編集する キャラクター一覧 キャラクター一覧(分割ページ表示 ) Pathfinder キャラクターデータベース
タグ
Risen_from_The_Sands DAC2014_01-08 02
キャラクター名
San. Arderthan
属性
真なる中立
プレイヤー名
bpa
最終更新
2014/10/25 17:31
クラス/キャラクターレベル
Hunter 4
信仰する神
 
故郷
 
種族
Half Elf
サイズ
中型
性別
male
年齢
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
髪の色
 
瞳の色
 
肌の色
 
メモ欄
 
能力名 能力値 能力
修正値
一時的
能力値
一時的
修正値
筋力
12
+1
 
 
敏捷力
18
+4
 
 
耐久力
14
+2
 
 
知力
14
+2
 
 
判断力
14
+2
 
 
魅力
7
-2
 
 
HP
ヒットポント
最大値
33
ダメージ減少
 
負傷/現在のヒットポイント
非致傷ダメージ
 
イニシアチブ修正値
4
=
+4
+
 
合計
【敏】
修正値
その他の
修正値
移動速度
地上
ft./0sq.
ft./0sq.
基本移動速度 防具着用時
ft./
ft.
ft.
ft.
飛行/機動性 水泳 登攀 掘り進み
技能
クラス
技能
技能名 技能
修正値
能力
修正値
ランク クラス
技能
鎧による
判定ペナルティ
その他の
修正値
〈威圧〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈隠密〉
11
= 【敏】+4 +
4
+
+3
+
0
+
 
〈軽業〉
4
= 【敏】+4 +
 
+
 
+
0
+
 
〈鑑定〉
2
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈騎乗〉
11
= 【敏】+4 +
4
+
+3
+
0
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈言語学〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈交渉〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈呪文学〉*
7
= 【知】+2 +
2
+
+3
+
 
+
 
〈職能〉()*
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈職能〉()*
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈真意看破〉
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈水泳〉
5
= 【筋】+1 +
1
+
+3
+
0
+
 
〈製作〉()
2
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈製作〉()
2
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈製作〉()
2
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈生存〉
9
= 【判】+2 +
4
+
+3
+
 
+
 
〈装置無力化〉*
12
= 【敏】+4 +
4
+
+3
+
0
+
1
〈脱出術〉
4
= 【敏】+4 +
 
+
 
+
0
+
 
〈知覚〉
14
= 【判】+2 +
4
+
+3
+
 
+
5
〈知識:貴族〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:工学〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:次元界〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:自然〉*
6
= 【知】+2 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈知識:宗教〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:神秘学〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:ダンジョン探検〉*
6
= 【知】+2 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈知識:地域〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:地理〉*
6
= 【知】+2 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈知識:歴史〉*
 
= 【知】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈治療〉
3
= 【判】+2 +
1
+
 
+
 
+
 
〈手先の早業〉*
 
= 【敏】+4 +
 
+
 
+
0
+
 
〈登攀〉
5
= 【筋】+1 +
1
+
+3
+
0
+
 
〈動物使い〉*
5
= 【魅】-2 +
4
+
+3
+
 
+
 
〈はったり〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈飛行〉
4
= 【敏】+4 +
 
+
 
+
0
+
 
〈変装〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈魔法装置使用〉*
 
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
*習得時のみ。【筋】【敏】鎧による判定ペナルティ適用
AC
アーマークラス
17
=10+
3
+
 
+
+4
+
 
+
 
+
 
+
 
合計
ボーナス

ボーナス
【敏】
修正値
サイズ
修正値
外皮
ボーナス
反発
ボーナス
その他の
ボーナス
接触
アーマークラス
14
立ちすくみ
アーマークラス
 
修正等
セーヴィング・スロー 合計 基本
セーヴ
能力
修正値
魔法による
修正値
その他
修正値
一時的
修正値
頑健【耐久力】
7
=
4
+
+2
+
 
+
1
+
 
反応【敏捷力】
9
=
4
+
+4
+
 
+
1
+
 
意志【判断力】
4
=
1
+
+2
+
 
+
1
+
 
     基本攻撃ボーナス     
3
  呪文抵抗  
 
戦技ボーナス
4
=
3
+
+1
+
 
+
 
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
戦技防御値
18
=
3
+
+1
+
+4
+
 
+
 
+10
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
【敏】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
攻撃1 攻撃ボーナス クリティカル 重量
高品質コンポジット・ロングンボウ(Str12)
8
x3
3
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
刺突
110
 
1d8+1

攻撃2 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃3 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃4 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃5 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃6 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

鎧・防御アイテム ACボーナス タイプ ACへの【敏】ボーナス上限 判定ペナルティ 秘術呪文失敗確率 重量 特性・その他
高品質スタッテド・レザー
3
軽装
5
0
15%
20
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
合計
3
 
5
0
15
20
 
装備品
アイテム重量
運搬重量の合計
(硬貨含)
23
所持金
銅貨(cp)
 
銀貨(sp)
 
金貨(gp)
 
白金貨(pp)
 
軽荷重
43
頭上に持ち上げる
=最大荷重
130
中荷重
86
地面から持ち上げる
=最大荷重x2
260
重荷重
130
押し引き
=最大荷重x5
650
特技
《PBS》(1)
《Rapid Shot》(3)
《技能\熟練:知覚》(種族ボ)
《Precise Shot》(Precise Companion)

特殊能力
動物の相棒:Ape (Nature Trainingでドルイド4lv相当)


【Traits】
○罠を見破るもの / Trap Finder:忘れられたダンジョンや古代の墓は、いつだって君にとって魅力的だ。知識や財宝を探して失われた場所を探索するという熱狂に、君は全く抵抗できたことはない。悪党の技に対する正式な訓練を受けたことはないかもしれないが、それでも君は視認し隠された罠を破る事に熟達するようになった。ワティの死霊都市の墓は探索のために開かれ、棄民の技術を試すには完璧な場所に思える。君は〈装置無力化〉判定に+1のボーナスを得、この技能\は常にクラス技能\として扱われる。加えて、君は〈装置無力化〉を使用して、ローグのように魔法の罠を解除することができる。

○Deadeye Bowman(Religion Traits, Erastil)
When you are using a longbow, if only a single creature is providing soft cover to your target, your target does not receive the +4 bonus to AC.

ハーフエルフの種族特性

  能\力値1つに+2
  中型
  通常速度
  夜目
  適応能\力 :ハーフエルフは1レベルの時点で《技能\熟練》をボーナス特技として得る。
  エルフの血 :ハーフエルフは種族に関連した全ての効果において、人間とエルフの両方として扱われる。
  エルフの耐性 :ハーフエルフは魔法的な睡眠に対する完全耐性を持ち、心術呪文と心術効果に対するセーヴィング・スローに+2の種族ボーナスを得る。
  鋭き五感 :ハーフエルフは〈知覚〉判定に+2の種族ボーナスを得る。
  多才 :ハーフエルフは1レベルの時点で2つの適性クラスを選択し、彼らがその内のどちらかのレベルを得た場合、+1のヒット・ポイントまたは+1の技能\ポイントを得る。適性クラスの詳細についてはクラスの章で確認すること。
  言語 :開始時にハーフエルフは共通語とエルフ語を修得している。高い【知力】を持つハーフエルフは自由に追加の言語(ドルイド語のような秘密の言語は除く)を選択できる。




  言語 :エルフ語、+2(要相談)



Animal Focus(or Primal)
A hunter can take on the aspect of an animal as a swift action. The hunter can use this ability for a number of minutes per day equal to her level. This duration does not need to be consecutive, but must be spent in 1-minute increments. The hunter can emulate only one animal at a time.

The hunter can also apply one of these aspects to her animal companion. Unlike with the hunter herself, there is no duration on the animal aspect applied to her animal companion. An aspect applied in this way does not count against the hunter\'s minutes of duration per day―\it remains in effect until the hunter changes it. The companion\'s aspect can be the same aspect the ranger has taken on or a different one. The hunter can select or change the animal foci on both herself and her animal companion as part of the same swift action.


Bat:darkvision 60 feet.

Bear: +2 enhancement bonus to Constitution.

Bull: +2 enhancement bonus to Strength.

Falcon: +4 competence bonus on Perception checks.

Frog: +4 competence bonus on Swim checks and on Acrobatics checks to jump.

Monkey: +4 competence bonus on Climb checks.

Mouse: The creature gains evasion, as the rogue class feature.

Owl: The creature gains a +4 competence bonus on Stealth checks.

Snake: The creature gains a +2 bonus on attack rolls when making attacks of opportunity and a +2 dodge bonus to AC against attacks of opportunity.

Stag: The creature gains a 5-foot enhancement bonus to its base land speed.

Tiger: The creature gains a +2 enhancement bonus to Dexterity.

Wolf: The creature gains the scent ability with a range of 10 feet. The range doubles if the opponent is upwind, and is halved if the opponent is downwind.

Wild Empathy:
多分使わない

Track:追跡時に生存判定+2(ハンタ−レベルの1/2)
Hunter Tactics:
Teamwork Feat:
the hunter gains a bonus teamwork feat.The hunter must meet the prerequisites of the selected bonus teamwork feat.

As a standard action, the hunter can choose to learn a new bonus teamwork feat in place of the most recent bonus teamwork feat she has already learned.She can change only the most recent teamwork feat gained, and must meet the prerequisites for the newly selected feat. A hunter can change her most recent teamwork feat a number of times per day equal to her Wisdom modifier (minimum 1). Whenever she gains a new teamwork feat, her previous teamwork feats become permanent.

デフォルトはShake it Off

Improved Empathic Linc
At 4th level, the hunter gains an empathic link with her animal companion. This functions like an empathic link with a familiar, except the hunter can also see through a companion\'s eyes as a swift action, maintaining this connection as long as she likes (as long as the companion is within 1 mile) and ending it as a free action. The hunter is blinded while maintaining this connection.
経験点 次のレベル
 
 
呪文
レベル:スロット数/習得数
0:Orison/6 
1:4/4
2:2/2

サモンネイチャーアライを全習得(使用可能\レベルまで)

習得呪文
0レベル
 -Create Water
 -Detect Magic
 -Guidance
 -Know Direction
 -Read Magic
 -Resistance



1レベル
 -Longstrider
 -Magic Fang
 -Gravity Bow
 -Heightened Awareness
他候補、Entangle、Bowstaff、他


2レベル
 -Barkskin or Ironskin
 -Reduce Animal or Protective Spirit etc


■■■動物の相棒■■■
(バランス悪いので、特殊能\力ではなく、呪文の覧に記載)

動物の相棒:エイプ N 大型 動物
Init:+3 夜目、鋭敏嗅覚 知覚??

AC:17(敏+3、外皮+5、サイズ-1) 
HP:26(4d8+8)
頑健:+6 反応:+7 意志:+2 

地上:30ft 登攀30ft
噛みつき +9(1d6+6)、爪(×2)+4(1d6+3)

筋:22(+6) 敏:16(+3) 耐:15(+2) 知:2(-4) 判:12(+1)魅:7(-2)
BAB+3 CMB+10 CMD23 
Feats
Skills
Tricks
設定など