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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2017/03/03 07:51
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Goliath Flavor: Tribal nomads of the mountains, strong as the rock and proud as the peak Size: Medium Speed: 6 squares Vision: Normal Ability Scores: +2 Strength, +2 Constitution or +2 Wisdom Languages: Common, either Dwarven or Giant Mountain's Tenacity:You have a +1 racial bonus to Will. Powerful Athlete:When you make an Athletics check to jump or climb, roll twice and use either result. Stone's Endurance:You have the stone's endurance power.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Cleric (Templar) Key Abilities: Strength or Wisdom; Charisma Implements: Holy symbols Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged Bonus to Defense: +2 Will Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 5 Healing Surges: 7+ Constitution Modifier Trained Skills: Religion. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level. Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Heal (Wis), History (Int), Insight (Wis), Religion (Int) Build Options: Battle Cleric, Devoted Cleric, Shielding Cleric _PARSED_CLASS_FEATURE: Channel Divinity, Healer's Lore, Healing Word, Ritual Casting Role: Leader. You lead by healing and shielding allies with your prayers, and by drawing on divine power to improve your allies' attacks. Templars lean toward controller as a secondary role, since many of their powers affect multiple foes at once or hinder enemy actions. Short Description: You are the servant of a divine power, using prayers to devastate foes and bolster allies. _DisplayName: Cleric (Templar) Stoneblessed Flavor: “There are secrets in the peaks, mysteries I have unraveled and embraced.” Power Name: Powers Class Features: Stonehide Action Unusual Reach Mountain Crush _DisplayPowers: Mountain Sweep Summit Advantage There can be no understating the kinship that goliaths share with their mountain homes. Like the mountains, goliaths stand tall despite the hardship of life amid the wind, snow, and ice of the highest crags. Most goliaths are proud merely to draw strength from their upbringing amid the towering peaks, but a rare few come to embody the spirit of the mountains. You are such a hero, a stoneblessed goliath who has an uncommon connection to stone and earth. Rock beneath your feet emboldens you, and the elements nourish you, until you become the personification of your homeland's peaks. As a stoneblessed, you draw power from the stone itself, allowing you to transcend the bounds of your mortal form and achieve astonishing acts of strength. Your attacks strike with the weight of the mountain behind them. When you reach the pinnacle of this path, you can transform yourself into an entity of stone, crushing those who stand against you. When you take the first step on this path, your features and form begin a slow transformation, revealing the depth of your mountain connection. Your skin gains the texture of sandstone, thickening to protect you from harm. Your eyes lose their moisture until they eventually shine like diamonds, reflecting light in a rainbow. The lithoderms that stud your shoulders and elbows transform into crystalline growths. Among goliaths, these features mark you as a true champion, a chosen hero of your kind. Goliath - Lightlost Type: Racial Common Knowledge: Your tribe members, brought near starvation by drought, followed a mountain spring to an underground river and found the food they needed to survive. Eventually forging an alliance with a nearby clan of dwarves, they adapted to a subterranean life and haven't emerged since. You are the first member of your tribe to see the sun in generations. Why have you emerged from the caves? Campaign: General Associated Skills: Athletics, Dungeoneering
習得言語
Common.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
Ritual Caster:You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals. Staff Expertise:You gain a +1 feat bonus to the attack rolls of implement powers and weapon powers that you use with a staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. In addition, when you make a ranged or an area attack with a staff as an implement, you don't provoke opportunity attacks for doing so. When you make a melee weapon attack with a staff, the weapon's reach for that attack increases by 1. Power Attack:When making a melee attack, you can take a -2 penalty to the attack roll. If the attack hits, you gain a +2 bonus to the damage roll (or a +3 bonus to the damage roll with a two-handed weapon). This extra damage increases by level, as shown on the table below, but the attack penalty remains the same. <table>Level Extra Damage (Two-Handed Weapon) 1st?10th +2 (+3) 11th?20th +4 (+6) 21th?30th +6 (+9)</table> Power of Skill:You gain a +1 feat bonus to trained skill checks. Resilient Focus:You gain a +2 feat bonus to saving throws. Battle Healer:When you use your healing word, you regain hit points equal to your Strength modifier. Improved Defenses:You gain a +1 feat bonus to Fortitude, Reflex, and Will. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. Fleet-Footed:You gain a +1 feat bonus to your speed. Goliath Greatweapon Prowess:You gain proficiency with all simple and military two-handed melee weapons and a +2 feat bonus to damage rolls with such weapons. The bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level. Improved Initiative:You gain a +4 feat bonus to initiative. Repel Charge:Whenever an enemy makes a charge attack against you, you can make a melee basic attack against that enemy as an opportunity action.
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Righteous Brand ~ You smite your foe with your weapon and brand it with a ghostly, glowing symbol of your deity's anger. By naming one of your allies when the symbol appears, you add divine power to that ally's attacks against the branded foe. ~ At-Will ◆ Divine, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and one ally within 5 squares of you gains a +3 power bonus to melee attack rolls against the target until the end of your next turn. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage. Level: 1
Brand of the Sun ~ Your weapon burns like a star as you draw upon the power of the sun to smite your foe and bolster an ally. ~ At-Will ◆ Divine, Radiant, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Wisdom vs. AC Hit: 1[W] + Wisdom modifier radiant damage. Level 21: 2[W] + Wisdom modifier radiant damage. Effect: You or one ally within 5 squares of you can make a saving throw. Level: 1
遭遇毎パワー
Stone's Endurance ~ Your foes' attacks bounce off your stony hide. ~ Encounter ◆ Weapon Minor Action Personal Effect: You gain resist 5 to all damage until the end of your next turn. Level 11: Resist 10 to all damage. Level 21: Resist 15 to all damage.
使用済み
Favor of the Gods ~ When luck runs against you, you beseech the gods for aid to turn chance in your favor. ~ Encounter ◆ Channel Divinity, Divine Minor Action Close burst 3 Target: One creature in the burst Effect: The next time the target misses with an attack roll before the end of your next turn, it can reroll that attack roll. It must use the new result, even if it is lower. Special: You can use only one channel divinity power per encounter.
使用済み
Healer's Mercy ~ Strength flows out from you to your injured comrades, rekindling their resolve to see the battle to its end. ~ Encounter ◆ Divine, Healing Standard Action Close burst 5 Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter Target: Each bloodied ally in the burst Effect: Each target can spend a healing surge. You are weakened until the end of your next turn.
使用済み
Bastion of Health ~ You invoke a prayer that instantly fortifies one of your allies. ~ Encounter ◆ Divine, Healing Minor Action Ranged 10 Target: You or one ally Effect: The target can spend a healing surge and regains additional hit points equal to your Charisma modifier. Level: 6
使用済み
Strength of Spirit ~ The great fighting saints of old drew strength from their foes' defiance. With this prayer, you draw upon the saints' indomitable spirit and share it with your allies. ~ Encounter ◆ Divine, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must use this power with a simple weapon. Target: One creature Attack: Strength + 1 vs. AC Hit: 2[W] + 2 + Strength modifier damage. Weapon: If you're wielding your weapon with both hands, you gain a +2 bonus to the damage roll. Effect: Until the end of your next turn, you and your allies gain a +1 power bonus to attack rolls and damage rolls against the target. In addition, whenever you or one of your allies within 3 squares of you is hit or missed by an enemy's attack, this bonus increases by 1, to a maximum bonus of +5. Level: 7
使用済み
Healer's Balm ~ You lay a hand on your comrade's brow, taking on his or her pain and suffering. ~ Encounter ◆ Divine Standard Action Melee touch Target: One ally Effect: You transfer to yourself all effects on the target that a save can end. You gain a +4 bonus to saving throws against those effects. Level: 10
使用済み
Mountain Sweep ~ You sweep your weapon in a terrible arc, slicing through your foes as if they were wheat before the scythe. ~ Encounter ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One or two creatures Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + Strength modifier + Constitution modifier damage. Level: 11
使用済み
Summit Advantage ~ Focusing your awareness, you ready yourself to lash out at any enemy in reach that gives you an opening. ~ Encounter ◆ Weapon Minor Action Personal Effect: Until the end of your next turn, you have threatening reach. Level: 12
使用済み
Weapon of Peace Foretold ~ The divine strength of your attack sends your foe reeling, overwhelming it with vertigo and shattering its defenses. ~ Encounter ◆ Divine, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 3[W] + Strength modifier damage. Weapon: If you're wielding a simple weapon, the attack deals 1d6 extra damage. Effect: The target's next attack deals only half damage, and the target provokes opportunity attacks whenever it makes a weapon attack. These effects last until the end of your next turn. Level: 13
使用済み
Cloak of Courage ~ Your prayer bolsters your companions' will and fills them with hope. ~ Encounter ◆ Divine Standard Action Close burst 2 Target: Each ally in the burst Effect: Each target gains temporary hit points equal to his or her healing surge value. Until the end of your next turn, each target gains a +4 power bonus to all defenses against fear effects. Level: 16
使用済み
Bastion of Fanaticism ~ As you attack, divine magic streams from you to your allies, giving them resistance to harmful attacks. ~ Encounter ◆ Divine, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must use this power with a simple weapon. Target: One creature Attack: Strength + 1 vs. AC Hit: 3[W] + 3 + Strength modifier damage. Weapon: If you're wielding your weapon with both hands, you gain a +3 bonus to the damage roll. Effect: You and one ally within 3 squares of you take only half damage from any damage source, including ongoing damage, until the end of your next turn. Level: 17
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Shield of Faith ~ A gleaming shield of divine energy appears over you, granting you and nearby allies protection against attacks. ~ Daily ◆ Divine Minor Action Close burst 5 Targets: You and each ally in the burst Effect: Each target gains a +2 power bonus to AC until the end of the encounter. Level: 2
使用済み
Rune of Peace ~ You smash your weapon into your foe, leaving behind a glowing rune that prevents your enemy from making attacks. ~ Daily ◆ Charm, Divine, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. Will Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and the target cannot attack (save ends). Miss: The target cannot attack you until the end of your next turn. Level: 5
使用済み
Divine Power ~ You swing your weapon in a wide arc, driving back foes and creating a halo of divine energy that fortifies you and your allies. ~ Daily ◆ Divine, Healing, Radiant, Weapon Standard Action Close burst 2 Target: Each enemy you can see in the burst Attack: Strength vs. Fortitude Hit: 2[W] + Strength modifier radiant damage, and you can push the target 1 square. Effect: Until the end of the encounter, you have regeneration 5 while you are bloodied, and you and each ally in the burst gain a +2 power bonus to AC. Level: 9
使用済み
Ivory Rampart ~ As your weapon strikes your foe, divine power flows from you to form a barrier that protects your allies. ~ Daily ◆ Conjuration, Divine, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + Strength modifier damage. Miss: Half damage. Effect: You conjure a wall of gleaming energy that originates in your space and can be up to 8 squares long and up to 2 squares high. The wall lasts until the end of your next turn. Any ally within the wall or adjacent to it gains cover. Any enemy that enters the wall is immobilized until the end of its turn. Sustain Minor: The wall persists. Level: 15
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード