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キャラクター一覧
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キャラクター名
秩序にして善
中立にして善
混沌にして善
秩序にして中立
真なる中立
混沌にして中立
秩序にして悪
中立にして悪
混沌にして悪
属性
プレイヤー名
最終更新:2025/12/06 20:50
クラス/キャラクターレベル
種族
微小
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
サイズ
性別
年齢
ft
inch
cm
身長
lb.
kg
体重
髪の色
瞳の色
肌の色
信仰する神
故郷
17+2/14/14/13/10/7 STR+3
メモ欄
能力名
能力値
能力
修正値
一時的
能力値
一時的
修正値
筋力
敏捷力
耐久力
知力
判断力
魅力
HP
ヒットポント
最大値
ダメージ減少
負傷/現在のヒットポイント
非致傷ダメージ
イニシアチブ修正値
=
+
合計
【敏】
修正値
その他の
修正値
移動速度
地上
ft.
sq.
ft.
sq.
基本移動速度
防具着用時
ft.
ft.
ft.
ft.
飛行/機動性
水泳
登攀
掘り進み
技能
クラス
技能
技能名
技能
修正値
能力
修正値
ランク
クラス
技能
鎧による
判定ペナルティ
その他の
修正値
〈威圧〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈隠密〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈軽業〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈鑑定〉
=
【知】
+
+
+
+
〈騎乗〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈芸能〉(
)
=
【魅】
+
+
+
+
〈芸能〉(
)
=
【魅】
+
+
+
+
〈言語学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈交渉〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈呪文学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈職能〉(
)*
=
【判】
+
+
+
+
〈職能〉(
)*
=
【判】
+
+
+
+
〈真意看破〉
=
【判】
+
+
+
+
〈水泳〉
=
【筋】
+
+
+
+
〈製作〉(
)
=
【知】
+
+
+
+
〈製作〉(
)
=
【知】
+
+
+
+
〈製作〉(
)
=
【知】
+
+
+
+
〈生存〉
=
【判】
+
+
+
+
〈装置無力化〉*
=
【敏】
+
+
+
+
〈脱出術〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈知覚〉
=
【判】
+
+
+
+
〈知識:貴族〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:工学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:次元界〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:自然〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:宗教〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:神秘学〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:ダンジョン探検〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:地域〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:地理〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈知識:歴史〉*
=
【知】
+
+
+
+
〈治療〉
=
【判】
+
+
+
+
〈手先の早業〉*
=
【敏】
+
+
+
+
〈登攀〉
=
【筋】
+
+
+
+
〈動物使い〉*
=
【魅】
+
+
+
+
〈はったり〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈飛行〉
=
【敏】
+
+
+
+
〈変装〉
=
【魅】
+
+
+
+
〈魔法装置使用〉*
=
【魅】
+
+
+
+
*習得時のみ。【筋】【敏】鎧による判定ペナルティ適用
AC
アーマークラス
=10+
+
+
+
+
+
+
合計
鎧
ボーナス
盾
ボーナス
【敏】
修正値
サイズ
修正値
外皮
ボーナス
反発
ボーナス
その他の
ボーナス
接触
アーマークラス
立ちすくみ
アーマークラス
修正等
セーヴィング・スロー
合計
基本
セーヴ
能力
修正値
魔法による
修正値
その他
修正値
一時的
修正値
頑健【耐久力】
=
+
+
+
+
反応【敏捷力】
=
+
+
+
+
意志【判断力】
=
+
+
+
+
基本攻撃ボーナス
呪文抵抗
戦技ボーナス
=
+
+
+
合計
基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
戦技防御値
=
+
+
+
+
+10
合計
基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
【敏】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
攻撃1
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃2
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃3
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃4
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃5
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
攻撃6
攻撃ボーナス
クリティカル
重量
タイプ
射程
その他・矢弾等
ダメージ
鎧・防御アイテム
ACボーナス
タイプ
ACへの【敏】ボーナス上限
判定ペナルティ
秘術呪文失敗確率
重量
特性・その他
合計
装備品
アイテム
重量
運搬重量の合計
(硬貨含)
所持金
銅貨(cp)
銀貨(sp)
金貨(gp)
白金貨(pp)
軽荷重
頭上に持ち上げる
=最大荷重
中荷重
地面から持ち上げる
=最大荷重x2
重荷重
押し引き
=最大荷重x5
足の数
二足
四足
運搬能力
修正値
特技
[言語]共通語、地獄語 [特徴]Permanent Scars (Combat) You carry the physical and emotional scars of your Gray Maiden initiation as mental armor. You receive a +2 trait bonus on saving throws against emotion and pain spells and effects. [特徴]Bruising Intellect Your sharp intellect and rapier-like wit bruise egos. Intimidate is always a class skill for you, and you may use your Intelligence modifier when making Intimidate checks instead of your Charisma modifier. [1st]武器熟練(ロングソード) [1st]鋼の意志 B(人間) [1st]迎え撃ち B(Fig1) [2nd]盾攻撃強化 B(Fig2) [3rd]Advanced Armor Training (Armor Specialization: Gray Maiden Plate) [4th]強打 B(Fig4) [5th]Advanced Weapon Training (Fighter's Stamina) → Combat Stamina B [7th]盾のぶちかまし [9th]二刀流強化 [10th]鋭敏感覚 B(SA5) [11th]盾攻撃の達人 [13th]上級二刀流 [13th]二重斬り B(Fig6) 1st-5th ファイター 6th-11th Sanguine Angel 12th バーバリアン 13th ファイター6 適正クラス(ファイター)ボーナス [1st]足払い+武器落とし CMD +1 [2nd]足払い+武器落とし CMD +1 [3rd]足払い+武器落とし CMD +1 [4th]足払い+武器破壊 CMD +1 [5th]足払い+武器破壊 CMD +1 [13th]足払い+武器破壊 CMD +1 Add +1 to the fighter’s CMD when resisting two combat maneuvers of the character’s choice. 背景技能 1st:知識(工学)、知識(貴族) 2nd:知識(工学)、知識(貴族) 3rd:知識(工学)、知識(貴族) 4th:知識(工学)、知識(貴族) 5th:知識(工学)、知識(貴族) 6th:知識(工学)、知識(貴族) 7th:知識(工学)、知識(貴族) 8th:知識(工学)、知識(貴族) 9th:知識(工学)、知識(貴族) 10th:知識(工学)、知識(貴族) 11th:知識(工学)、知識(貴族) 12th:知識(工学)、知識(貴族) 13th:知識(工学)、知識(貴族) hp:10+6*11+7+3*13=122 技能:(2+1+1)*12+(4+1+1)+2*13=80
特殊能力
ファイター 武器と防具の習熟:ファイターは全ての単純武器、軍用武器、全ての鎧(軽装、中装、重装)、全ての盾(タワー・シールドを含む)に習熟している。 ボーナス特技/Bonus Feat:ファイターはレベル1の時点と、それ以降の偶数レベルに達する毎に通常の成長で獲得する特技に加えてボーナス特技を獲得する(つまり、ファイターは全てのレベルで特技を獲得する)。これらのボーナス特技は“ファイター・ボーナス特技”と呼ばれることもある戦闘特技の中から選択しなければならない。 レベル4に達した時点と、それ以降の4レベル毎(レベル8、レベル12等)に、ファイターは既に取得したボーナス特技の代わりに新しい特技を覚えることができる。つまり、ファイターは古いボーナス特技を忘れて新しいボーナス特技に変えることができる。置き換えられるボーナス特技は、他の特技や上級クラス、あるいは他のなんらかの能力の前提となっている特技であってはならない。このボーナス特技の入れ替えは各レベルにつき1回のみ行える。また入れ替えを行うかどうかは、そのレベルでの新しいボーナス特技を取得する時に決めなければならない。 武勇(変則)/Bravery:レベル2の時点でファイターは[恐怖]に対する意志セーヴに+1のボーナスを獲得する。このボーナスは2レベルを越える4レベル毎に+1される。 鎧修練(変則)/Armor Training:レベル3の時点で、ファイターは鎧を着ていても身軽に動く術を身につける。鎧を着用している時、その判定ペナルティは1下がり(最小0)、鎧による【敏捷力】ボーナスの上限は1上昇する。以降レベル4毎(レベル7、レベル11、レベル15)にこれらのボーナスは1増加し、最終的に判定ペナルティを4下げ、【敏捷力】ボーナスの上限を4上昇させる。 さらに、ファイターは中装鎧を着ていても通常の速度で移動できる。レベル7の時点で、ファイターは重装鎧を着ていても通常の速度で移動できるようになる。 (Sanguine Angelのlvを足して12lv相当) 武器修練(変則)/Weapon Training:レベル5の時点で、ファイターは後述されるリストの中から武器グループを1つ選択する。選択したグループに属する武器で攻撃した場合、命中とダメージに+1のボーナスを得る。 以降4レベル毎(レベル9、レベル13、レベル17)に異なる武器グループの訓練を積む事ができ、新たに選択した武器グループに属する武器の命中とダメージに+1のボーナスを獲得する。加えて、既に選択しているそれぞれの武器グループのボーナスが+1される。例えば、ファイターはレベル9になった時に、新しく選んだ武器グループの命中とダメージに+1のボーナスがつき、レベル5で選んだ武器グループには+2のボーナスがつく。複数のグループにまたがる武器に関してボーナスは累積しない。最も高いグループのボーナスを用いること。 ファイターはさらに、これらのボーナスをグループに含まれる武器を用いた戦技判定に加えることができる。またこのボーナスは、対象の武器に対して試みられた武器落としと武器破壊に対するCMDにも加えられる。 大剣/Heavy Blades:エルヴン・カーヴ・ブレード、グレートソード、サイズ、シミター、ツーブレーデッド・ソード、バスタード・ソード、ファルシオン、ロングソード。 Hardened Heart (Ex) A sanguine angel adds twice her class level to the DC of any attempt to Intimidate her. Maiden’s Shield (Ex) A sanguine angel is treated as if she had the Two-Weapon Fighting feat as long as she is using a longsword and a shield. This allows her to take feats that require Two-Weapon Fighting as a prerequisite without meeting the Two-Weapon Fighting or Dexterity prerequisites, but she benefits from such feats only when she’s wielding a longsword and shield. Tyrant’s Discipline (Ex) The Erinyes Company’s initiation is deeply indoctrinating, and so sanguine angels are as loyal to the Infernal Majestrix as the Gray Maidens were to Ileosa. At 2nd level, a sanguine angel draws upon her indoctrination, tactical training, and devotion to tyranny to develop potent talents. A sanguine angel selects a discipline from the following list at 2nd level and every 2 levels thereafter. 2, 4, 6で3つ Erinyes Fury: The sanguine angel can enter a dispassionate, murderous state. This functions as the dreadnought barbarian’s dead calm ability (Pathfinder RPG Horror Adventures 47) and is usable for a number of rounds each day equal to twice her class level. If the sanguine angel has levels in barbarian and has the dreadnought archetype, her sanguine angel levels instead stack with her barbarian levels to determine the duration of her rage. Kinslayer: The sanguine angel gains favored enemy (humanoids [humans] +2), as per the ranger ability. If the sanguine angel already has the same favored enemy bonus from another class, her existing bonus instead increases by 2. Queen’s Sword: The sanguine angel’s weapon training bonus with heavy blades increases by 1. The sanguine angel must have at least 4 levels in this prestige class and have the weapon training (heavy blades) class feature to select this discipline. The sanguine angel can select this discipline a second time when her class level is 8th level or higher. Armored Angel (Ex): At 3rd level, a sanguine angel gains the armor training class feature, treating her class level as her fighter level while wearing Gray Maiden plate. If the sanguine angel has levels in another class that grants the armor training class feature, the levels stack to determine its benefits, but only when she is wearing Gray Maiden plate. Eye of Mahathallah (Su): The Dowager of Illusion, the first Queen of the Night to grant her favor to the Erinyes Company, grants sanguine angels keen eyes to pierce all deception. At 5th level, a sanguine angel gains Alertness as a bonus feat and gains a +4 profane bonus on Will saves against illusions. In addition, once per day as a swift action, the sanguine angel can take 1d4 points of Charisma damage to gain the benefits of the true seeing spell for a number of rounds equal to her class level. バーバリアン Dead Calm (Ex): A dreadnought can enter a dispassionate killing spree as a free action, granting her additional combat prowess. The dreadnought gains only half the usual bonuses from her rage but takes no penalty to her AC, can use all her normal skills and effects that require concentration, and is not fatigued when her rage ends. The dreadnought cannot enter a rage for 1 minute after she ends her rage, and she cannot charge or run while under the effects of her rage. This ability alters rage. Stead Gait (Ex): A dreadnought advances steadily, shrugging off attempts to slow her advance. The dreadnought gains a +1 bonus on saving throws and to her CMD against effects that would slow or immobilize her. This bonus increases to +2 when she gains greater rage and +3 when she gains mighty rage. This ability replaces fast movement.
経験点
次のレベル
呪文
クラス能力まとめ ・武勇+2 ・鎧修練(ファイター6+Sanguine Angel6で12lv相当) Dex上限+1/ペナ1減、Armor Specialization、Gray Maiden Plate着用時のみあと2段階(Critical Deflection, Armored Juggernaut、重装で移動減なし) ・武器修練(大剣)+1、Sanguine AngelのQueen’s Swordで1増し計+2、グラヴで2増し計+4 ・Combat Stamina Stamina Pool 13+3 ・Hardened Heart 威圧される時、する側のDCにSA lv*2=12を足す ・Maiden’s Shield ロングソードと盾を使っている限り、二刀流を持っているように扱う。二刀流およびDexの前提を満たしていなくても、二刀流を前提とする特技を取れるが、ロングソード+盾の時のみ有効 ・Tyrant’s Discipline Erinyes Fury DreadnaoughtバーバリアンのDead Calmを得る ・Tyrant’s Discipline Kinslayer 得意な敵:人間+2 (+2 bonus on Bluff, Knowledge, Perception, Sense Motive, and Survival) ・Tyrant’s Discipline Queen’s Sword 武器修練(大剣)が1増 ・Armored Angel ファイターの鎧修練、SAレベルとファイターレベルをスタックできる(グレイメイデンプレート着用時のみ) ・Eye of Mahathallah 鋭敏感覚習得、幻術に対するセーヴ+4不浄、1/日で即行、1d4ChaダメージでSA lv(=6)R間トゥルーシーイング ・Dead Calm 効果半分の激怒、ACペナなし、通常通り技能等使用可、終了時疲労なし。激怒終了後1分間は再激怒不可、激怒中は疾走と突撃ができない 19R/day (4+3+6*2=19) ・Stead Gait slowやimmobilize効果に対しセーヴ+1 その他メモ ・足払いCMD+6 ・武器落としCMD+7 ・武器破壊CMD+7 13+8+1+2+2 13+8+5 ロングソード +26/+21/+16 1d8+13 pa +22/+17/+12 1d8+21 (逆手17) シールド +26/+21/+16 2d6+13 pa +22/+17/+12 2d6+21(逆手17) (GMW+ヒロイズム) ロングソード +30/+25/+20 1d8+15 pa +26/+21/+16 1d8+23 シールド +28/+23/+18 2d6+13 pa +24/+19/+14 2d6+21(逆手17) 全力強打 +24盾/+22剣/+19盾/+17剣/+14盾/+12剣 剣 1d8+23 盾 2d6+17 全力強打ヘイスト +25盾/+23剣/+23剣/+20盾/+18剣/+15盾/+13剣 剣 1d8+23 盾 2d6+17 +Dead Calm (Ex) +26盾/+24剣/+24剣/+21盾/+19剣/+16盾/+14剣 剣 1d8+24 盾 2d6+18 paない場合 +30盾/+30盾/+28剣/+25盾/+23剣/+20盾/+18剣 1d8+16 *3 2d6+14 *4 https://paizo.com/paizo/faq/v5748nruor1fm#v5748eaic9onf Combat StaminaとFeatまとめ: *Combat Stamina (Combat) Source Pathfinder Unchained pg. 112 You stop at nothing to drive your attack home. Prerequisites: Base attack bonus +1. Benefit: You gain a stamina pool. After you make an attack roll with a manufactured weapon, unarmed strike, or natural weapon attack with which you are proficient, but before the results are revealed, you can spend up to 5 stamina points. If you do, you gain a competence bonus on the attack roll equal to the number of stamina points you spent. If you miss with the attack, the stamina points you spent are still lost. Special: Since you have a stamina pool, you can spend your stamina points to use any combat tricks associated with combat feats you possess. *Weapon Focus Source Pathfinder Unchained pg. 135 Related Feat Weapon Focus Once per round, you can spend 2 stamina points to gain your Weapon Focus bonus on attack rolls with a weapon with which you don’t have Weapon Focus. This bonus lasts until the start of your next turn. *Combat Reflexes Source Pathfinder Unchained pg. 115 Related Feat Combat Reflexes When you miss with an attack of opportunity, you can spend 5 stamina points to make a second attack for the same provoking action. That second attack of opportunity takes a -5 penalty on the attack roll and costs one of your attacks of opportunity for the round. Improved Shield Bash Source Pathfinder Unchained pg. 123 Related Feat Improved Shield Bash When attempting a shield bash attack, you can spend 5 stamina points to either wield a heavy shield as if it were a light weapon or gain a +2 bonus on the shield bash attack roll with a light shield. Whichever option you choose, the effect lasts until the start of your next turn. Power Attack Source Pathfinder Unchained pg. 129 Related Feat Power Attack When using this feat, you can spend 2 stamina points to gain the benefits and the hindrances of that feat until the end of your turn, instead of until your next turn. *Shield Slam Source Pathfinder Unchained pg. 131 Related Feat Shield Slam Instead of attempting a free bull rush when using the Shield Slam feat, you can spend 2 stamina points to attempt a disarm, repositionAPG, trip, or sunder combat maneuver. This combat maneuver attempt does not provoke an attack of opportunity from the target. *Improved Two-Weapon Fighting Source Pathfinder Unchained pg. 124 Related Feat Improved Two-Weapon Fighting When making an attack of opportunity, you can spend 5 stamina points to also make an attack of opportunity with your off-hand weapon. That second attack takes a -5 penalty. *Shield Master Source Pathfinder Unchained pg. 131 Related Feat Shield Master Just before you roll a Fortitude or Reflex saving throw, you can spend 5 stamina points to add your shield’s enhancement bonus as a bonus on the saving throw. Double Slice Source Pathfinder Unchained pg. 118 Related Feat Double Slice When you hit an opponent with both a primary-hand attack and an off-hand attack while using Two-Weapon Fighting, you can spend a number of stamina points up to half your Strength bonus. If you do, add a bonus on the damage roll of the second of the two attacks equal to the number of stamina points you spent. You can use this combat trick only once per round.
設定など
コルヴォ―サを落ちのびたグレイメイデンであり、Erinyes Companyに加入し活躍した。コルヴォ―サ時代に「大切なもの」を奪った人物が未だ生存していると聞き、矢も楯もたまらずErynyes Companyを離れ、復讐のためにコルヴォ―サに戻った。見事復讐を果たしたが、部隊に復帰することもかなわず、ただ無為にコルヴォ―サで日々を送っていた...
パスワード