編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
風祭摂津 オーガ王の塚 Lv2
キャラクター名
Striker
属性
秩序にして善
プレイヤー名
N/A
最終更新
 
レベル
2
クラス
Ranger (Scout)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Human
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
6
5
1
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
19
11
8
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
1
10
【耐】
【耐久力】
 
1
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
13
11
0
1
 
 
 
1
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
13
受動〈看破〉   10+
3
18
受動〈知覚〉   10+
8
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
6
9
【知】
【知力】
-1
0
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
18
11
5
1
 
 
 
1
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
14
【判】
【判断力】
+2
3
10
【魅】
【魅力】
 
1
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
11
2
0
 
 
 
1
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
27
 
 
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Human


Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 to one ability score of your choice
Languages: Common, choice of one other
Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

Heroic Effort:You have the heroic effort power.

Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list.

Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
1
〈威圧〉 【魅】
1
 
なし
0
1
〈運動〉 【筋】
1
 
-1
1
10
〈隠密〉 【敏】
6
+5
-1
0
12
〈軽業〉 【敏】
6
+5
-1
2
3
〈看破〉 【判】
3
 
なし
0
1
〈交渉〉 【魅】
1
 
なし
0
6
〈持久力〉 【耐】
1
+5
-1
1
1
〈事情通〉 【魅】
1
 
なし
0
3
〈自然〉 【判】
3
 
なし
0
0
〈宗教〉 【知】
0
 
なし
0
8
〈知覚〉 【判】
3
+5
なし
0
8
〈地下探検〉 【判】
3
+5
なし
0
8
〈治療〉 【判】
3
+5
なし
0
10
〈盗賊〉 【敏】
6
+5
-1
0
1
〈はったり〉 【魅】
1
 
なし
0
0
〈魔法学〉 【知】
0
 
なし
0
0
〈歴史〉 【知】
0
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Ranger (Scout)

Key Abilities: Dexterity, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Dungeoneering or Nature (your choice). From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Dungeoneering (Wis), Endurance (Con), Heal (Wis), Nature (Wis), Perception (Wis), Stealth (Dex)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Aspects of the Wild (Scout), Attack Finesse, Dual Weapon Attack, Power Strike, Ranger Wilderness Knacks, Two-Weapon Style, Level 2 Scout Utility Power, Level 3 Improved Power Strike, Level 4 Wilderness Knack, Reactive Shift, Level 6 Scout Utility Power, Level 7 Aspect of the Wild (Scout), Level 8 Wilderness Knack, Improved Dual Weapon Attack, Level 10 Scout Utility Power, Enhanced Power Strike, Paragon Dual Weapon Attack, Level 16 Scout Utility Power, Level 17 Aspect of the Wild (Scout), Cautious Shift, Level 22 Scout Utility Power, Peerless Perception, Epic Dual Weapon Attack, Epic Scout\'s Shift
Role: Striker.
_SecondaryPowerSourceElement: ID_FMP_POWER_SOURCE_4
Short Description: Wielding dual melee weapons, you dart in and out of combat, striking your foes hard and fast.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_5
_DisplayName: Ranger (Scout)





Ironwrought:Inevitable Strike


Blademaster
Type: Society
Common Knowledge: A consummate duelist, you crossed blades with the best you could find and lived to tell of it. That is, until you met Liria Valthorin. Disarmed and with her sword at your throat, she offered you training at her school, the House of Flowers, instead of death. Did you duel for money, fame, or some other reason? Are you a young hotshot, still building your reputation, or is this a new chapter in a long career? Do you consider Liria a teacher, friend, or rival?
Campaign: General
Associated Skills: Acrobatics, Insight
Associated Languages: Elven
習得言語
Primordial.
Common.
Giant.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Rapier Magic Weapon +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
4
0
1
3
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
2
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
Handaxe Magic Weapon +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
1
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
3
 
その他の修正等
Off-Hand, Heavy Thrown
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Hide Armor Armor of Cleansing +1
AC計 強化 種族 クラス
3
3
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
25
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
0 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
2
 
2250
魔法の装備・パワー
【武器1】
Rapier Magic Weapon +1
重量
2
パワー
 
 

【武器2】
Handaxe Magic Weapon +1
重量
3
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Hide Armor Armor of Cleansing +1
重量
25
パワー
Property:Add a +2 item bonus to your saving throws against ongoing damage.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mighty Striking (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:When you hit with a melee basic attack, you gain a +2 item bonus to the damage roll.
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
5
記入済防具重量計
25
総重量
30
特技
Surprising Charge:When you make a charge attack against a target that is granting combat advantage to you, the attack deals 1[W] extra damage if you hit with a light blade or a spear.

Sneak of Shadows:You gain training in the Thievery skill.
Once per encounter, you can use the rogue\'s Sneak Attack class feature.

Superior Reflexes:You gain a +2 feat bonus to Reflex. This bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level.
You also gain combat advantage against all enemies during your first turn in an encounter.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Aspect of the Charging Ram

~ You barrel past your foes with such speed and strength that they are unable to react to your assault. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the charging ram. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* Your movement during a charge doesn\'t provoke opportunity attacks.
* If you hit with a charge attack, you can knock the target prone.
* You gain a +2 power bonus to the damage rolls of charge attacks.
Aspect of the Lurking Spider

~ Like a spider, you lie in ambush and wait until your foe comes near before launching your attack. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the lurking spider. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* You gain a +2 power bonus to Stealth checks.
* You gain a +5 power bonus to Athletics checks made to climb.
* While you have combat advantage against an enemy, you gain a +2 power bonus to damage rolls against it.
Level 11: The bonus to damage rolls increases to +3.
Level 21: The bonus to damage rolls increases to +4.
Dual Weapon Attack

~ You follow your successful swing with a quick strike from your off hand. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Free Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Trigger: You hit with a melee basic attack on your turn.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC (off-hand weapon)
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Special: You can use this power only once per round.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Inevitable Strike

~ Elemental power flows through you, providing you with keen accuracy and sharper striking force. ~

Encounter ◆ Elemental, Weapon
No Action   Personal
Trigger: You make a melee weapon attack roll.
Effect: Make the attack roll twice. If both attack rolls hit, the target takes 1d8 extra damage.
Level 11: 2d8 extra damage.
Level 21: 3d8 extra damage.
 
Heroic Effort

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Elemental, Weapon
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
Power Strike

~ By pushing yourself beyond your normal limits, you unleash your full wrath against a foe. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
No Action   Special
Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.
Target: The enemy you hit
Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Stalker\'s Mist
Daily ◆ Primal, Zone
Minor Action   Area burst 1 within 10 squares
Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. Squares in the zone are heavily obscured to your enemies.
Move Action: You move the zone up to 5 squares.
Level: 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式