変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2017/03/12 10:52
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
危険感知:イニシアチヴ判定に+2種族ボーナス 精神防壁:幻惑状態、支配状態、朦朧状態をもたらす効果に対するセーヴィング・スローに+2種族ボーナス とどまらぬ運命:底力を使用する際、フリー・アクションで3マスシフトを行える アイアン・マインド:遭遇毎パワー修得
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
クラス(アーティフィサー/ウィザード) ヒーリング・インフュージョン: 初級呪文:4つの初級呪文を選択して修得
習得言語
Common. Deep Speech.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
White-Eyed Crow Senses darkvision Speed 2, fly 6 (hover) Constant Benefits You can’t be surprised. Active Benefits Fate’s Agent: When you spend an action point to make an attack, you can reroll one missed attack roll against a target of that attack if that target is adjacent to the white-eyed crow.
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
Trained from Birth for a Specific Prophecy Benefit: Once per day, you can reroll an initiative check if you don\'t like the result. You keep the second result whether it\'s better, the same, or worse.
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
Power Daily (Free Action) Use this power when you would use an area power. All creatures (including flying creatures) in the area of the power are slowed until the end of your next turn.
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
Properties When you use a wizard cold power through this tome, and the target of the power is slowed, that target takes damage equal to your Constitution modifier if it moves while slowed. This tome contains two wizard daily cold powers. Both powers must be of a level equal to or lower than that of the tome. Choose these powers when you acquire the tome; they cannot be changed later. You can add these powers to your spellbook. Power (Arcane, Cold, Implement) Daily (Free Action) Choose a power contained in this tome and expend an unused wizard daily attack power of an equal or higher level. You gain the use of the chosen power during this encounter. The power is lost if you do not use it before the end of the encounter.
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
《秘術の使い魔》 使用者は1体の使い魔を得る。これ以降、使い魔特技を取得するたびに、使用者の使い魔は自分の防御値に+1のボーナスを得る。 《秘術威力拡散》 ウィザードの無限回攻撃パワーおよび遭遇毎攻撃パワーを使用する前に、君はそのパワーによるダメージ・ロールの各ダイスの出目に−2のペナルティを受けることを選択することで、噴射または爆発の効果範囲を1マスだけ大きくすることができる。 ダメージ・ロールを伴わないパワーに対して、この特技を使用することはできない。 《Cast after the spirit》 When you switch your familiar into active mode, you can teleport it up to 5 squares. 《Dakshai’s Body-Mind Union》 When you are subjected to an effect that a save can end, you can expend the use of your iron mind as an immediate interrupt to make a saving throw with a +5 bonus against that effect, instead of gaining the normal effect of iron mind.
無限回パワー
Mage Hand ~ You gesture toward an object nearby, and a spectral floating hand lifts the object into the air and moves it where you wish. ~ At-Will ◆ Arcane, Conjuration Minor Action Ranged 5 Effect: You conjure a spectral, floating hand in an unoccupied square within range. The hand lasts until the end of your next turn or until you use this power again. If you are holding an object when you use this power, the hand can move the object into a pack, a pouch, a sheath, or a similar container and simultaneously move any one object carried or worn anywhere on your body into your hand. While the hand persists, you can take the following actions. Minor Action: The hand picks up or manipulates an object weighing 20 pounds or less. It can hold only one object at a time. Move Action: The hand moves up to 5 squares in any direction, carrying the object it holds. Free Action: The hand drops the object it is holding. Sustain Minor: The hand persists until the end of your next turn.
Ethereal Chill ~ You align your spell with those you wove over your ally\'s armor, causing them to radiate an unnatural cold. ~ At-Will ◆ Arcane, Cold, Implement Standard Action Area burst 1 centered on an ally within 5 squares Target: One enemy in the burst Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 1d8 + Intelligence modifier cold damage. Until the end of your next turn, any enemy that hits the ally takes cold damage equal to your Wisdom modifier. Level 21: 2d8 + Intelligence modifier cold damage. Level: 1
Stone Blood ~ Your enemy\'s blood hardens, slowing its movement and causing excruciating pain. ~ At-Will ◆ Arcane, Implement, Transmutation Standard Action Area burst 1 within 10 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Fortitude Hit: 1d6 + Intelligence modifier damage, and the target is slowed until the end of your next turn. Level: 1
遭遇毎パワー
アイアン・マインド [-] 即応・割込 使用者 トリガー:使用者に攻撃がヒットする 効果:使用者は、次の自分のターンの終了時まで、すべての防御値に+2のボーナスを得る。
使用済み
Chameleon's Mask Encounter ◆ Arcane, Illusion Free Action Personal Trigger: You make a Stealth check. Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Stealth check.
使用済み
Spook Encounter ◆ Arcane, Nethermancy, Shadow Free Action Personal Trigger: You would make an Intimidate check. Effect: You instead make an Arcana check and use that result to determine the outcome of the Intimidate check.
使用済み
Suggestion Encounter ◆ Arcane Free Action Personal Trigger: You make a Diplomacy check. Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Diplomacy check.
使用済み
Feature Healing Infusion: Curative Admixture Encounter (Special) Arcane, Healing Minor Action Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level) Target: You or one ally in the burst Effect: The target regains hit points equal to its healing surge value + your Wisdom modifier, and you expend an infusion crafted with your Healing Infusion class feature. Special: You can use two Healing Infusion powers per encounter, but only one per round. At 16th level, you can use three Healing Infusion powers per encounter, but only one per round.
使用済み
Healing Infusion: Shielding Elixir Encounter (Special) Arcane Minor Action Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level) Target: You or one ally in the burst Effect: The target gains resist 5 to one of the following damage types until the end of the encounter: cold, fire, force, lightning, necrotic, poison, radiant, or thunder. The target can end the bonus as a free action to become immune to that damage type until the end of his or her next turn. Special: You can use two Healing Infusion powers per encounter, but only one per round. At 16th level, you can use three Healing Infusion powers per encounter, but only one per round.
使用済み
Conduit of Ice Encounter ◆ Arcane, Cold, Evocation, Implement, Zone Standard Action Ranged 10 Target: One creature Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 2d8 + Intelligence modifier cold damage, and you create a zone of sudden cold in a burst 2 centered on the target until the end of your next turn. The zone moves with the target. The zone is difficult terrain, and any enemy that ends its turn in the zone takes 5 cold damage. Active Familiar: While your familiar is in the zone, it knocks prone any enemy that ends its turn in the zone.
使用済み
Phantasmal Henchman Encounter Arcane,Conjuration,Illusion,Implement,Psychic Immediate Interrupt Ranged 10 Trigger: An ally within 10 squares of you misses an enemy with an attack. Effect: You conjure a phantasmal henchman in an unoccupied square adjacent to the target of the triggering ally’s attack. The phantasmal henchman remains until the end of your next turn. Your allies can flank with the phantasmal henchman. As a move action, you can move the conjuration 6 squares. Once before the end of your next turn, the phantasmal henchman can use the Phantasmal Henchman Attack power.
使用済み
Phantasmal Henchman Attack Encounter Arcane,Conjuration,Illusion,Implement,Psychic Minor Action Melee 1 Requirement: The power Phantasmal Henchman must be active in order to use this power. Target: One creature Attack: Intelligence vs. Will Hit: 2d6 + Intelligence modifier psychic damage, and the target grants combat advantage to all attackers until the end of its next turn.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Sleep Daily ◆ Arcane, Charm, Enchantment, Implement Standard Action Area burst 2 within 20 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Will Hit: The target is slowed (save ends). First Failed Saving Throw: The target is unconscious instead of slowed (save ends). Miss: The target is slowed (save ends).
使用済み
Summon Dretch Daily Arcane, Implement, Summoning Minor Action Ranged 10 Effect: You summon a Small dretch in an unoccupied space within range. The dretch has speed 5. If the dretch is reduced to 0 hit points, creatures adjacent to it take 5 poison damage. You can give the dretch the following special command. Standard Action: Melee 1; targets one or two creatures; Intelligence vs. Reflex; 2d6 + Intelligence modifier damage. Intrinsic Nature: If you haven’t given the dretch any commands by the end of your turn, it attacks or charges the nearest creature and makes its listed attack (above) in place of a melee basic attack. If it cannot attack or charge, it moves 5 squares toward the nearest creature. In addition, you take 1d6 damage each time you take a standard or move action before the end of your next turn. Symbiosis: While the summoned dretch is present, each creature you hit with a basic or at-will attack takes 5 damage if it makes an attack before the end of its next turn, after it makes the attack.
使用済み
Freezing Cloud Daily Arcane, Cold, Evocation, Implement, Zone Standard Action Area burst 2 within 10 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Fortitude Hit: 2d8 + Intelligence modifier cold damage. Miss: Half damage. Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of your next turn or until you dismiss it as a minor action. Any creature that enters the zone or starts its turn there takes 5 cold damage (a creature can take this damage only once per turn). Sustain Minor: The zone persists until the end of your next turn.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
Familiar Harrier At-Will Arcane, Teleportation Move Action Effect: Teleport your familiar 10 squares, and until the end of your next turn your familiar can flank with you or your allies. When an attack hits a creature flanked by the familiar, that creature cannot shift until the end of its next turn.
使用済み
Arcane Springboard Daily Arcane, Conjuration Standard Action Ranged 10 Effect: You conjure an arcane springboard in a square within range. The springboard lasts until the end of your next turn. You or any ally who enters the square can jump a number of squares equal to your Wisdom modifier. The distance jumped does not count toward a character’s movement. A character can benefit from this conjuration’s effect only once per turn.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード