<バードの声援>
魅力修正回(6回)2回使用済
60フィート以内 10分以内 1d12
能力値判定、攻撃ロール、セー
ヴィング・スローのいずれか
<なんでも屋>
習熟していない能力値判定に半分ボーナス
<休息の歌>
小休憩時 +1d12HP回復
<習熟強化>
4種の技能習熟が2倍
看破、知覚、説得、芸能
<能力値上昇>
4回
・能力値1回
・元素の達人-電撃:抵抗無視。1を2とみなす
・セーヴ習熟-判断力
・追加HP
<声援高速回復>
小休憩以上で声援ダイス全回復
<心を守る歌>
歌うアクションで30フィート 恐怖魅了に有利
<魔法の秘密>
10、14、18レベル時に各2呪文習得★
(5,7,9)
----------------------
<知の楽派>
3種の技能習熟
<言葉の刃>
60フィート以内 声援ダイス 1d12
攻撃ロール、能力値判定、ダメージ・ロールのいずれかにペナルティ
魅了状態に完全耐性があると効かない
<魔法の秘密>
6レベル時に2呪文習得(カウント外)☆
(3)
<無類の技量>
能力値判定に声援ダイスを足せる
----------------------
<ハーフエルフ>
暗視:60フィート“薄暗い”を“明るい”。暗闇の中を “薄暗い” 。白黒の濃淡のみが見える。
フェイの血筋:魅了状態をもたらす効果に対するセーヴィング・スローに有利。魔法は君を眠らせることはできない。
----------------------
若い青龍に騎乗(トゥルー・ポリモーフ)
Large dragon, lawful evil
Armor Class 18 (natural armor)
Hit Points 152 (16d10 + 64) 現在値32。ブレス使用済
Speed 40ft., burrow 20ft., fly 80ft.
STR 21 (+5)
DEX 10 (+0)
CON 19 (+4)
INT 14 (+2)
WIS 13 (+1)
CHA 17 (+3)
Saving Throws Dex +4, Con +8, Wis +5, Cha +7
Skills Perception +9, Stealth +4
Damage Immunities lightning
Senses blindsight 30ft., darkvision 120ft., passive Perception 19
Languages Common, Draconic
Challenge 9 (5,000 XP)
ACTIONS
Multiattack. The dragon makes three attacks: one with its bite and two with its claws.
Bite. Melee Weapon Attack: +9 to hit, reach 10 ft., one target. Hit: 16 2d10 + 5) piercing damage plus 5 (ld10) lightning damage.
Claw. Melee Weapon Attack: +9 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 12 (2d6 + 5) slashing damage.
Lightning Breath (Recharge 5-6). The dragon exhales lightning in an 60-foot line that is 5 feet wide. Each creature in that line must make a DC 16 Dexterity saving throw, taking 55 (10d10) lightning damage on a failed save, or half as much damage on a successful one.
―――――――――――
プラネタールに変身する(トゥルー・ポリモーフ)
Large celestial, lawful good
Armor Class 19 (natural armor)
Hit Points 200 (16d10 + 112)
Speed 40ft., fly 120ft.
STR 24 (+7)
DEX 20 (+5)
CON 24 (+7)
INT 19 (+4)
WIS 22 (+6)
CHA 25 (+7)
Saving Throws :Con + 12, Wis + 11, Cha + 12
Skills Perception :+ 11
Damage Resistances :radiant; bludgeoning, piercing, and slashing from nonmagical weapons
Condition Immunities :charmed, exhaustion, frightened
Senses truesight 120 ft., passive Perception 21
Languages :all, telepathy 120ft.
Challenge :16 (15,000 XP)
Angelic Weapons.: The planetar's weapon attacks are magical.
When the planetar hits with any weapon, the weapon deals an extra 5d8 radiant damage (included in the attack).
Divine Awareness.:The planetar knows if it hears a lie.
Innate Spellcasting.: The planetar's spellcasting ability is Charisma (spell save DC 20). The planetar can innately cast the following spells, requiring no material components:
At will: detect evil and good, invisibility (self only)
3/day each: blade barrier, dispel evil and good, flame strike, raise dead
1/day each: commune, control weather, insect plague
Magic Resistance.: The planetar has advantage on saving throws against spells and other magical effects.
ACTIONS
Multiattack. The planetar makes two melee attacks.
Greatsword. Melee Weapon Attack: +12 to hit, reach 5 ft.,
one target. Hit: 21 (4d6 + 7) slashing damage plus 22 (5d8) radiant damage.
Healing Touch (4/Day). The planetar touches another creature. The target magically regains 30 (6d8 + 3) hit points and is freed from any curse, disease, poison, blindness, or deafness.
|