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タグ
めたB
キャラクター名
ナムフ
属性
プレイヤー名
めたB
最終更新
2022/04/30 01:06
レベル
5
クラス
ファイター/ウォーロック
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
ヒューマン
サイズ
中型
年齢
 
性別
身長
6'0" 185cm
体重
209.25lb. 95kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
7
1
2
4
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
21
12
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
+4 feat bonus to speed on your first turn

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
18
【筋】
【筋力】
+4
6
11
【耐】
【耐久力】
 
2
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
4
1
 
1
1
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
12
受動〈看破〉   10+
2
12
受動〈知覚〉   10+
2
特殊な感覚
normal
12
【敏】
【敏捷力】
+1
3
8
【知】
【知力】
-1
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
15
12
1
 
 
1
1
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
4
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
4
4
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
10
【判】
【判断力】
 
2
18
【魅】
【魅力】
+4
6
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
4
1
 
1
1
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
44
 
 
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
1(bloodied 2) to all damage
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
 
 
 
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Bonus Feat: You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat's prerequisites.
Bonus Skill: You gain training in one additional skill from your class skills list.
Human Defense Bonuses: You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.
Human Power Selection: Choose an option for your human character.
Bonus At-Will Power: You know one extra 1st level at-will attack power from your class.
Heroic Effort: You have the heroic effort power.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
4
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
4
4
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
4
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
4
4
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
11
〈威圧〉 【魅】
6
+5
なし
 
12
〈運動〉 【筋】
6
+5
0
1
3
〈隠密〉 【敏】
3
 
0
 
3
〈軽業〉 【敏】
3
 
0
 
2
〈看破〉 【判】
2
 
なし
 
6
〈交渉〉 【魅】
6
 
なし
 
3
〈持久力〉 【耐】
2
 
0
1
11
〈事情通〉 【魅】
6
+5
なし
 
2
〈自然〉 【判】
2
 
なし
 
1
〈宗教〉 【知】
1
 
なし
 
2
〈知覚〉 【判】
2
 
なし
 
2
〈地下探検〉 【判】
2
 
なし
 
2
〈治療〉 【判】
2
 
なし
 
3
〈盗賊〉 【敏】
3
 
0
 
13
〈はったり〉 【魅】
6
+5
なし
2
1
〈魔法学〉 【知】
1
 
なし
 
1
〈歴史〉 【知】
1
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
COMBAT CHALLENGE (HYBRID)
Every time you attack an enemy with your fighter powers or your fighter paragon path powers, whether the attack hits or misses, you can choose to mark that target. The mark lasts until the end of your next turn. While a target is marked, it takes a -2 penalty to attack rolls if its attack doesn't include you as a target. A creature can be subject to only one mark at a time. A new mark supersedes a mark that was already in place.
In addition, you gain the Combat Challenge power.

ELDRITCH PACT (HYBRID)
This class feature functions as the warlock class feature, except that you don't gain the at-will attack power or the Pact Boon granted by it. This means you meet prerequisites that require the pact you choose, and you can use the benefits tailored for it in certain powers.

WARLOCK'S CURSE (HYBRID)
This class feature functions as the warlock class feature, except that you can deal the extra damage only when you hit a cursed enemy with a warlock power or a warlock paragon path power.
習得言語
Comon, Dragon, Primordial
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Pact Blade +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
10
4
2
3
 
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
5
4
 
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
1d6
 
なし
 
3
その他の修正等
 
 
【武器2】
Weapon of Defense +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
10
4
2
3
 
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
5
4
 
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
1d6
 
なし
 
4
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
4
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
4
4
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Agile Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
9
7
1
 
1
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
 
 
 
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
Ironwrought

Ironwrought Starting Feature (1st level):
Your origin becomes elemental. For the purpose of effects that relate to creature origin, you are considered to be an elemental. Add Primordial to the languages you can read, write, and speak. You gain a +1 power bonus to Athletics checks and Endurance checks. Whenever you use your second wind, this power bonus increases to +4 until the end of your next turn.
You also gain the inevitable strike power.

Ironwrought Level 5 Feature (5th level):
While you are bloodied, you have resist 2 to all damage.

Birth - Cursed
Bluff
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth, leather, hide, chainmail, scale; heavy shields, light shields.
武器
Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged.
装具
Rods, wands
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
 
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
5
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Pact Blade +1
重量
0
パワー
Properties
This blade functions as a warlock implement, adding its enhancement bonus to attack rolls and damage rolls for warlock powers that use implements.
When a creature you have cursed with your Warlock's Curse makes a melee attack against you, deal damage to the creature equal to the pact blade's enhancement bonus.
 

【武器2】
Weapon of Defense +1
重量
0
パワー
Property
You gain resist 1 to all damage while you are holding the weapon.

Utility Power ✦ Daily (Immediate Interrupt)
Trigger: You take damage from a melee attack that hits you.

Effect: You take only half of the damage.
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Agile Armor +1
重量
0
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
Gauntlets of Arcane Might
重量
 
パワー
When you hit an enemy marked by you with an arcane attack power, you gain 2 temporary hit points.
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Lucky Charm +1
重量
 
パワー
Power ✦ Daily (No Action)
Trigger: You miss with an attack or fail a skill check, ability check, or saving throw.

Effect: Roll a d6 and add the result to the attack roll, skill check, ability check, or saving throw.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
0
総重量
0
特技
Hybrid talent
FIGHTER ARMOR PROFICIENCY
You gain proficiency with leather armor, hide armor, chainmail, scale armor, light shields, and heavy shields.

Heavy Armor Agility
You ignore the speed penalty for wearing heavy armor.

Improved Initiative
You gain a +4 feat bonus to initiative.

Eager Advance
You gain a +4 feat bonus to speed on your first turn during an encounter.
 
無限回パワー
Dual Strike

At-Will ✦ Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon

Requirement: You must be wielding two melee weapons.

Primary Target: One creature

Primary Attack: Strength vs. AC (main weapon)

Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage

Effect: Make a secondary attack.

Secondary Target: One creature other than the primary target

Secondary Attack: Strength vs. AC (off-hand weapon)

Hit: 1[W] damage.
Eldritch Strike

At-Will ✦ Arcane, Weapon
Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Charisma or Constitution vs. AC

Hit: 1[W] + Charisma or Constitution modifier damage, and you slide the target 1 square.
Increase damage to 2[W] + Charisma or Constitution modifier at 21st level.

Special: When you take this power, you determine whether you use Charisma or Constitution for the power's attack roll and damage roll. This choice remains throughout the character's life.
This power counts as a melee basic attack. You can choose this power instead of eldritch blast as the power associated with your Eldritch Blast class feature.
 
Combat Challenge

At-Will ✦ Martial, Weapon
Immediate Interrupt Melee

Effect: Whenever an enemy marked by you is adjacent to you and shifts or makes an attack that does not include you as a target, you can make a melee basic attack against that enemy.
Warlock's Curse

At-Will
Minor Action

Effect: Once per turn as a minor action, you can place a Warlock's Curse on the enemy nearest to you that you can see. A cursed enemy is more vulnerable to your attacks. If you hit a cursed enemy with an attack, you deal extra damage. You decide whether to apply the extra damage after making the damage roll. You can deal this extra damage only once per turn.
A Warlock's Curse remains in effect until the end of the encounter or until the cursed enemy drops to 0 hit points or fewer.
You can place a Warlock's Curse on multiple targets over the course of an encounter; each curse requires the use of a minor action. You can't place a Warlock's Curse on a creature that is already affected by your or another character's Warlock's Curse.
As you advance in level, your extra damage increases.

Level Warlock's Curse Extra Damage
1st–10th +1d6
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Bell Ringer

Encounter ✦ Invigorating, Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Strength vs. Fortitude

Hit: The target is dazed until the end of your next turn.

Weapon: If you're wielding an axe, a hammer, or a mace, the attack deals damage equal to your Constitution modifier.
 
Otherwind Stride

Encounter ✦ Arcane, Implement, Teleportation
Standard Action Close burst 1

Target: Each creature in burst

Attack: Charisma vs. Fortitude

Hit: 1d8 + Charisma modifier damage, and the target is immobilized until the end of your next turn.

Effect: You teleport 5 squares.

Fey Pact: Add your Intelligence modifier to the distance of the teleportation.
 
 
 
Heroic Effort

Encounter
No Action Personal

Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.

Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Armor of Agathys

Daily ✦ Arcane, Cold
Standard Action Personal

Effect: You gain temporary hit points equal to 10 + your Intelligence modifier. Until the end of the encounter, an enemy that starts its turn adjacent to you takes 1d6 + Constitution modifier cold damage.
 
Bedeviling Assault

Daily ✦ Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Strength vs. AC

Hit: 2[W] + Strength modifier damage

Effect: Until the end of the encounter, once per round when an ally hits the target with a melee attack, you can make a melee basic attack with combat advantage against the target as a free action.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Glowering Threat

Encounter ✦ Martial
Minor Action Close burst 2

Prerequisite: You must have training in Intimidate.

Target: Each enemy in the burst

Effect: Until the end of your next turn, each target takes a -5 penalty to attack rolls against any creature other than you.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式