変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2013/08/09 17:47
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Half-Orc Flavor: Fierce warriors who combine human resolve with orc savagery Size: Medium Speed: 6 squares Vision: Low-light Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Constitution or +2 Strength Languages: Common, Giant Furious Assault:You have the furious assault power. Half-Orc Resilience:The first time you are bloodied during an encounter, you gain 5 temporary hit points. The temporary hit points increase to 10 at 11th level and to 15 at 21st level. Swift Charge:You gain a +2 bonus to speed when charging.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Barbarian Flavor: “My strength is the fury of the wild.” Key Abilities: Strength, Constitution, Charisma Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee Bonus to Defense: +2 Fortitude Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 6 Healing Surges: 8+ Constitution Modifier Trained Skills: From the class skills list below, choose 3 trained skills at 1st level. Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Nature (Wis), Perception (Wis) Build Options: Rageblood Barbarian, Thaneborn Barbarian, Thunderborn Barbarian, Whirling Barbarian _PARSED_CLASS_FEATURE: Barbarian Agility, Feral Might, Rage Strike, Rampage Role: Striker. You use powerful two-handed weapons to deal serious damage to your enemies. Your physical power and daunting presence can cause foes to cower before you, and you can temporarily increase your abilities by harnessing great bursts of terrifying rage. Depending on your choice of class features and powers, you lean toward either defender or leader as a secondary role. Short Description: You are a proud and fierce warrior, dealing out powerful blows with your mighty weapon. Divine Oracle Power Name: Prayers Class Features: Foresight Prophetic Action _DisplayPowers: Prophecy of Doom You become the voice of your god, full of prophecy and omens. When you use your oracular powers, your eyes glow with the silvery depths of the Astral Sea. Ironwrought:Inevitable Strike
習得言語
Primordial. Common. Giant.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
Power:Power * Encounter (Free Action) Use this power when an attack hits a bloodied ally within 10 squares of you. Gain a +2 power bonus to attack rolls and +2d10 on damage rolls with this weapon against the attacker until the end of your next turn.
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
Power:Power * Daily (Free Action) Use this power when you hit an enemy with a melee attack. In addition to the normal damage from that attack, the target takes ongoing damage equal to 2 + your Charisma modifier (save ends).
使用済み
【脚】
重量
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks. Power:Power * At-Will (Minor Action) You stand up from prone.
使用済み
【手】
重量
パワー
Power:Power * Encounter (Free Action) Use this power after you make a damage roll for a melee weapon attack. Reroll one damage die, using the second result even if it\'s lower.
使用済み
【頭】
重量
パワー
Property:Your charge attacks deal 1d6 extra damage.
使用済み
【首】
重量
パワー
Property:When you charge, your movement made as part of the charge doesn\'t provoke opportunity attacks.
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
Weapon Proficiency (Execution axe):You gain proficiency with the Execution axe. Two-Handed Weapon Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls you make with a two-handed melee weapon. In addition, you gain a +1 bonus to the damage rolls of charge attacks you make with a two-handed melee weapon. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level. Power Attack:When making a melee attack, you can take a -2 penalty to the attack roll. If the attack hits, you gain a +2 bonus to the damage roll (or a +3 bonus to the damage roll with a two-handed weapon). This extra damage increases by level, as shown on the table below, but the attack penalty remains the same. <table>Level Extra Damage (Two-Handed Weapon) 1st?10th +2 (+3) 11th?20th +4 (+6) 21th?30th +6 (+9)</table> Iron Will:You gain a +2 feat bonus to Will. This bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level. Defensive Mobility:You gain a +2 bonus to AC against opportunity attacks. Skill Power:You gain a skill power of your level or lower from a skill in which you are trained. Initiate of the Faith:You gain training in the Religion skill. Once per day, you can use the cleric\'s healing word power. In addition, you can use a holy symbol as an implement.
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Devastating Strike ~ You strike with awesome power, more concerned with offensive strength than defensive posturing. ~ At-Will ◆ Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be wielding a melee weapon in two hands. Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + 1d8 + Strength modifier damage. Level 11: 1[W] + 2d8 + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + 3d8 + Strength modifier damage. Effect: Until the start of your next turn, any attacker gains a +2 bonus to attack rolls against you. If you are raging, attackers do not gain this bonus. Level: 1
Howling Strike ~ With a blood-freezing scream, you throw yourself into the fray. ~ At-Will ◆ Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be wielding a melee weapon in two hands. Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + 1d6 + Strength modifier damage. Level 11: 1[W] + 2d6 + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + 3d6 + Strength modifier damage. Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack. If you are raging, you can move 2 extra squares as part of the charge. Level: 1
遭遇毎パワー
Inevitable Strike ~ Elemental power flows through you, providing you with keen accuracy and sharper striking force. ~ Encounter ◆ Elemental, Weapon No Action Personal Trigger: You make a melee weapon attack roll. Effect: Make the attack roll twice. If both attack rolls hit, the target takes 1d8 extra damage. Level 11: 2d8 extra damage. Level 21: 3d8 extra damage.
使用済み
Furious Assault ~ Your monstrous wrath burns inside you, giving strength to your attack. ~ Encounter ◆ Elemental, Weapon Free Action Personal Trigger: You hit an enemy with an attack. Effect: The attack deals 1[W] extra damage if it\'s a weapon attack or 1d8 extra damage if it is not a weapon attack.
使用済み
Roar of Triumph ~ Your howl of victory shakes your enemies to the core, as they know your blood thirst is not yet quenched. ~ Encounter ◆ Fear, Primal Free Action Close burst 5 Trigger: Your attack reduces an enemy to 0 hit points Target: Each enemy in the burst Effect: Each target takes a -2 penalty to all defenses until the end of your next turn.
使用済み
Savage Cut ~ You drive your weapon into your enemy in the way that the jaws of a wolf seek its prey\'s throat, and you rend it savagely. ~ Encounter ◆ Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + 1d8 + Strength modifier damage. Level: 1
使用済み
Daring Charge ~ You leap forward and charge your foes. Those who try to strike you as you charge ahead only embolden your attack. ~ Encounter ◆ Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + Strength modifier damage. Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack. If you charge, you gain a +2 bonus to the attack roll and the damage roll for each opportunity attack made against you while you charge. Thaneborn Triumph: You gain a bonus to AC equal to your Charisma modifier against any opportunity attack you provoke during your charge. Level: 3
使用済み
Shattering Strike ~ The primal force flowing from your body enables your attack to strike true even against ethereal targets. ~ Encounter ◆ Force, Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 3[W] + Strength modifier force damage. This damage ignores the insubstantial quality. Level: 7
使用済み
Snap Out of It ~ A smack across the face brings your ally back to his or her senses. ~ Encounter ◆ Primal, Rage, Weapon Minor Action Melee touch Level: 10 Target: One ally subject to a dazing, dominating, or stunning effect that a save can end Effect: The target makes a saving throw against the effect. Prerequisite: You must be trained in Intimidate.
使用済み
Prophecy of Doom ~ You predict dire results for your enemy. ~ Encounter ◆ Divine Standard Action Ranged 5 Target: One creature Effect: You or an ally who hits the target with an attack can choose to make the attack a critical hit. This effect lasts until the end of your next turn or until you or an ally uses it to make an attack a critical hit. Level: 11
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Life-Ending Strike ~ You lash out at your enemy with a mighty strike that presages the end of its life. ~ Daily ◆ Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 4[W] + Strength modifier damage. Miss: Half damage. Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack. Level: 1
使用済み
Ignore Pain ~ When your enemies hurt you, the strength of your rage allows you to shove the pain aside for a time. ~ Daily ◆ Primal Immediate Reaction Personal Trigger: You take damage. Effect: You gain temporary hit points equal to the triggering damage. Level: 2
使用済み
Rage Strike ~ You channel your primal rage into a devastating attack. ~ Daily (Special) ◆ Primal, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be raging and have at least one unused rage power. Target: One creature Attack: Strength vs. AC. To make this attack, you expend an unused barbarian rage power. Hit: You deal damage based on the level of the rage power you expend: 1st level 3[W] + Strength modifier 5th level 4[W] + Strength modifier 9th level 5[W] + Strength modifier 15th level 6[W] + Strength modifier 19th level 7[W] + Strength modifier 20th level 7[W] + Strength modifier 25th level 8[W] + Strength modifier 29th level 9[W] + Strength modifier Miss: Half damage. Special: You can use this power twice per day.
使用済み
Combat Surge ~ As your attack goes awry, you react from the heat of your rage, without pause or thought, reversing your weapon and striking again. ~ Daily ◆ Primal Free Action Personal Trigger: You miss with an attack Requirement: You must be raging. Effect: You reroll the attack. Level: 6
使用済み
Flying Serpent Rage ~ Coiling, spitting, and darting, you react to the enemy\'s charge with brutal swiftness. ~ Daily ◆ Primal, Rage, Weapon Immediate Reaction Melee weapon Trigger: An enemy charges you or an ally Effect: Before the attack, you shift 6 squares. Target: The triggering enemy Attack: Strength vs. AC Hit: 3[W] + Strength modifier damage. Miss: Half damage. Effect: Before the attack, you shift 6 squares. Level: 9
使用済み
Weapon Unity ~ Your essence flows into your weapon so that you and it are one. ~ Daily ◆ Elemental, Stance Minor Action Personal Effect: You assume the weapon unity stance. Until the stance ends, your melee weapon attacks can score a critical hit on a roll of 19-20. You also gain a +2 power bonus to opportunity attack rolls. Level: 10 Prerequisite: Ironwrought
使用済み
Healing Word ~ You utter a soothing word that mends wounds of the body and spirit. ~ Daily ◆ Healing Minor Action Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level) Target: You or one ally in the burst Effect: The target can spend a healing surge and regain 1d6 additional hit points. Level 6: 2d6 additional hit points. Level 11: 3d6 additional hit points. Level 16: 4d6 additional hit points. Level 21: 5d6 additional hit points. Level 26: 6d6 additional hit points.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード