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タグ
 
キャラクター名
ピグミー
属性
プレイヤー名
Oppai(MIYA)
最終更新
2014/10/10 16:54
レベル
26
クラス
エレメンタリスト
神格
レイブン・クイーン
伝説の道
アカデミー・マスター(Academy Master)
神話の運命
アバンギオン(Avangion)
種族
ヒューマン
サイズ
中型
年齢
22
性別
男性
身長
5'10" 178cm
体重
138.76lb. 63kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
23
2
13
8
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
34
23
11
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
15
【筋】
【筋力】
+2
15
23
【耐】
【耐久力】
+6
19
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
30
23
6
0
 
 
 
1
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
23
受動〈看破〉   10+
13
23
受動〈知覚〉   10+
13
特殊な感覚
 
15
【敏】
【敏捷力】
+2
15
14
【知】
【知力】
+2
15
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
26
23
2
0
 
 
 
1
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
15
2
13
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
10
【判】
【判断力】
 
13
26
【魅】
【魅力】
+8
21
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
34
23
8
2
 
 
 
1
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
163
 
 
12
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

◆ヒューマン
魅力+2
ボーナス特技:特技を1つ追加で得る
ボーナス技能\:技能\を1つ追加で得る
防御値ボーナス:頑健、反応、意志防御値に+1
ヒロイック・エフォート:同名のパワーを有する

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
15
2
13
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
15
2
13
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
21
〈威圧〉 【魅】
21
 
なし
0
15
〈運動〉 【筋】
15
 
0
0
15
〈隠密〉 【敏】
15
 
0
0
15
〈軽業〉 【敏】
15
 
0
0
13
〈看破〉 【判】
13
 
なし
0
23
〈交渉〉 【魅】
21
 
なし
2
19
〈持久力〉 【耐】
19
 
0
0
21
〈事情通〉 【魅】
21
 
なし
0
18
〈自然〉 【判】
13
+5
なし
0
15
〈宗教〉 【知】
15
 
なし
0
13
〈知覚〉 【判】
13
 
なし
0
18
〈地下探検〉 【判】
13
+5
なし
0
13
〈治療〉 【判】
13
 
なし
0
15
〈盗賊〉 【敏】
15
 
0
0
28
〈はったり〉 【魅】
21
+5
なし
2
22
〈魔法学〉 【知】
15
+5
なし
2
20
〈歴史〉 【知】
15
+5
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
◆クラス:エレメンタリスト
装具:ダガー、スタッフ
防具:クロース
武器習熟:単純近接・遠隔
防御値ボーナス:意志+2
エレメンタル・ボルトのパワーを得る
▼元素魔法(ELEMENTAL MAGIC):
 元素の力(Elemental Power):秘術パワーのダメージロールに【耐】+8(=+14)のボーナスを得る。
・元素の強靭さ(Elemental Resilience):軽装鎧着用時AC+耐修正
・元素の多才:Elemental Versatilityソ\ーサラーの無限回+2個
▼得意元素:火
 ブレイジング・クラウドのパワーを取得
 エレメンタルボルト強化:エレメンタルボルトヒット時にダメージが1d6増加する。
 元素の魂:火抵抗10、継続的火ダメージへのST+2、電撃ダメージへの抵抗10、継続的電撃ダメージへのST+2
 瞬間移動:移動アクションとして移動速度の半分を瞬間移動できる。
▼元素増幅:エレメンタル・エスカレイションのパワーを得る
(使用回数:1遭遇につき3回)

◆伝説の道:アカデミー・マスター(Academy Master)D374
▼秘術の支柱(Arcane Underpinning)
(11レベル): 〈魔法学〉判定に+2のボーナス。[秘術]無限回パワーをヒットさせると、君の次ターン終了時まで、その目標に対する攻撃ロールに+1のボーナス。
▼教養のアクション(Educated Action)
(11レベル): 追加アクションを得るためにAP使用時、君はまた、君の次ターン終了時までに行なわれる次の攻撃がミスしたとき、再ロールできる。
▼起源の熟練(Fundamental Mastery)
(16レベル): 君が1体の敵を[秘術]パワーでヒットさせたとき、そのパワーと同じタイプの追加ダメージを5点与える。

▼Learned Boost、Refined Recall、Master\'s Surgeのパワーを得る

◆神話の運命:アバンギオン(Avangion)DSCS
▼保護の権化(Avatar of Preservation)
(21レベル):君は秘術荒廃を使用しなくて良い。また、死亡セーヴに最も高い能\力値修正値の半分をボーナスとして得る(+8)。君は年を取らない。
▼精神の完成(Perfection of Mind)
(21レベル): 知力と魅力が+2増加する。
▼アバンギオンの変化(Avangion Transformation)
(24レベル): 君は夜目と君の移動速度に等しい、飛行速度を得る。加えて、天上語を話す事ができるようになり、全ての言語の会話と読み書きができるようになる。君から5マス以内を明るい光で照らすためにフリーアクションを使用できる。この明かりが提供されている間、君は君の攻撃に既に持っているダメージタイプに加え、[光輝]ダメージを与える事を選ぶ事ができる。例えば、もし君が通常[火]ダメージを与えるスコーチングバーストを使用した場合、代わりに[火]と[光輝]ダメージを与えるようにできる。

▼Wings of Goldのパワーを得る(26レベル)

習得言語
共通語
始原語
竜語
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
閃突のウェポン・オヴ・スピード・ダガー+1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
25
8
13
 
3
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d10+1d6
9
8
 
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
反応
 
10
パワー
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
消し炭のワンド・オヴ・ファイアー+5
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
29
8
13
 
3
5
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d10+1d6
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
反応
 
10
パワー
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
15
2
13
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Shimmering Armor +5
AC計 強化 種族 クラス
5
0
5
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
耐久
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Dagger. Staff. Wand.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
28 pp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
26
450000
550000
魔法の装備・パワー
【武器1】
閃突のウェポン・オヴ・スピード・ダガー+1
重量
0
パワー
特性:この武器を所持している間、君はイニシアチブ判定に武器の強化ボーナスをアイテムボーナスとして得る。

攻撃パワー:遭遇毎:マイナー:効果:君はこの武器を使用して遠隔基礎攻撃を行なう。

 

【武器2】
消し炭のワンド・オヴ・ファイアー+5
重量
0
パワー
Properties:
Empowered Crit (When you score a critical hit with an empowered crit implement, the attack deals 1d10 extra damage. The extra damage increases to 2d10 at 11th level and 3d10 at 21st level.).
Energized (fire) (When you use an attack power through an energized implement, you gain a +2 bonus to damage rolls if the power has the keyword that matches the implement’s damage type. The bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level.).
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Shimmering Armor +5
重量
4
パワー
Property:You do not provoke opportunity attacks when you make ranged or area attacks.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of the Perfect Shot (epic tier)
重量
0
パワー
Property:When you hit with a ranged basic attack, you gain a +6 item bonus to the damage roll.
 

【脚】
Boots of Leaping
重量
0
パワー
Property:You gain a +2 item bonus to Athletics checks to jump.

Power:Utility Power * Encounter (Move Action)
Effect: You jump to a square within 10 squares of you. The jump does not provoke opportunity attacks.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Eagle Eye Goggles (paragon tier)
重量
0
パワー
Property:Gain a +2 item bonus to ranged basic attack rolls.
 

【首】
Cloak of Distortion +5
重量
0
パワー
Property:You gain an item bonus to all defenses against ranged attacks from more than 5 squares away equal to this item\'s enhancement bonus.
 

【指輪1】
Champion\'s Ring
重量
0
パワー
Property:You gain an item bonus to AC and Reflex while you are bloodied equal to the number of unique items equipped.

Power:Power * Daily (Minor Action)
Each enemy within 2 squares of you gains vulnerable 5 acid, cold, fire, lightning, radiant, or thunder (your choice) until the end of your next turn. If you\'ve reached at least one milestone today, this vulnerability lasts until the end of the encounter instead.
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Lancing dagger
1
15
15
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
4
総重量
19
特技
《セーヴ強化》:セーヴィング・スローに+2の特技ボーナス

《上級装具訓練:閃突のダガー》:上級装具、閃突のダガーを使用できる

《軽装ゆえの機敏》:クロースアーマー装備時にACに+2の特技ボーナス

《無双の意志》:意志防御値に+4の特技ボーナス。加えて、
幻惑状態または朦朧状態でターンを開始した時、セーヴ終了効果でなくてもその効果に対してセーヴができる。

《二丁装具の術者》:[秘術]攻撃パワーを使用し、両手に装具を持っている時、君は逆手の装具の強化ボーナスをダメージロールに加える事ができる。この利益を得るためには、君の両方の装具がそのパワーに使用できるものでなければならない。
《白蓮の決闘練達》(White Lotus Dueling Expertise)D402:[秘術]パワーの攻撃ロールに+3の特技ボーナス。加えて、オーブ、ロッド、スタッフ、ワンドの習熟を得る。
《上級装具訓練:消し炭のワンド》:上級装具、消し炭のワンドを使用できる。

《怒涛のアクション》:君はアクションポイントを使用して、得たアクションで行なう攻撃ロールに+3のボーナスを得る。

《秘術の混合》:君が既に修得している1つの[秘術]パワーを選択し、[酸]、[冷気]、[火]、[電撃]、または[雷鳴]を選択する。そのパワーは通常のダメージ種別に加え、選択したダメージ種別とキーワードを得る。エレメンタル・ボルトを選択。ダメージ種別[電撃]

《防御値強化》(Improved Defenses):頑健、反応、意志防御値に+3の特技ボーナス

Arcane Spellfury(日本語訳名確認):ソ\ーサラーの無限回攻撃パワーを君が敵にヒットさせたとき、君は、その敵に対して+1の攻撃ロールへのボーナスを君の次ターン終了時まで得る。

《早抜き》:君は武器(または、ベルトポーチ、肩掛けベルトまたはそれらの収納に収められたポーションのような物品)を、その武器による攻撃や物品の使用のアクションと同時に取り出すことができる。君はまた、イニシアチブに+2の特技ボーナスを得る。

《危険感知》(Danger Sense):君はイニシアチブ判定を行う際に、2回ロールし2つのロールの高い方を使用できる。

高速型呪文発動:君が修得している標準アクションを使用する[秘術]無限回攻撃パワーを選択する。一遭遇に一回、君はそのパワーをマイナーアクションで使用できる。エレメンタル・ボルトを選択。

《ソ\ーサラーの装具熟達》:君がソ\ーサラーの装具を身につけている間、君の秘術パワーは19-20でクリティカルヒットとなる。

《容赦なき呪文熱狂》:1ターンに一回、君がソ\ーサラーの無限回攻撃パワーでクリティカルヒットを出した時、君はフリーアクションとして、ソ\ーサラーのパワーで遠隔基礎攻撃を行なう。

《特級イニシアチブ》:イニシアチブに+8の特技ボーナスを得る。
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Elemental Bolt

~ You hurl a spear of elemental energy at your foe. ~

At-Will ◆ Arcane, Elemental, Implement, Varies, Fire, Lightning
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d12 + Charisma modifier damage.
Level 21: 2d12 + Charisma modifier damage.
Special: This power can be used as a ranged basic attack.
Blazing Cloud

~ You surround yourself in a nimbus of roaring flames. ~

At-Will ◆ Arcane, Elemental, Fire, Implement
Standard Action   Close burst 1
Target: Each creature in the burst
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d8 + Charisma modifier fire damage.
Level 21: 2d8 + Charisma modifier fire damage.
Effect: You gain a +2 power bonus to AC and Reflex until the start of your next turn.
Arcing Fire

~ You lob a blast of fire past intervening foes that scorches them on the way to your target. ~

At-Will ◆ Arcane, Fire, Implement
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d8 + Charisma modifier fire damage. Any enemy providing the target cover against this attack takes fire damage equal to your Charisma modifier.
Increase damage to 2d8 + Charisma modifier at 21st level.
Level: 1
Burning Spray

~ You fling your arm in a wide arc, casting liquid fire at your foes. ~

At-Will ◆ Arcane, Fire, Implement
Standard Action   Close blast 3
Target: Each creature in the blast
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d8 + Charisma modifier fire damage.
Level 21: 2d8 + Charisma modifier fire damage.
Dragon Magic: The next enemy that hits you with a melee attack before the end of your next turn takes fire damage equal to your Strength modifier.
Level: 1
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Hellfire Heart

~ You bolster an attack with roiling hellfire, drawing upon your infernal heritage to burn and terrify your foe. ~

Encounter ◆ Divine, Fear, Fire
No Action   Special
Trigger: You hit an enemy with an attack.
Effect: The enemy takes fire damage equal to 1 + your highest ability modifier. Until the start of your next turn, the enemy takes a -2 penalty to the attack rolls of attacks that include you as a target.
Level 11: 3 + your highest ability modifier fire damage.
Level 21: 5 + your highest ability modifier fire damage.
 
Heroic Effort

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Divine, Fear, Fire
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
Elemental Escalation (Fire)

~ As elemental energy flows through you, the rage of your internal inferno infuses it, and you move like a wildfire. ~

Encounter ◆ Arcane, Elemental, Varies
Free Action   Personal
Trigger: You use a sorcerer at-will attack power.
Effect: You can make one additional creature a target of the triggering attack. If the attack\'s range is melee or ranged, the additional target must be within 5 squares of you. If the attack\'s range is area or close, the additional target must be adjacent to the burst or blast.
Each target hit by the attack takes 1d10 extra damage of the type dealt by the triggering attack. In addition, you shift up to half your speed as a free action.
Level 17: 2d10 extra damage, and ongoing 10 fire damage (save ends).
Level 27: 3d10 extra damage, and the attack also deals half damage on a miss.
Special: You can use this power only once per round.
 
Shield of Flames

~ You conjure a sphere of blazing hot flames, obscuring your form and damaging enemies who tarry too close. ~

Encounter ◆ Arcane, Aura, Elemental, Fire
Minor Action   Personal
Effect: You activate an aura 1 that lasts until the end of your next turn. You have partial concealment against enemies in the aura, and any creature that makes a melee attack against you or ends its turn in the aura takes fire damage equal to your Charisma modifier. A creature can take this damage only once per turn.
Level: 2
 
Fate\'s Chaos

~ You tweak the course of fate, turning ill luck into good fortune. ~

Encounter ◆ Arcane
Free Action   Personal
Trigger: You spend an action point to make an attack and miss
Effect: Reroll the triggering attack roll with a bonus equal to your Strength modifier.
Level: 6
 
Maiden\'s Waking

~ The Maiden of the Moon rouses you from your languor. ~

Encounter ◆ Arcane
No Action   Personal
Trigger: You start your turn stunned, dazed, or unconscious
Effect: You take your turn as though you were not stunned, dazed, or unconscious. At the end of your turn, the effect continues as normal.
Level: 10
 
Learned Boost

~ You masterfully channel arcane energy into one of your simplest powers, imbuing it with surprising power. ~

Encounter ◆ Arcane, Reliable ; Implement or Weapon
Standard Action   Personal
Effect: Use one of your arcane at-will attack powers on the target. If you hit, you deal +2[W] damage, or +2 dice of damage if it is a nonweapon attack.
Level: 11
 
Refined Recall

~ A moment of concentration allows you to reclaim the power invested in your faulty effort. ~

Encounter ◆ Arcane
Free Action   Personal
Trigger: You miss every target when using an arcane encounter attack power.
Effect: The attack power is not expended.
Level: 12
 
Damage Gambit

~ With high hopes, you trust in chance to empower your attack. ~

Encounter ◆ Arcane
Free Action   Personal
Trigger: You make a damage roll.
Effect: Reroll the damage roll, and use the new result. If the new result is higher than the triggering damage roll\'s result, you deal extra damage equal to your Charisma modifier. If the new result is lower, you take psychic damage equal to your Charisma modifier.
Level: 16
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Master\'s Surge

~ With great skill, you increase the power of an oft-used spell to devastating effect. ~

Daily ◆ Arcane, Reliable ; Implement or Weapon
Standard Action   Close blast 3
Effect: Use one of your arcane encounter attack powers on the target. That power is not expended. If you hit, you deal +2[W] damage, or +2 dice of damage if it is a nonweapon attack. You can also increase the duration of any effect the power applies to an enemy to “(save ends).”
Level: 20
 
Fool\'s Luck

~ “What can I say? Things just turn out my way.” ~

Daily ◆ Arcane
Free Action   Personal
Trigger: You roll a skill check, ability check, or attack roll and dislike the result.
Effect: Reroll the triggering roll. If you roll a natural 20, you regain the use of this power at the end of your next turn.
Level: 22
 
Wings of Gold

~ Your wings become rippling waves of golden light that bolster your allies and debilitate certain foes. ~

Daily ◆ Arcane, Healing, Zone
Minor Action   Close burst 5
Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. When you move, the zone moves with you, remaining centered on you. While within the zone, enemies that have vulnerability to radiant damage treat their vulnerability as vulnerability to all damage. In addition, whenever any ally starts his or her turn within the zone, he or she can make a saving throw to end an effect, including one that does not normally end on a save. Any bloodied or dying ally that starts his or her turn within the zone regains 10 hit points.
Level: 26
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式