変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2022/12/18 14:26
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
背景 BACK GROUND
【浮浪児】 City Secrets: 戦闘外の場合、町内の移動速度が2倍
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
風呂嫌い
尊ぶもの IDEALS
People 私に手助けする人は自分からも手を差し伸べる
関わり深いもの BONDS
no one else should have to endure the hardships ive been through
弱味 FLAWS
Gold seems like a lot of money to me, and ill do just about anything for more.
その他設定など
幼いころに親を亡くし、住まいを転々としていた。ある日謎の組織の怒りを買ってしまい、大傷を負う。Tymoraの信者に見つかり、命拾いした。まだ完全に信じ切ってないが、借りを必ず返す性格なので神堂のために働くことになった。
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
【ヒューマン】 共通語 theivescant 【クレリック】 light armor medium armor shields simple weapons 【浮浪児】 習熟:Disguise kit 習熟:Theives tool
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
【Trickery Domain】(欺きの領域) 「トリックスターの祝福」 自分のアクション時に自分以外のだれかに敏捷力・隠密判定に「有利」を与える。 「Channel Divinity」 「Turn Undead」 30ft以内のアンデッドはWISセービングスロー。失敗した場合は逃げる。reactionも取れない。 ⇒「Destroy Undead」 CRが1/2以下の場合は消える。 「Invoke Duplicity」 Action, make duplicate of self for 1min or until lose concentration. within 30ft. cake move up to 30ft with bonus action. must be 120ft from you. if with 5ft from you, advantage for attack rolls. 「Destroy Undead」
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
ソーマタージー/Thaumaturgy Casting Time: 1 action Range: 30 feet Target: See text Components: V Duration: Up to 1 minute Classes: Cleric You manifest a minor wonder, a sign of supernatural power, within range. You create one of the following magical effects within range: Your voice booms up to three times as loud as normal for 1 minute. You cause flames to flicker, brighten, dim, or change color for 1 minute. You cause harmless tremors in the ground for 1 minute. You create an instantaneous sound that originates from a point of your choice within range, such as a rumble of thunder, the cry of a raven, or ominous whispers. You instantaneously cause an unlocked door or window to fly open or slam shut. You alter the appearance of your eyes for 1 minute. If you cast this spell multiple times, you can have up to three of its 1-minute effects active at a time, and you can dismiss such an effect as an action.
ガイダンス /Guidance 音声、動作 1アクション 接触 精神集中、最大1分まで 1体の同意するクリーチャーに接触する。呪文が終了する前に1回、目標は自身が選んだ1回の能力値判定に対し、1d4をロールしてその結果の数値を加算することができる。このダイスをロールするかどうかの選択は、能力値判定を行なう前でも後でも良い。1d4をロールした時点でこの呪文は終了する
ライト /Light 音声、物質 接触、1時間 1つの物体に接触する。その物体は差し渡し、奥行き、高さいずれも10フィート以内でなければならない。呪文が終了するまで、その物体は半径20フィート以までを"明るい"明るさに、そこからさらに20フィートを"薄暗い"明るさに照らす。この光には君が望む色を付けることができる。なにか不透明なものでこの物体を完全に覆ったなら、明かりは遮断されてしまう。君が再度この呪文を発動するか、1回のアクションとして消した時点で、この呪文は終了する。 敵対するクリーチャーが手に持っている物体や、着用している物体を目標にする時はには、そのクリーチャーはこの呪文を避けたければ【敏捷力】セーヴを行わなければならない。
メンディング /Mending 音声、動作、物質 1アクション、接触、瞬間 この呪文は君が触れた物体1つの傷や裂け目1つ―例えば千切れた鎖、2つに割れた鍵、破れた外套、水漏れするワイン袋など―を修理す。その傷や裂け目の大きさが縦・横・高さすべて1フィート以下ならば、君はその傷を跡形もなく修理する。 この呪文は物理的にダメージを受けた魔法のアイテムや人造クリーチャーを修理できるが、そういった物体から失われた魔力を回復させることはできない。
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
【クレリック】 CharmPerson 系統 心術(魅惑)[精神作用] 発動時間 1標準アクション 構成要素 音声、動作 距離 近距離(25フィート+5フィート/2レベル) 目標 人物生物1体 持続時間 1時間/レベル セーヴィング・スロー 意志・無効; 呪文抵抗 可 この魅惑呪文は人型生物1体に、術者を信頼できる友人や仲間であると思わせる(この目標の態度は友好的であると見なすこと)。そのクリーチャーが術者やその仲間によって現在脅かされたり攻撃されたりしている最中なら、セーヴィング・スローには+5のボーナスがつく。 この呪文は、術者がチャームした人物をロボットのように操れるようにするものではない。しかしその人物は術者の言葉や行動を最も好意的な見方で解釈する。術者は対象に命令しようとすることはできるが、その人物が通常しないであろうことをさせるためには【魅力】の対抗判定に勝利しなければならない(再挑戦はできない)。作用を受けたクリーチャーは自殺的だったり明らかに危害を受けるような命令には従わない。しかし、チャームされたファイターに、たとえば、突進してくるレッド・ドラゴンを“ほんの数秒”食い止めてくれなければ術者が生き残る可能性はないと信じさせることはできるだろう。いかなるものであれ、術者と術者の仲間であることが明らかな者たちがチャームされた人物を脅かす行動をとった場合、呪文は破れてしまう。術者が命令を伝えるためには、その人物が知っている言葉を話せるか、さもなくば身ぶり手ぶりに熟達していなければならない。
