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Insider_CB_Import おじいちゃん
キャラクター名
トールド
属性
秩序にして善
プレイヤー名
おじいちゃん
最終更新
2018/05/12 19:01
レベル
13
クラス
インヴォーカー
神格
 
伝説の道
Keeper of the Nine
神話の運命
 
種族
Githzerai
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
17
0
6
11
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
23
16
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
4
5
-1
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
11
【筋】
【筋力】
 
6
16
【耐】
【耐久力】
+3
9
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
23
16
3
1
 
3
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
27
受動〈看破〉   10+
17
22
受動〈知覚〉   10+
12
特殊な感覚
 
11
【敏】
【敏捷力】
 
6
16
【知】
【知力】
+3
9
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
23
16
3
1
 
3
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
0
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
22
【判】
【判断力】
+6
12
9
【魅】
【魅力】
-1
5
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
29
16
6
1
3
3
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
74
37
18
9
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Githzerai


Flavor: Ascetic and disciplined, masters of body and mind
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Wisdom, +2 Dexterity or +2 Intelligence
Languages: Common, Deep Speech
Iron Mind:You have the Iron Mind Power.

Danger Sense:You have a +2 racial bonus to initiative checks.

Defended Mind:You have a +2 racial bonus to saving throws against effects that daze, dominate, or stun.

Shifting Fortunes:When you use your second wind, you can shift 3 squares as a free action.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
0
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
0
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
5
〈威圧〉 【魅】
5
 
なし
0
7
〈運動〉 【筋】
6
 
-1
2
5
〈隠密〉 【敏】
6
 
-1
0
7
〈軽業〉 【敏】
6
 
-1
2
17
〈看破〉 【判】
12
+5
なし
0
5
〈交渉〉 【魅】
5
 
なし
0
8
〈持久力〉 【耐】
9
 
-1
0
5
〈事情通〉 【魅】
5
 
なし
0
12
〈自然〉 【判】
12
 
なし
0
14
〈宗教〉 【知】
9
+5
なし
0
12
〈知覚〉 【判】
12
 
なし
0
12
〈地下探検〉 【判】
12
 
なし
0
12
〈治療〉 【判】
12
 
なし
0
5
〈盗賊〉 【敏】
6
 
-1
0
5
〈はったり〉 【魅】
5
 
なし
0
14
〈魔法学〉 【知】
9
+5
なし
0
14
〈歴史〉 【知】
9
+5
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Invoker

Channel Divinity, Divine Covenant, Ritual Casting
Class Features: Invokers have the following class features.
Implement: Invokers do not make use of holy symbols, since they believe that their magic predates and transcends such representations of divine power. Instead, invokers make use of rods and staffs as representations of the gods' dominion over the world. When you wield a magic rod or a magic staff, you can add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of invoker powers and invoker paragon path powers that have the implement keyword. Without an implement, you can still use these powers.
Short Description: Imbued with divine power, you speak the words of creation to shape the world to your will.

Keeper of the Nine

Flavor: “You brought this onto yourself.”
Power Name: Prayers
Class Features:
Dooming Action
Ruining Prayer

_DisplayPowers:
Glyph of Warning
Keeper's Mantle

Ancient scrolls speak of the world's last days, foretelling a time of violence and destruction that will consume everything. You have studied these scrolls and know the disasters destined to befall the world: nine terrible catastrophes that will one day cause its doom. These supernatural disasters were sown in the world's foundations during the first days and now lie buried beneath mighty seals in its far corners. It is your task to ensure that these seals remain intact, for each time some evil power breaks one, the end of all things draws closer. Those who meddle with the seals flirt with the destruction of all and risk upsetting the great purpose of the cosmos.

To safeguard the ancient seals, you are initiated into a secretive order: the Keepers of the Nine. You learn powerful prayers of warding and destruction so that you can deal with those who meddle with forces they do not understand. Keepers are drawn from many races and include servants of different gods, but most are dedicated to Erathis, Ioun, or Moradin. Old disagreements and jealousies are common among the Keepers, but all agree that the Nine Seals must remain hidden and unbroken.




Ooze Master:Sudden Slime

キーパー・オヴ・ザ・ナイン
・破滅のアクション
AP使用した攻撃がヒット時 全脆弱性5
・滅びの祈祷
近接範囲のパワー使用時、隣接マスを移動困難にできる。
習得言語
Common.
Deep Speech.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
基本装具
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
17
6
6
 
2
3
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
12
6
 
3
3
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
頑健
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
0
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
0
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Chainmail Tactician
AC計 強化 種族 クラス
7
7
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
-1
-1
40
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Rod. Staff.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
1 pp; 60 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
13
32000
39000
魔法の装備・パワー
【武器1】
基本装具
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Chainmail Tactician
重量
40
パワー
特性:【知】を参照する時、攻撃ロール以外は1多いとみなすことができる。
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mental Might
重量
0
パワー
Power:Power * Encounter (Free Action)
Use this power when making a Strength attack, Strength check, or Strength-based skill check. Use your Intelligence, Wisdom, or Charisma modifier in place of your Strength modifier to determine the result of the roll.
 

【脚】
Boots of Dancing
重量
0
パワー
Property:Gain a +1 bonus to Reflex defense.

Power:Power * Daily (Minor Action)
Gain a +5 power bonus to Acrobatics and Athletics checks until the end of your next turn.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Casque of Tactics (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain +1 item bonus to initiative checks.

Power:Power * Daily (Free Action)
Use this power when initiative is rolled. Swap initiative check results with a willing ally who you can see.
 

【首】
Necklace of Fate +3
重量
0
パワー
Power:Power * Encounter (No Action)
Trigger: You make a saving throw at a time other than the end of your turn.
Effect: You gain an item bonus to that saving throw equal to the necklace's enhancement bonus.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Ritual Book
3
1
3
Hand of Fate
0
1
0
Create Campsite
0
1
0
Siberys Shard of the Mage (heroic tier)
0
1
0
Acrobat Boots
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
40
総重量
43
特技
Ritual Caster:You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals.
01.<無双の意思>:意思防御+3特技B。幻惑、朦朧に対してT開始時にST。

02.<世界蛇のつかみ>:減速、動けない状態のクリーチャーにヒット時、伏せ。

04.<スタッフ練達>:スタッフを使った攻撃ロール+2特技B。
スタッフを使った、遠隔、遠隔範囲攻撃は機会攻撃を誘発しない。

06.<戦場の判断力>:イニシアチヴの基礎値を【判】に変更。

08.<イニシアチヴ強化>:イニシアチヴ+4特技B。

10.<Covenant Shifting>:押しやり、引き寄せ、横滑りがある信仰パワー使用時、移動ますが1マス増える。

11.<セーヴ強化>:ST+2特技B

12.<危険察知>:イニシアチヴ2個振り
 
無限回パワー
 
 
Hand of Radiance

~ Tendrils of radiance streak from your fingertips across the battlefield. The beams strike your enemies, raining sparks of light on impact. ~

At-Will ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Ranged 10
Target: One, two, or three creatures
Level 21: Target an additional creature.
Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 1d4 + Wisdom modifier radiant damage.
Level: 1
Sun Strike

~ A beam of radiant energy extends from your hands to bathe a foe in searing light and force it to move. ~

At-Will ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 1d8 + Wisdom modifier radiant damage, and you slide the target 1 square.
Level 21: 2d8 + Wisdom modifier radiant damage.
Special: You can use this power as a ranged basic attack.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
テ.《サドン・スライム》【マイナー】
[遭遇毎][秘術][装具]
遠隔範囲爆発1・10マス以内 範囲内のクリーチャー全て
【判】対 頑健
ヒット:【判】の[酸]ダメージ。次のターン終了まで減速
 
種.《アイアン・マインド》【即応・割込】
[遭遇毎]
トリガー:使用者に攻撃がヒットする。
効果:次の自ターン終了時まで全防御値+2B
 
テ.《CD・マレディクターズ・ドゥーム》【マイナー】
[遭遇毎][秘術][装具]
効果:次のターン終了時まで、攻撃RとSTに-1のペナ。
 
01.《サンダー・ジャッジメント》【標準】
[遭遇毎][装具][雷鳴]
遠隔10 3体まで
【判】対 頑健 
ヒット:1d6+12の[雷鳴]ダメージ。1体だけなら2d6+12。
次ターン終了まで幻惑。
 
03.《ワード・オブ・ブラインドネス》【標準】
[遭遇毎][装具]
近接範囲爆発2 クリーチャー全て
【判】対 意思 
ヒット:2d8+12の[光輝]ダメージ。
目標は使用者の次のターン終了時まで盲目。
効果:使用者は幻惑。
 
07.《タイド・オブ・ザ・ファースト・ストーム》【標準】
[遭遇毎][装具]
遠隔範囲10マス以内・爆発2 敵全て
【判】対 反応 
ヒット:1d6+12のダメージ。減速状態。
効果:範囲内の味方を5マス横滑り。
 
伝.《Glyph of Warning》【標準】
[遭遇毎][信仰][恐怖]
近接範囲10マス以内・爆発10 敵全て
【判】対 反応 
効果:範囲内敵は自身の移動速度で使用者から離れるよう移動する。この時、味方の機会攻撃が発生したならば攻撃ロールとDRに+3PBを得る
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Rebuke Undead

~ Undead flee and then cower in your presence, their bodies seared by divine light. ~

Encounter (Special) ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Close blast 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter.
Target: Each undead creature in the blast
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: 1d10 + Wisdom modifier radiant damage. You push the target 2 squares, and it is dazed until the end of your next turn.
Level 5: 2d10 + Wisdom modifier radiant damage.
Level 11: 3d10 + Wisdom modifier radiant damage.
Level 15: 4d10 + Wisdom modifier radiant damage.
Level 21: 5d10 + Wisdom modifier radiant damage.
Level 25: 6d10 + Wisdom modifier radiant damage.
Miss: Half damage.
 
Searing Orb

Daily ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   遠隔範囲10・爆発1
Target:クリーチャー全て
Attack:対 頑健
Hit: 1d8 + 14[光輝] damage, +盲目(SE)
Miss: 半減ダメージ・次ターン終了まで盲目。
Level: 5
 
Malediction of Rigidity

Daily ◆ Divine, Fear, Implement
Minor Action   近接噴射5
Target: 範囲内のクリーチャー
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: 1d8 + Wisdom modifier damage. The target takes ongoing 10 damage and is immobilized (save ends both).
Miss: Half damage. The target takes ongoing 5 damage and is slowed (save ends both).
Covenant of Malediction: The target takes a -2 penalty to saving throws against these effects.
Effect: You are immobilized until the end of your next turn.
Level: 9
 
Keeper's Mantle

Daily ◆ Divine, Teleportation
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You take damage from an enemy's attack while you are bloodied
Effect: You teleport 5 squares. Each enemy adjacent to you when you teleport grants combat advantage until the end of your next turn.
Level: 12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Divine Call

Encounter ◆ Divine
(マイナー)  遠隔10
目標:2体まで
効果:目標を3マスまで引き寄せる。
 
06.《ディマインド・ジャスティス》【即応・割込】
遠隔・10
[遭遇毎][信仰]
トリガー:10マス以内のクリーチャーがSTを行う。
効果:STを再度行い、2回目の方を採用する。
 
10.《ワード・オヴ・アージェンシー》【フリー】
近接・爆発10
[遭遇毎][信仰]
トリガー:使用者が使った範囲攻撃に味方が巻き込まれる。
効果:フリーアクションとして使用者の【知】分シフトすることができる。
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式