変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2020/01/10 09:55
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
Max Sorcery Points: 6
背景 BACK GROUND
Acolyte ■ Shelter of the Faithful As an acolyte, you command the respect of those who share your faith, and you can perform the religious ceremonies of your deity. You and your adventuring companions can expect to receive free healing and care at a temple, shrine, or other established presence of your faith, though you must provide any material components needed for spells. Those who share your religion will support you (but only you) at a modest lifestyle.
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
I am always driven by my inner conviction. Nothing but the god can direct me.
尊ぶもの IDEALS
有乱君無乱國 有治人無治法
関わり深いもの BONDS
Everything I do is for the well-being of the Universe. I'll elucidate all things of magic and nature some day.
弱味 FLAWS
I'm never satisfied with what I have done and clarified. I always want to go far.
その他設定など
HO3:君は今回の舞台となる辺境の出身だ。故郷で何か恐るべきことが起きようとしている。黙っているわけにはいかない。 HO5:悪魔教団はある意味興味深い存在である。20年前の戦いのとき、教団はアンデッドや召喚した悪魔だけでなく、ゴーレムなどの人造も戦力として利用していたらしい。君は純粋な魔術的興味として教団のことを知りたいと思っている。 その他: 20年前の事件の際、一人の村娘の気が触れた。半年後に彼女が産み落としたのがAuroraである。母は普通の人間であったが、娘には人ならざる者の特徴が備わっていた。Auroraは内なる天界の声、赤竜の声、そして知識の女神の声と会話する不思議ちゃんとして育ち…。
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
■ Languages Abyssal, Celestial, Common, Draconic, Infernal ■ Tools Disguise kit
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
■ Celestial Resistance You have resistance to necrotic damage and radiant damage. ■ Creating Spell Slots 1st←2SPs, 2nd←3SPs, 3rd←5SPs, 4th←6SPs ■ Heightened Spell When you cast a spell that forces a creature to make a ST to resist its effects, you can spend 3SPs to give one target of the spell disadvantage on its first ST made against the spell. ■ Twinned Spell When you cast a spell that targets only one creature and doesn't have a range of self, you can spend a number of SPs equal to the spell's level to target a second creature in range with the same spell (1SP if the spell is a cantrip). To be eligible for Twinned Spell, a spell must be incapable of targeting more than one creature at the spell's current level. ■ Healing Hands(STD; 1/long rest) You can touch a creature and cause it to regain a number of hp equal to your level. ■ Radiant Soul(STD; 1/long rest) You can use your action to unleash the divine energy within yourself, causing your eyes to glimmer and two luminous, incorporeal wings to sprout from your back. Your transformation lasts for 1 minute or until you end it as a bonus action. During it, you have a flying speed of 30ft, and once on each of your turns, you can deal extra radiant damage to one target when you deal damage to it with an attack or a spell. The extra radiant damage equals your level. ■ Elemental Affinity When you cast a spell that deals damage of the type associated with your draconic ancestry, add your Cha modifier to that damage. At the same time, you can spend 1SP to gain resistance to that damage type for 1 hour.
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
create bonfire (C)
fire bolt
frostbite
light (aasimar)
mage hand
prestidigitation
guidance*
mending*
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
chromatic orb (M)
shield (R)
bless* (C)
command* (domain)(DC 12)
healing word* (B)
identify* (domain)(M)
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
earthbind (C)
misty step (B)
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
counter spell
fireball
haste (C)
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード