編集する キャラクター一覧 キャラクター一覧(分割ページ表示 ) Pathfinder キャラクターデータベース
タグ
くまDAC るとがー
キャラクター名
 
属性
秩序にして中立
プレイヤー名
るとがー
最終更新
 
クラス/キャラクターレベル
ファイター5/Knight of Ozem10
信仰する神
Iomedae
故郷
ラストウォール
種族
人間
サイズ
中型
性別
 
年齢
 
身長
6'1" 186cm
体重
189.42lb. 86kg
髪の色
瞳の色
肌の色
メモ欄
STR16+2(Race)+1(4th)+1(8th)+1(12th)+6(Enh)/DEX14+2(Enh)/CON14+2(Enh)/INT12/WIS12+2(Enh)/CHA7
能力名 能力値 能力
修正値
一時的
能力値
一時的
修正値
筋力
27
+8
 
 
敏捷力
16
+3
 
 
耐久力
16
+3
 
 
知力
12
+1
 
 
判断力
14
+2
 
 
魅力
7
-2
 
 
HP
ヒットポント
最大値
 
ダメージ減少
 
負傷/現在のヒットポイント
非致傷ダメージ
 
イニシアチブ修正値
3
=
+3
+
 
合計
【敏】
修正値
その他の
修正値
移動速度
地上
30ft./6sq.
30ft./6sq.
基本移動速度 防具着用時
ft./
ft.
ft.
ft.
飛行/機動性 水泳 登攀 掘り進み
技能
クラス
技能
技能名 技能
修正値
能力
修正値
ランク クラス
技能
鎧による
判定ペナルティ
その他の
修正値
〈威圧〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈隠密〉
6
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈軽業〉
6
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈鑑定〉
1
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈騎乗〉
6
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈芸能〉()
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈言語学〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈交渉〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈呪文学〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈職能〉()*
 
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈職能〉()*
 
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈真意看破〉
20
= 【判】+2 +
15
+
+3
+
 
+
 
〈水泳〉
11
= 【筋】+8 +
 
+
 
+
3
+
 
〈製作〉()
1
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈製作〉()
1
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈製作〉()
1
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈生存〉
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈装置無力化〉*
 
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈脱出術〉
6
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈知覚〉
20
= 【判】+2 +
15
+
+3
+
 
+
 
〈知識:貴族〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:工学〉*
19
= 【知】+1 +
15
+
+3
+
 
+
 
〈知識:次元界〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:自然〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:宗教〉*
19
= 【知】+1 +
15
+
+3
+
 
+
 
〈知識:神秘学〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:ダンジョン探検〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:地域〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:地理〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈知識:歴史〉*
 
= 【知】+1 +
 
+
 
+
 
+
 
〈治療〉
2
= 【判】+2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈手先の早業〉*
 
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈登攀〉
29
= 【筋】+8 +
15
+
+3
+
3
+
 
〈動物使い〉*
 
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈はったり〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈飛行〉
6
= 【敏】+3 +
 
+
 
+
3
+
 
〈変装〉
-2
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
〈魔法装置使用〉*
 
= 【魅】-2 +
 
+
 
+
 
+
 
*習得時のみ。【筋】【敏】鎧による判定ペナルティ適用
AC
アーマークラス
33
=10+
12
+
8
+
+3
+
 
+
 
+
 
+
 
合計
ボーナス

ボーナス
【敏】
修正値
サイズ
修正値
外皮
ボーナス
反発
ボーナス
その他の
ボーナス
接触
アーマークラス
13
立ちすくみ
アーマークラス
 
修正等
セーヴィング・スロー 合計 基本
セーヴ
能力
修正値
魔法による
修正値
その他
修正値
一時的
修正値
頑健【耐久力】
12
=
9
+
+3
+
 
+
 
+
 
反応【敏捷力】
7
=
4
+
+3
+
 
+
 
+
 
意志【判断力】
6
=
4
+
+2
+
 
+
 
+
 
     基本攻撃ボーナス     
15
  呪文抵抗  
 
戦技ボーナス
23
=
15
+
+8
+
 
+
 
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
戦技防御値
36
=
15
+
+8
+
+3
+
 
+
 
+10
合計 基本攻撃
ボーナス
【筋】
修正値
【敏】
修正値
サイズ
修正値
その他の
修正値
攻撃1 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃2 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃3 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃4 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃5 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

攻撃6 攻撃ボーナス クリティカル 重量
 
 
 
 
タイプ 射程 その他・矢弾等 ダメージ
 
 
 
 

鎧・防御アイテム ACボーナス タイプ ACへの【敏】ボーナス上限 判定ペナルティ 秘術呪文失敗確率 重量 特性・その他
+4フル・プレート・フォーティフィケイション(ライト)
12
重装鎧
3
3
 
50
 
+5バックラー
8
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
合計
20
 
3
3
 
55
 
装備品
アイテム重量
サッシュ・オヴ・ザ・ウォー・チャンピオン 1
グラヴズ・オヴ・デュエリング
ベルト・オヴ・ジャイアント・ストレンクス+6 1
ヘッドバンド・オヴ・インスパイアード・ウィズダム+2 1
アイウーン・ストーン深紅色・球【敏捷力】への+2強化ボーナス
アイウーン・ストーン桃色・長斜方形【耐久力】への+2強化ボーナス
運搬重量の合計
(硬貨含)
58
所持金
銅貨(cp)
 
銀貨(sp)
 
金貨(gp)
 
白金貨(pp)
 
軽荷重
346
頭上に持ち上げる
=最大荷重
1040
中荷重
693
地面から持ち上げる
=最大荷重x2
2080
重荷重
1040
押し引き
=最大荷重x5
5200
特技
特殊能力
武勇(変則)/Bravery +2(+3)
鎧修練1(鎧修練2)
武器修練1(大剣/Heavy Blades)

Sentinel Against Undeath (Ex): A Knight of Ozem gains a bonus equal to 1/3 his class level (minimum +1) on Perception and Sense Motive checks against undead. He also gains this bonus as a dodge bonus to his AC and CMD against attacks made by undead.

Favored Enemy (Ex): At 3rd level, a Knight of Ozem gains a favored enemy bonus of +2 against undead, or if the Knight of Ozem already has favored enemy (undead) from another class, increases his existing bonus by +2. (This doesn’t increase existing favored enemy bonuses against any other creature types.) This otherwise functions as the ranger class ability.

Thwart Foul Magic (Ex): At 4th level, whenever a Knight of Ozem threatens an undead spellcaster, he gains the benefits of the Disruptive and Spellbreaker feats. He counts as having these feats for the purposes of qualifying for feats or other abilities. If he already possesses the Disruptive and/or Spellbreaker feats, the effects do not stack. When he threatens any spellcaster (not just an undead spellcaster), the concentration check DC increases by 2 if the spell being cast is from the necromancy school, has the death descriptor, or has the evil descriptor. For the purpose of this ability, the Knight of Ozem counts as having automatically identified the effect as if he had made a Spellcraft check. This increase only applies if the Knight of Ozem is aware of the spellcaster’s location and is capable of making an attack of opportunity.
Blessed Conviction (Su): At 6th level, a Knight of Ozem gains a +4 morale bonus on saving throws against spells and effects created by undead creatures.

Purge Malevolence (Su): At 7th level, a Knight of Ozem can attempt to dispel an ongoing spell effect from the necromancy school or one with the death or evil descriptor as part of a melee attack against a creature or object. The Knight of Ozem must declare the attempt before making the attack, and if he misses, the attempt is wasted. If the attack hits, eligible effects on the target are subject to a targeted dispel magic effect (caster level equal to the Knight of Ozem’s total character level). He can use this ability on any melee attack, but only once per round.

Foil Deathcaster (Ex): At 9th level, once per day as an immediate action, a Knight of Ozem can force an undead spellcaster he threatens to reroll a concentration check made to cast defensively. The spellcaster must take the lower result.

Raiment of Righteousness (Su): At 10th level, once per day as a standard action, a Knight of Ozem can transfigure his gear into the Iomedaean embodiment of virtuous valor. His armor (if metallic) turns silver-gray, gaining the material properties of adamantine in addition to any other material properties it may have. His shield (if he wears one) glows like a torch and gains the blinding special ability in addition to any other special abilities it has. The shield’s blinding ability has a saving throw DC of 19 (21 vs. undead). His cloak (if he wears one) turns bright red, becoming a cloak of resistance +5 in addition to any other properties it has. His sword (if he wields one) acts as if it has a holy sword spell cast upon it with caster level equal to his class level. These effects last for 1 minute, and only function while the Knight of Ozem wields or wears these items. A dropped or removed item ceases granting its abilities, but resumes if returned before the duration expires.
経験点 次のレベル
 
 
呪文
設定など