編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import
キャラクター名
紫村ガウジ心
属性
無属性
プレイヤー名
みのくば
最終更新
2018/04/16 01:31
レベル
7
クラス
Avenger
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Githzerai
サイズ
中型
年齢
30代
性別
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
14
4
3
7
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
22
13
4
 
2
3
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
3
13
【耐】
【耐久力】
+1
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
13
1
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
18
受動〈看破〉   10+
8
26
受動〈知覚〉   10+
16
特殊な感覚
 
18
【敏】
【敏捷力】
+4
7
8
【知】
【知力】
-1
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
13
4
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
20
【判】
【判断力】
+5
8
10
【魅】
【魅力】
 
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
20
13
5
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
63
 
 
8
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Githzerai


Flavor: Ascetic and disciplined, masters of body and mind
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Wisdom, +2 Dexterity or +2 Intelligence
Languages: Common, Deep Speech
Iron Mind:You have the Iron Mind Power.

Danger Sense:You have a +2 racial bonus to initiative checks.

Defended Mind:You have a +2 racial bonus to saving throws against effects that daze, dominate, or stun.

Shifting Fortunes:When you use your second wind, you can shift 3 squares as a free action.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
5
〈威圧〉 【魅】
3
 
なし
2
5
〈運動〉 【筋】
3
 
0
2
13
〈隠密〉 【敏】
7
+5
0
1
10
〈軽業〉 【敏】
7
 
0
3
8
〈看破〉 【判】
8
 
なし
0
5
〈交渉〉 【魅】
3
 
なし
2
4
〈持久力〉 【耐】
4
 
0
0
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
8
〈自然〉 【判】
8
 
なし
0
8
〈宗教〉 【知】
2
+5
なし
1
16
〈知覚〉 【判】
8
+5
なし
3
8
〈地下探検〉 【判】
8
 
なし
0
14
〈治療〉 【判】
8
+5
なし
1
7
〈盗賊〉 【敏】
7
 
0
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Avenger

Flavor: “Everything my god needs to say to you can be said with my weapon.”
Key Abilities: Wisdom, Dexterity, Intelligence
Implements: Holy Symbol
Armor Proficiencies: Cloth
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 14+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Religion. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Religion (Int), Stealth (Dex), Streetwise (Cha)
Build Options: Commanding Avenger, Isolating Avenger, Pursuing Avenger
_PARSED_CLASS_FEATURE: Armor of Faith, Avenger's Censure, Channel Divinity, Oath of Enmity
Role: Striker. Your oaths bring divine wrath upon the enemies of your god. With methodical devastation, you eliminate one foe at a time. You lean toward controller as a secondary role.
Class Features: Each avenger has the power oath of enmity and the Channel Divinity powers abjure undead and divine guidance.
Implement: Like clerics and paladins, avengers use holy symbols to help channel and direct their divine powers. When they make their own holy symbols, the symbols are often different in some detail from the symbols used by other characters, yet avengers can use the same holy symbols used by clerics and paladins.
When you wear or hold a magic holy symbol, you can add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of avenger powers and avenger paragon path powers that have the implement keyword. Without a holy symbol, you can still use these powers.
Short Description: You swear a holy vow to pursue divine vengeance against all the foes of your faith.





Samurai:Iaijutsu


Trained from Birth for a Specific Prophecy
Type: Campaign
Common Knowledge: The prophetic words were written in scripture long before you were born, and you're part of a concentrated effort to fulfill, safeguard, or thwart that prophecy. What is the nature of the prophecy, and what's your relationship to it? Do you question whether your fate is truly ordained? And who or what is standing in your way?
Good Background: Paladin.
Benefit: Once per day, you can reroll an initiative check if you don't like the result. You keep the second result whether it's better, the same, or worse.
Short Description: The doves? They come and go as they please. By Choinero's wisdom, the doves will watch over me until the day of the Great Rift.
Campaign: Scales of War Adventure Path
習得言語
Common.
Deep Speech.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
ゴージ ダメージ2D6+9暴虐1、6が出たら+4


かつて「和まんち抜オーヴ斎」として、数々のDMを屠ってきた彼。今はロマン派エンジョイ勢として暮らしている。

英語版データを見比べたり、状態異常のロックとDMによる無効化の不毛な戦いに疲れた。もうクリティカルヒット出しまくればいいじゃないか。
彼は本来の獲物であるオーヴを改造し、セーブ自動失敗の機能を封印したのだ。

だが彼がフルブレードを選択しなかったのは、彼のまんち魂が抜けきっていない証拠なのだ。
武器
 
【武器1】
Gouge Carnage Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
3
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d6
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
上級
12
 
その他の修正等
Brutal
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Robe of Eyes +2
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Oath of Enmity~ You focus your wrath on a single foe, giving your attacks against it extraordinary accuracy. ~ Encounter (Special) ◆ Divine Minor Action   Close burst 10 Target: One enemy you can see in the burst Effect: When you make a melee attack against the target and the target is the only enemy adjacent to you, you make two attack rolls and use either result. This effect lasts until the end of the encounter or until the target drops to 0 hit points, at which point you regain the use of this power.If another effect lets you roll twice and use the higher result when making an attack roll, this power has no effect on that attack. If an effect forces you to roll twice and use the lower result when making an attack roll, this power has no effect on that attack either.If an effect lets you reroll an attack roll and you rolled twice because of this power, you reroll both dice. Gouge.
装具
Holy Symbol.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
80 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
7
10000
13000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Gouge Carnage Weapon +2
重量
12
パワー
Property:When you roll the maximum result on at least one of this weapon's damage dice, the target takes extra damage equal to twice the weapon's enhancement bonus.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Robe of Eyes +2
重量
4
パワー
Property:You cannot be blinded and gain an item bonus to Perception checks equal to the armor's enhancement bonus.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Iron Armbands of Power (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain a +2 item bonus to melee damage rolls.
 

【脚】
Acrobat Boots
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks.

Power:Power * At-Will (Minor Action)
You stand up from prone.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Casque of Tactics (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain +1 item bonus to initiative checks.

Power:Power * Daily (Free Action)
Use this power when initiative is rolled. Swap initiative check results with a willing ally who you can see.
 

【首】
Amulet of Protection +1
重量
0
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
12
記入済防具重量計
4
総重量
16
特技
Weapon Proficiency (Gouge):You gain proficiency with the Gouge.

Power of Skill:You gain a +1 feat bonus to trained skill checks.

Improved Initiative:You gain a +4 feat bonus to initiative.

Unarmored Agility:You gain a +2 feat bonus to AC while wearing either cloth armor or no armor.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Overwhelming Strike

~ As you attack, you maneuver around your foe, forcing it to move with you. ~

At-Will ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage. You shift 1 square and slide the target 1 square into the space you occupied.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Level: 1
Bond of Pursuit

~ With your attack, you utter a promise to follow your enemy if it tries to escape. ~

At-Will ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage. If the target doesn't end its next turn adjacent to you, you can shift a number of squares equal to 1 + your Dexterity modifier as a free action, and you must end that shift closer to the target.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Iaijutsu

~ While others contemplate, you act, loyal and resolute even in the face of death. ~

Encounter ◆ Martial
Free Action   Personal
Trigger: You roll initiative.
Effect: You can draw a weapon and shift up to a number of squares equal to half your speed. If you end this move adjacent to an enemy, you gain a +2 power bonus to the next attack roll you make against that enemy before the end of your next turn.
If your initiative is higher than every enemy's initiative, any melee weapon attack you make during your first turn of the encounter can score a critical hit on a roll of 18-20.
 
Iron Mind

~ Under the brunt of an attack, you use the power of your mind to fortify yourself against harm. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You are hit by an attack.
Effect: You gain a +2 bonus to all defenses until the end of your next turn.
 
Angelic Alacrity

~ You focus divine energy through your body to gain uncanny speed as you make your attack. ~

Encounter ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Effect: Before the attack, you shift 2 squares.
Censure of Pursuit: The number of squares you shift equals 1 + your Dexterity modifier.
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Level: 1
 
Abjure Undead

~ You send a brilliant ray of radiant power at an undead foe, compelling it to stagger toward you. ~

Encounter ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Close burst 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Target: One undead creature in the burst
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: 3d10 + Wisdom modifier radiant damage, and you pull the target a number of squares equal to 1 + your Wisdom modifier. The target is also immobilized until the end of your next turn.
Level 5: 4d10 + Wisdom modifier damage.
Level 11: 5d10 + Wisdom modifier damage.
Level 15: 6d10 + Wisdom modifier damage.
Level 21: 7d10 + Wisdom modifier damage.
Level 25: 8d10 + Wisdom modifier damage.
Miss: Half damage, and you pull the target 1 square.
 
Divine Guidance

~ You lend your deity's guidance to an ally's attack against your foe. ~

Encounter ◆ Divine
Immediate Interrupt   Close burst 10
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Trigger: An ally within 10 squares of you makes an attack roll against your oath of enmity target
Target: The triggering ally
Effect: The target makes a second attack roll and uses either result.
 
Holy Blessing

~ Kissing your holy symbol, you momentarily consider your next prey and how best to attack it. ~

Encounter ◆ Divine
Free Action   Close burst 10
Trigger: Your oath of enmity target drops to 0 hit points
Target: One other enemy within range.
Effect: You use oath of enmity on the target. Until the end of your next turn, the target grants combat advantage to you.
Level: 2
 
Fury's Advance

~ A quick flick of your weapon forces the enemy to stumble backward. ~

Encounter ◆ Divine, Weapon
Minor Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] damage. You push the target 1 square, and it takes 3 damage for each of your allies adjacent to it after the push. You then shift 1 square to a square adjacent to the target.
Censure of Unity: The number of squares you push and shift equals your Intelligence modifier. You still must end the shift adjacent to the target.
Level: 3
 
Avenger's Resolve

~ For a few moments, your faith infuses you with supernatural toughness. ~

Encounter ◆ Divine
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: An enemy other than your oath of enmity target hits you
Effect: You gain resist 5 to all damage until the end of your next turn.
Level: 2
 
Inexorable Pursuit

~ Shrouded in divine mist, you stride through any obstacle to reach your foe, then smite it with the wrath of your god. ~

Encounter ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Effect: Before the attack, you gain phasing until the end of your turn, and you shift 3 squares.
Censure of Pursuit: The number of squares you shift equals 2 + your Dexterity modifier.
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Level: 7
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Strength of Many

~ You call on the loyalty and courage of your allies to strike a mighty blow. ~

Daily ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Effect: Whenever you make a damage roll before the end of your next turn, you gain a +2 bonus for each ally within 2 squares of you.
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 3[W] + Wisdom modifier damage.
Miss: Half damage.
Level: 1
 
Aspect of Might

~ You strike a crippling blow against your foe, and divine power bolsters you. ~

Daily ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 3[W] + Wisdom modifier damage.
Miss: Half damage.
Effect: Until the end of the encounter, you gain a +5 power bonus to Athletics checks, a +2 power bonus to speed, and a +2 power bonus to the damage rolls of melee attacks.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式