【クレリック】 Disguise self 発動時間:1アクション 距離:自身 持続時間:1時間 呪文が終了するか、その効果を解除するためにアクションを使うまで、君は自分自身―君の衣類、鎧、武器、そして装備を含む―が別の外見に見えるようにする。君は1フィートまで背が低く、あるいは高く見せることができるし、痩せていたり、太っていたり、あるいはその中間に見えたりするようにできる。君は肉体の種類を変更することはできないため、同じ基本的な四肢の構成を持つ姿に見せるようにしなければならない。それ以外、幻術の範囲は君次第である。 この呪文によって作られる変化は物理的な検査に耐えることはできない。たとえば、君がこの呪文を使って衣装につばのある帽子を加えたとしても、物体はその帽子をすり抜けるし、それに触れた者は誰でもそこに何もないことに気付くし、君の頭や髪の毛の感触を受けるだろう。もしこの呪文を使って君が痩せているように見せているなら、君に触れないはずの場所に誰かが手を伸ばしたときに、まだ空中のように見える場所で何かにぶつかることになるだろう。 君が変装していることを識別するためには、クリーチャーはそのアクションを使って君の外見を検査することができ、君の呪文発動難易度に対する【判断力】判定を成功させなければならない。
キュア・ウーンズ/Cure Wounds Casting Time: 1 action Range: Touch Target: A creature you touch Components: V S Duration: Instantaneous Classes: Bard, Cleric, Druid, Paladin, Ranger A creature you touch regains a number of hit points equal to 1d8 + your spellcasting ability modifier. This spell has no effect on undead or constructs.
ヒーリング・ワード/Healing Word Casting Time: 1 bonus action Range: 60 feet Target: A creature of your choice that you can see within range Components: V Duration: Instantaneous Classes: Bard, Cleric, Druid A creature of your choice that you can see within range regains hit points equal to 1d4 + your spellcasting ability modifier. This spell has no effect on undead or constructs.
ガイディング・ボルト /Guiding Bolt Casting Time: 1 action Range: 120 feet Target: A creature of your choice within range Components: V S Duration: 1 round Classes: Cleric A flash of light streaks toward a creature of your choice within range. Make a ranged spell attack against the target. On a hit, the target takes 4d6 radiant damage, and the next attack roll made against this target before the end of your next turn has advantage, thanks to the mystical dim light glittering on the target until then.
ブレス /Bless Casting Time: 1 action Range: 30 feet Target: Up to three creatures of your choice within range Components: V S M (A sprinkling of holy water) Duration: Up to 1 minute Classes: Cleric, Paladin You bless up to three creatures of your choice within range. Whenever a target makes an attack roll or a saving throw before the spell ends, the target can roll a d4 and add the number rolled to the attack roll or saving throw.
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
【クレリック】 Mirror Image Casting Time: 1 action Range: Self Target: Self Components: V S Duration: 1 minute Classes: Sorcerer, Warlock, Wizard Three illusory duplicates of yourself appear in your space. Until the spell ends, the duplicates move with you and mimic your actions, shifting position so it’s impossible to track which image is real. You can use your action to dismiss the illusory duplicates. Each time a creature targets you with an attack during the spell’s duration, roll a d20 to determine whether the attack instead targets one of your duplicates. If you have three duplicates, you must roll a 6 or higher to change the attack’s target to a duplicate. With two duplicates, you must roll an 8 or higher. With one duplicate, you must roll an 11 or higher. A duplicate’s AC equals 10 + your Dexterity modifier. If an attack hits a duplicate, the duplicate is destroyed. A duplicate can be destroyed only by an attack that hits it. It ignores all other damage and effects. The spell ends when all three duplicates are destroyed. A creature is unaffected by this spell if it can’t see, if it relies on senses other than sight, such as blindsight, or if it can perceive illusions as false, as with truesight.
【クレリック】 Pass Without Trace Casting Time: 1 action Range: Self Target: Self Components: V S M (Ashes from a burned leaf of mistletoe and a sprig of spruce) Duration: Up to 1 hour Classes: Druid, Ranger A veil of shadows and silence radiates from you, masking you and your companions from detection. For the duration, each creature you choose within 30 feet of you (including you) has a +10 bonus to Dexterity (Stealth) checks and can’t be tracked except by magical means. A creature that receives this bonus leaves behind no tracks or other traces of its passage.
ロケート・オブジェクト /Locate Object 音声、動作、物質 1アクション、自身、精神集中、最大10分まで 君が良く知っている物体1つの名前または特徴を述べる。その物体が君から1000フィート以内にある限り、君はその物体がある方向を感知する。その物体が移動しているなら、移動方向も分かる。 この呪文は君が知っている特定の物体の方向を調べることができる。ただし、君が30フィート以内の距離で少なくとも1回は見たことのある物体に限られる。あるいは、特定の種類の物体(特定種類の衣服、宝飾品、家具、道具、武器など)のうち君から最も近いものの方向を調べることもできる。 君とその物体をまっすぐ結ぶ経路が鉛(たとえ鉛の薄板であっても)で遮られているなら、この呪文はその物体を感知できない。
エイド /Aid 音声、動作、物質 1アクション、30フィート、8時間 君の呪文は仲間の強靱さと断固たる意志とを鼓舞する。射程内のクリーチャーを3体まで選択すること。それぞれの目標の最大ヒット・ポイントと現在のヒット・ポイントは持続時間のあいだ、5ポイント増加する。 君がこの呪文をより高い呪文スロットを用いて発動する場合、各目標のヒット・ポイントが追加で5ポイント増加する
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
【クレリック】 Blink Casting Time: 1 action Range: Self Target: Self Components: V S Duration: 1 minute Classes: Sorcerer, Wizard Roll a d20 at the end of each of your turns for the duration of the spell. On a roll of 11 or higher, you vanish from your current plane of existence and appear in the Ethereal Plane (the spell fails and the casting is wasted if you were already on that plane). At the start of your next turn, and when the spell ends if you are on the Ethereal Plane, you return to an unoccupied space of your choice that you can see within 10 feet of the space you vanished from. If no unoccupied space is available within that range, you appear in the nearest unoccupied space (chosen at random if more than one space is equally near). You can dismiss this spell as an action. While on the Ethereal Plane, you can see and hear the plane you originated from, which is cast in shades of gray, and you can’t see anything there more than 60 feet away. You can only affect and be affected by other creatures on the Ethereal Plane. Creatures that aren’t there can’t perceive you or interact with you, unless they have the ability to do so.
【クレリック】 Dispel Magic Casting Time: 1 action Range: 120 feet Target: One creature, object, or magical effect within range Components: V S Duration: Instantaneous Classes: Bard, Cleric, Druid, Paladin, Sorcerer, Warlock, Wizard Choose one creature, object, or magical effect within range. Any spell of 3rd level or lower on the target ends. For each spell of 4th level or higher on the target, make an ability check using your spellcasting ability. The DC equals 10 + the spell’s level. On a successful check, the spell ends. At Higher Levels: When you cast this spell using a spell slot of 4th level or higher, you automatically end the effects of a spell on the target if the spell's level is equal to or less than the level of the spell slot you used.
Magic Circle Casting Time: 1 minute Range: 10 feet Components: V, S, M (holy water or powdered silver and iron worth at least 100 gp, which the spell consumes) Duration: 1 hour You create a 10-foot-radius, 20-foot-tall cylinder of magical energy centered on a point on the ground that you can see within range. Glowing runes appear wherever the cylinder intersects with the floor or other surface. Choose one or more of the following types of creatures: celestials, elementals, fey, fiends, or undead. The circle affects a creature of the chosen type in the following ways: The creature can’t willingly enter the cylinder by nonmagical means. If the creature tries to use teleportation or interplanar travel to do so, it must first succeed on a Charisma saving throw. The creature has disadvantage on attack rolls against targets within the cylinder. Targets within the cylinder can’t be charmed, frightened, or possessed by the creature. When you cast this spell, you can elect to cause its magic to operate in the reverse direction, preventing a creature of the specified type from leaving the cylinder and protecting targets outside it. At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 4th level or higher, the duration increases by 1 hour for each slot level above 3rd.
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード