0レベル初級呪文 CANTRIP | |
呪文名 | | | | | | | | | | | | 1レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
□ | セレリティ / Celerity
不死の理法
君は自らの肉体にサイオニックの力を伝達させ、自らの反射神経と俊敏さを信じられないほどに磨き上げる。君が普通に動いているだけで、まるで周囲の世界が減速したように感じられるだろう。
精神的熟練:この練技を指定している間、君の移動速度は10フィート増加する。
ラピッド・ステップ(1〜7PSI)ボーナス・アクションとして君はこのターンの終了時まで、この用法を発動させるために消費したPSIポイント1点ごとに移動速度を10フィート増加させることができる。登攀や水泳の移動速度を有している場合、それらにもこのボーナスは適用される。
アジャイル・ディフェンス(2PSI)ボーナス・アクションとして、君は回避アクションを行う。
ブラー・オブ・モーション(2PSI)アクションとして、君はこのターン中に行なう移動において不可視状態となる。
サージ・オブ・スピード(2PSI)ボーナス・アクションとして、君はこのターンの終了時までふたつの恩恵を受ける;君は機会攻撃を引き起こすことがなく、さらに自らの移動速度に等しい登攀移動速度を得る。
アクション・サージ(5PSI):ボーナス・アクションとして、君は"早足"をするか、1回の武器攻撃を行なう。
Immortal Discipline
You channel psionic power into your body, honing your reflexes and agility to an incredible degree. The world seems to slow down while you continue to move as normal.
Psychic Focus. While focused on this discipline, your walking speed increases by 10 feet.
Rapid Step (1–7 psi). As a bonus action, you increase your walking speed by 10 feet per psi point spent until the end of the current turn. If you have a climbing or swimming speed, this increase applies to that speed as well.
Agile Defense (2 psi). As a bonus action, you take the Dodge action.
Blur of Motion (2 psi). As an action, you cause yourself to be invisible during any of your movement during the current turn.
Surge of Speed (2 psi). As a bonus action, you gain two benefits until the end of the current turn: you don't provoke opportunity attacks, and you have a climbing speed equal to your walking speed.
Surge of Action (5 psi). As a bonus action, you can Dash or make one weapon attack. | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | | 2レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
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3レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
□ | マスタリー・オブ・ライト・アンド・ダークネス / Mastery of Light and Darkness
ウージェンの理法
君、光と闇とを自らの意思のままに支配することができる。
精神的熟練:この練技を指定している間、君は魔法的あるいは自然的な暗闇のなかでも、30フィートまでであれば影響を受けることなく通常の視界を保つことができる。
ダークネス(1〜7PSI)アクションとして、君は魔法の暗闇の領域を生み出す。君が見ることのできる、60フィート以内の任意の地点を選ぶこと。その地点を中心に、この用法を発動するために消費されたPSIポイント1点ごとに半径10フィートの球状範囲が闇に包まれる。この領域では、2レベル以下の呪文によって作り出される光は意味をなさない。
ライト(2PSI;精神集中、1分まで)アクションとして、君が触れた物体は光を放ち、20フィートまでを"明るい"状態とし、さらに20フィートを"薄暗い"状態にする。もしも君が触れた目標がクリーチャーであったならば、目標は【敏捷力】セーヴィング・スローを行い、失敗すると同様に光を放つ。目標は光を放っている間隠れ身を行えず、さらに目標を対象とした全ての攻撃ロールは有利を得る。この効果は、精神集中が途切れるか、時間が過ぎるまで持続する。
シャドウ・ビースツ(3PSI;精神集中、1分まで):アクションとして、君は自身が見ることのできる60フィート以内の任意の地点に、2体のシャドウ(脅威度1/2)を生み出す。これらのクリーチャーは精神集中が途切れるか時間が過ぎるまで存在し、君の命令に従う。戦闘においては、君はこの2体のイニシアチブを決め、さらに自由に行動を決めることができる。効果が終わった場合、これらのシャドウは消えて失せる。シャドウのデータについては、モンスター・マニュアルを参照すること。
レイディアント・ビーム(5PSI;精神集中、1分まで)アクションとして、君は自身が見ることのできる1体のクリーチャーに輝く光線を放つ。目標は【敏捷力】セーヴィング・スローを行い、失敗すると6d6の[光輝]ダメージと、精神集中が途切れるか時間が経過するまで盲目状態となる。セーブが成功した場合、目標は半分のダメージのみを受ける。目標は自身のターンの終了時にセーヴィング・スローを行なうことができ、成功したのであればその時点で盲目状態が終了する。また、君はこの効果を発動した時、さらにPSIポイントを消費することで、1点につき1d6ずつダメージを増加することができる。
Wu Jen Discipline
You claim dominion over light and darkness with your mind.
Psychic Focus. While focused on this discipline, natural and magical darkness within 30 feet of you has no effect on your vision.
Darkness (1–7 psi). As an action, you create an area of magical darkness, which foils darkvision. Choose a spot you can see within 60 feet of you. Magical darkness radiates from that point in a sphere with a 10-foot radius per psi point spent on this ability. The light produced by spells of 2nd level or less is suppressed in this area.
Light (2 psi; conc., 1 min.). As an action, an object you touch radiates light in a 20-foot radius and dim light for an additional 20 feet.The light lasts until your concentration ends.Alternatively, a creature you touch radiates light in the same manner if it fails a Dexterity saving throw. While lit in this manner, it can't hide, and attack rolls against it gain advantage.
Shadow Beasts (3 psi; conc., 1 min.). As an action, you cause two shadows to appear in unoccupied spaces you can see within 60 feet of you. The shadows last until your concentration ends, and they obey your verbal commands. In combat, roll for their initiative, and choose their behavior during their turns. When this effect ends, the shadows disappear. See the Monster Manual for their stat block.
Radiant Beam (5 psi; conc., 1 min.). As an action, you project a beam of light at one creature you can see within 60 feet of you. The target must make a Dexterity saving throw. On a failed save, it takes 6d6 radiant damage and is blinded until your concentration ends. On a successful save, it takes half as much damage. A blinded target can repeat the saving throw at the end of each of its turns, ending the effect on itself on a success.You can increase this effect's damage by 1d6 per each additional psi point spent on it. | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | | 4レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
□ | ブルートフォース / Brute Force
不死の理法
君はサイオニック・エネルギーによって自らが持つ生来の膂力を増強し、驚嘆すべき偉業をも達成するほどの力を手に入れる。
精神的熟練:この練技を指定している間、君は〈運動〉の判定に有利を得る。
ブルート・ストライク(1〜7PSI)ボーナス・アクションとして君は、このターン中に行なう次の一回の近接武器攻撃でヒットを与えたとき、攻撃の目標となったクリーチャーに対してダメージ・ボーナスを得る;追加ダメージは、この用法を発動するために消費したPSIポイント1点ごとに+1d6される(訳注:3点消費したなら+3d6)また、ボーナスのダメージ種別はトリガーとなった攻撃のものと同じになる。もしもその攻撃に複数のダメージ種別が存在する場合、ボーナスをどの種別にするかを選択すること。
ノックバック(1〜7PSI)君が近接攻撃をヒットさせた時、君はリアクションとしてこの用法を発動し、トリガーを発生させたクリーチャーを目標にできる。目標は即座に【筋力】セーヴィング・スローを行わねばならず、さらにそのセーヴィング・スローに失敗した場合、目標は君から離れるようにして一直線に移動しなければならない;移動距離は、この用法を発動するために消費されたPSIポイント1点ごとに10フィートとなる。目標が移動中になんらかのオブジェクトに当たった場合、この移動はただちに終了し、目標はこの用法を発動するために消費されたPSIポイント1点ごとに1d6の[殴打]ダメージを受ける(訳注:4点消費したならば4d6ダメージ)
マイティ・リープ(1〜7PSI)君は移動の一環として、この用法を発動するために消費したPSIポイント1点につき20フィートまで任意の方向へジャンプを行える(訳注:2点消費したならば40フィート)
フィート・オブ・ストレングス(2PSI)ボーナス・アクションとして、君は自身の次のターンの終了時まで【筋力】に関連した判定に+5のボーナスを得る。
Immortal Discipline
You augment your natural strength with psionic energy, granting you the ability to achieve incredible feats of might.
Psychic Focus. While focused on this discipline, you have advantage on Strength (Athletics) checks.
Brute Strike (1–7 psi). As a bonus action, you gain a bonus to your next damage roll against a target you hit with a melee attack during the current turn. The bonus equals +1d6 per psi point spent, and the bonus damage is the same type as the attack. If the attack has more than one damage type, you choose which one to use for the bonus damage.
Knock Back (1–7 psi). When you hit a target with a melee attack, you can activate this ability as a reaction. The target must succeed on a Strength saving throw or be knocked 10 feet away from you per psi point spent. The target moves in a straight line. If it hits an object, this movement immediately ends and the target takes 1d6 bludgeoning damage per psi point spent.
Mighty Leap (1–7 psi). As part of your movement, you jump in any direction up to 20 feet per psi point spent.
Feat of Strength (2 psi). As a bonus action, you gain a +5 bonus to Strength checks until the end of your next turn. | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | | 5レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
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6レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
□ | マスタリー・オブ・ウッド・アンド・アース / Mastery of Wood and Earth
ウージェンの理法
君は心を調律し、木々と大地を自在に操る術を身につけた。
精神的熟練:この練技を指定している間、君はACに+1のボーナスを得る。
アニメイト・ウェポン(1〜7PSI):アクションとして、君は自身が保持している片手近接武器1つを自在にコントロールすることができる。この武器は君が見ることのできる30フィート以内のクリーチャー1体に向かって飛行し、近接武器攻撃を行なう。このとき、攻撃ロールをダメージロールには、君がサイオニック発動能力値で算出した攻撃ボーナス(訳注:習熟ボーナス+【知力】修正値)を使用すること。そしてこの攻撃がヒットしたのなら通常のダメージに加え、この用法を発動するために消費されたPSIポイント1点につき、1d10の追加[力場]ダメージを与える。この武器は攻撃が終了した後、君の手元に戻る。
ワープ・ウェポン(2PSI):アクションとして、君は自身が見ることのできる60フィート以内のクリーチャー1体と、目標が持つ魔法的でない武器1つを選ぶ。目標は【筋力】セーヴィング・スローを行い、失敗すると君の次のターンの終了時まで、それを使用することができなくなる。
ワープ・アーマー(3PSI):アクションとして、君は自身が見ることのできる60フィート以内のクリーチャー1体を目標に選ぶ。目標は【耐久力】セーヴィング・スローを行い、失敗すると君の次のターンの終了時まで、目標のACは10+【敏捷力】修正値に等しいものとなる。
ウォール・オヴ・ウッド(3PSI;精神集中、1分まで)アクションとして、君は木製の壁を創造する。この壁の少なくとも一部は、君から60フィート以内に存在してなければならない。壁は長さ60フィート、高さ15フィート、厚さ1フィートとなる。壁は5フィートごとにAC12と100のヒット・ポイントを持ち、一部が破壊されたとしても残りの壁は残り続ける(訳注:破壊された場合、そこには縦横5フィートの穴が現れる)。この効果は、精神集中が途切れるか、時間が経過するまで持続する。
アーマード・フォーム(6PSI;精神集中、1分まで)ボーナス・アクションとして、君は[斬撃][刺突][殴打]のダメージ種別に抵抗を得る。この効果は、精神集中が途切れるか、時間が経過するまで持続する。
アニメイト・アース(7PSI;精神集中、1分まで)アクションとして、君は自身が見ることのできる120フィート以内かつ何者にも専有されていない任意の地点に、アース・エレメンタルを出現させる。このエレメンタルは効果が終了するまで存在し続け、君の命令に従う。戦闘においては、君はこのエレメンタルのイニシアチブを決め、さらに自由に行動を決めることができる。効果が終わった場合、エレメンタルは消えて失せる。エレメンタルのデータについては、モンスター・マニュアルを参照すること。この効果は、精神集中が途切れるか、時間が経過するまで持続する。
Wu Jen Discipline
You attune your mind to seize control of wood and earth.
Psychic Focus. While focused on this discipline, you have a +1 bonus to AC.
Animate Weapon (1–7 psi). As an action, your mind seizes control of a one-handed melee weapon you're holding. The weapon flies toward one creature you can see within 30 feet of you and makes a one-handed melee weapon attack
against it, using your discipline attack modifier for the attack and damage rolls. On a hit, the weapon deals its normal damage, plus an extra 1d10 force damage per psi point spent on this ability. The weapon returns to your grasp after it attacks.
Warp Weapon (2 psi). As an action, choose one nonmagical weapon held by one creature you can see within 60 feet of you. That creature must succeed on a Strength saving throw, or the chosen weapon can't be used to attack until the end of your next turn.
Warp Armor (3 psi). As an action, choose a nonmagical suit of armor worn by one creature you can see within 60 feet of you. That creature must succeed on a Constitution saving throw, or the creature's AC becomes 10 + its Dexterity modifier until the end of your next turn.
Wall of Wood (3 psi; conc., 1 hr.). As an action, you create a wall of wood at least one portion of which must be within 60 feet of you. The wall is 60 feet long, 15 feet high, and 1 foot thick. The wall lasts until your concentration ends. Each 5-foot wide section of the wall has AC 12 and 100 hit points. Breaking one section creates a 5-foot by 5-foot hole in it, but the wall otherwise remains intact.
Armored Form (6 psi; conc., 1 min.). As a bonus action, you gain resistance to bludgeoning, piercing, and slashing damage, which lasts until your concentration ends.
Animate Earth (7 psi; conc., 1 hr.). As an action, you cause an earth elemental to appear in an unoccupied space you can see within 120 feet of you. The elemental lasts until your concentration ends, and it obeys your verbal
commands. In combat, roll for its initiative, and choose its behavior during its turns. When this effect ends, the elemental disappears. See the Monster Manual for its stat block. | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | | 7レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
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□ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | □ | | | 9レベル呪文 | 準備 済み | スロット合計 | | 使用済みスロット | |
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