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「みえすいたはなし」 望月
キャラクター名
マーカウル
属性
混沌にして中立
プレイヤー名
望月
最終更新
2013/07/08 08:22
クラス/キャラクターレベル
PSYCHIC WARRIOR3 (Assassin’s Path)
信仰する神
 
故郷
 
種族
ハーフジャイアント 人間・人型(巨人)
サイズ
中型
性別
 
年齢
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
髪の色
 
瞳の色
 
肌の色
 
メモ欄
Low-Light Vision: Half-giants can see twice as far as humans in conditions of dim light. Powerful Build: The physical stature of half-giants lets them function in many ways as if they were one size category larger. Whenever a half-giant is subject to a size modifer or special size modifer for an opposed check (such as during grapple checks, bull rush attempts, and trip attempts), the half-giant is treated as one size larger if doing so is advantageous to him. A half-giant is also considered to be one size larger when determining whether a creature’s special attacks based on size (such as grab or swallow whole) can affect him. A half-giant can use weapons designed for a creature one size larger without penalty. However, his space and reach remain those of a creature of his actual size. The benefts of this racial trait stack with the effects of powers, abilities, and spells that change the subject’s size category. Psionic Aptitude: When a half-giant takes a level in a favored class, he can choose to gain an additional power point instead of a hit point or skill point. Survivor: Half-giants gain a +4 racial bonus to Survival checks.
能力名 能力値 能力
修正値
一時的
能力値
一時的
修正値
筋力
18
+4
 
 
敏捷力
14
+2
 
 
耐久力
16
+3
 
 
知力
7
-2
 
 
判断力
15
+2
 
 
魅力
7
-2
 
 
HP
ヒットポント
最大値
29
ダメージ減少
 
負傷/現在のヒットポイント
非致傷ダメージ
 
イニシアチブ修正値
4
=
+2
+
2
合計
【敏】
修正値
その他の
修正値
移動速度
地上
20ft./4sq.
ft./0sq.
基本移動速度 防具着用時
ft./
ft.
ft.
ft.
飛行/機動性 水泳 登攀 掘り進み
技能
クラス
技能
技能名 技能
修正値
能力
修正値
ランク クラス
技能
鎧による
判定ペナルティ
その他の
修正値
〈威圧〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈隠密〉
1
= 【敏】+2 +
1
+
+3
+
-5
+
 
〈軽業〉
1
= 【敏】+2 +
1
+
+3
+
-5
+
 
〈鑑定〉
-2
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈騎乗〉
-3
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-5
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈言語学〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈交渉〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈呪文学〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈職能〉(Autohypnosis)*
6
= 【判】+2 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈職能〉()*
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈真意看破〉
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈水泳〉
-1
= 【筋】+4 +
 
+
 
+
-5
+
 
〈製作〉()
-2
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈製作〉(サイオニクス知識)
2
= 【知】-2 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈製作〉()
-2
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈生存〉
6
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
4
〈装置無力化〉*
 
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-5
+
 
〈脱出術〉
-3
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-5
+
 
〈知覚〉
6
= 【判】+2 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈知識:貴族〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:工学〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:次元界〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:自然〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:宗教〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:神秘学〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:ダンジョン探検〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:地域〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:地理〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:歴史〉*
 
= 【知】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈治療〉
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈手先の早業〉*
 
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-5
+
 
〈登攀〉
3
= 【筋】+4 +
1
+
+3
+
-5
+
 
〈動物使い〉*
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈はったり〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈飛行〉
-3
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-5
+
 
〈変装〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈魔法装置使用〉*
 
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
*習得時のみ。【筋】【敏】鎧による判定ペナルティ適用
AC
アーマークラス
21
=10+
10
+
 
+
1
+
 
+
 
+
 
+
 
合計
ボーナス

ボーナス
【敏】
修正値
サイズ
修正値
外皮
ボーナス
反発
ボーナス
その他の
ボーナス
接触
アーマークラス
11
立ちすくみ
アーマークラス
20
修正等 +2 racial bonus on saving throws against all fire spells and effects
セーヴィング・スロー 合計 基本
セーヴ
能力
修正値
魔法による
修正値
その他
修正値
一時的
修正値
頑健【耐久力】
7
=
3
+
+3
+
 
+
1
+
 
反応【敏捷力】
4
=
1
+
+2
+
 
+
1
+
 
意志【判断力】
4
=
1
+
+2
+
 
+
1
+
 
     基本攻撃ボーナス     
2
  呪文抵抗  
 
戦技ボーナス
10
=
2
+
+4
+
 
+
4
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
戦技防御値
22
=
2
+
+4
+
+2
+
 
+
4
+10
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
【敏】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
攻撃1 攻撃ボーナス クリティカル 重量
グレイブ(大型)高品質 308gp
7
x3
10
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
間合い
 
2d8+4

攻撃2 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃3 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃4 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃5 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃6 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

鎧・防御アイテム ACボーナス タイプ ACへの【敏】ボーナス上限 判定ペナルティ 秘術呪文失敗確率 重量 特性・その他
フルプレート+1
10
重層
1
-5
35
50
2650gp
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
合計
10
 
1
-5
35
50
 
装備品
アイテム重量
背負い袋 2
陽光棒*3 3
水袋*2 8
保存食*3 3
火打石と打ち金
引っかけ鉤 4
ロープ 麻50ft 10
携帯用寝具 5
運搬重量の合計
(硬貨含)
95.38
所持金
銅貨(cp)
 
銀貨(sp)
4
金貨(gp)
15
白金貨(pp)
 
軽荷重
100
頭上に持ち上げる
=最大荷重
300
中荷重
200
地面から持ち上げる
=最大荷重x2
600
重荷重
300
押し引き
=最大荷重x5
1500
特技
Psionic Talent 種族ボーナス
《強打》1
《薙ぎ払い》 Bonus1
《武器熟練》 Bonus2
《迎え討ち》 3

〔剣客〕刃のある武器を使用した機会攻撃の攻撃ロールに+1の特徴ボーナスを得る。
〔対応者〕イニシアチブ判定に+2の特徴ボーナスを得る。
特殊能力
Psionic Proficiency (Ex): A psychic warrior treats
his base attack bonus as equal to his psychic warrior
level for the purposes of requirements for psionic feats.
Base attack bonuses granted from other classes are
unaffected and are added normally.
Warrior’s Path (Ex): At 1st level, a psychic warrior
chooses a path to adhere to (listed below). When first
taking a path, the psychic warrior gains one of the two powers associated with that path. Powers gained from a
path do not count against his number of powers known.
When manifesting this power, called a path power, the
psychic warrior can either choose to manifest it for no
cost by expending his psionic focus, in which case it
cannot be augmented, or he can choose to manifest it
normally, in which case his effective manifester level
for this power is treated as one higher than normal.

Trance: Beginning at 3rd level, while maintaining
psionic focus, you gain a +2 competence bonus on
damage rolls. This bonus increases by 1 every four
psychic warrior levels thereafter.
Maneuver: Beginning at 3rd level, any time you strike
an enemy with a melee attack and there are no other
enemies adjacent to you, you can expend your psionic
focus to deal an additional +2d6 damage. For every five
psychic warrior levels you gain thereafter, this damage
increases by +1d6. This damage is precision-based
damage.
経験点 次のレベル
 
 
呪文
spell-like ability: 1/day
;stomp. The manifester
level for this effect is equal to 1
The DC for this power is equal to 9

PP9=3+4+2


Biofeedback
Manifesting Time: 1 standard action
Duration: 1 min./level (D)
you gain damage reduction 2/-

Precognition, Defensive
Manifesting Time: 1 standard action;
Duration: 1 min./level (D)
You gain a +1 insight bonus to AC and on all saving
throws. If caught in a situation where your Dexterity
bonus isn’t applied to your Armor Class, this bonus to
AC and saving throws does not apply.

Force Screen
Display: Auditory
Manifesting Time: 1 standard action
Range: Personal
Target: You
Duration: 1 min./level (D)
Power Points: 1
The force screen provides a +4
shield bonus to Armor Class (which applies against
incorporeal touch attacks, since the force screen is a
force effect).

Warrior’s Path (Ex):Assassin’s Path
Powers:

Prevenom Weapon
Range: Touch
Target: Weapon touched
Power Points: 1
you can use this power to produce a mild venom
that coats one of your weapon. On your next successful
melee attack, the venom deals 1 point of Constitution
damage per round for 2 rounds. A target struck by the
poison can make a Fortitude save each round to negate,
the damage and end the affliction.except gains the poison
coating as long as it remains in your grip.

Augment: For every 3 additional power points you
spend, the poison’s duration increases by 1 round.

Distract
Display: Mental
Manifesting Time: 1 standard action
Range: Close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Target: One creature
Duration: Concentration, up to 1 min./level (D)
Saving Throw: Will negates; Power Resistance: Yes
Power Points: 1
You cause your subject’s mind to wander, distracting
her. Subjects under the effect of distract make all
Perception and Sense Motive checks at a –4 penalty.
Augment: If you expend your psionic focus when
manifesting this power, the cost of the power is reduced
by 1 (to a minimum of 0).

設定など