変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2023/08/01 19:41
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
Superiority Dice You learn maneuvers that are fueled by superiority dice. Maneuvers enhance an attack in some way. You have 4d8 superiority dice per short rest.
背景 BACK GROUND
Criminal / Spy Feature: Criminal Contact You have a reliable and trustworthy contact who acts as your liaison to a network of other criminals. You know how to get messages to and from your contact, even over great distances; specifically, you know the local messengers, corrupt caravan masters, and seedy sailors who can deliver messages for you.
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
Personality Traits I am always calm, no matter what the situation. I never raise my voice or let my emotions control me. I always have a plan for what to do when things go wrong. I am always calm, no matter what the situation. I never raise my voice or let my em
尊ぶもの IDEALS
Ideals Freedom. Chains are meant to be broken, as are those who would forge them. (Chaotic)
関わり深いもの BONDS
Bonds Something important was taken from me, and I aim to steal it back.
弱味 FLAWS
Flaws I turn tail and run when things look bad.
その他設定など
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
Tools Smith's Tools, Thieves' Tools, Three-Dragon Ante Set Languages Common,Abyssal
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
Fighter Features Hit PointsPHB, pg. 71 ProficienciesPHB, pg. 71 Perception Survival Fighting StylePHB, pg. 72 You adopt a fighting style specialty. Archery You gain a +2 bonus to attack rolls you make with ranged weapons. Second WindPHB, pg. 72 Once per short rest, you can use a bonus action to regain 1d10 + 4 HP. Second Wind: 1 Bonus Action / Short Rest Action Surgeone use per short restPHB, pg. 72 You can take one additional action on your turn. This can be used 1 times per short rest. Action Surge: (No Action) / Short Rest Martial ArchetypePHB, pg. 72 Battle Master Combat Superiorityd8PHB, pg. 73 You learn maneuvers that are fueled by superiority dice. Maneuvers enhance an attack in some way. You have 4d8 superiority dice per short rest. Superiority Dice: 1 Action Uses: / Short Rest Student of WarPHB, pg. 73 You gain proficiency with one type of artisan’s tools. Smith's Tools ManeuversPHB, pg. 74 Precision Attack When you make a weapon attack roll, you can expend one superiority die to add it to the roll before or after the roll but before any effects are applied. Maneuvers: Precision Attack: (No Action) Pushing Attack When you hit with a weapon attack, you can expend one superiority die to add the total to the damage roll, and if the target is Large or smaller, it must make a STR saving throw (DC 13). On failure, you push the target up to 15 ft. away from you. Maneuvers: Pushing Attack: (No Action) Commander’s Strike When you take the Attack action on your turn, you can forgo one of your attacks and use a bonus action to direct an ally that can see or hear you to strike using its reaction, adding the superiority die to the damage roll. Maneuvers: Commander’s Strike: 1 Bonus Action Ability Score ImprovementPHB, pg. 72 Feat Sharpshooter Racial Traits LanguagesBR, pg. 31 You can speak, read, and write Common and one extra language. Abyssal Ability Score IncreaseBR, pg. 31 Two different ability scores of your choice increase by 1. Dexterity Score Strength Score SkillsBR, pg. 31 You gain proficiency in one skill of your choice. Stealth FeatBR, pg. 31 You gain one feat of your choice. Crossbow Expert Feats SharpshooterPHB, pg. 170 Attacking at long range doesn't impose disadvantage on your ranged weapon attack rolls and your ranged weapon attacks ignore half cover and three-quarters cover. Before you make an attack with a ranged weapon that you are proficient with, you can choose to take a -5 penalty to the attack roll to add +10 to the attack's damage. Crossbow ExpertPHB, pg. 165 You ignore the loading property of crossbows with which you are proficient. Being within 5 ft. of a hostile creature doesn’t impose disadvantage on your ranged attack rolls, and when you use the Attack action and with a one-handed weapon, you can use a bonus action to attack with a hand crossbow you are holding. Crossbow Expert Attack: 1 Bonus Action
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード