イニシアチブ
イニシアチブ |
【敏】 |
レベルの 1/2 |
その他 |
5 |
0 |
1 |
4 |
状況による修正 |
|
|
防御値
AC |
10+ LV1/2 |
防具/ 能力値 |
クラス |
特技 |
その他 |
その他 |
16 |
11 |
5 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
移動速度
移動速度(マス) |
基本 |
防具 |
アイテム |
その他 |
6 |
6 |
0 |
|
|
特殊な移動 |
|
|
能力値
現在値 |
能力値 |
能力値 修正 |
修正値+ レベルの1/2 |
8 | 【筋】 【筋力】 |
-1 | 0 |
12 | 【耐】 【耐久力】 |
+1 | 2 |
|
頑健 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
12 |
11 |
1 |
0 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
感覚
値 |
受動感覚 |
|
基本 |
SKILL |
13 |
受動〈看破〉 |
|
10+ |
3 |
18 |
受動〈知覚〉 |
|
10+ |
8 |
特殊な感覚 |
|
|
10 | 【敏】 【敏捷力】 |
| 1 |
20 | 【知】 【知力】 |
+5 | 6 |
|
反応 |
10+ LV1/2 |
盾/ 能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
16 |
11 |
5 |
0 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
基本近接攻撃
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
0 |
筋 |
-1 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
-1 |
筋 |
-1 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
14 | 【判】 【判断力】 |
+2 | 3 |
12 | 【魅】 【魅力】 |
+1 | 2 |
|
意志 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
15 |
11 |
2 |
2 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
|
ヒットポイント
最大HP |
重傷値 =hpの1/2 |
回復力値 =hpの1/4 |
回復力使用回数/日 |
28 |
|
|
7 |
hp現在値 |
回復力使用済み回数 |
|
|
底力 1回/遭遇 |
使用済み:□ |
一時的hp |
|
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□ |
セーヴィング・スロー修正値 |
|
抵抗 |
|
現在の状態と効果 |
|
|
アクション・ポイント
アクション・ポイント |
マイル ストーン |
アクション ポイント |
1 |
|
1 |
アクション・ポイントによる追加効果 |
|
種族特徴
|
基本遠隔攻撃
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
0 |
筋 |
-1 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
-1 |
筋 |
-1 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
攻撃(予備) |
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
0 |
筋 |
-1 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
-1 |
筋 |
-1 |
|
|
|
|
追加効果・範囲など |
クリティカル |
対象 |
|
|
|
|
技能 |
ボーナス |
技能名 |
|
能力 +LV1/2 |
習得済 (+5) |
防具 ペナ |
その他 |
2 |
〈威圧〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
0 |
〈運動〉 |
【筋】 |
0 |
|
0 |
0 |
1 |
〈隠密〉 |
【敏】 |
1 |
|
0 |
0 |
1 |
〈軽業〉 |
【敏】 |
1 |
|
0 |
0 |
3 |
〈看破〉 |
【判】 |
3 |
|
なし |
0 |
2 |
〈交渉〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
2 |
〈持久力〉 |
【耐】 |
2 |
|
0 |
0 |
2 |
〈事情通〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
8 |
〈自然〉 |
【判】 |
3 |
+5 |
なし |
0 |
8 |
〈宗教〉 |
【知】 |
6 |
|
なし |
2 |
8 |
〈知覚〉 |
【判】 |
3 |
+5 |
なし |
0 |
3 |
〈地下探検〉 |
【判】 |
3 |
|
なし |
0 |
3 |
〈治療〉 |
【判】 |
3 |
|
なし |
0 |
1 |
〈盗賊〉 |
【敏】 |
1 |
|
0 |
0 |
2 |
〈はったり〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
11 |
〈魔法学〉 |
【知】 |
6 |
+5 |
なし |
0 |
13 |
〈歴史〉 |
【知】 |
6 |
+5 |
なし |
2 |
|
習得言語 |
Common.
Goblin.
Draconic. |
|
命中・ダメージ |
武器・パワー名 |
攻撃 |
対象 |
ダメージ |
他 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
武器 |
|
【武器1】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
0 |
筋 |
-1 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
-1 |
筋 |
-1 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器2】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
0 |
筋 |
-1 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
-1 |
筋 |
-1 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器3】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
0 |
筋 |
-1 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
-1 |
筋 |
-1 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
防具 |
|
【鎧】 |
|
AC計 |
鎧 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
0 |
|
|
|
|
|
|
区分 |
修正能力 |
防具ペナ |
速度 |
重量 |
レベル |
なし |
敏/知 |
|
|
|
|
|
【盾】 |
|
AC計 |
盾 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
0 |
|
|
|
|
|
|
防具ペナ |
重量 |
レベル |
|
|
|
|
背景、性格、特徴など |
~F
0 gp
F
OF
?_F
F |
|
習熟、使用可能装具など |
防具 |
Cloth. |
武器 |
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow |
装具 |
Orb. Staff. |
|
貨幣・その他の財産 |
プラチナ貨(pp) |
金貨(gp) 2 pp; 8 gp |
銀貨(sp) |
銅貨(cp) |
その他 |
|
設定など |
|
経験値、マイルストーン記録 |
|
現在のレベル |
現在の経験値 |
次のレベル |
2 |
1000 |
2250 |
|
魔法の装備・パワー |
【武器1】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器2】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器3】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【鎧】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【盾】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【腕】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【脚】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【手】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【頭】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【首】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪1】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪2】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【腰】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【装具】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【タトゥー】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【その他】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄 |
|
|
|
マイルストーン |
|
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加 |
その他の装備 |
アイテム |
重量(lb.) |
数 |
重量計 |
Ritual Book | 3 | 1 | 3 |
Sending | Exploration | 1 | 0 |
Unseen Servant | Creation | 1 | 0 |
Adventurer | 33 | 1 | 33 |
Climber | 11 | 1 | 11 |
Alchemical Reagents (Arcana) | 1 | 60 | 60 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
記入済武器重量計 |
0 |
記入済防具重量計 |
0 |
総重量 |
107 |
|
特技 |
|
|
無限回パワー |
Melee Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage. |
Ranged Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage. |
Kinetic Trawl
~ You catch your foe in a net of constricting force and draw the foe toward you. ~
At-Will ◆ Augmentable, Force, Implement, Psionic
Standard Action Ranged 10
Target: One creature
Attack: Intelligence vs. Reflex
Hit: 1d8 + Intelligence modifier force damage, and you pull the target 1 square.
Special: You can use this power unaugmented as a ranged basic attack.
Augment: 1
Hit: 1d10 + Intelligence modifier force damage, and you pull the target a number of squares equal to your Wisdom modifier.
Augment: 1
Hit: 1d10 + Intelligence modifier force damage, and you pull the target a number of squares equal to your Wisdom modifier.
Level: 1 |
Dimensional Scramble
~ Your attack causes space to jumble and fragment, scattering creatures into different positions. ~
At-Will ◆ Augmentable, Implement, Psionic, Teleportation
Standard Action Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in the burst
Attack: Intelligence vs. Fortitude
Hit: 1d6 + Intelligence modifier damage, and you teleport the target to a square adjacent to the burst.
Augment: 1
Target: Each enemy in the burst
Augment: 1
Target: Each enemy in the burst
Hit: 2d6 + Intelligence modifier damage, and you teleport the target to another square in or adjacent to the burst.
Level: 1 |
|
|
|
|
|
|
遭遇毎パワー |
Memory of a Thousand Lifetimes
~ The dreamlike memories of your previous lives lend insight to aid you. ~
Encounter ◆ Weapon
No Action Personal
Trigger: You make an attack roll, a saving throw, a skill check, or an ability check and dislike the result
Effect: You add 1d6 to the triggering roll. | |
Far Hand
~ You lift an object into the air with the power of your mind. ~
Encounter ◆ Psionic
Minor Action Ranged 5
Target: One object that weighs 20 pounds or less and isn\'t carried by another creature
Effect: You either move the target to a square within range or manipulate it. When you move the target with this power, you can cause the target to remain aloft until the end of your next turn. If you are holding the target when you use this power, you can put it into a container that\'s on your person and simultaneously move a second object that you\'re carrying to your hand. The second object then becomes the target if it weighs 20 pounds or less.
Sustain Minor: You either move the target to a square within range or manipulate it. | |
Forceful Push
~ With a focused thought, your mental push becomes physical force, moving a creature in the direction you choose. ~
Encounter ◆ Psionic
Free Action Ranged 10
Target: One creature
Effect: You slide the target 1 square, but not into hindering terrain.
Level 11: You slide the target 2 squares.
Level 21: You slide the target 3 squares. | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
1日毎パワー |
Telepathic Projection
~ You force your own will into an enemy\'s mind, manipulating the foe like a puppet under your control. ~
Daily ◆ Charm, Implement, Psionic, Psychic
Standard Action Ranged 10
Target: One creature
Attack: Intelligence vs. Will
Hit: 3d8 + Intelligence modifier psychic damage, and the target is subject to your telepathic projection (save ends). While the target is affected by your telepathic projection, when you start your turn, the target makes a melee basic attack as a free action against a target you choose.
Miss: Half damage, and the target makes a melee basic attack against a random creature. If this attack targets one of your allies, the target takes a -2 penalty to the attack roll.
Level: 1 | |
Strategist\'s Epiphany
~ Recalling ancient battles, you find their echoes in your enemies\' positions and use that knowledge to help your side in the battle. ~
Daily ◆ Charm, Implement, Psionic, Psychic
Free Action Personal
Level: 2
Trigger: You roll initiative
Effect: You make a History check and can use the check result as your initiative check result.
Prerequisite: You must be trained in History. | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
汎用パワー |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
儀式 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|