編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
oldgeese ウォーロック ヘクスブレード 撃破 ドラウ レベル3
キャラクター名
Zeerith Eilsrae
属性
無属性
プレイヤー名
oldgeese
最終更新
2016/08/17 07:07
レベル
3
クラス
ウォーロック(ヘクスブレード:フェイ契約)
神格
セイハニーン
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
ドラウ
サイズ
中型
年齢
28
性別
身長
5'8" 175cm
体重
132.15lb. 60kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
4
3
1
 
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
18
11
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
8
【筋】
【筋力】
-1
0
11
【耐】
【耐久力】
 
1
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
13
11
0
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
11
受動〈看破〉   10+
1
11
受動〈知覚〉   10+
1
特殊な感覚
暗視
16
【敏】
【敏捷力】
+3
4
10
【知】
【知力】
 
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
15
11
3
 
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

Blade of Winter's Mourning
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
11
5
1
3
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
10
5
1
1
3
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
1d8
10
【判】
【判断力】
 
1
20
【魅】
【魅力】
+5
6
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
18
11
5
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
33
16
8
6
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
gain a +2 bonus to all defenses until the end of your next turn.

種族特徴

■能力値:敏捷力+2、判断力+2 or 魅力+2
■技能ボーナス:威圧+2、隠密+2
■フェイ起源
■トランス
■クラウド・オブ・ダークネスかダークファイアのパワーを得る

クラウド・オブ・ダークネス(Drow Racial Utility)
[遭遇毎]
マイナー・アクション 近接爆発1
効果:この爆発は、使用者の次のターン終わりまでその場所にとどまる暗闇の雲を作り出す。この雲は視線を遮り、内部のマスは完全な隠蔽。かつ、全身が雲内部にあるクリーチャーは、雲から出るまで盲目状態。使用者はこれらの効果に対して完全耐性。

基本遠隔攻撃

Eldritch Bolt
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
パワー
8
5
1
 
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
10
5
1
1
3
対象 追加効果・範囲など クリティカル
反応
力場ダメージ
1d8
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
-1
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
13
〈威圧〉 【魅】
6
+5
なし
2
-1
〈運動〉 【筋】
0
 
-1
 
10
〈隠密〉 【敏】
4
+5
-1
2
3
〈軽業〉 【敏】
4
 
-1
 
1
〈看破〉 【判】
1
 
なし
 
6
〈交渉〉 【魅】
6
 
なし
 
0
〈持久力〉 【耐】
1
 
-1
 
6
〈事情通〉 【魅】
6
 
なし
 
1
〈自然〉 【判】
1
 
なし
 
1
〈宗教〉 【知】
1
 
なし
 
1
〈知覚〉 【判】
1
 
なし
 
1
〈地下探検〉 【判】
1
 
なし
 
1
〈治療〉 【判】
1
 
なし
 
8
〈盗賊〉 【敏】
4
+5
-1
 
11
〈はったり〉 【魅】
6
+5
なし
 
1
〈魔法学〉 【知】
1
 
なし
 
1
〈歴史〉 【知】
1
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
■HP:12+耐久力値から始まり、レベルが上がる毎に5ずつ増える。
■防御値ボーナス:頑健+1、意志+1
■一日毎の回復力使用回数:6+耐久力修正値
■クラス技能:魔法学、はったり、歴史、看破、威圧、宗教、隠密、事情通、盗賊
■習得済み技能:クラス技能から4つ(威圧、隠密、盗賊、はったり)

■Fey Pact Reward (Level1)
Benefit: You gain a bonus to the damage rolls of your warlock and warlock paragon path attack powers. The bonus equals your Dexterity modifier. The bonus increases to 2 + your Dexterity modifier at 5th level, 4 + your Dexterity modifier at 15th level, and 6 + your Dexterity modifier at 25th level. At 9th level, you also gain this bonus to the damage rolls of the creature you summon with summon warlock's ally.

■Fey Pact Boon (Level1)
Benefit: You gain the soul step power.

■Fey Pact Weapon (Level1)
Benefit: While you hold your implement in one hand, you can use a minor action to manifest your pact weapon in the other hand. The pact weapon you create depends on your pact. Your pact weapon persists until you no longer hold either it or the implement, or until you dismiss it as a free action.

You can make weapon attacks with your pact weapon, using its proficiency bonus and the appropriate damage die. Your pact weapon shares your implement's enhancement bonus, critical hit effect, properties, and powers. The weapon cannot be enchanted.

When you use a power associated with your pact weapon and the power has both the weapon and the implement keyword, you are considered to be wielding both your pact weapon and your implement for the purpose of feats and other game elements.

Blade of Winter's Mourning, Icy Skewer, Piercing Shard

■Improved Pact Weapon (Level3)
Benefit: You gain one more use per encounter of the pact weapon encounter attack power that you gained at 1st level, but you can still use it only once per turn.
習得言語
共通語、エルフ語
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Blade of Winter's Mourning
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
11
5
1
3
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
10
5
1
1
3
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
1d8
 
軍用
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
-1
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
-1
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
ハイド・アーマー(Hero
AC計 強化 種族 クラス
4
3
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
25
3
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
クロース、レザー、ハイド、チェインメイル
武器
単純近接、軍用近接、単純遠隔
装具
ロッド、ワンド
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
45
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
Amulet of Protection 360gp
冒険者キット 15gp
ポーション・オブ・ヒーリング 50gp * 2
小計 475gp
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
3
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Blade of Winter's Mourning
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
ハイド・アーマー(Hero
重量
25
パワー
Armor:Any
Enhancement:AC
Property:When you spend an action point to take an extra action, you also gain a +2 bonus to all defenses until the end of your next turn.
Power(Daily):Free Action. Trigger: You spend an action point. Effect: You forgo the bonus to all defenses granted by the armor's property. Instead, an ally within 5 squares of you can use his or her second wind as a free action.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mighty Striking Lv2 (PHB)
重量
 
パワー
Property: When you hit with a melee basic attack, you gain a +2 item bonus to the damage roll.
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Amulet of Protection 360gp Lv1 (HoFK)
重量
 
パワー
Enhancement: Fortitude, Reflex, and Will
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
Wand of Cold +1 Lv3 (AV)
重量
 
パワー
Enhancement: Attack rolls and damage rolls
Critical: +1d8 cold damage per plus
Property: Gain a +1 item bonus to damage rolls when you use this wand to attack with a power that has the cold and implement keywords.
Power(Encounter * Arcane, Cold, Implement): Standard Action. As the wizard's ray of frost power (PH 159).
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
冒険者キット 15gp
 
1
0
ポーション・オブ・ヒーリング 50gp
 
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
25
総重量
25.9
特技
■Wand Expertise@Lv1
Benefit:You gain a +1 feat bonus to implement attack rolls that you make with a wand. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. Also, you ignore partial cover(部分遮蔽) and superior cover(良好な遮蔽) on implement attacks you make with a wand.

■Implement Focus@Lv2
Benefit: Choose an implement with which you have proficiency. You gain a +1 feat bonus to the damage rolls of implement attacks that you make with the chosen implement. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
 
無限回パワー
Eldritch Bolt (Warlock Attack 1) (HoFK)
At-Will * Arcane, Force, Implement
Standard Action Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d10 + Charisma modifier(1d10+10) force damage.
Special: You can use this power as a ranged basic attack.
Soul Step (Warlock Utility) (HoFK)
At-Will * Arcane, Teleportation
Free Action Personal
Trigger: You reduce an enemy to 0 hit points, or an enemy adjacent to you drops to 0 hit points.
Effect: You teleport a number of squares up to your Dexterity modifier.(=3)
Special: You can use this power only once per round.
Icy Skewer (Warlock Attack) (HoFK)
At-Will * Arcane, Cold, Implement, Weapon
Standard Action Melee weapon
Requirement: You must use this power with your blade of winter's mourning.
Target: One creature.
Attack: Charisma vs AC
Hit: 1[W]+Charisma modifier(1d10+12) cold damage. You gain a +2 power bonus to all defenses against the target's attacks until the end of your next turn.
Special: You can use this power as a melee basic attack.
 
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Piercing Shard (Warlock Attack) (HoFK)
Encounter * Arcane, Cold, Illusion, Implement, Psychic, Weapon
Standard Action Melee weapon
Requirement: You must use this power with your blade of winter's mourning.
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 2[W]+Charisma modifier(2d10+11) cold and psychic damage.
Effect: You are invisible to the target until the start of your next turn.
 
Wrathful Aspect (Warlock Utility 2) (HoFK)
Encounter * Arcane, Fear, Fire
Minor Action Personal
Effect: Until the end of your next turn, you gain a +5 power bonus to Intimidate checks, and any creature that hits you with a melee attack takes 5 fire damage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Hellfire Blast (Warlock Attack 1) (HoFK)
Daily * Arcane, Fire, Implement
Standard Action Close blast 3
Target: Each creature in the blast
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 3d8 + Charisma modifier(3d8+10) fire damage.
Miss: Half damage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式