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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2024/02/08 00:24
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
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11:3p
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13:5p
14:7p
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→
【敏捷力】
DEX
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9:1p
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11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
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8:0p
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9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
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8:0p
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9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
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9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
背景 BACK GROUND
Soldier Source: Player's Handbook Skill Proficiencies: Athletics, Intimidation Tool Proficiencies: One type of gaming set, vehicles (land) Languages: None Equipment: An insignia of rank, a trophy taken from a fallen enemy (a dagger, broken blade, or piece of a banner), a set of bone dice or a deck of cards, a set of common clothes, and a pouch containing 10gp Features Specialty During your time as a soldier, you had a specific role to play in your unit or army. Roll a d8 or choose from the options in the table below to determine your role: d8 Specialty 1 Officer 2 Scout 3 Infantry* 4 Cavalry 5 Healer 6 Quartermaster 7 Standard bearer 8 Support staff (cook, blacksmith, or the like) Military Rank You have a military rank from your career as a soldier. Soldiers loyal to your former military organization still recognize your authority and influence, and they defer to you if they are of a lower rank. You can invoke your rank to exert influence over other soldiers and requisition simple equipment or horses for temporary use. You can also usually gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized. Suggested Characteristics The horrors of war combined with the rigid discipline of military service leave their mark on all soldiers, shaping their ideals, creating strong bonds, and often leaving them scarred and vulnerable to fear, shame, and hatred.
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
I face problems head-on. A simple, direct solution is the best path to success. 問題には正面から取り組む。単純かつ直截的な解決が成功の鍵だ。
尊ぶもの IDEALS
Independence. When people follow orders blindly, they embrace a kind of tyranny. (Chaotic) 独立不羈の精神。命令に盲目的に従うことは、専制に身を任せる事に他ならない。
関わり深いもの BONDS
Those who fight beside me are those worth dying for. 戦友のためには死も厭わない。
弱味 FLAWS
I have little respect for anyone who is not a proven warrior. 戦士でないものに殆ど敬意を払わない。
その他設定など
中性的な外見で一見すると性別は不明。 性自認はノンバイナリー。 ネヴァーウィンター生まれのネヴァーウィンター育ちで、ネヴァーウィンター・ガードの兵士として10年近い従軍経験がある。愚かで無能な上官の命令に逆らったものの、それによって功績をあげたため、微妙な立場に置かれ、「誰も傷つかない」解決を選ばざるを得なくなった。すなわち、「円満な」除隊である。最終的な階級は軍曹。 除隊後、自分の進むべき道に迷っていたところ、ストームレック島の修道院の噂を聞く。そこで新たな生き方のヒントが得られるかもしれないと思い、島へ向かう船に乗り込んだ。 従軍中の戦いで戦利品として手に入れたダガーには、興味深い模様が刻まれている。調べてみると、これらはルーンの一種であり、巨人たちが用いるものに似ているという。これについても、修道院で何か聞けるかもしれない...
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
・One type of gaming set → Three-Dragon Ante ・vehicles (land) ・smith’s tools 共通語、ドワーフ語、巨人語
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
バフ: ・Heavy Armor Master(非魔法の武器ダメージ3減少) ・Blessing of the Forge(?) ・Fire Rune(Toolの習熟ボーナス倍) ・Stone Rune(暗視120ft) リソース: ・底力(ボーナスアクション) 1/小休憩 1d10+3回復 ・怒涛のアクション 1/小休憩 追加のアクション+ボーナスアクション ・Fire Rune 1/小休憩 ヒットした攻撃に2d6火ダメージ追加、筋力セーヴ(DC13) or 拘束(1分)、拘束されている間、相手は自ターン開始時に2d6火ダメージ、自ターン終了時に再セーヴ可 ・Stone Rune(リアクション) 1/小休憩 視線の通る対象が30ft以内でターンを終了した時に使用、判断力セーヴ(DC13) or Charmed (1分)、charmedの間対象は速度0、incapacitated、自ターン終了時に再セーヴ可 ・Giant Might(ボーナスアクション、1分) 2/大休憩 大型サイズに、筋力判定/セーヴ有利、1ターンに1回、ヒットした攻撃のダメージ+1d6 能力値上昇:2種類の別々の能力値(君が選択する)が1ずつ上昇す る。 技能:任意の1つの技能に習熟する。→〈生存〉 特技:任意の1つの特技を得る。→Heavy Armor Master 移動速度:君の基本的な歩行移動速度は30フィートである。 言語:共通語、追加1→ドワーフ語 Feat Heavy Armor Master Source: Player's Handbook Prerequisite: Proficiency with heavy armor You can use your armor to deflect strikes that would kill others. You gain the following benefits: Increase your Strength score by 1, to a maximum of 20. While you are wearing heavy armor, bludgeoning, piercing, and slashing damage that you take from nonmagical weapons is reduced by 3. ファイター 習熟 鎧:すべての鎧、盾 武器:単純武器、軍用武器 道具:―― セーヴィング・スロー:【筋力】、【耐久力】 技能:以下から2つ選択;〈威圧〉、〈運動〉、〈軽業〉*、〈看破〉、〈生存〉、〈知覚〉*、〈動物使い〉、〈歴史〉 装備品 初期装備品は以下の通り。これに加えて背景によって得られる装備品もある。 ・(a)チェイン・メイル*、または(b)レザー、ロングボウ、アロー20本 ・(a)任意の軍用武器1つとシールド1つ*、または(b)任意の軍 用武器2つ ・(a)ライト・クロスボウとボルト20本、または(b)ハンドアックス2丁* ・(a)地下探険家パック、または(b)探険家パック* 戦闘スタイル 君は得意の戦法として1種類の戦闘スタイルを採用する。以下の中から1つを選択すること。これ以後また戦闘スタイルを選択することがあっても、同一の戦闘スタイルを2度選択することは できない。 片手武器戦闘 一本の手で近接武器を持ち、そして他の武器を何も持っていないならば、その武器のダメージ・ロールに+2のボーナスを得る(訳注:盾は武器ではないため、一本の手で近接武器を持ち、一本の手で盾を持っていてもこの利益は得られる)。 底力 君は持久力の泉(ただし有限)を有しており、危機を逃れるために泉から力をくみあげることができる。すなわち、君は君自身のターンに、1回のボーナス・アクションを用いて、(1d10+ファイター・レベル)のヒット・ポイントを回復できる。 この特徴はひとたび使用したなら、小休憩または大休憩を終了するまでは、再び使用することはできない。 2nd 怒涛のアクション(1 /休憩) 3rd 戦士の類型:Rune Knight →Fire Rune, Stone Rune DC14 Bonus Proficiencies When you choose this archetype at 3rd level, you gain proficiency with smith’s tools, and you learn to speak, read, and write Giant. Rune Carver Starting at 3rd level, you can use magic runes to enhance your gear. You learn two runes of your choice, from among the runes described below, and each time you gain a level in this class, you can replace one rune you know with a different one from this feature. When you reach certain levels in this class, you learn additional runes, as shown in the Runes Known table. Runes Known Fighter Level Number of Runes 3rd 2 7th 3 10th 4 15th 5 Whenever you finish a long rest, you can touch a number of objects equal to the number of runes you know, and you inscribe a different rune onto each of the objects. To be eligible, an object must be a weapon, a suit of armor, a shield, a piece of jewelry, or something else you can wear or hold in a hand. Your rune remains on an object until you finish a long rest, and an object can bear only one of your runes at a time. The following runes are available to you when you learn a rune. If a rune has a level requirement, you must be at least that level in this class to learn the rune. If a rune requires a saving throw, your Rune Magic save DC equals 8 + your proficiency bonus + your Constitution modifier. Cloud Rune. This rune emulates the deceptive magic used by some cloud giants. While wearing or carrying an object inscribed with this rune, you have advantage on Dexterity (Sleight of Hand) checks and Charisma (Deception) checks. In addition, when you or a creature you can see within 30 feet of you is hit by an attack roll, you can use your reaction to invoke the rune and choose a different creature within 30 feet of you, other than the attacker. The chosen creature becomes the target of the attack, using the same roll. This magic can transfer the attack's effects regardless of the attack's range. Once you invoke this rune, you can't do so again until you finish a short or long rest. Fire Rune. This rune's magic channels the masterful craftsmanship of great smiths. While wearing or carrying an object inscribed with this rune, your proficiency bonus is doubled for any ability check you make that uses your proficiency with a tool. In addition, when you hit a creature with an attack using a weapon, you can invoke the rune to summon fiery shackles: the target takes an extra 2d6 fire damage, and it must succeed on a Strength saving throw or be restrained for 1 minute. While restrained by the shackles, the target takes 2d6 fire damage at the start of each of its turns. The target can repeat the saving throw at the end of each of its turns, banishing the shackles on a success. Once you invoke this rune, you can't do so again until you finish a short or long rest. Frost Rune. This rune's magic evokes the might of those who survive in the wintry wilderness, such as frost giants. While wearing or carrying an object inscribed with this rune, you have advantage on Wisdom (Animal Handling) checks and Charisma (Intimidation) checks. In addition, you can invoke the rune as a bonus action to increase your sturdiness. For 10 minutes, you gain a +2 bonus to all ability checks and saving throws that use Strength or Constitution. Once you invoke this rune, you can't do so again until you finish a short or long rest. Stone Rune. This rune's magic channels the judiciousness associated with stone giants. While wearing or carrying an object inscribed with this rune, you have advantage on Wisdom (Insight) checks, and you have darkvision out to a range of 120 feet. In addition, when a creature you can see ends its turn within 30 feet of you, you can use your reaction to invoke the rune and force the creature to make a Wisdom saving throw. Unless the save succeeds, the creature is charmed by you for 1 minute. While charmed in this way, the creature has a speed of 0 and is incapacitated, descending into a dreamy stupor. The creature repeats the saving throw at the end of each of its turns, ending the effect on a success. Once you invoke this rune, you can't do so again until you finish a short or long rest. Hill Rune (7th Level or Higher). This rune's magic bestows a resilience reminiscent of a hill giant. While wearing or carrying an object that bears this rune, you have advantage on saving throws against being poisoned, and you have resistance against poison damage. In addition, you can invoke the rune as a bonus action, gaining resistance to bludgeoning, piercing, and slashing damage for 1 minute. Once you invoke this rune, you can't do so again until you finish a short or long rest. Storm Rune (7th Level or Higher). Using this rune, you can glimpse the future like a storm giant seer. While wearing or carrying an object inscribed with this rune, you have advantage on Intelligence (Arcana) checks, and you can't be surprised as long as you aren't incapacitated. In addition, you can invoke the rune as a bonus action to enter a prophetic state for 1 minute or until you're incapacitated. Until the state ends, when you or another creature you can see within 60 feet of you makes an attack roll, a saving throw, or an ability check, you can use your reaction to cause the roll to have advantage or disadvantage. Once you invoke this rune, you can't do so again until you finish a short or long rest. Giant Might At 3rd level, you have learned how to imbue yourself with the might of giants. As a bonus action, you magically gain the following benefits, which last for 1 minute: If you are smaller than Large, you become Large, along with anything you are wearing. If you lack the room to become Large, your size doesn't change. You have advantage on Strength checks and Strength saving throws. Once on each of your turns, one of your attacks with a weapon or an unarmed strike can deal an extra 1d6 damage to a target on a hit. You can use this feature a number of times equal to your proficiency bonus, and you regain all expended uses of it when you finish a long rest. 4th Ability Score Increase →Str+2
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
3レベル呪文
準備
済み
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使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
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スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード