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タグ
ここあんこうPC 解放白刃衆PC
キャラクター名
リキュ・テルクーカ
属性
混沌にして善
プレイヤー名
ここあんこう
最終更新
2022/02/12 00:34
クラス/キャラクターレベル
錬心術師ガンケミスト(アルケミスト)LV3
信仰する神
カイデン・カイリーエン
故郷
アルケンスター(アルケンスター・シティ)
種族
人間(ティエン人)
サイズ
中型
性別
女性
年齢
16
身長
4'6" 138cm
体重
92.51lb. 42kg
髪の色
瞳の色
肌の色
メモ欄
◆言語:標準語・ティエン語・アクロ語・地下共通語・森語・ジストカ語語(言語学) ◆20buy:(2.7.2.13.0.-4) ◆技能ランク:4+【知】 ◆#2381654-13
能力名 能力値 能力
修正値
一時的
能力値
一時的
修正値
筋力
12
+1
 
 
敏捷力
15
+2
 
 
耐久力
12
+1
 
 
知力
19
+4
 
 
判断力
10
 
 
 
魅力
7
-2
 
 
HP
ヒットポント
最大値
24
ダメージ減少
 
負傷/現在のヒットポイント
HP:8+1(耐久)+2*2(適正クラス)+2*(5+1)
技能:3*8(4(クラス)+4(知力))
非致傷ダメージ
 
イニシアチブ修正値
4
=
+2
+
2
合計
【敏】
修正値
その他の
修正値
移動速度
地上
30ft./6sq.
30ft./6sq.
基本移動速度 防具着用時
ft./
ft.
ft.
ft.
飛行/機動性 水泳 登攀 掘り進み
技能
クラス
技能
技能名 技能
修正値
能力
修正値
ランク クラス
技能
鎧による
判定ペナルティ
その他の
修正値
〈威圧〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈隠密〉
0
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈軽業〉
0
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈鑑定〉
8
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈騎乗〉
0
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈言語学〉*
5
= 【知】+4 +
1
+
 
+
 
+
 
〈交渉〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈呪文学〉*
8
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈職能〉(技師)*
4
= 【判】0 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈職能〉()*
 
= 【判】0 +
 
+
 
+
 
+
 
〈真意看破〉
0
= 【判】0 +
 
+
 
+
 
+
 
〈水泳〉
-1
= 【筋】+1 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈製作〉(錬金術)
11
= 【知】+4 +
3
+
+3
+
 
+
1
〈製作〉()
4
= 【知】+4 +
 
+
 
+
 
+
 
〈製作〉()
4
= 【知】+4 +
 
+
 
+
 
+
 
〈生存〉
4
= 【判】0 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈装置無力化〉*
4
= 【敏】+2 +
1
+
+3
+
-2
+
 
〈脱出術〉
0
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈知覚〉
4
= 【判】0 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈知識:貴族〉*
12
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
4
〈知識:工学〉*
13
= 【知】+4 +
2
+
+3
+
 
+
4
〈知識:次元界〉*
12
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
4
〈知識:自然〉*
13
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
5
〈知識:宗教〉*
12
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
4
〈知識:神秘学〉*
13
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
5
〈知識:ダンジョン探検〉*
12
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
4
〈知識:地域〉*
13
= 【知】+4 +
2
+
+3
+
 
+
4
〈知識:地理〉*
12
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
4
〈知識:歴史〉*
12
= 【知】+4 +
1
+
+3
+
 
+
4
〈治療〉
4
= 【判】0 +
1
+
+3
+
 
+
 
〈手先の早業〉*
 
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈登攀〉
-1
= 【筋】+1 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈動物使い〉*
 
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈はったり〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈飛行〉
0
= 【敏】+2 +
 
+
 
+
-2
+
 
〈変装〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈魔法装置使用〉*
2
= 【魅】-2 +
1
+
+3
+
 
+
 
*習得時のみ。【筋】【敏】鎧による判定ペナルティ適用
AC
アーマークラス
16
=10+
3
+
1
+
+2
+
 
+
 
+
 
+
 
合計
ボーナス

ボーナス
【敏】
修正値
サイズ
修正値
外皮
ボーナス
反発
ボーナス
その他の
ボーナス
接触
アーマークラス
12
立ちすくみ
アーマークラス
14
修正等
セーヴィング・スロー 合計 基本
セーヴ
能力
修正値
魔法による
修正値
その他
修正値
一時的
修正値
頑健【耐久力】
5
=
3
+
+1
+
1
+
 
+
 
反応【敏捷力】
6
=
3
+
+2
+
1
+
 
+
 
意志【判断力】
1
=
0
+
0
+
1
+
 
+
 
     基本攻撃ボーナス     
1
  呪文抵抗  
 
戦技ボーナス
2
=
1
+
+1
+
 
+
 
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
戦技防御値
14
=
1
+
+1
+
+2
+
 
+
 
+10
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
【敏】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
攻撃1 攻撃ボーナス クリティカル 重量
ピストル・不発1
4
20*4
9
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
刺突&殴打
25ft
装弾数1、近距離射撃・移動Aリロード
1d8+1

攻撃2 攻撃ボーナス クリティカル 重量
Alchemical Ordnance (Su)・不発1~3
4
20*4
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
火炎
上参照
1日7回、フリーアクション、1ラウンド1回 スウォームに対してダメージ貫通
1d8+1+2d6+4

攻撃3 攻撃ボーナス クリティカル 重量
ダガー
2
19〜20/×2
1
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
刺突or斬撃
5ft
2gp
1d4+1

攻撃4 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃5 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃6 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

鎧・防御アイテム ACボーナス タイプ ACへの【敏】ボーナス上限 判定ペナルティ 秘術呪文失敗確率 重量 特性・その他
バックラー 5gp
1
 
-1
5
5
 
レザー 10gp
2
軽装鎧
5
-1
15
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
合計
3
 
5
-2
20
20
 
装備品
アイテム重量
Bore brush 75gp 1
すりの服 5gp 3
ウェイファインダー 2PP
背負袋 2gp 4
保存食(2日分)(10sp) 2
水筒(ケイデンブリュー)(2gp) 3
高品質盗賊道具
弾丸
錬金術カートリッジ(ペーパー)*0
冷たい鉄:錬金術カートリッジ(ペーパー)*18 
魔法のアイテム
クロークオブレジスタンス+1 1000gp
運搬重量の合計
(硬貨含)
43
所持金
銅貨(cp)
 
銀貨(sp)
 
金貨(gp)
 
白金貨(pp)
 
軽荷重
43
頭上に持ち上げる
=最大荷重
130
中荷重
86
地面から持ち上げる
=最大荷重x2
260
重荷重
130
押し引き
=最大荷重x5
650
特技
◆特技
├・LV1《近距離射撃》
├・LV1B《精密射撃》 (人間)
├・LV1B《銃匠》(ガンケミスト)
├・LV3《高速装填:パドルフットピストル》
──────(予定)──────
├・LV5《速射》
├・LV6B《致命的な狙い》 (ガンケミスト:戦闘特技)
├・LV7《発見追加:臓器保存(変則)》
├・LV9《収束射撃》or《発見追加:Psychokinetic Tincture》
└・LV11《発見追加:力場爆弾》《爆弾追加》

◆特徴
├・〔対応者〕イニシ+2
└・〔移り気な射程〕射程5ft追加

◆発見
├・LV2《Chemical Stability》
──────(予定)──────
├・LV4《霜爆弾》
├・LV6《翼(変則)》1日:LV*1分
├・LV7B《臓器保存》(発見追加)
├・LV8《Fast Ordnance》
├・LV9B《Psychokinetic Tincture》
├・LV10《ミイラ化(変則)》
└・LV11B《力場爆弾》(発見追加)
特殊能力
◆人間
├能力値1つに+2
├中型
├通常速度
├ボーナス特技
├言語
└Comprehensive Education
 〈知識:全て〉をクラス技能として獲得し、クラスレベルからクラス技能として獲得した各知識スキルのスキルチェックで+1の人種ボーナスを獲得します。

◆ガンケミスト&錬心術士
◇LV1
├・錬金術(超常):現在ボーナス1
├・Alchemical Ordnance (Su):1日7回(LV*【知力】ボーナス)
├・銃匠:標準アクションでAlchemical Ordnance1つ消費し修理可能。
├・進化薬:1日1回 LV*10分
├・ボーナス特技:発見に《技能熟練》を追加
├・言語:発見の代わりに言語を3つ
◇LV2
├・発見:LV2.4.6.8.10
├・完璧な記憶:〈知識〉判定を行うとき【知力】ボーナスを2回加える
├・Cartridge Savant (Ex)
◇LV3
├・即行錬金術(変則)
──────(予定)──────
◇LV6
└・Repeat Fire (Ex)
経験点 次のレベル
 
 
呪文
◆アルケミスト処方箋
・LV1
├・ハイトゥンド・アウェアネス
├・トゥルー・ストライク
├・クラフターズ・フォーチュン
├・コンプリヘンド・ランゲージズ
├・キュア・ライト・ウーンズ
└・リデュース・パースン

・LV2
├・インビジビリティ
├・ベアズ・エンデュアランス
├・レッサー・レストレーション
└・フォールス・ライフ

・LV3
└・タンズ

◆エキス
・LV1 3/3
├・トゥルー・ストライク
└・リデュース・パースン

◇ボアブラシ
This spiraled metal rod has alchemically treated bristles that can be used in the barrel of an early or advanced firearm to liquefy grime and bullet fouling while leaving a thin protective film in the bore. Using this brush is a standard action, and the protective film grants a 5-foot alchemical bonus to the firearm’s first range increment and a +1 alchemical bonus on attack rolls. These effects last for 1 hour or until the firearm is fired. A newly crafted bore brush contains 5 applications. Crafting a bore brush requires a successful DC 15 Craft (alchemy) check.

このブラシの使用は標準的なアクションであり、保護フィルムは銃の最初の射程増分に5フィートの錬金術ボーナスを与え、攻撃ロールに+1の錬金術ボーナスを与えます。これらの効果は1時間、または銃が発射されるまで続きます

新しく作られたボアブラシには、5つの用途があります。ボアブラシを作成するには、DC 15クラフト(錬金術)チェックに成功する必要があります。

◇Alchemical Ordnance (Su)
A gun chemist is adept at using his know-how to infuse his ammunition with volatile chemicals and his own magical reserves. When loading a firearm, he can infuse the ammunition as a free action. The compounds are unstable, and if not fired within a number of rounds equal to the gun chemist’s Intelligence modifier (though no sooner than the end of his next turn), the alchemical ordnance becomes inert and loses its additional effects; he can still fire the firearm as normal. Each day, the gun chemist can infuse a number of pieces of alchemical ordnance equal to his class level + his Intelligence modifier, and he can fire no more than one piece per round.

Alchemical ordnance deals damage as normal, plus an amount of fire damage equal to 1d6 + the gun chemist’s Intelligence modifier. The damage of the gun chemist’s alchemical ordnance increases by 1d6 points at every odd-numbered class level (this bonus damage is not multiplied on a critical hit or by using feats such as Vital Strike). The explosive nature of alchemical ordnance causes the attack— both the firearm’s base damage and the alchemical ordnance’s additional damage—to deal full damage to swarms of any size. If the gun chemist uses alchemical ordnance to make a scattering shot with a weapon with the scatter quality, each creature in the area instead takes additional fire damage equal to the alchemical ordnance’s minimum damage (so if the alchemical ordnance would deal 2d6+4 points of fire damage normally, it deals only 6 points of fire damage with a scattering shot).

The gun chemist’s alchemical ordnance functions safely only in weapons he wields. If anyone but a gun chemist attempts to fire a firearm loaded with alchemical ordnance that is not yet inert, the firearm’s misfire value increases by 4. If the firearm would explode as the result of such a misfire, the explosion deals additional fire damage equal to that of the alchemical ordnance.

Alchemical ordnance is treated like an alchemist’s bomb for the purpose of discoveries, though such discoveries ignore any effects associated with a bomb’s splash damage or radius unless the gun chemist also applies the exploding bullet discovery. A scattering shot modified by a discovery applies additional effects as though affected creatures were caught in the splash damage of a bomb rather than subject to a direct hit. The DCs of saving throws associated with alchemical ordnance are equal to 10 + half the gun chemist’s alchemist level + the gun chemist’s Intelligence modifier.

This replaces bombs.
(爆弾と入れ替え)
・弾数
 1日クラスレベル+【知力】修正値
・ダメージ関係
 爆弾を参照
 (不発値+4・単発は飛散ダメージなし。)
 DC10+クラスレベル半分+【知力】修正値
・1ラウンドに1回フリーアクションで弾丸に注入
・スウォームにダメージを与える。

◇Cartridge Savant (Ex)
At 2nd level, a gun chemist can make optimal and highly efficient use of alchemical cartridges, such as flare cartridges. If the gun chemist fires such an alchemical cartridge and it allows a saving throw to negate or reduce the cartridge’s effect, the saving throw’s DC increases by 1 (to a maximum DC of 22). The DC increases by an additional 1 at 5th level and every 3 levels thereafter (to a maximum of 7 higher at 20th level). When a gun chemist fires an alchemical cartridge that deals a type of damage in place of a firearm’s normal damage (such as a dragon’s breath cartridge), he can increase the damage dealt by an amount equal to his Intelligence modifier.

・錬金術カートリッジのDCを1増加する
 (5レベルから3レベル以降毎にDC1増加)
・錬金術カートリッジのダメージに【知力】修正値を追加

◇Repeat Fire (Ex)
At 6th level, a gun chemist gains Rapid Reload as a bonus feat and must select a type of firearm. If he already has this feat, he can instead gain one combat feat for which he qualifies.

・高速装填取得(武器種1つのみ)
・持っている場合、戦闘特技を取得

◆出典
├・Inner Sea Races
└・People of the Wastes
設定など