編集する キャラクター一覧 チャットパレット生成   D&D5E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
 
キャラクター名
ミティ・ナワ
属性
中立にして善(NG)
プレイヤー名
lemonya
最終更新
2022/11/30 23:23
クラス
Cleric
レベル
3
経験値
300
神格
Hathor(ハトホル), goddess of love, music, and motherhood
種族
Halfling (Stout)
サイズ
小型
年齢
90
性別
女性
身長
2'9" 83.82cm
体重
35lb. 15.89kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 
イニシアチブ 【敏捷力】 その他
1
1
 
AC 敏捷 防具 その他
18
10
0
6
2
 
移動速度 基本 防具 アイテム その他
25ft./5sq.
25
 
 
 
特殊な移動
 
能力値
現在値 能力値 能力値
修正
14
【筋力】
STR
+2
12
【敏捷力】
DEX
+1
13
【耐久力】
CON
+1
8
【知力】
INT
-1
15
【判断力】
WIS
+2
12
【魅力】
CHA
+1
インスピレーション
 
習熟ボーナス
2

セーヴィング・スロー
  セーヴ  能力修正  その他  習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
2
2
 
 
【敏捷力】
1
1
 
 
【耐久力】
1
1
 
 
【知力】
-1
-1
 
 
【判断力】
4
2
 
2
【魅力】
3
1
 
2

ヒットポイント
 
最大HP HP現在値
21
21
一時的HP ヒットダイス
 
3d8
 
死亡セーヴ
成功 □□□ 失敗 □□□
技能:SKILLS
技能値 技能名 能力 習熟 その他
1
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】1 
 
 
4
〈医術〉
MEDICINE
【判】2 
2 レ
 
2
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】2 
 
 
1
〈隠密〉
STEALTH
【敏】1 
 
 
1
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】1 
 
 
4
〈看破〉
INSIGHT
【判】2 
2 レ
 
1
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】1 
 
 
-1
〈自然〉
NATURE
【知】-1 
 
 
1
〈宗教〉
RELIGION
【知】-1 
2 レ
 
2
〈生存〉
SURVIVAL
【判】2 
 
 
3
〈説得〉
PERSUASION
【魅】1 
2 レ
 
-1
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】-1 
 
 
2
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】2 
 
 
1
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】1 
 
 
2
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】2 
 
 
1
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】1 
 
 
-1
〈魔法学〉
ARCANA
【知】-1 
 
 
-1
〈歴史〉
HISTORY
【知】-1 
 
 

受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
12
 
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃 攻撃
ボーナス
ダメージ 備考
ダガー 
4 
1d4+2 
piercing 
習熟 
Mace メイス 
4 
1d6+2 
bludgeoning 
習熟 
Sacred Flame 
 
1d8 
radient 
0lvl呪文 
ガイディング・ボルト 
 
4d6 
radient 
1lvl呪文 
蛇のメイス 
4 
1d6+3 
bludgeoning 
習熟 
 
 
 
 
 
【Channel Divinity】
・turn undead - action
Each Undead that can see or hear you within 30 feet of you must make a Wisdom saving throw. If the creature fails its saving throw, it is turned for 1 minute or until it takes any damage.

・preserve life
As an Action, you present your holy Symbol and evoke Healing energy that can restore a number of Hit Points equal to five times your Cleric level.

Choose any Creatures within 30 feet of you, and divide those Hit Points among them. This feature can restore a creature to no more than half of its hit point maximum. You can’t use this feature on an Undead or a Construct.
背景 BACK GROUND
Acolyte アコライト
 
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
他の宗教に対して寛容的
 
尊ぶもの IDEALS
Charity
他を助ける
 
関わり深いもの BONDS
Everything it do is for the common people
 
弱味 FLAWS
人を基本的に迷わず信じてしまう
 
その他設定など
孤児院の管理をしていたが、町が平和になったおかけで、最後の孤児が成長したので旅にでることにした。

その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
Cleric
Heavy armor, light armor, medium armor, shield,
simple weapons
PERSUASION説得
MEDICINE医術


共通語
ハーフリング語

Acolyte:
Insight看破
Religion宗教
Elvish
Dwarvish
 
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
 
金貨(GP)
600
エレクトラム貨(EP)
 
銀貨(SP)
 
銅貨(CP)
 

貨幣総重量
12
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名重量数量
Holy Symbol (牛形の首飾り)
 
1
Prayer book
 
1
お香
 
5
vestments祭服
 
1
普段着
 
1
 
 
 
Mace メイス 1d6 bludgeoning (simple weapon)
 
1
ChainMale 16
 
1
simple weapon(ダガー 1d4 piercing)
 
1
shield +2
 
1
 
 
 
PriestPack:
 
 
・backpack
 
1
・blanket
 
1
・candles
 
10
・tinderbox 火口箱?
 
1
・alms box
 
1
・お香
 
2
・censer 香炉
 
1
・vestments
 
1
・食料 
 
2日
・waterskin
 
1
 
 
 
蛇のメイス
 
 
 
 
 
うんばーでぃー のせい
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

貨幣・装備総重量
12lb.

特徴・特性 FEATURES & TRAITS
【ハーフリングの特徴】
Lucky
When you roll a 1 on the d20 for an attack roll, ability check, or saving throw, you can reroll the die and must use the new roll.

Brave
You have advantage on saving throws against being frightened.

Halfling Nimbleness
You can move through the space of any creature that is of a size larger than yours.

Stout Resilience
You have advantage on saving throws against poison, and you have resistance against poison damage.

【クレリックの特徴】
Divine Domain: Life Domain

Disciple of Life
Also starting at 1st level, your healing spells are more effective. Whenever you use a spell of 1st level or higher to restore hit points to a creature, the creature regains additional hit points equal to 2 + the spell’s level.

呪文 SPELLS

呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
Cleric
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【判】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
12
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
4

0レベル初級呪文 CANTRIP
呪文名
Guidance
You touch one willing creature. Once before the spell ends, the target can roll a d4 and add the number rolled to one ability check of its choice. It can roll the die before or after making the ability check. The spell then ends.
系統占術;呪文レベルクレリック0、ドルイド0
発動時間1標準アクション
構成要素音声、動作
距離接触
目標接触したクリーチャー
持続時間1分あるいはチャージ消費(効果発揮)するまで
セーヴィング・スロー意志・無効(無害);呪文抵抗可
 この呪文は対象にほんの小さな信仰の導きを与える。対象のクリーチャーは1回だけ攻撃ロール、セーヴィング・スロー、技能判定のいずれかに+1の技量ボーナスを得る。このボーナスを付けるかどうかは、必ずロールを行なう前に宣言すること。
Sacred Flame
クリーチャー1体に1d8の〔光輝〕ダメージを与える呪文。

Casting Time: 1 action
Range: 60 feet
Components: V, S
Duration: Instantaneous

Flame-like radiance descends on a creature that you can see within range. The target must succeed on a Dexterity saving throw or take 1d8 radiant damage. The target gains no benefit from cover for this saving throw.
Spare the Dying
You touch a living creature that has 0 hit points. The creature becomes stable. This spell has no effect on undead or constructs.
Stabilize/安定化
系統召喚術(治癒);呪文レベルクレリック0、ドルイド0
発動時間1標準アクション
構成要素音声、動作
距離近距離(25フィート+5フィート/2レベル)
目標生きているクリーチャー1体
持続時間瞬間
セーヴィング・スロー意志・半減(無害);本文参照;呪文抵抗可(無害);本文参照
 ヒット・ポイントが−1以下の生きているクリーチャーを対象として発動する。そのクリーチャーは自動的に容態安定化に成功し、それ以上ヒット・ポイントが減ることはない。そのクリーチャーが後でダメージを加えられたなら、通常通りに瀕死状態になる。
 
 
 
 
 
 
 
 
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
4
使用済みスロット
 
ディテクト・マジック
周囲の魔法の気配を感知する呪文。
Casting Time: 1 action
Range: Self
Components: V, S
Duration: Concentration, up to 10 minutes

For the duration, you sense the presence of magic within 30 feet of you. If you sense magic in this way, you can use your action to see a faint aura around any visible creature or object in the area that bears magic, and you learn its school of magic, if any.

The spell can penetrate most barriers, but is blocked by 1 foot of stone, 1 inch of common metal, a thin sheet of lead, or 3 feet of wood or dirt.
ガイディング・ボルト
クリーチャー1体に4d6の〔光輝〕ダメージ。さらに、そのクリーチャーに対する次の1回の攻撃は有利になる。
Casting Time: 1 action
Range: 120 feet
Components: V, S
Duration: 1 round

A flash of light streaks toward a creature of your choice within range. Make a ranged spell attack against the target. On a hit, the target takes 4d6 radiant damage, and the next attack roll made against this target before the end of your next turn has advantage, thanks to the mystical dim light glittering on the target until then.

At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the damage increases by 1d6 for each slot level above 1st.
ヒーリング・ワード
自分か、30フィート以内の味方のHPを、ボーナスアクションで「1d4+呪文発動能力」だけ回復する呪文。
Casting Time: 1 bonus action
Range: 60 feet
Components: V
Duration: Instantaneous

A creature of your choice that you can see within range regains hit points equal to 1d4 + your spellcasting ability modifier. This spell has no effect on undead or constructs.

At Higher Levels. When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the healing increases by 1d4 for each slot level above 1st.
【生命の領域】cure wounds
同意するクリーチャーのHPを「1d8+呪文発動能力」ポイント回復する呪文。
Casting Time: 1 action
Range: Touch
Components: V, S
Duration: Instantaneous

A creature you touch regains a number of hit points equal to 1d8 + your spellcasting ability modifier. This spell has no effect on undead or constructs.
【生命の領域】bless

3人までの能力値判定、セーヴィングスロー、攻撃ロールに+1d4のボーナスを与える呪文。
Casting Time: 1 action
Range: 30 feet
Components: V, S, M (a sprinkling of holy water)
Duration: Concentration, up to 1 minute

You bless up to three creatures of your choice within range. Whenever a target makes an attack roll or a saving throw before the spell ends, the target can roll a d4 and add the number rolled to the attack roll or saving throw.
コマンド
クリーチャー1体の相手を、1ターンだけ短い命令に従わせる。
命令は「来い」「逃げろ」「ひれ伏せ」「止まれ」「(持っている物を)落とせ」の5種類。

Casting Time: 1 action
Range: 60 feet
Components: V
Duration: 1 round

You speak a one-word command to a creature you can see within range. The target must succeed on a Wisdom saving throw or follow the command on its next turn. The spell has no effect if the target is undead, if it doesn't understand your language, or if your command is directly harmful to it.
Some typical commands and their effects follow. You might issue a command other than one described here. If you do so, the GM determines how the target behaves. If the target can't follow your command, the spell ends.
 
 
 
 
 
 
 
 
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
2
使用済みスロット
 
Zone of Truth/ゾーン・オヴ・トゥルース

呪文レベル:2レベル(クレリック、パラディン)
構成要素:音声、動作
発動時間:1アクション
距離:60フィート
持続時間:10分
セーヴ:-

射程内の君が選んだ一点を中心とした半径15フィートの球形内に、嘘偽りを防ぐ魔法の場が生じる。この呪文が終了するまで、クリーチャーがこの呪文の範囲に入った時、この範囲に入るのがそのターン中で初めてなら、そのクリーチャーは【魅力/Char】セーヴを行わねばならない。この範囲内でターンを開始したクリーチャーも同じセーヴを行う。このセーヴに失敗したクリーチャーはこの球形内にいる限り故意に嘘をつくことができない。君は各クリーチャーがこのセーヴに成功したか失敗したかが分かる。
この作用を受けるクリーチャーはこの呪文の効果に気付くので、普通なら嘘の返事をするであろう質問に対して回答を拒否することを選べる。また、嘘か真実かと問えばギリギリ真実に入るような紛らわしい返答をすることもできる。
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
 
使用済みスロット