/S/M 1A/30ft/1minute/C/CHA16

One creature that you can see within range must succeed on a Charisma saving throw or be transported to a harmless demiplane for the duration. While there, the target has the Incapacitated condition. When the spell ends, the target reappears in the space it left or in the nearest unoccupied space if that space is occupied.

If the target is an Aberration, a Celestial, an Elemental, a Fey, or a Fiend, the target doesn’t return if the spell lasts for 1 minute. The target is instead transported to a random location on a plane (DM’s choice) associated with its creature type.

Using a Higher-Level Spell Slot. You can target one additional creature for each spell slot level above 4.
ストーン・シェイプ【Stone Shape】
V/S/M 1A/Touch/Instantaneous

You touch a stone object of Medium size or smaller or a section of stone no more than 5 feet in any dimension and form it into any shape you like. For example, you could shape a large rock into a weapon, statue, or coffer, or you could make a small passage through a wall that is 5 feet thick. You could also shape a stone door or its frame to seal the door shut. The object you create can have up to two hinges and a latch, but finer mechanical detail isn’t possible.
 
 
 
 
 
 
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
2
使用済みスロット
 
(領域)ホールド・モンスター【Hold Monster】
V/S/M 1A/90ft/1minute/C/Wis16

Choose a creature that you can see within range. The target must succeed on a Wisdom saving throw or have the Paralyzed condition for the duration. At the end of each of its turns, the target repeats the save, ending the spell on itself on a success.

Using a Higher-Level Spell Slot. You can target one additional creature for each spell slot level above 5.
(領域)スチール・ウインド・ストライク【Steel Wind Strike】
S/M 1A/30ft/Instantaneous

You flourish the weapon used in the casting and then vanish to strike like the wind. Choose up to five creatures you can see within range. Make a melee spell attack against each target. On a hit, a target takes 6d10 Force damage.

You then teleport to an unoccupied space you can see within 5 feet of one of the targets.
 
サモン・セレスチャル【Summon Celestial】
V/S/M 1A/90ft/1hour/C

You call forth a Celestial spirit. It manifests in an angelic form in an unoccupied space that you can see within range and uses the Celestial Spirit stat block. When you cast the spell, choose Avenger or Defender. Your choice determines certain details in its stat block. The creature disappears when it drops to 0 Hit Points or when the spell ends.

The creature is an ally to you and your allies. In combat, the creature shares your Initiative count, but it takes its turn immediately after yours. It obeys your verbal commands (no action required by you). If you don’t issue any, it takes the Dodge action and uses its movement to avoid danger.

Using a Higher-Level Spell Slot. Use the spell slot’s level for the spell’s level in the stat block.
グレーター・レストレーション【Greater Restoration】
V/S/M 1A/Touch/Instantaneous

You touch a creature and magically remove one of the following effects from it:
- 1 Exhaustion level
- The Charmed or Petrified condition
- A curse, including the target’s Attunement to a cursed magic item
- Any reduction to one of the target’s ability scores
- Any reduction to the target’s Hit Point maximum
 
 
 
 
 
 
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
神性介入 Divine Intervention (クレリック10Lv特徴)で唱えるかもしれない5Lv呪文;
レイズ・デッド【Raise Dead】
With a touch, you revive a dead creature if it has been dead no longer than 10 days and it wasn’t Undead when it died.

The creature returns to life with 1 Hit Point. This spell also neutralizes any poisons that affected the creature at the time of death.

This spell closes all mortal wounds, but it doesn’t restore missing body parts. If the creature is lacking body parts or organs integral for its survival—its head, for instance—the spell automatically fails.

Coming back from the dead is an ordeal. The target takes a −4 penalty to D20 Tests. Every time the target finishes a Long Rest, the penalty is reduced by 1 until it becomes 0.
コミューン【Commune】
You contact a deity or a divine proxy and ask up to three questions that can be answered with yes or no. You must ask your questions before the spell ends. You receive a correct answer for each question.

Divine beings aren’t necessarily omniscient, so you might receive “unclear” as an answer if a question pertains to information that lies beyond the deity’s knowledge. In a case where a one-word answer could be misleading or contrary to the deity’s interests, the DM might offer a short phrase as an answer instead.

If you cast the spell more than once before finishing a Long Rest, there is a cumulative 25 percent chance for each casting after the first that you get no answer. 
ハロウ【Hallow】
You touch a point and infuse an area around it with holy or unholy power. The area can have a radius up to 60 feet, and the spell fails if the radius includes an area already under the effect of Hallow. The affected area has the following effects.

Hallowed Ward. Choose any of these creature types: Aberration, Celestial, Elemental, Fey, Fiend, or Undead. Creatures of the chosen types can’t willingly enter the area, and any creature that is possessed by or that has the Charmed or Frightened condition from such creatures isn’t possessed, Charmed, or Frightened by them while in the area.

Extra Effect. You bind an extra effect to the area from the list below:

Courage. Creatures of any types you choose can’t gain the Frightened condition while in the area.

Darkness. Darkness fills the area. Normal light, as well as magical light created by spells of a level lower than this spell, can’t illuminate the area.

Daylight. Bright light fills the area. Magical Darkness created by spells of a level lower than this spell can’t extinguish the light.

Peaceful Rest. Dead bodies interred in the area can’t be turned into Undead.

Extradimensional Interference. Creatures of any types you choose can’t enter or exit the area using teleportation or interplanar travel.

Fear. Creatures of any types you choose have the Frightened condition while in the area.

Resistance. Creatures of any types you choose have Resistance to one damage type of your choice while in the area.

Silence. No sound can emanate from within the area, and no sound can reach into it.

Tongues. Creatures of any types you choose can communicate with any other creature in the area even if they don’t share a common language.

Vulnerability. Creatures of any types you choose have Vulnerability to one damage type of your choice while in the area.
レジェンド・ローア【Legend Lore】
Name or describe a famous person, place, or object. The spell brings to your mind a brief summary of the significant lore about that famous thing, as described by the DM.

The lore might consist of important details, amusing revelations, or even secret lore that has never been widely known. The more information you already know about the thing, the more precise and detailed the information you receive is. That information is accurate but might be couched in figurative language or poetry, as determined by the DM.

If the famous thing you chose isn’t actually famous, you hear sad musical notes played on a trombone, and the spell fails.
フレイム・ストライク【Flame Strike】
V/S/M 1A/60t,10ftR/Instantaneous/DEX16

A vertical column of brilliant fire roars down from above. Each creature in a 10-foot-radius, 40-foot-high Cylinder centered on a point within range makes a Dexterity saving throw, taking 5d6 Fire damage and 5d6 Radiant damage on a failed save or half as much damage on a successful one.

Using a Higher-Level Spell Slot. The Fire damage and the Radiant damage increase by 1d6 for each spell slot level above 5.
 
 
 
 
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット