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キャラクター一覧
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キャラクター名
秩序にして善
中立にして善
混沌にして善
秩序にして中立
真なる中立
混沌にして中立
秩序にして悪
中立にして悪
混沌にして悪
属性
プレイヤー名
最終更新:2023/05/28 10:25
クラス/キャラクターレベル
種族
微小
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
サイズ
性別
年齢
ft
inch
cm
身長
lb.
kg
体重
髪の色
瞳の色
肌の色
信仰する神
故郷
こっちが新しい方です STR16+2(Race)+1(4th)+1(8th)+1(12th)+1(16th)+6(Enh)/DEX14+4(Enh)/CON14+2(Enh)/INT12/WIS12+2(Enh)/CHA7 適正クラス:ファイター HP+6
メモ欄
能力名
能力値
能力
修正値
一時的
能力値
一時的
修正値
筋力
敏捷力
耐久力
知力
判断力
魅力
HP
ヒットポント
最大値
ダメージ減少
負傷/現在のヒットポイント
非致傷ダメージ
イニシアチブ修正値
=
+
合計
【敏】
修正値
その他の
修正値
移動速度
地上
ft.
sq.
ft.
sq.
基本移動速度
防具着用時
ft.
ft.
ft.
ft.
飛行/機動性
水泳
登攀
掘り進み
技能
クラス
技能
技能名
技能
修正値
能力
修正値
ランク
クラス
技能
鎧による
判定ペナルティ
その他の
修正値
〈威圧〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈隠密〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈軽業〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈鑑定〉
=
【知】
+
+
+
+
〈騎乗〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈芸能〉(
)
=
【魅】
+
+
+
+
〈芸能〉(
)
=
【魅】
+
+
+
+
〈言語学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈交渉〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈呪文学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈職能〉(
)*
=
【判】
+
+
+
+
〈職能〉(
)*
=
【判】
+
+
+
+
〈真意看破〉
=
【判】
+
+
+
+
〈水泳〉
=
【筋】
+
+
+
+
〈製作〉(
)
=
【知】
+
+
+
+
〈製作〉(
)
=
【知】
+
+
+
+
〈製作〉(
)
=
【知】
+
+
+
+
〈生存〉
=
【判】
+
+
+
+
〈装置無力化〉*
=
【敏】
+
+
+
+
〈脱出術〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈知覚〉
=
【判】
+
+
+
+
〈知識:貴族〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:工学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:次元界〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:自然〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:宗教〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:神秘学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:ダンジョン探検〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:地域〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:地理〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:歴史〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈治療〉
=
【判】
+
+
+
+
〈手先の早業〉*
=
【敏】
+
+
+
+
〈登攀〉
=
【筋】
+
+
+
+
〈動物使い〉*
=
【魅】
+
+
+
+
〈はったり〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈飛行〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈変装〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈魔法装置使用〉*
=
【魅】
+
+
+
+
*習得時のみ。【筋】【敏】鎧による判定ペナルティ適用
AC
アーマークラス
=10+
+
+
+
+
+
+
合計
鎧
ボーナス
盾
ボーナス
【敏】
修正値
サイズ
修正値
外皮
ボーナス
反発
ボーナス
その他の
ボーナス
接触
アーマークラス
立ちすくみ
アーマークラス
修正等
セーヴィング・スロー
合計
基本
セーヴ
能力
修正値
魔法による
修正値
その他
修正値
一時的
修正値
頑健【耐久力】
=
+
+
+
+
反応【敏捷力】
=
+
+
+
+
意志【判断力】
=
+
+
+
+
基本攻撃ボーナス
呪文抵抗
戦技ボーナス
=
+
+
+
合計
基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
戦技防御値
=
+
+
+
+
+10
合計
基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
【敏】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
攻撃1
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃2
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃3
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃4
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃5
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃6
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
鎧・防御アイテム
ACボーナス
タイプ
ACへの【敏】ボーナス上限
判定ペナルティ
秘術呪文失敗確率
重量
特性・その他
合計
装備品
アイテム
重量
運搬重量の合計
(硬貨含)
所持金
銅貨(cp)
銀貨(sp)
金貨(gp)
白金貨(pp)
軽荷重
頭上に持ち上げる
=最大荷重
中荷重
地面から持ち上げる
=最大荷重x2
重荷重
押し引き
=最大荷重x5
足の数
二足
四足
運搬能力
修正値
特技
Hum 《迎え討ち》 F1 《盾熟練》 1st 《武器熟練:ロングソード》 F2 Mobile Bulwark Style (Combat, Style) Benefit: While using a tower shield, add the shield’s bonus to AC (including its enhancement bonus) to your CMD against bull rush and overrun combat maneuvers. While using this style, you can use a tower shield to grant you total cover along one edge of your space (Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook 153) as a move action. 3rd F4 Mobile Fortress (Combat) Benefit: While using a tower shield, you add half of the shield’s bonus to AC (including its enhancement bonus) to your touch AC and take only a –1 penalty on attack rolls because of the shield’s encumbrance. While using Mobile Bulwark Style, whenever you would use a tower shield to gain total cover, you also grant any adjacent ally total cover against attacks passing through the selected edge of your space. 5th Advanced Weapon Training (Combat):Fighter's Tactics (Ex) F6 《攻防一体》 7th Mobile Stronghold (Combat) Benefit: While using a tower shield, you do not suffer a penalty on attack rolls because of the shield’s encumbrance. While using Mobile Bulwark Style, whenever you use a tower shield to gain total cover, you also gain partial cover (and grant partial cover to adjacent allies) against spells passing through the selected edge of your space. Also, while using this style, you can gain total cover against a single attack made against you as an immediate or swift action. KoOzm2 《協調挟撃》 KoOzm3 《矢を弾く盾》 9th 《クリティカル強化》 KoOzm5 《好機を掴む》 11th Tower Shield Specialist Benefit: You reduce the armor check penalty for tower shields by 3, and if you have the armor training class feature, you modify the armor check penalty and maximum Dexterity bonus of tower shields as if they were armor. KoOzm6 《光線を弾く盾》 13th 《対瞬間移動戦術》 KoOzm8 《統合突撃》 KoOzm9 《上級盾熟練》 15th Greater Ray Shield Benefit: When you use the Ray Shield feat, your shield is not affected by the deflected ranged touch attack.
特殊能力
武勇(変則)/Bravery +2(+3) 鎧修練1(鎧修練2) 武器修練1(大剣/Heavy Blades) Sentinel Against Undeath (Ex): A Knight of Ozem gains a bonus equal to 1/3 his class level (minimum +1) on Perception and Sense Motive checks against undead. He also gains this bonus as a dodge bonus to his AC and CMD against attacks made by undead. Favored Enemy (Ex): At 3rd level, a Knight of Ozem gains a favored enemy bonus of +2 against undead, or if the Knight of Ozem already has favored enemy (undead) from another class, increases his existing bonus by +2. (This doesn’t increase existing favored enemy bonuses against any other creature types.) This otherwise functions as the ranger class ability. Thwart Foul Magic (Ex): At 4th level, whenever a Knight of Ozem threatens an undead spellcaster, he gains the benefits of the Disruptive and Spellbreaker feats. He counts as having these feats for the purposes of qualifying for feats or other abilities. If he already possesses the Disruptive and/or Spellbreaker feats, the effects do not stack. When he threatens any spellcaster (not just an undead spellcaster), the concentration check DC increases by 2 if the spell being cast is from the necromancy school, has the death descriptor, or has the evil descriptor. For the purpose of this ability, the Knight of Ozem counts as having automatically identified the effect as if he had made a Spellcraft check. This increase only applies if the Knight of Ozem is aware of the spellcaster’s location and is capable of making an attack of opportunity. Blessed Conviction (Su): At 6th level, a Knight of Ozem gains a +4 morale bonus on saving throws against spells and effects created by undead creatures. Purge Malevolence (Su): At 7th level, a Knight of Ozem can attempt to dispel an ongoing spell effect from the necromancy school or one with the death or evil descriptor as part of a melee attack against a creature or object. The Knight of Ozem must declare the attempt before making the attack, and if he misses, the attempt is wasted. If the attack hits, eligible effects on the target are subject to a targeted dispel magic effect (caster level equal to the Knight of Ozem’s total character level). He can use this ability on any melee attack, but only once per round. Foil Deathcaster (Ex): At 9th level, once per day as an immediate action, a Knight of Ozem can force an undead spellcaster he threatens to reroll a concentration check made to cast defensively. The spellcaster must take the lower result. 得意な敵(変則)/Favored Enemy:クラス・レベル1の時点で、レンジャーは表『レンジャーの得意な敵』からクリーチャー種別を1種類選択する。レンジャーは選択した種別のクリーチャーに対して〈知覚〉、〈知識〉、〈真意看破〉、〈生存〉、〈はったり〉技能を使用する際の判定に+2のボーナスを得る。同様に、レンジャーはこうしたクリーチャーに対する武器の攻撃ロールとダメージ・ロールに+2のボーナスを得る。レンジャーはこれらのクリーチャーを識別するための〈知識〉判定を、たとえ未修得であっても行うことができる。 クラス・レベル5の時点、および以後5レベル毎(レベル10、15、20の時点)に、レンジャーは得意な敵を追加で1つ選択できる。さらに、そのレベルにおいて得意な敵1つ(望むなら、新たに選択したばかりのものでも構わない)に対するボーナスも+2上昇する。 人型生物または来訪者を得意な敵として選んだ場合、レンジャーは表に示されている通り、関連した副種別を1つ選択しなければならない(人型生物(その他の副種別)があることに注意すること。表にあげられているのはもっとも一般的な副種別だけである)。あるクリーチャーが2種類以上の得意な敵のカテゴリーに当てはまる場合、レンジャーのボーナスは累積しない。どちらか高い方のボーナスを用いるだけである。:アンデッド 追跡(変則)/Track:レンジャーは痕跡をたどるための〈生存〉判定にクラス・レベルの半分に等しい値(最低1)を加える。
経験点
次のレベル
呪文
〔十字軍の戦術家〕(ラストウォール) Crusader Tactician 君はヴィジルの十字軍戦争大学で学び、紋章学と攻城戦術の双方に熟達した。 利益:君は〈知識:工学〉と〈知識:貴族〉に+1の特徴ボーナスを得、これらの技能のうち1つは常に君のクラス技能となる。 ラストウォールディフェンダー ソース Advanced Class Origins pg. 25 カテゴリ基本 (戦闘) ラストウォールでの兵役では、アンデッド クリーチャーを特定する方法を学び、アンデッド クリーチャーを神秘的な恐怖から対処方法を知っている具体的な敵に変えました。あなたは知識(宗教)スキルを使用して個人的に識別したアンデッドクリーチャーに対する攻撃ロールとダメージロールに+1の特徴ボーナスを獲得します。
設定など
ラストウォール、ロスラール・コッファー出身。子供時代から話に聞かされた英雄ロスラールにあこがれオゼム騎士団を目指す。 ゲブに捕らわれたアラズニの魂を救うこと、囁きの大帝を駆逐することを目標としている。 ヴィジルの十字軍戦争大学入学してオゼム騎士団に入団したがそりの合わない上官セトからエヴァースタンド城へと左遷を食らう。 その際にアイルナ卿にとりなしてもらった為彼女には尊敬の念を抱いている。 ヴェンチャーキャプテンEVNIさんには色々世話になっており、頭があがらない。 (ネタバレの為中略) アイルナ卿やEVNIさんからギャロウスパイア攻略戦の話を聞き志願兵として立候補する。
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