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Insider_CB_Import 望月
キャラクター名
葬儀屋
属性
無属性
プレイヤー名
望月
最終更新
2013/03/17 21:10
レベル
1
クラス
Wizard (Sha’ir)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
human
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
5
1
0
4
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
15
10
5
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
0
12
【耐】
【耐久力】
+1
1
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
12
10
1
0
 
 
 
1
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
16
受動〈看破〉   10+
6
11
受動〈知覚〉   10+
1
特殊な感覚
 
12
【敏】
【敏捷力】
+1
1
20
【知】
【知力】
+5
5
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
16
10
5
0
 
 
 
1
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
12
【判】
【判断力】
+1
1
8
【魅】
【魅力】
-1
-1
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
10
1
2
 
 
 
1
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
30
 
 
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Bonus Feat: You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat’s prerequisites.
Bonus Skill: You gain training in one additional skill from your class skills list.
Human Defense Bonuses: You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.
Human Power Selection: Choose an option for your human character.
Heroic Effort: You have the heroic effort power.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
-1
〈威圧〉 【魅】
-1
 
なし
0
0
〈運動〉 【筋】
0
 
0
0
1
〈隠密〉 【敏】
1
 
0
0
1
〈軽業〉 【敏】
1
 
0
0
6
〈看破〉 【判】
1
+5
なし
0
-1
〈交渉〉 【魅】
-1
 
なし
0
1
〈持久力〉 【耐】
1
 
0
0
-1
〈事情通〉 【魅】
-1
 
なし
0
6
〈自然〉 【判】
1
+5
なし
0
10
〈宗教〉 【知】
5
+5
なし
0
1
〈知覚〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈地下探検〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈治療〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈盗賊〉 【敏】
1
 
0
0
-1
〈はったり〉 【魅】
-1
 
なし
0
10
〈魔法学〉 【知】
5
+5
なし
0
10
〈歴史〉 【知】
5
+5
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
ELEMENTAL RESISTANCE
At the end of each extended rest, choose acid, cold, fire, lightning, or thunder. Until the end of your next extended rest, you and your allies have resistance to that damage type while adjacent to the familiar when it is in active mode. The resistance equals your Constitution modifier. At level 21, the resistance increases to twice your Constitution modifier.

GEN SERVANT
You gain the Arcane Familiar feat as a bonus feat. You can choose any familiar normally available to a wizard or one of the familiars available only to sha’irs.
At the end of each extended rest, when your familiar returns from its venture into the Elemental Chaos, you can replace one of your wizard daily attack powers or wizard utility powers with another wizard power of the same type. The new power must have a level, and its level must be the same as the old power’s level.

習得言語
Common.
Draconic.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
+6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Staff
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
0
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
d8
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing)
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
thay benefit
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Dagger. Quarterstaff.
装具
Orb. Staff. Wand.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
22 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
1
 
1000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Staff
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing)
重量
4
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Adventurer
33
1
33
Climber
11
1
11
Footpads
5
1
5
Potion of Healing
5
1
5
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
4
総重量
58
特技
StaffExpertise
ImprovedInitiative
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Disrupt Undead

~ A simple gesture causes the darkness powering and protecting an undead creature to unravel. ~

At-Will ◆ Arcane, Necromancy, Shadow
Minor Action   Ranged 5
Target: One undead creature
Effect: The target\'s necrotic resistance, if any, is reduced by 5 until the end of your turn.
Mage Hand

~ You gesture toward an object nearby, and a spectral floating hand lifts the object into the air and moves it where you wish. ~

At-Will ◆ Arcane, Conjuration
Minor Action   Ranged 5
Effect: You conjure a spectral, floating hand in an unoccupied square within range. The hand lasts until the end of your next turn or until you use this power again. If you are holding an object when you use this power, the hand can move the object into a pack, a pouch, a sheath, or a similar container and simultaneously move any one object carried or worn anywhere on your body into your hand. While the hand persists, you can take the following actions.
Minor Action: The hand picks up or manipulates an object weighing 20 pounds or less. It can hold only one object at a time.
Move Action: The hand moves up to 5 squares in any direction, carrying the object it holds.
Free Action: The hand drops the object it is holding.
Sustain Minor: The hand persists until the end of your next turn.
Rotting Doom

~ You hold up your hand, palm out, and release pale wisps to infect your foes with horrid decay. ~

At-Will ◆ Arcane, Implement, Necromancy, Necrotic, Shadow
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Intelligence vs. Fortitude
Hit: 1d8 + Intelligence modifier necrotic damage. If the target is undead, it also gains vulnerable 5 to all damage until the start of your next turn.
Level 21: 2d8 + Intelligence modifier necrotic damage.
Effect: The target cannot regain hit points until the start of your next turn.
Level: 1
Stone Blood

~ Your enemy\'s blood hardens, slowing its movement and causing excruciating pain. ~

At-Will ◆ Arcane, Implement, Transmutation
Standard Action   Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in the burst
Attack: Intelligence vs. Fortitude
Hit: 1d6 + Intelligence modifier damage, and the target is slowed until the end of your next turn.
Level: 1
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Heroic Effort

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Weapon
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
Chameleon\'s Mask

~ You pull strands of shadow, blending your colors and sounds with your surroundings to help you hide from your enemy\'s sight and hearing. ~

Encounter ◆ Arcane, Illusion
Free Action   Personal
Trigger: You make a Stealth check.
Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Stealth check.
 
Suggestion

~ You weave arcane power through your words, infusing each phrase with persuasive magic. ~

Encounter ◆ Arcane
Free Action   Personal
Trigger: You make a Diplomacy check.
Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Diplomacy check.
 
Glorious Presence

~ Radiant moonlight streams from you in all directions, and those who behold you are stricken with awe. ~

Encounter ◆ Arcane, Charm, Enchantment, Implement, Radiant
Standard Action   Close burst 2
Target: Each enemy in the burst
Attack: Intelligence vs. Will
Hit: 2d6 + Intelligence modifier radiant damage, and you push the target up to a number of squares equal to your Wisdom modifier.
Effect: You and each ally in the burst gain temporary hit points equal to your Wisdom modifier.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Flaming Sphere

~ You conjure a rolling ball of fire and control where it goes. ~

Daily ◆ Arcane, Conjuration, Evocation, Fire, Implement
Standard Action   Ranged 10
Effect: You conjure a Medium flaming sphere in an unoccupied square within range. The sphere occupies its square, and it lasts until the end of your next turn. Any creature that starts its turn adjacent to the sphere takes 1d4 + Intelligence modifier fire damage. As a move action, you can move the sphere up to 6 squares.
When the sphere appears, it immediately makes the following attack. While the sphere persists, you can use a standard action to command it to make the attack.
Target: One creature adjacent to the flaming sphere
Attack: Intelligence vs. Reflex
Hit: 2d6 + Intelligence modifier fire damage.
Sustain Minor: The sphere persists until the end of your next turn.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Djinnling

The djinnling’s changeable nature does little to interfere with its willingness and ability to aid your cause.
Speed 6, fly 4 (hover)
Constant Benefits
Forceful Gusts: You can slide one ally adjacent to you or to the djinnling 1 square as a minor action.
Active Benefits
Gift of Wind: When you use an arcane daily attack power, you slide one creature adjacent to the djinnling up to 2 squares, and the djinnling shifts up to 2 squares.
Elemental Conduit: Once per encounter, you can use your familiar’s space as the origin for a close arcane attack power.

Published in Heroes of the Elemental Chaos, page(s) 107.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式