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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2021/11/13 16:16
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
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8:0p
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9:1p
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11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
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【筋力】
STR
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【敏捷力】
DEX
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【耐久力】
CON
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14:7p
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【知力】
INT
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14:7p
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→
【判断力】
WIS
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11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
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→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
背景 BACK GROUND
Cloistered Scholar Source: Sword Coast Adventurer's Guide Skill Proficiencies: History, plus your choice of one from among Arcana, Nature, and Religion →自然 Tool Proficiencies: None Languages: Two of your choice →エルフ語、オーク語 Equipment: The scholar's robes of your cloister, a writing kit (small pouch with a quill, a bottle of ink, folded parchment, and a small penknife), a borrowed book on the subject of your current study, and a pouch containing 10gp Library Access Though others must often endure extensive interviews and significant fees to gain access to even the most common archives in your library, you have free and easy access to the majority of the library, though it might also have repositories of lore that are too valuable, magical, or secret to permit anyone immediate access. You have a working knowledge of your cloister's personnel and bureaucracy, and you know how to navigate those connections with some ease. Additionally, you are likely to gain preferential treatment at other libraries across the Realms, as professional courtesy shown to a fellow scholar.
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
面白い謎が何より大好きである。
尊ぶもの IDEALS
知識。力も成長も知識を通じて得られる。(中立)
関わり深いもの BONDS
私は生涯をかけて特定分野の知識に関する一連の書物を記している。
弱味 FLAWS
言葉を練らずして話し、いつも人を怒らせてしまう。
その他設定など
生物学者。希少なクリーチャーの生態を研究し、専門書を著わす野心を持っている。 もともと育ちはよく、名の知れた学会の会員であったのだが、師匠に付き従いフィールドワークに従事するうち、いつの間にかすっかりタフな研究者となってしまった。さらにこの頃は、なにやら怪しげな超能力を使えるようになっている。
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
共通語 エルフ語 オーク語 森語(DM許可済)
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
能力値上昇:2種類の別々の能力値(君が選択する)が1ずつ上昇す る。 技能:任意の1つの技能に習熟する。→動物使い 特技:任意の1つの特技を得る。→Heavy Armor Master 移動速度:君の基本的な歩行移動速度は30フィートである。 言語:共通語、追加1→森語 Feat Heavy Armor Master Source: Player's Handbook Prerequisite: Proficiency with heavy armor You can use your armor to deflect strikes that would kill others. You gain the following benefits: Increase your Strength score by 1, to a maximum of 20. While you are wearing heavy armor, bludgeoning, piercing, and slashing damage that you take from nonmagical weapons is reduced by 3. ファイター 習熟 鎧:すべての鎧、盾 武器:単純武器、軍用武器 道具:―― セーヴィング・スロー:【筋力】、【耐久力】 技能:以下から2つ選択;〈威圧〉、〈運動〉*、〈軽業〉、〈看破〉、〈生 存〉*、〈知覚〉、〈動物使い〉、〈歴史〉 装備品 初期装備品は以下の通り。これに加えて背景によって得られる装備品もある。 ・(a)チェイン・メイル*、または(b)レザー、ロングボウ、アロー20本 ・(a)任意の軍用武器1つとシールド1つ*、または(b)任意の軍 用武器2つ ・(a)ライト・クロスボウとボルト20本、または(b)ハンドアックス2丁* ・(a)地下探険家パック、または(b)探険家パック* 戦闘スタイル 君は得意の戦法として1種類の戦闘スタイルを採用する。以下の中から1つを選択すること。これ以後また戦闘スタイルを選択することがあっても、同一の戦闘スタイルを2度選択することは できない。 片手武器戦闘 一本の手で近接武器を持ち、そして他の武器を何も持っていないならば、その武器のダメージ・ロールに+2のボーナスを得る(訳注:盾は武器ではないため、一本の手で近接武器を持ち、一本の手で盾を持っていてもこの利益は得られる)。 底力 君は持久力の泉(ただし有限)を有しており、危機を逃れるために泉から力をくみあげることができる。すなわち、君は君自身のターンに、1回のボーナス・アクションを用いて、(1d10+ファイター・レベル)のヒット・ポイントを回復できる。 この特徴はひとたび使用したなら、小休憩または大休憩を終了するまでは、再び使用することはできない。 怒涛のアクション 2レベル以降、君は短時間だけ通常の限界を超えて活動できるようになる。君は自分のターンにおいて、通常のアクション(と、場合によって許される1回のボーナス・アクション)に加えて、さらに追加で1回のアクションを行なえる。 この特徴はひとたび使用したなら、小休憩または大休憩を終了するまでは、再び使用することはできない。17レベル以降、君はこの特徴を次の休憩までの間に2回使用できるようになるが、それでも1ターンには1回しか使用できない。 戦士の類型 3レベルの時点で、君は3つの類型の中から1つを選び、その類型に従って戦法と技術を磨いてゆく。戦士の類型のうちチャンピオンはファイターの項の最後に詳述される。他の類型については『Player's Handbook』を参照されたい。ここで選択した類型によって、3、7、10、15、18レベルで得られる特徴が決定される。 →Psi Warrior Psionic Power At 3rd level, you harbor a wellspring of psionic energy within yourself. This energy is represented by your Psionic Energy dice, which are each a d6. You have a number of these dice equal to twice your proficiency bonus, and they fuel various psionic powers you have, which are detailed below. Some of your powers expend the Psionic Energy die they use, as specified in a power's description, and you can't use a power if it requires you to use a die when your dice are all expended. You regain all your expended Psionic Energy dice when you finish a long rest. In addition, as a bonus action, you can regain one expended Psionic Energy die, but you can't do so again until you finish a short or long rest. When you reach certain levels in this class, the size of your Psionic Energy dice increases: at 5th level (d8), 11th level (d10), and 17th level (d12). The powers below use your Psionic Energy dice. Protective Field. When you or another creature you can see within 30 feet of you takes damage, you can use your reaction to expend one Psionic Energy die, roll the die, and reduce the damage taken by the number rolled plus your Intelligence modifier (minimum reduction of 1), as you create a momentary shield of telekinetic force. Psionic Strike. You can propel your weapons with psionic force. Once on each of your turns, immediately after you hit a target within 30 feet of you with an attack and deal damage to it with a weapon, you can expend one Psionic Energy die, rolling it and dealing force damage to the target equal to the number rolled plus your Intelligence modifier. Telekinetic Movement. You can move an object or a creature with your mind. As an action, you target one loose object that is Large or smaller or one willing creature, other than yourself. If you can see the target and it is within 30 feet of you, you can move it up to 30 feet to an unoccupied space you can see. Alternatively, if it is a Tiny object, you can move it to or from your hand. Either way, you can move the target horizontally, vertically, or both. Once you take this action, you can't do so again until you finish a short or long rest, unless you expend a Psionic Energy die to take it again. Ability Score Improvement When you reach 4th level, and again at 6th, 8th, 12th, 14th, 16th, and 19th level, you can increase one ability score of your choice by 2, or you can increase two ability scores of your choice by 1. As normal, you can’t increase an ability score above 20 using this feature. Using the optional feats rule, you can forgo taking this feature to take a feat of your choice instead.
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
3レベル呪文
準備
済み
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使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
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使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
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使用済みスロット
6レベル呪文
準備
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使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード