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タグ
流星号航海記
キャラクター名
ヴァルティモア″ウィッシュボーン″ レヴァレンス
属性
無属性
プレイヤー名
L-Heart
最終更新
2012/11/06 15:21
レベル
15
クラス
ウォーロック
神格
レイヴンクイーン
伝説の道
Lost Soul
神話の運命
 
種族
レヴナント(ティーフリング)
サイズ
中型
年齢
 
性別
男性
身長
5'9" 175.26cm
体重
100lb. 45.4kg
パーティ・所属
 
メモ欄
ハンドアウト:復讐者

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
11
4
7
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
27
17
10
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
12
【筋】
【筋力】
+1
8
18
【耐】
【耐久力】
+4
11
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
23
17
4
0
 
2
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
16
受動〈看破〉   10+
6
16
受動〈知覚〉   10+
6
特殊な感覚
夜目
18
【敏】
【敏捷力】
+4
11
11
【知】
【知力】
 
7
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
26
17
5
1
1
2
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
1
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
1
1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
9
【判】
【判断力】
-1
6
22
【魅】
【魅力】
+6
13
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
26
17
6
1
 
2
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
100
50
25
3
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
+1アイテムボーナス継続的ダメージ
抵抗
[光輝]脆弱性5
現在の状態と効果
重傷の間再生6を得る

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
Secrets of Arcane Might:アクションポイントを使用した際、次の自ターン終了時まで秘術攻撃パワーのダメージロールに【魅力】修正値(6)を加える。

種族特徴

UnnaturalVitality:1回目の死亡セーヴに失敗しない限り倒れない。

基本遠隔攻撃

エルドリッチブラスト
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
パワー
18
6
7
 
2
3
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10+14
6
6
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
反応
重傷時+2 最接近射撃
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
1
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
1
1
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
20
〈威圧〉 【魅】
13
+5
なし
2
8
〈運動〉 【筋】
8
 
0
0
11
〈隠密〉 【敏】
11
 
0
0
11
〈軽業〉 【敏】
11
 
0
0
6
〈看破〉 【判】
6
 
なし
0
13
〈交渉〉 【魅】
13
 
なし
0
13
〈持久力〉 【耐】
11
 
0
2
18
〈事情通〉 【魅】
13
+5
なし
0
6
〈自然〉 【判】
6
 
なし
0
7
〈宗教〉 【知】
7
 
なし
0
6
〈知覚〉 【判】
6
 
なし
0
6
〈地下探検〉 【判】
6
 
なし
0
6
〈治療〉 【判】
6
 
なし
0
16
〈盗賊〉 【敏】
11
+5
0
0
18
〈はったり〉 【魅】
13
+5
なし
0
7
〈魔法学〉 【知】
7
 
なし
0
7
〈歴史〉 【知】
7
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
妖の契約:エレメンタルの契約

Infernal Retribution:自身が継続的ダメージを受けた際、10マス以内の敵1体に自信が受けたダメージに等しい炎ダメージを与える。



二重の契約:地獄の契約

影歩き:元いたマスから3マス以上離れると部分視認困難がつく(特技により遠隔攻撃を行う際に戦術的優位を得る。)



元素の様相:

全ての休憩の後、d10を振って元素の様相を決定すること。底力を使用した場合、好きな元素の様相を選択することができる。

d10 様相
1-2 [酸]
3-4 [氷]
5-6 [炎]
7-8 [電撃]
9-10 [雷鳴]

あなたが自身のターンに[死霊][力場][毒][精神]のパワーを使用する際に、パワーの属性を元素の様相に変更することができる。
習得言語
Common.
Primordial.
エルフ語

元素起源かつアンデッド
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
ヘリッシュリビューク
17
反応
1d10+12[炎]
重傷時+2
エルドリッチブラスト
18
反応
1d10+14
重傷時+2
クロマティックボルト
18
反応
1d10+12[精神]
5マス以内の敵に4点[精神]重傷時+2
カースバイト
18
頑健
2d8+6[死霊]
最接近射撃不可
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
継続的ダメージ特化型のビルド

アイテム含めて4種類の遭遇毎+3種の1日毎で相手に継続的ダメージを与える。
特技《Icy Clutch of Stygia》によりセーヴに成功した敵は追加で11点の[冷気]ダメージを受けるためダメージの入るタイミングがずれるものの期待値は結構\高め。

伝説の道の特徴により自分が継続的ダメージを受けると10マス以内の敵に自身が受けたダメージに等しい炎ダメージを飛ばすので自分が継続的ダメージもらうのも大好き。

能\動的に継続体ダメージを受けるために敵のヒットした攻撃を無効化する代わりにそのダメージの半分の継続的ダメージを受ける遭遇毎パワーやファンブルが出ると継続的ダメージを被る呪いのアイテムを装備しています。

呪いの追加ダメージは1ターンに1回なので即応アクションで攻撃できるパワーも大目に取得しています。(遭遇毎2種+1日毎1種)

HP/防御値共に低めですが地獄の契約の恩恵が呪いのかかった敵が重傷になるかhpが0になった際にフリーアクションで15点の1時HPを得られるのと重症時に再生6がつくので見た目よりはタフです。
武器
 
【武器1】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
1
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
1
1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
1
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
1
1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
1
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
1
1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Drowmesh of Sudden Recovery armor+3
AC計 強化 種族 クラス
5
2
3
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
10
 
 
【盾】
ロッド練達
AC計 強化 種族 クラス
1
1
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
~F

F

OF

?_F

F
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Rod. Wand. Holy Symbol. Ki Focuses.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
23 pp; 45 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
15
57000
69000
魔法の装備・パワー
【武器1】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Drowmesh of Sudden Recovery armor+3
重量
10
パワー
 
 

【盾】
ロッド練達
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Feyblessed Circlet
重量
 
パワー
遭遇開始時に【魅力】に等しい一時hpを得る
 

【首】
Cloak of Poison +2
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Power Jewel
5
1
5
Talent Shard (level 8)
8
3
24
Siberys Shard of the Mage (heroic tier)
3
1
3
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
10
総重量
42
特技
<Bloodied Boon>
 敵が重傷になった際に呪いを外すことで恩恵を発動させる
<Icy Clutch of Stygia>
 あなたが与えた継続的ダメージのセーヴに成功した敵は11点[冷気]ダメージを受ける
<Dual Implement Spellcaster>
2つ目の装具のダメージをアイテムボーナスとして追加する
<Hidden Sniper>
部分視認困難を得ている際、遠隔攻撃と遠隔爆発に戦術的優位を得る
<Rod Expertise>
命中+2とロッドを持っている間ACと反応に+1
<Secrets of Belial>
あなたが所属していないクラスの汎用パワー1つと現在の汎用パワーを入れ替える
<Twofold Pact>
二つ目の契約を得る
<Twofold Curse>
2体の敵を呪える
<Vampirism>
ヴァンパイアと化す
 
無限回パワー
 
Dark One\'s Blessing
You instantly gain vitality from a cursed enemy when that enemy falls.

At-Will
Free Action Personal
Prerequisite: Infernal Pact
Trigger: An enemy under your Warlock’s Curse is reduced to 0 hit points or fewer
Effect: You immediately gain temporary hit points equal to your level.

無限回◆自身
フリーアクション
トリガー:呪いのかかった敵のHPが0になる(特技により重傷になった際にも発動可)

効果:Lvに等しい一時hpを得る。(15hp)
Eldritch Blast

~ You fire a bolt of dark, crackling eldritch energy at your foe. ~

At-Will ◆ Arcane, Implement
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma or Constitution vs. Reflex
Hit: 1d10 + Charisma modifier or Constitution modifier damage.
Increase damage to 2d10 + Charisma modifier or Constitution modifier at 21st level.
Special: At 1st level, you determine whether you use Charisma or Constitution to attack with this power. Once you make that choice, you can\'t change it later.
This power counts as a ranged basic attack. When a power allows you to make a ranged basic attack, you can use this power.
Level: 1
Hellish Rebuke

~ You point your finger, and your foe is scoured in hellish flames stoked by your own anger and pain. If you are injured, the flames burst into life one more time before they fade away. ~

At-Will ◆ Arcane, Fire, Implement
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Constitution vs. Reflex
Hit: 1d6 + Constitution modifier fire damage. The first time you take damage before the end of your next turn, the target takes 1d6 + Constitution modifier fire damage.
Level 21: 2d6 + Constitution modifier damage and extra damage.
Level: 1

無限回◆秘術、炎、装具
標準アクション 遠隔10
対象:1体のクリーチャー

攻撃ConvsRef
ヒット:1d6+Con炎ダメージ、次のターン終了時までに最初にあなたがダメージを受けた際、対象は1d6+Con炎ダメージを受ける。
Warlock\'s Curse

~ You instantly gain vitality from a cursed enemy when that enemy falls. ~

At-Will ◆ Arcane, Fire, Implement
Minor Action   Personal
Effect: Once per turn as a minor action, you can place a Warlock\'s Curse on the enemy nearest to you that you can see. A cursed enemy is more vulnerable to your attacks. If you hit a cursed enemy with an attack, you deal extra damage. You decide whether to apply the extra damage after making the damage roll. You can deal this extra damage only once per turn.
A Warlock\'s Curse remains in effect until the end of the encounter or until the cursed enemy drops to 0 hit points or fewer.
You can place a Warlock\'s Curse on multiple targets over the course of an encounter; each curse requires the use of a minor action. You can\'t place a Warlock\'s Curse on a creature that is already affected by your or another character\'s Warlock\'s Curse.
As you advance in level, your extra damage increases.
<table>Level Warlock\'s Curse Extra Damage
1st?10th +1d6
11th?20th +2d6
21st?30th +3d6</table>

無限回◆秘術、炎、装具
マイナーアクション 自身

効果:1ターンに1回自身に最も近い敵に呪いをかける。
1ターンに1度呪いのかかった敵に攻撃がヒットした際に+2d6の追加ダメージを与える
Accursed Affinity

~ You loose a crackling bolt of raw chaos against your foes. ~

At-Will ◆ Arcane, Elemental, Implement, Psychic
Immediate Reaction   Personal
Prerequisite: Elemental Pact
Trigger: An enemy under your Warlock\'s Curse is reduced to 0 hit points or fewer
Effect: The next enemy you place your Warlock\'s Curse on gains vulnerable 5 to the damage type matching your current elemental affinity. This vulnerability is cumulative with the enemy\'s existing vulnerability to the same damage type, if any, and lasts until the curse ends. The vulnerability increases to 10 at 11th level and 15 at 21st level.
Level: 1

無限回◆秘術、元素、装具、精神
即応対応 自身

トリガー:呪われた敵のHPが0以下になる。
効果:あなたが次に呪いをかける敵は呪いが終了するまでの間あなたの元素の様相と同じタイプの脆弱性10を得る。
Chromatic Bolt
You loose a crackling bolt of raw chaos against your foes.
At-Will Arcane, Elemental, Implement, Psychic
Standard Action Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d8 + Charisma modifier psychic damage, and one creature within 5 squares of the target takes psychic damage equal to your Constitution modifier.
Level 21: 2d8 + Charisma modifi

無限回◆秘術、元素、装具、精神
標準アクション 遠隔10
対象:クリーチャー1体

攻撃:魅力vs反応
ヒット:1d8+魅力[精神]ダメージおよび、対象から5マス以内のクリーチャー1体は【耐久力】に等しい[精神]ダメージを受ける。
 
 
 
遭遇毎パワー
Dark Reaping

~ You use one death as the seed to sow more destruction. ~

Encounter ◆ Necrotic
Free Action   Ranged weapon
Trigger: A creature within 5 squares of you is reduced to 0 hit points
Effect: One creature of your choice that you hit with an attack before the end of your next turn takes extra necrotic damage equal to 1d8 + your Constitution modifier or Charisma modifier.
 
Cursebite

~ The shadowy aura of your curse grows teeth long enough to take a deep bite. ~

Encounter ◆ Arcane, Implement, Necrotic
Standard Action   Close burst 20
Targets: Each creature in the burst under your curse
Attack: Charisma vs. Fortitude
Hit: 2d8 necrotic damage
Dark Pact: The attack deals extra damage equal to your Intelligence modifier.
Level: 1
 
Dark Reach of Xevut
You call on Xevut, He Who Hungers, and send a dark maelstrom at one enemy, which transfers that creature’s affliction to a nearby foe.
Encounter Arcane, Implement, Psychic
Immediate Reaction Ranged 10
Trigger: An enemy within 10 squares of you saves against an effect
Target: The triggering enemy
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 2d8 + Charisma modifier psychic damage. One enemy within 3 squares of the target gains the effect that the target saved against.


遭遇毎◆秘術、装具、精神
即応対応 遠隔10

トリガー:10マス以内の敵がSTに成功する。
対象:トリガーとなった敵

攻撃CHAvsWill
ヒット:2d8+CHA精神ダメージ、対象から3マス以内の敵はトリガーとなったセーヴの効果を受ける。
 
Pain to Pleasure

~ You unleash the dark magic of Belial, drawing strength and pleasure from your enemy\'s tormented screams. ~

Encounter ◆ Arcane, Fire, Healing, Implement
Standard Action   Ranged 10
Primary Target: One creature
Primary Attack: Charisma vs. Reflex. Make two attack rolls. If either of them hits, resolve them as a single hit, and both of them must miss for the attack to miss.
Hit: 1d10 + Charisma modifier fire damage if one attack roll hits, or 2d10 + Charisma modifier fire damage if two hit. If at least one attack roll hits, you regain hit points equal to your Intelligence modifier.
Infernal Pact: You regain additional hit points equal to your Charisma modifier.
Miss: You regain additional hit points equal to your Charisma modifier.
Secondary Target: One creature other than the primary target
Secondary Attack: Charisma vs. Reflex. Make two attack rolls. If either of them hits, resolve them as a single hit, and both of them must miss for the attack to miss.
Hit: One-half of 1d10 + Charisma modifier fire damage if one attack roll hits, or 2d10 + Charisma modifier fire damage if two hit. If at least one attack roll hits, you regain hit points equal to your Intelligence modifier.
Level: 7
 
 
 
Hellish Escape

~ When the attack lands you vanish in a ball of fire and reappear elsewhere, unscathed by the flames that consume your foes. ~

Encounter ◆ Arcane, Fire, Implement, Teleportation
Immediate Reaction   Close burst 1
Trigger: An enemy hits you with an attack
Target: Each enemy in the burst
Attack: Charisma or Intelligence vs. Reflex
Hit: 2d6 + Charisma or Intelligence modifier fire damage.
Effect: You teleport 5 squares.
Level: 11
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Fortune\'s Reversal

~ With a single word of power, you reverse a creature\'s luck, turning fortune and happiness into misfortune and sorrow. ~

Daily ◆ Arcane, Implement, Psychic
Immediate Reaction   Ranged 10
Trigger: An enemy within 10 squares of you scores a critical hit or saves
Target: The triggering enemy
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 1d8 + Charisma modifier psychic damage. The target takes a -2 penalty to saving throws and ongoing 5 psychic damage (save ends both). The target cannot save against this power until it takes the ongoing psychic damage at least once.
Dark Pact: The target takes a -3 penalty to saving throws instead of -2.
Fey Pact: The target also takes a -2 penalty to attack rolls while affected by the ongoing psychic damage.
Miss: The target takes ongoing 5 psychic damage (save ends). The target cannot save against this power until it takes the ongoing psychic damage at least once.
Level: 1

一日毎パワー◆秘術、装具、精神
即応対応 遠隔10

トリガー:10マス以内の敵がクリティカルヒットをするかセーヴに成功する。

攻撃:CHAvsWill
ヒット:1d8+Cha精神ダメージ、対象はSTに-2のペナルティと精神5の継続的ダメージを受ける(ST共に終了)
対象は最低1回精神の継続的ダメージを受けるまでこの効果にSTできない。

ミス:対象は5精神継続的ダメージを受ける。最低1回精神の継続的ダメージを受けるまでこの効果にSTできない。

 
Avernian Eruption

~ Acrid orange fumes hiss up from beneath the ground, and then suddenly ignite in a thundering detonation. Any creature in the area is burned by the searing flames. ~

Daily ◆ Arcane, Fire, Implement
Standard Action   Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in burst
Attack: Constitution vs. Reflex
Hit: 2d10 + Constitution modifier fire damage.
Effect: The targets take ongoing 5 fire damage (save ends).
Level: 5

一日毎◆秘術、炎、装具
標準アクション 遠隔爆発1(10マス)
対象:範囲内の全てのクリーチャー

攻撃:CONvsReflex
ヒット:2d10+Con炎ダメージ
効果:対象は5炎継続的ダメージを受ける
 
 
 
Dream of Mual-Tar

~ A horrific serpent of lightning and thunder uncoils before you. ~

Daily ◆ Arcane, Elemental, Implement, Lightning, Thunder, Zone
Standard Action   Close blast 5
Target: Each creature in the blast
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 3d6 + Charisma modifier lightning damage, and ongoing 5 thunder damage (save ends).
Each Failed Saving Throw: Each creature adjacent to the target takes thunder damage equal to your Charisma modifier.
Miss: Half damage.
Effect: The blast creates a zone that lasts until the end of your next turn. While in the zone, creatures other than you have vulnerable 5 lightning and vulnerable 5 thunder.
Sustain Minor: The zone persists until the end of your next turn. Roll a d6. On a 1, each creature in the zone can shift 1 square as a free action. On a 6, each creature other than you in the zone is slowed until the end of your next turn.
Level: 15


一日毎◆秘術、元素、装具、電撃、雷鳴、区域
標準アクション 近接噴射5
対象:噴射の範囲内の全てのクリーチャー

攻撃:CHAvsRef
ヒット:3d6+CHA電撃ダメージおよび5雷鳴継続的ダメージ

ST失敗:隣接する全てのクリーチャーはCHA雷鳴ダメージを受ける。

ミス:半減ダメージ

効果:噴射の範囲内は次のターン終了時まで区域として残る。あなた以外の区域内のクリーチャーは電撃と雷鳴に対してそれぞれ5の脆弱性を得る。

維持マイナー:区域は次のターン終了時まで残る。d6を振り1が出たら区域内の全クリーチャーがフリーアクションとして1マスシフトできる。6が出た場合、区域内の全てのクリーチャーは使用者の次のターン終了時まで減速になる。
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Devil\'s Trade

~ You call on infernal powers to trade a sliver of your soul for temporary relief. ~

Encounter ◆ Arcane
Minor Action   Personal
Effect: You gain vulnerable 5 to all damage until the end of your next turn, and you automatically succeed on one saving throw you make at the end of this turn.
Level: 2

遭遇毎◆秘術
マイナーアクション 自身

効果:次のターン終了時まで全てのダメージに対する脆弱性5を得ると同時に自身のターン終了時に行う1つのSTに自動的に成功する。
 
Destiny Inversion

~ You untangle the threads of fate, rearranging them to suit your whims. ~

Encounter ◆ Arcane
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: An attack hits you
Effect: You take no damage from the triggering attack. Instead, you take ongoing damage equal to half the triggering attack\'s damage (save ends). The ongoing damage has the same damage type as the triggering attack.
Level: 10


遭遇毎◆秘術
即応割込 自身

トリガー:攻撃があなたにヒットしたとき
効果:トリガーとなった攻撃からダメージを受けない。代わりに本来受けるはずのダメージの半分に等しい継続的ダメージを被る。ダメージの種別はトリガーとなった攻撃と同じものを用いる。
 
Infernal Respite

~ The powers of hell offer you solace, at the potential cost of your own vitality. ~

Encounter ◆ Arcane
No Action   Personal
Trigger: You fail a saving throw
Effect: Reroll the save with a bonus equal to your Charisma or Intelligence modifier. If the new save fails, lose a healing surge (or hit points equal to your surge value, if you don\'t have any healing surges left).
Level: 12


遭遇毎◆秘術
アクション不要 自身

トリガー:STに失敗したとき
効果:+6ボーナスを得てSTを振りなおす。失敗した場合、HSを失う(HSが無ければHSvに等しいダメージを受ける)
 
 
 
 
 
Stream of Life

~ Your life energy flows into a companion and grants your friend the vigor to fight on. ~

Daily ◆ Divine, Healing
Minor Action   Personal
Effect: You take ongoing 5 damage (save ends). This damage can\'t be reduced in any way. At the end of your turn, you can choose not to make a saving throw against this ongoing damage. Whenever you take the ongoing damage, an ally within 5 squares of you regains 15 hit points.
Level: 6


一日毎◆信仰、回復
マイナーアクション 自身

効果:あなたは継続的ダメージ5を受ける。
このダメージはいかなる方法によっても軽減できない。あなたは自身のターン終了時この継続的ダメージのSTを振らないことを選べる。
あなたが継続的ダメージを受けた際、5マス以内の味方は15hpを回復する。
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式