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タグ
kouki DAC
キャラクター名
メイオン
属性
プレイヤー名
kouki
最終更新
 
レベル
2
クラス
ローグ
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
ハーフリング
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
4'4" cm
体重
80 lb.lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
5
4
1
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
17
11
6
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
14
【筋】
【筋力】
+2
3
14
【耐】
【耐久力】
+2
3
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
13
11
2
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
16
受動〈看破〉   10+
6
16
受動〈知覚〉   10+
6
特殊な感覚
 
18
【敏】
【敏捷力】
+4
5
11
【知】
【知力】
 
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
17
11
4
2
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
2
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
10
【判】
【判断力】
 
1
12
【魅】
【魅力】
+1
2
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
12
11
1
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
36
 
 
8
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Halfling


Flavor: Resourceful wanderers, cunning scouts, travelers of forgotten roads
Size: Small
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Charisma or +2 Constitution
Languages: Common, choice of one other
Bold:You gain a +5 racial bonus to saving throws against fear.

Second Chance:You can use second chance as an encounter power.

Nimble Reaction:You gain a +2 racial bonus to AC against opportunity attacks.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
2
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
2
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
2
〈威圧〉 【魅】
2
 
なし
0
3
〈運動〉 【筋】
3
 
0
0
10
〈隠密〉 【敏】
5
+5
0
0
12
〈軽業〉 【敏】
5
+5
0
2
6
〈看破〉 【判】
1
+5
なし
0
2
〈交渉〉 【魅】
2
 
なし
0
3
〈持久力〉 【耐】
3
 
0
0
7
〈事情通〉 【魅】
2
+5
なし
0
1
〈自然〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈宗教〉 【知】
1
 
なし
0
6
〈知覚〉 【判】
1
+5
なし
0
1
〈地下探検〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈治療〉 【判】
1
 
なし
0
12
〈盗賊〉 【敏】
5
+5
0
2
2
〈はったり〉 【魅】
2
 
なし
0
1
〈魔法学〉 【知】
1
 
なし
0
1
〈歴史〉 【知】
1
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Rogue (Scoundrel)

Key Abilities: Dexterity; Strength, Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Dagger, hand crossbow, short sword, shuriken, sling
Bonus to Defense: +2 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 6+ Constitution Modifier
Trained Skills: Stealth, Thievery. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Bluff (Cha), Dungeoneering (Wis), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Stealth (Dex), Streetwise (Cha), Thievery (Dex)
Build Options: Aerialist Rogue, Brawny Rogue, Cutthroat Rogue, Shadowy Rogue, Trickster Rogue
_PARSED_CLASS_FEATURE: First Strike, Rogue Tactics, Scoundrel Weapon Talent, Sharpshooter Talent, Sneak Attack
Role: Striker.
Class Features: All rogues share these class features.
Short Description: Stealthy, cunning, and deadly?you appear from out of nowhere to strike your enemies.
_DisplayName: Rogue (Scoundrel)







Occupation - Artisan
Type: Occupation
Common Knowledge: You had a skilled occupation dedicated to a particular craft, such as baking, blacksmithing, carpentry, or cobbling. What did you make? Did you enjoy your work, or was it only a means of supporting yourself? What was your finest creation, and what happened to that item?
Campaign: General
Associated Skills: Athletics, Diplomacy
習得言語
Common.
Dwarven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Dagger Inspiring Weapon +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
2
1
3
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
単純
1
 
その他の修正等
Light Thrown, Off-Hand
 
【武器2】
Dagger
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
2
1
3
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
単純
1
 
その他の修正等
Light Thrown, Off-Hand
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
2
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Leather Armor Haunted Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Dagger. Hand crossbow. Short sword. Shuriken. Sling.
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
318 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
2
1000
2250
魔法の装備・パワー
【武器1】
Dagger Inspiring Weapon +1
重量
1
パワー
Power:Power * Daily (Minor Action)
Allies adjacent to you gain a power bonus to damage rolls equal to the enhancement bonus of the weapon until the end of your next turn.
 

【武器2】
Dagger
重量
1
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Leather Armor Haunted Armor +1
重量
15
パワー
Property:You gain a +2 power bonus to death saving throws. This bonus increases by 1 for each death saving throw you have failed during the current encounter.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Amulet of Protection +1
重量
0
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Leather Armor
15
1
15
Adventurer
33
1
33
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
2
記入済防具重量計
15
総重量
65
特技
Weapon Expertise (Light blade):You gain a +1 feat bonus to attack rolls with any weapon power you use with a light blade. The bonus increases to +2 at 15th level and +3 at 25th level.

Toughness:You gain 5 additional hit points. These additional hit points increase to 10 at 11th level and 15 at 21st level.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Piercing Strike

~ You drive your weapon past your foe\'s guard and into a tender spot. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a light blade.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Level: 1
Riposte Strike

~ With a calculated strike, you leave your foe vulnerable to an adroit riposte if it dares to attack you. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a light blade.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. If the target attacks you before the start of your next turn and it is within reach, you can make a Strength vs. AC attack against it as an immediate interrupt. On a hit, the target takes 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage and 2[W] + Strength modifier damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Second Chance

~ Luck and small size combine to work in your favor as you dodge your enemy\'s attack. ~

Encounter ◆ Weapon
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You are hit by an attack.
Effect: The attacker must reroll the attack and use the second roll, even if it is lower.
 
Torturous Strike

~ You wrench your weapon just so, making your enemy howl in pain. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a light blade.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Brutal Scoundrel: You gain a bonus to the damage roll equal to your Strength modifier.
Level: 1
 
Tumble

~ You dodge and tumble past your foes with such speed and precision that they are unable to react. ~

Encounter ◆ Martial
Move Action   Personal
Prerequisite: You must have training in Acrobatics.
Effect: You shift up to your speed.
Level: 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Easy Target

~ You deal a staggering blow to your enemy, setting it up for future attacks. ~

Daily ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding a crossbow, a light blade, or a sling.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage, and the target is slowed and grants combat advantage to you (save ends both).
Miss: Half damage, and the target grants combat advantage to you until the end of your next turn.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式