スリクリーン
Dark Vision
PHBの20Pに書かれているものと同じ(多分エルフのもののことを言っているのだろうか。)
Darkvision. You have Darkvision, as described on page 20 of the Player’s Handbook.
Blade Flurry
武器を1つか2つ使うのに加えて、あなたは追加の腕も含めて習熟した軽武器の特性を持つ4つの同じ近接武器を持つことが出来る。
あなたはクラスの初期装備として得られる武器や盾全ての代わりに(遠隔武器ひとつが得られる場合はそれを除く)習熟した軽武器の特性を持つ4つの同じ近接武器を得ることが出来る。
アクションとして4つの武器全てを使って攻撃が出来る。通常通り攻撃ロールを行い、それが成功したならば、追加でd4を振りヒットした武器の数を決める。その数だけダメージロールを行い、最も高い値を採用する。ダメージロールへの能力修正値は通常通り行う。
あなたが追加攻撃が可能なら、2回目のBlade Flurry攻撃を行える。
また二刀流のルールに従って、ボーナスアクションでBlade Flurryを行える。これはダメージロールに能力修正値を加えられないという意味である。
後に二刀の使い手の特技を取得した場合、その利益はあなたの四刀流に適応される。したがって、4つの武器を装備している時、あなたはACに+1のボーナスを得て、4つの武器全てをしまうか取り出すことが出来る。加えて、あなたが持つ4つの近接片手武器が軽武器の特性を持っていなくても、Blade Flurryを行うことが出来る。しかし、その武器は全て同じもので、かつ習熟していなければならない。
Blade Flurry. In addition to traditional one or two-weapon fighting, your extra limbs allow you to wield four of the same light melee weapons with which you are proficient. You may choose to replace all weapons or shields awarded by you class starting equipment (except for a single ranged weapon, if you would normally have access to one) with four of the same light melee weapon with which you are proficient.
As your action, you can use all four of your weapons in a Blade Flurry attack. Make your attack roll as normal for that weapon. If you are successful, roll an additional d4, to signify how many of your weapons hit. You may roll this many dice for your damage roll and take the highest, adding your ability modifier as usual. You may make a second Blade Flurry attack using Extra Attack if you possess this ability. Also, as a bonus action, you can make a further Blade Flurry attack, as per the rules for two-weapon fighting, meaning that you would not add your ability modifier to the damage roll.
If, later on, you choose to take the Duel Wielder feat, its benefits are also conveyed onto your four-weapon fighting. Therefore, whilst wielding four weapons, you get a +1 bonus to AC, and you can draw or stow all four of your weapons when you would normally be able to draw or stow only one. In addition, you may wield four of any one-handed melee weapon even if it is not light, and use them for Blade Flurry attacks. However, all four weapons must still be the same, and you must be proficient in them.
Venomous Bite
あなたは噛み付くことで敵を毒に冒すことができる。素手攻撃の攻撃ロールに成功した時、目標を毒状態にする。通常のダメージの代わりに1d6+耐久力修正値のダメージを与える。目標はターン開始時、この効果に対する耐久セーヴを行わなければならない(目標値は10+使用者の耐久力修正値)、成功した場合効果は消え、失敗した場合持続する。
You may attempt to poison your foe with your bite. When you make a successful unarmed attack roll, you can choose to release your venom, which instead does 1d6 + your Constitution modifier poison damage, and leaves the foe poisoned. At the start of its subsequent turns, the creature must make a Constitution saving throw (DC 10 + your Constitution modifier). On a successful save, the poisoning wears off, on a failed save, it persists.
Agile Leapers
軽業を習熟している。
You have proficiency in the Acrobatics skill.
Survivors of the Shaar
生存を習熟している。
You have proficiency in the Survival skill.
Shaaran Stalkers
砂漠、または乾燥した地域での隠密(敏捷)判定に有利を得る。
You have advantage on Dexterity (Stealth) checks in sandy or arid terrain.
言語
共通語、Shaar語、スリクリーン語の読み書きを習熟している。
Shaar語はShaarでの主要言語で、そこに住むほとんどの者が知っており、多くの者に馴染みがある。
スリクリーン語はスリクリーン同士の専門的な言語で、関節で繋がった特有の顎をカチカチと、あるいはパチンと鳴らす音が使われる。両方共ドワーフ語の文字を使う。
You can speak, read, and write in Common, Shaaran and Thri-kreen. Shaaran is the primary language spoken in the Shaar, known by almost all who live there, and familiar to many beyond. Thri-kreen is a language exclusive to your race, which uses clicks and snaps articulated by your unique mouthparts. Both use dwarvish script.
ファイター
戦闘スタイル
二刀流:二刀流を行う時、2つ目の武器の攻撃のダメージにも能力値修正値を足せる。
底力
自身のターンに1回のボーナス・アクションを用いて、自身のHPを1d10+ファイターレベル回復できる。
一度使用すると、次に小休憩か大休憩を取るまで使用できなくなる。
|