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望月
キャラクター名
Lucan
属性
無属性
プレイヤー名
望月
最終更新
2012/09/18 10:20
レベル
6
クラス
ドルイド
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
 
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
7
4
3
 
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
22
13
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
7
7
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
3
13
【耐】
【耐久力】
+1
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
13
1
 
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
18
受動〈看破〉   10+
8
25
受動〈知覚〉   10+
15
特殊な感覚
 
18
【敏】
【敏捷力】
+4
7
10
【知】
【知力】
 
3
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
17
13
4
 
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
20
【判】
【判断力】
+5
8
8
【魅】
【魅力】
-1
2
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
18
13
5
 
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
 
 
 
 
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
 
 
 
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Skill Bonuses: +2 Nature, +2 Perception.
Elven Accuracy: You have the elven accuracy power.
Elven Weapon Proficiency: You gain proficiency with the longbow and the shortbow.
Fey Origin: Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.
Group Awareness: You grant non-elf allies within 5 squares of you a +1 racial bonus to Perception checks.
Wild Step: You ignore difficult terrain when you shift.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
2
〈威圧〉 【魅】
2
 
なし
 
6
〈運動〉 【筋】
3
+5
-2
 
5
〈隠密〉 【敏】
7
 
-2
 
10
〈軽業〉 【敏】
7
+5
-2
 
8
〈看破〉 【判】
8
 
なし
 
2
〈交渉〉 【魅】
2
 
なし
 
2
〈持久力〉 【耐】
4
 
-2
 
2
〈事情通〉 【魅】
2
 
なし
 
18
〈自然〉 【判】
8
+5
なし
5
3
〈宗教〉 【知】
3
 
なし
 
15
〈知覚〉 【判】
8
+5
なし
2
8
〈地下探検〉 【判】
8
 
なし
 
8
〈治療〉 【判】
8
 
なし
 
5
〈盗賊〉 【敏】
7
 
-2
 
2
〈はったり〉 【魅】
2
 
なし
 
3
〈魔法学〉 【知】
3
 
なし
 
3
〈歴史〉 【知】
3
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Primal Wrath
While you are not wearing heavy armor, you gain a +1 bonus to the attack rolls of druid attack powers and druid paragon path attack powers that have the cold, fire, lightning, or thunder keywords.

RITUAL CASTING
You gain the Ritual Caster feat as a bonus feat, allowing you to use magical rituals.

WILD SHAPE
習得言語
Languages: Common, Elven
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Staff of the War Mage +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
11
5
3
1
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
6
5
 
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
d6
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Veteran
AC計 強化 種族 クラス
5
3
2
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
なし
敏/知
-2
 
 
7
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
ClassSkill:Acrobatics
 
習熟、使用可能装具など
防具
 
武器
 
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
 
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
6
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Staff of the War Mage +1
重量
0
パワー
Staff of the War MageLevel 3+ Uncommon

This staff, topped with a red crystal, enhances the size of your blast and burst spells.Lvl 3 +1 680 gp Lvl 18 +4 85,000 gp
Lvl 8 +2 3,400 gp Lvl 23 +5 425,000 gp
Lvl 13 +3 17,000 gp Lvl 28 +6 2,125,000 gp


Implement: Staff

Enhancement Bonus: attack rolls and damage rolls

Critical: +1d8 damage per plus
Power Daily (Free Action)

Use this power when using a power that has a blast or a burst effect. Increase the size of the blast or the burst by 1.



Published in Player\'s Handbook, page(s) 242.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Veteran
重量
0
パワー
Battered and worn, this unassuming armor helps you get the most out of your experiences.Lvl 2 +1 520 gp Lvl 17 +4 65,000 gp
Lvl 7 +2 2,600 gp Lvl 22 +5 325,000 gp
Lvl 12 +3 13,000 gp Lvl 27 +6 1,625,000 gp


Armor: Any

Enhancement Bonus: AC
Property

When you spend an action point, you gain a +1 item bonus to all attack rolls and defenses until the end of your next turn.



Published in Adventurer\'s Vault, page(s) 55, Heroes of the Fallen Lands, page(s) 345.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
Catstep BootsLevel 3 Uncommon
重量
 
パワー
These enchanted boots reduce falling damage and enhance your acrobatics and athletics skills.

Feet Slot 680 gp
Property

When you fall or jump down, you take only half normal falling damage and always land on your feet.
Power Daily (Free Action)

Gain a +5 power bonus to your next Acrobatics check or Athletics check.



Published in Player\'s Handbook, page(s) 246.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Lucky CharmLevel 4
重量
 
パワー
Monkey\'s paw or rabbit\'s foot, this lucky charm helps you snatch victory from the jaws of defeat.Lvl 4 +1 840 gp Lvl 19 +4 105,000 gp
Lvl 9 +2 4,200 gp Lvl 24 +5 525,000 gp
Lvl 14 +3 21,000 gp Lvl 29 +6 2,625,000 gp


Neck Slot

Enhancement Bonus: Fortitude, Reflex, and Will
Power Daily (No Action)

Trigger: You miss with an attack or fail a skill check, ability check, or saving throw.

Effect: Roll a d6 and add the result to the attack roll, skill check, ability check, or saving throw.

Level 14 or 19: Roll a d6 twice and add either result.

Level 24 or 29: Roll a d6 three times and add any of those results.



Published in Adventurer\'s Vault 2, page(s) 67.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
冒険者キット
 
1
0
儀式書
 
1
0
登攀用具
 
1
0
ポーションオブクラリティ5lv
 
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
0
総重量
0
特技
Ritual Caster

Heroic Tier
Prerequisite: Trained in Arcana or Religion
Benefit: You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals.

Published in Player\'s Handbook, page(s) 200.

Skill Focus(Nature)

Prerequisite: Training in chosen skill
Benefit: Choose a skill in which you have training. You gain a +3 feat bonus to the chosen skill.
Special: You can take this feat more than once. Each time you select this feat, choose a different skill.

Update (8/5/2010)
Feat updated to match Essentials data.


Published in Player\'s Handbook, page(s) 201, Heroes of the Fallen Lands, page(s) 316, Heroes of the Forgotten Kingdoms, page(s) 318.


Resilient Focus

Benefit: You gain a +2 feat bonus to saving throws.

Published in Heroes of the Fallen Lands, page(s) 316, Heroes of the Forgotten Kingdoms, page(s) 317


Staff Expertise

Benefit: You gain a +1 feat bonus to the attack rolls of implement powers and weapon powers that you use with a staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
In addition, when you make a ranged or an area attack with a staff as an implement, you don’t provoke opportunity attacks for doing so.
When you make a melee weapon attack with a staff, the weapon’s reach for that attack increases by 1.

Published in Heroes of the Fallen Lands, page(s) 317, Heroes of the Forgotten Kingdoms, page(s) 318.

Superior Implement Training(Accurate Staff)

Heroic Tier
Benefit: You can use a single superior implement of your choice. The implement must be of a type you are already able to use.
Special: You can take this feat more than once. Each time you take this feat, choose a different superior implement.

Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 183.
 
無限回パワー
Savage Rend

You rake your foe with your claws, setting it up for the kill.

At-Will Beast Form, Implement, Primal
Standard Action Melee touch

Target: One creature

Attack: Wisdom vs. Reflex

Hit: 1d8 + Wisdom modifier damage, and you slide the target 1 square.
Level 21: 2d8 + Wisdom modifier damage.

Special: This power can be used as a melee basic attack.


Published in Player\'s Handbook 2, page(s) 85.
Chill Wind

A howling gust of icy wind savages your enemies, scattering them.

At-Will Cold, Implement, Primal
Standard Action Area burst 1 within 10 squares

Target: Each creature in the burst

Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: 1d6 cold damage, and you slide the target 1 square.
Level 21: 2d6 cold damage.


Published in Player\'s Handbook 2, page(s) 84.
Grasping Tide (Druid)

A vortex of water appears amidst your foes, drawing them into its grasp.

At-Will Implement, Primal
Standard Action Area burst 1 within 10 squares

Target: Each creature in the burst

Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: 1d6 + Wisdom modifier damage. Until the end of your next turn, if the target leaves the burst’s area of effect, you can use an opportunity action to make a secondary attack against it.
Increase damage to 2d6 + Wisdom modifier at 21st level.

Secondary Attack: Wisdom vs. Reflex

Hit: You knock the target prone.


Published in PH Heroes: Series 1.
 
 
 
 
 
Wild Shape

You assume an aspect of the Primal Beast or return to your humanoid form.

At-Will Polymorph, Primal
Minor Action Personal

Effect: You change from your humanoid form to beast form or vice versa. When you change from beast form back to your humanoid form, you can shift 1 square. While you are in beast form, you can’t use weapon or implement attack powers that lack the beast form keyword, although you can sustain such powers.
You choose a specific form whenever you use wild shape to change into beast form. The beast form is your size, resembles a natural beast or a fey beast, and normally doesn\'t change your game statistics. Your equipment becomes part of your beast form, but you drop anything you are holding, except implements you can use. You continue to gain the benefits of the equipment you wear, except a shield.
You can use the properties and the powers of implements as well as magic items that you wear, but not the properties or the powers of weapons or the powers of wondrous items. While equipment is part of your beast form, it cannot be removed, and anything in a container that is part of your beast form is inaccessible.

Special: You can use this power once per round.
 
遭遇毎パワー
Call Forth the Spirit Pack

Spectral wolves leap forth to knock your enemies down.

Encounter Implement, Primal
Standard Action Close burst 5

Target: One or two creatures in the burst

Attack: Wisdom vs. Reflex

Hit: 1d6 + Wisdom modifier damage, and the target is knocked prone. If the target is marked by one of your allies, the target takes 1d6 extra damage.


Published in Primal Power, page(s) 38.
 
Predator\'s Flurry

You dart across the battlefield, attacking your foes as you slip through their ranks.

Encounter Beast Form, Implement, Primal
Standard Action Melee touch

Primary Target: One creature

Primary Attack: Wisdom vs. Reflex

Hit: 1d6 + Wisdom modifier damage, and the primary target is dazed until the end of your next turn.

Effect: You shift 2 squares and then make a secondary attack.

Primal Predator: The number of squares you shift equals your Dexterity modifier.

Secondary Target: One creature other than the primary target

Secondary Attack: Wisdom vs. Reflex

Hit: 1d6 + Wisdom modifier damage, and the secondary target is dazed until the end of your next turn.


Published in Player\'s Handbook 2, page(s) 87.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elven Accuracy

With an instant of focus, you take careful aim at your foe and strike with the legendary accuracy of the elves.

Encounter
Free Action Personal

Trigger: You make an attack roll and dislike the result.

Effect: Reroll the attack roll. Use the second roll, even if it’s lower.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Lightning Arc

Twin bolts of lightning strike your foes and knock over creatures near them.

Daily Implement, Lightning, Primal
Standard Action Ranged 10

Primary Target: One or two creatures

Primary Attack: Wisdom vs. Reflex

Hit: 1d10 + Wisdom modifier lightning damage, and the primary target is dazed until the end of your next turn.

Miss: Half damage.

Effect: Make a secondary attack that is an area burst 1, one burst centered on each primary target.

Secondary Target: Each creature in the bursts

Secondary Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: The secondary target is knocked prone.


Published in Primal Power, page(s) 39.
 
Vine Serpents

You call forth serpentine vines to entangle your foes. The vines strike at any creature within their grasp that drops its guard.

Daily Implement, Primal, Zone
Standard Action Area burst 1 within 10 squares

Target: Each creature in the burst

Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: 2d6 + Wisdom modifier damage, and the target is restrained (save ends).

Miss: Half damage, and the target is immobilized until the end of your next turn.

Effect: The burst creates a viny zone that lasts until the end of the encounter. Any creature within the zone that leaves it or attacks a creature outside it takes 5 + your Wisdom modifier damage.


Published in Primal Power, page(s) 42.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Nature Sense

The forest is quiet . . . too quiet.

Daily
Free Action Personal

Trigger: You would make an initiative check in a natural environment

Effect: You make a Nature check in place of your initiative check. In addition, you and your allies gain a +4 bonus to all defenses until the end of the first round of the encounter.


Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 172.
 
Raise the Stones

You call to the spirits of earth, and a group of monoliths emerge from the ground.

Daily Elemental, Primal
Standard Action Close burst 10

Effect: You create six stone pillars in unoccupied squares on solid ground in the burst. The pillars are blocking terrain. Each pillar stands 10 feet tall and has AC 5, Fortitude 15, Reflex 5, and 30 hit points. A creature can climb a pillar with a DC 15 Athletics check. If a pillar is reduced to 0 hit points, its square and each square adjacent to it becomes rubble-strewn difficult terrain.


Published in Heroes of the Elemental Chaos, page(s) 63.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式
Animal Messenger
Purify Water