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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2025/04/18 23:18
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
2025/4/12 ver0.1 作成着手(4Lv) 2025/4/18 ver0.2 Versatile以外は一通り設定 以下未定・暫定: ・ヒューマンの特徴のうち、多才 Versatileで取得するOrigin特技: 回復役がいない場合は、魔法のたしなみ Magic Initiate(クレリック) 回復役がほかにいる場合は、幸運 Lucky の予定 ・修得する呪文、呪文修正はパーティー構成をみて見直しします ・ *1 酸/冷気/火/電撃/毒/精神/雷鳴 のいずれか *2 酸/冷気/火/電撃/毒/雷鳴 のいずれか 略記: 1BA:ボーナス・アクション 1A:アクション 参考メモ1: 呪文二重化 Twinned Spell 可能な呪文 (Sorcerer) 1Lv: Charm Person, Jump, Longstrider 2Lv: Blindness/Deafness, Enhance Ability, Hold Person, Invisibility, Spider Climb 3Lv: Fly, Gaseous Form 4Lv: Banishment, Charm Monster, Freedom of Movement 5Lv: Hold Monster (Sorcerer以外) 1Lv: Animal Friendship, Bane, Bless, Command, Heroism, Tasha's Hideous Laughter 参考メモ2:幸運 Lucky の内容 PB個のLuck Pointを得る、大休憩で回復、Luck Pointを使用して以下いずれかの効果を得る; ・D20Testで自身に有利を得る ・クリーチャーが君に攻撃ロールを行う際に不利を与える
背景 BACK GROUND
背景:イカサマ師 Charlatan 能力値:敏捷力、耐久力、魅力 特技: 技能習熟 Skilled;技能3つ習熟(芸能、魔法学、威圧を選択) 技能習熟: ペテン、手先の早業 道具習熟: 偽造用具 Forgery Kit 開始時装備:偽造用具、衣装、上等な衣服、15gp
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
炎大好き。近くはBurning Hands、遠くはChromatic Orbでこんがりと。 たぶん自身も黒ギャル系。
尊ぶもの IDEALS
関わり深いもの BONDS
弱味 FLAWS
その他設定など
種族:ヒューマン 移動速度:30ft 機知に富む Resourceful:大休憩終了時に Heroic Inspiration を得る 技能に富む Skillful : 技能1つ習熟(知覚を選択) 多才 Versatile:Origin特技を1つ得る; 『魔法のたしなみ Magic Initiate』か『幸運 Lucky』のどちらか クラス特徴:ソーサラー ヒットダイス:d6 セーヴ習熟:耐久力、魅力 技能:魔法学、ペテン、看破、威圧、説得、宗教から2つ(看破、説得を選択) 武器:単純武器 防具:− 開始時装備:スピア、ダガー2本、焦点具(水晶)、地下探検家パック、28gp
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
<能力値算出> 筋08(0p) 敏14(7p) 耐13(5p)+1(背景) 知12(4p) 判10(2p) 魅15(9p)+2(背景)+1(成長) HP計算: (4+耐+1)*Lv+2=30
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
クラス:ソーサラー 1:呪文発動 Spellcasting 初級呪文 Cantrips(4Lv時:5つ) 呪文スロット Spell Slots 1Lv以上の修得呪文 Prepared Spells of Level 1+ (4Lv時:7つ) 修得呪文の変更 Changing Your Prepared Spells 呪文発動能力値 Spellcasting Ability 呪文発動の焦点具 Spellcasting Focus 1:魔力の起源 Innate Sorcery 1BAで発動、以降1分間以下の利益を得る(PB回/大休憩) ・君のソーサラー呪文のセーヴ難易度が1上昇 ・君のソーサラー呪文の攻撃ロールに有利 As a Bonus Action, you can unleash that magic for 1 minute, during which you gain the following benefits: The spell save DC of your Sorcerer spells increases by 1. You have Advantage on the attack rolls of Sorcerer spells you cast. 2:魔法の源泉 Font of Magic 呪文スロットを魔力点へ変換 Converting Spell Slots to Sorcery Points 呪文スロット生成 Creating Spell Slots (1Lvは2点、2Lvは3点) 2:呪文修正 Metamagic (4Lv時点では2つ) ・呪文威力強化 Empowered Spell:1pt、ダメージダイスを最大【魅】個まで選んで振り直し可能 ・呪文追尾 Seeking Spell:1pt、呪文攻撃でミスした場合、d20を振り直す 3:ソーサラーのサブクラス Sorcerer Subclass 竜の魔力 Draconic Sorcery 3:竜の防御力 Draconic Resilience ソーサラーLvの分だけ最大HPが1増える 鎧を着ていないときACが 10+敏+魅 になる 3:竜の呪文 Draconic Spells 3Lv:Alter Self, Chromatic Orb, Command, Dragon's Breath 4:能力値上昇 Ability Score Improvement 元素の達人 Elemental Adept 能力値上昇:知/判/魅から1つ(魅力を選択) Energy Mastery:特技修得時に酸、冷気、火、電撃、雷鳴から選ぶ(火を選択) 君が詠唱した呪文は、対象の属性の抵抗を無視し、加えて対象の属性のダメージの出目1は2として扱う
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
【Light】 V,M 1A/Touch/1Hour You touch one Large or smaller object that isn’t being worn or carried by someone else. Until the spell ends, the object sheds Bright Light in a 20-foot radius and Dim Light for an additional 20 feet. The light can be colored as you like. Covering the object with something opaque blocks the light. The spell ends if you cast it again.
【Mind Sliver】 V 1A/60ft/1Round You try to temporarily sliver the mind of one creature you can see within range. The target must succeed on an Intelligence saving throw or take 1d6 Psychic damage and subtract 1d4 from the next saving throw it makes before the end of your next turn.
【Sorcerous Burst】 V,S 1A/120ft/Instantaneous ou cast sorcerous energy at one creature or object within range. Make a ranged attack roll against the target. On a hit, the target takes 1d8 damage of a type you choose: Acid, Cold, Fire, Lightning, Poison, Psychic, or Thunder. If you roll an 8 on a d8 for this spell, you can roll another d8, and add it to the damage. When you cast this spell, the maximum number of these d8s you can add to the spell’s damage equals your spellcasting ability modifier.
【Minor Illusion】 S,M 1A/30ft/1Minute (略)
【Mending】 V,S,M 1Minute/Touch/Instantaneous (略)
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
【Chromatic Orb】 V,S,M* 1A/90ft/Instantaneous You hurl an orb of energy at a target within range. Choose Acid, Cold, Fire, Lightning, Poison, or Thunder for the type of orb you create, and then make a ranged spell attack against the target. On a hit, the target takes 3d8 damage of the chosen type. If you roll the same number on two or more of the d8s, the orb leaps to a different target of your choice within 30 feet of the target. Make an attack roll against the new target, and make a new damage roll. The orb can’t leap again unless you cast the spell with a level 2+ spell slot. Using a Higher-Level Spell Slot. The damage increases by 1d8 for each spell slot level above 1. The orb can leap a maximum number of times equal to the level of the slot expended, and a creature can be targeted only once by each casting of this spell.
【Command】 V 1A/60ft/Instantaneous You speak a one-word command to a creature you can see within range. The target must succeed on a Wisdom saving throw or follow the command on its next turn. Choose the command from these options: Approach. The target moves toward you by the shortest and most direct route, ending its turn if it moves within 5 feet of you. Drop. The target drops whatever it is holding and then ends its turn. Flee. The target spends its turn moving away from you by the fastest available means. Grovel. The target has the Prone condition and then ends its turn. Halt. On its turn, the target doesn’t move and takes no action or Bonus Action. Using a Higher-Level Spell Slot. You can affect one additional creature for each spell slot level above 1.
【Detect Magic】 V/S 1A/R/Self/10Minutes/C For the duration, you sense the presence of magical effects within 30 feet of yourself. If you sense such effects, you can take the Magic action to see a faint aura around any visible creature or object in the area that bears the magic, and if an effect was created by a spell, you learn the spell’s school of magic. The spell is blocked by 1 foot of stone, dirt, or wood; 1 inch of metal; or a thin sheet of lead.
【Shield】 V/S 1Reaction/Self/1Round An imperceptible barrier of magical force protects you. Until the start of your next turn, you have a +5 bonus to AC, including against the triggering attack, and you take no damage from Magic Missile. * - which you take when you are hit by an attack roll or targeted by the Magic Missile spell
【Comprehend Languages】 V/S 1A/R/Self/1Hour For the duration, you understand the literal meaning of any language that you hear or see signed. You also understand any written language that you see, but you must be touching the surface on which the words are written. It takes about 1 minute to read one page of text. This spell doesn’t decode symbols or secret messages.
【Burning Hands】 V/S 1A/Self/Instantaneous A thin sheet of flames shoots forth from you. Each creature in a 15-foot Cone makes a Dexterity saving throw, taking 3d6 Fire damage on a failed save or half as much damage on a successful one. Flammable objects in the Cone that aren’t being worn or carried start burning. Using a Higher-Level Spell Slot. The damage increases by 1d6 for each spell slot level above 1.
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
【Alter Self】 V,S 1A/Self/1hour (略)
【Dragon's Breath】 V,S,M, 1BA/Touch(15ftCane)/1Minute,C You touch one willing creature, and choose Acid, Cold, Fire, Lightning, or Poison. Until the spell ends, the target can take a Magic action to exhale a 15-foot Cone. Each creature in that area makes a Dexterity saving throw, taking 3d6 damage of the chosen type on a failed save or half as much damage on a successful one.
【Arcane Vigor】 V/S 1BA/Self/Instantaneous You tap into your life force to heal yourself. Roll one or two of your unexpended Hit Point Dice, and regain a number of Hit Points equal to the roll’s total plus your spellcasting ability modifier. Those dice are then expended. Using a Higher-Level Spell Slot. The number of unexpended Hit Dice you can roll increases by one for each spell slot level above 2.
【Misty Step】 V 1BA/Self/Instantaneous Briefly surrounded by silvery mist, you teleport up to 30 feet to an unoccupied space you can see.
【Hold Person】 V/S/M 1A/60ft/1minutes/C Choose a Humanoid that you can see within range. The target must succeed on a Wisdom saving throw or have the Paralyzed condition for the duration. At the end of each of its turns, the target repeats the save, ending the spell on itself on a success. Using a Higher-Level Spell Slot. You can target one additional Humanoid for each spell slot level above 2.
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
【Shatter】 V/S/M 1A/60ft/Instantaneous A loud noise erupts from a point of your choice within range. Each creature in a 10-foot-radius Sphere centered there makes a Constitution saving throw, taking 3d8 Thunder damage on a failed save or half as much damage on a successful one. A Construct has Disadvantage on the save. A nonmagical object that isn’t being worn or carried also takes the damage if it’s in the spell’s area. Using a Higher-Level Spell Slot. The damage increases by 1d8 for each spell slot level above 2.
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード