変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2019/07/18 12:55
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
背景 BACK GROUND
■Urchin ◆Skill Proficiencies : Sleight of Hand, Stealth ◆Tool Proficiencies : Disguise Kit, Thieves' Tools ◆Feature : City Secrets
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
8. I bluntly say what other people are hinting at or hiding.
尊ぶもの IDEALS
6. Aspiration : I'm going to prove that I'm worthy of a better life.
関わり深いもの BONDS
4. I owe a debt I can never repay to the person who took pity on me.
弱味 FLAWS
6. People who can't take care of themselves get what they deserve.
その他設定など
幼いころから路上で生活をしていた。 ある日お寺のお坊さんに拾われる。 しかし、お寺の生活の窮屈さに耐えられなくなり、冒険に出ると言って寺をとびだす。 そして、冒険者として現在に至る。
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
■Race : Tiefling Valiants ◆Langaguages : Common, Infernal (Speak, Read and Write) ■Class : Monk ◆Armor : None ◆Weapons : Simple weapons, Shortswords ◆Tools : Tinker's Tools ◆Saving Throws : Strength, Dexterity ◆Skills : Acrobatics, Insight ■Back Ground : Urchin ◆Skills : Sleight of Hand, Stealth ◆Tools : Disguise Kit, Thieves' Tools
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
■Race : Tiefling Valiants (SCAG p.118) ◆Feral : Dexterity score +2, Intelligence score +1 (This trait replaces the Ability Score Increase trait.) ◆Size : Medium ◆Speed : 30feet. ◆Darkvision : 60feet ◆Winged : Flying Speed 30 feet (This trait replaces the Infernal Legacy trait.) ◆Hellish Resistance : Resistance to Fire Damage ◆Langaguages : Common, Infernal (Speak, Read and Write) ------------------------------------------------------------------------ ■Class : Monk 12th (Way of the Sun Soul) ◆Hit Points ▼Hit Dice : 1d8 per monk Level (12d8) ▼Hit Points at 1st Level : 8+Constitution modifier (11=8+3) ▼Hit Points at Higher Levels : 1d8(or 5)+Constitution modifier per monk Level after 1st(88=(5x11)+(3x11)) ◆Proficiencies ▼Armor : None ▼Weapons : Simple weapons, Shortswords ▼Tools : Choose one type of artisan's tools or one musical instrument(Choose -> Tinker's Tools) ▼Saving Throws : Strength, Dexterity ▼ : Choose two form Acrobatics, Athletics, History, Insight, Religion, Stealth (Choose -> Acrobatics, Insight) ◆1st ▼Unarmored Defense : 18=10+5+3 ▼Martial Arts : 1d8 ◆2nd ▼Ki : 12points, DC 15=8+4+3 ▼Unarmed Movement : +20feet ◆3rd ▼Monastic Tradition : Way of the Sun Soul ▼Deflect Missiles : 1d10+17=1d10+5+12 ◆4th ▼Ability Score Improvement : Constitution +1, Wisdom +1 ▼Slow Fall : 60=5x12 ◆5th ▼Extra Attack ▼Stuning Strike ◆6th ▼Ki-Empowered Strikes ▼Monastic Tradition Feature ◆7th ▼Evation ▼Stillness of Mind ◆8th ▼Ability Score Improvement : Dexterity +2 ◆9th ▼Unarmed Movement Improvement ◆10th ▼Purity of Body ◆11th ▼Monastic Tradition Feature ◆12th ▼Ability Score Improvement : Dexterity +2 ◆Way of the Sun Soul ▼3rd Radiant Sun Bolt ▼6th Searing Arc Strike ▼11th Searing Sunburst
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
■Searing Arc Strike(Burning Hands) ◆Casting Time : Bonus Action + Ki Point ◆Range : Self (15-foot cone) ◆Duration : Instantaneous ◆As you hold your hands with thumbs touching and fingers spread, a thin sheet of flames shoots forth from your outstretched fingertips. Each creature in a 15-foot cone must make a Dexterity saving throw. A creature takes 3d6 fire damage on a failed save, or half as much damage on a successful one. The fire ignites any flammable objects in the area that aren’t being worn or carried. At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the damage increases by 1d6 for each slot level above 1st.
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード