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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2021/09/29 11:49
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
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8:0p
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9:1p
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11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
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【筋力】
STR
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【敏捷力】
DEX
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【耐久力】
CON
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【知力】
INT
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13:5p
14:7p
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【判断力】
WIS
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13:5p
14:7p
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→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
嘘メモ:ドラゴンロールしているので身バレしたくない 陽光高校1年生 帰宅部 名前 ショウ 特徴を聞いただけでまるで見てきたかのような似顔絵を書く 鍟流と同じ絵の先生のもとで習ったが面識はない
背景 BACK GROUND
元モンスター:ドラゴン
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
「過去を語らず」
尊ぶもの IDEALS
「自由」
関わり深いもの BONDS
「宝は取り返す」
弱味 FLAWS
「酒:飲むと本能のまま行動してしまう」
その他設定など
ドラゴンボーンの背景 邪龍。大切な宝を寝ている隙に盗んだ冒険者に復讐する為に敢えてドラゴンボーンという弱き姿に身をやつし冒険者酒場に潜入。並行世界の己と復讐手段について念話?で相談しつつ復讐相手を探している 中の人(学生)の背景(予定) 所で意識が目覚める。並行世界の邪龍の力を借りる条件として 1.無様な姿を見せない。(邪龍の誇りが傷つく為) 2.死なない事(元の邪龍が意識を取り戻したときに活動を再開できるよう) 3.冒険者として活動を続ける事() を求められ、泣く泣く承認。
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
日本語 ドラゴン語 共通語 奈落語
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
Magic Stone CASTING TIME:1 Bonus Action RANGE/AREA: Touch COMPONENTS: V, S DURATION: 1 Minute SCHOOL: Transmutation ATTACK/SAVE Ranged DAMAGE/EFFECT Bludgeoning You touch one to three pebbles and imbue them with magic. You or someone else can make a ranged spell attack with one of the pebbles by throwing it or hurling it with a sling. If thrown, it has a range of 60 feet. If someone else attacks with the pebble, that attacker adds your spellcasting ability modifier, not the attacker’s, to the attack roll. On a hit, the target takes bludgeoning damage equal to 1d6 + your spellcasting ability modifier. Hit or miss, the spell then ends on the stone. If you cast this spell again, the spell ends early on any pebbles still affected by it.
Eldritch Blast(属性を酸に変更可能) CASTING TIME;1 Action RANGE/AREA:120 ft COMPONENTS:V, S DURATION:Instantaneous SCHOOL:Evocation ATTACK/SAVE: Ranged DAMAGE/EFFECT: Force A beam of crackling energy streaks toward a creature within range. Make a ranged spell attack against the target. On a hit, the target takes 1d10 force damage. The spell creates more than one beam when you reach higher levels: two beams at 5th level, three beams at 11th level, and four beams at 17th level. You can direct the beams at the same target or at different ones. Make a separate attack roll for each beam.
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
Absorb Element Casting time:1Reaction Range/area: self COMPONENTS: S DURATION:1 Round SCHOOL: Abjuration ATTACK/SAVE: None DAMAGE/EFFECT: Acid (...) The spell captures some of the incoming energy, lessening its effect on you and storing it for your next melee attack. You have resistance to the triggering damage type until the start of your next turn. Also, the first time you hit with a melee attack on your next turn, the target takes an extra 1d6 damage of the triggering type, and the spell ends. At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the extra damage increases by 1d6 for each slot level above 1st.
Charm Person CASTING TIME:1 Action RANGE/AREA:30 ft COMPONENTS: V, S DURATION: 1 Hour SCHOOL: Enchantment ATTACK/SAVE: WIS Save DAMAGE/EFFECT: Charmed You attempt to charm a humanoid you can see within range. It must make a Wisdom saving throw, and does so with advantage if you or your companions are fighting it. If it fails the saving throw, it is charmed by you until the spell ends or until you or your companions do anything harmful to it. The charmed creature regards you as a friendly acquaintance. When the spell ends, the creature knows it was charmed by you. At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, you can target one additional creature for each slot level above 1st. The creatures must be within 30 feet of each other when you target them.
Expeditious Retreat CASTING TIME:1 Bonus Action RANGE/AREA:Self COMPONENTS:V, S DURATION: Concentration 10 Minutes SCHOOL: Transmutation ATTACK/SAVE: None DAMAGE/EFFECT:Movement This spell allows you to move at an incredible pace. When you cast this spell, and then as a bonus action on each of your turns until the spell ends, you can take the Dash action.
Bless CASTING TIME:1 Action RANGE/AREA:30 ft COMPONENTS:V, S, M * DURATION:Concentration 1 Minute SCHOOL:Enchantment ATTACK/SAVE:None DAMAGE/EFFECT:Buff You bless up to three creatures of your choice within range. Whenever a target makes an attack roll or a saving throw before the spell ends, the target can roll a d4 and add the number rolled to the attack roll or saving throw.
Hellish Rebuke CASTING TIME:1 Reaction * RANGE/AREA:60 ft COMPONENTS:V, S DURATION:Instantaneous SCHOOL:Evocation ATTACK/SAVE:DEX Save DAMAGE/EFFECT: Fire You point your finger, and the creature that damaged you is momentarily surrounded by hellish flames. The creature must make a Dexterity saving throw. It takes 2d10 fire damage on a failed save, or half as much damage on a successful one.
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード