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タグ
伝説級 キャンペーン
キャラクター名
ファーグリム・スプリングシールド
属性
プレイヤー名
becky
最終更新
2011/06/07 18:10
レベル
12
クラス
バトルマインド
神格
 
伝説の道
Iron Guardian
神話の運命
 
種族
ドワーフ
サイズ
中型
年齢
 
性別
Male
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
8
2
6
 
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
31
16
15
 
 
 
 
状況ボーナス
瞬間移動で+2ボーナス(首) 機会攻撃に+2ボーナス(特技)

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
5
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
15
【筋】
【筋力】
+2
8
20
【耐】
【耐久力】
+5
11
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
23
16
5
 
 
2
 
 
状況ボーナス
機会攻撃に+2ボーナス(特技)

感覚

受動感覚   基本 SKILL
25
受動〈看破〉   10+
15
20
受動〈知覚〉   10+
10
特殊な感覚
 
15
【敏】
【敏捷力】
+2
8
11
【知】
【知力】
 
6
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
23
16
4
 
 
2
1
 
状況ボーナス
瞬間移動で+2ボーナス(首) 機会攻撃に+2ボーナス(特技)

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
 
 
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
 
 
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
18
【判】
【判断力】
+4
10
11
【魅】
【魅力】
 
6
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
24
16
4
2
 
2
 
 
状況ボーナス
機会攻撃に+2ボーナス(特技)

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
101
50
31
16
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
毒に+5
抵抗
死霊10
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
 
 
 
アクション・ポイントによる追加効果
Indomitable Iron:Spend action point for extra action to gain +4 to AC and damage rolls until end of next turn

種族特徴

Stand Your Ground

Can move 1ess when forced to move.

Immediate saving throw to avoid being knocked prone.



Cast Iron Stomach

+5 bonus to saving throws against poison

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
 
 
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
 
 
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
 
 
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
 
 
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
6
〈威圧〉 【魅】
6
 
なし
 
17
〈運動〉 【筋】
8
+5
4
 
12
〈隠密〉 【敏】
8
 
4
 
12
〈軽業〉 【敏】
8
 
4
 
15
〈看破〉 【判】
10
+5
なし
 
6
〈交渉〉 【魅】
6
 
なし
 
17
〈持久力〉 【耐】
11
 
4
2
6
〈事情通〉 【魅】
6
 
なし
 
15
〈自然〉 【判】
10
+5
なし
 
6
〈宗教〉 【知】
6
 
なし
 
10
〈知覚〉 【判】
10
 
なし
 
12
〈地下探検〉 【判】
10
 
なし
2
10
〈治療〉 【判】
10
 
なし
 
17
〈盗賊〉 【敏】
8
+5
4
 
6
〈はったり〉 【魅】
6
 
なし
 
6
〈魔法学〉 【知】
6
 
なし
 
6
〈歴史〉 【知】
6
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Iron Control



Slide enemy 2 squares as a free action after you are pushed or pulled



Boots of Dancing(boots)

Property: You do not grant combat advantage while you are dazed.
習得言語
Common Dwarven
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
Conductive Defense
18
反応
1d8+8電撃
5電撃(条件)
Lodestone Lure
18
意志
5
pulled
Psionic Speed
18
AC
1d8+3
marked
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
機会攻撃に+1のアイテムボーナス

機会攻撃に1d6の追加ダメージ(腕スロット)

重傷の敵に+2ダメージロールへのアイテムボーナス
武器
 
【武器1】
Jagged Scimitar +3
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
15
2
6
2
2
3
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
5
2
 
3
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
10 ongoing
 
軍用
4
12
その他の修正等
19-20 critical
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
2
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
2
6
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Lifegiving Gith Plate Armor +3
AC計 強化 種族 クラス
13
10
3
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
 
2
 
50
13
 
【盾】
Preservation Shield (Heavy)
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
2
15
2
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
 
武器
 
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
 
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
12
32000
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Jagged Scimitar +3
重量
4
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Lifegiving Gith Plate Armor +3
重量
50
パワー
Power (Daily • Healing): Minor Action. Usable only while you are bloodied. Regain hit points equal to 30 minus the number of healing surges you have remaining.



Published in Adventurer\'s Vault, page(s) 47.
 

【盾】
Preservation Shield (Heavy)
重量
15
パワー
Power (Daily): Minor Action. You and each ally within 5 squares of you gain temporary hit points equal to the number of healing surges you have remaining.

Published in Adventurer\'s Vault 2, page(s) 55.
 

【腕】
Bracers of Tactical Blow
重量
 
パワー
 
 

【脚】
Boots of Dancing
重量
 
パワー
Power (Daily): Minor Action. Gain a +5 power bonus to Acrobatics and Athletics checks until the end of your next turn.



Published in Adventurer\'s Vault, page(s) 126.
 

【手】
Gauntlets of Blood
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Helm of Opportunity
重量
 
パワー
 
 

【首】
Cloak of Translocation +2
重量
 
パワー
Power (Daily): Minor Action. You regain the use of an encounter teleportation power that you have already used during this encounter.

Published in Adventurer\'s Vault 2, page(s) 66.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
Belt of Vigor
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
記入済武器重量計
4
記入済防具重量計
65
総重量
69
特技
Sneak of Shadows

Risky Shift

Heavy Blade Expertise

Harrying Step

Armor Proficiency:Plate

Dwarven Durability

Uncanny Dodge
 
無限回パワー
Conductive Defense



At-Will Augmentable, Lightning, Psionic, Weapon

Standard Action Melee 1

Target: One creature

Attack: Constitution vs. Reflex



Hit: 1[W] + Constitution modifier lightning damage. Until the start of your next turn, the target takes lightning damage equal to your Constitution modifier whenever it hits one of your allies.



Augment 1

Hit: As above, and, until the start of your next turn, the target also takes the lightning damage whenever it shifts to a square adjacent to one of your allies.



Augment 2

Hit: 2[W] + Constitution modifier lightning damage. Until the start of your next turn, the target takes lightning damage equal to your Constitution modifier whenever it hits one of your allies.



Published in Psionic Power, page(s) 35.
Lodestone Lure





At-Will Augmentable, Psionic, Weapon

Standard Action Melee 2

Target: One creature

Attack: Constitution vs. Will



Hit: Constitution modifier damage, and you pull the target 1 square. Until the end of your next turn, the target can move only to squares that are adjacent to you.



Augment 1

Range: Melee 5

Hit: As above, but you pull the target 4 squares.

Augment 2



Range: Melee 5

Hit: 1[W] + Constitution modifier damage, and you pull the target 4 squares and knock it prone. Until the end of your next turn, the target can move only to squares that are adjacent to you.



Published in Psionic Power, page(s) 37.
Psionic Speed



At-Will Augmentable, Psionic, Weapon

Standard Action Melee weapon

Target: One, two, or three creatures

Attack: Constitution vs. AC



Hit: 1[W] damage, and you mark the target until the end of your next turn.



Augment 1

Effect: After both the first and second attacks, you shift 1 square to a square adjacent to the next target.



Augment 2

Hit: 1[W] + Constitution modifier damage.

Effect: You mark the target until the end of your next turn.



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 49.
Mind Spike



At-Will Force, Psionic, Psychic

Immediate Reaction Melee 1

Trigger: An adjacent enemy marked by you deals damage to your ally with an attack that doesn’t include you as a target

Target: The triggering enemy



Effect: The target takes force and psychic damage equal to the damage that its attack dealt to your ally.



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 44.
Battlemind\'s Demand



At-Will Augmentable, Psionic

Minor Action Close burst 3

Target: One creature in the burst



Effect: You mark the target until you use this power again or until the end of the encounter.



Augment 1

Target: One or two creatures in the burst



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 44.



 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Guardian\'s Might



Encounter Augmentable, Psionic, Weapon

Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Constitution vs. AC



Hit: 1[W] + Constitution modifier + Wisdom modifier damage, and you knock the target prone. You then shift 2 squares to a square adjacent to the target.



Effect: You gain a +2 power bonus to AC until the end of your next turn.

Augment 2

Target: One or two creatures



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 59.
 
Persistent Harrier



Encounter Psionic, Teleportation, Weapon

Immediate Reaction Melee weapon

Trigger: An enemy hits or misses you with an attack for the first time during an encounter



Target: The triggering enemy

Special: You can attack the target with this melee attack even if the target is outside your melee reach.



Attack: Constitution vs. AC

Hit: 1[W] + Constitution modifier damage, and you teleport to a square adjacent to the enemy.



Published in Psionic Power, page(s) 34.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Accelerating Strike



Daily Psionic, Weapon

Standard Action Melee weapon



Effect: Before the attack, you shift your speed. You can move through enemies’ spaces during this movement.



Target: One creature

Attack: Constitution vs. AC. You have combat advantage for this attack.



Hit: 2[W] + Constitution modifier damage. Your movement does not provoke opportunity attacks from the target until the end of the encounter.

Miss: Half damage.



Effect: Until the end of the encounter, you gain a +2 power bonus to speed. In addition, when you shift, you shift 1 extra square.



Published in Psionic Power, page(s) 36.
 
Empathic Feedback

Your counterattack sends foes reeling away from you while your vigor is temporarily replenished.



Daily Psionic, Psychic, Weapon

Immediate Reaction Close burst 3



Trigger: You take damage from an attack

Target: Each enemy in the burst

Attack: Constitution vs. Will



Hit: 1[W] + Constitution modifier psychic damage, and you push the target 3 squares.

Miss: Half damage, and you push the target 1 square.



Effect: You gain temporary hit points equal to one-half your level + your Constitution modifier.



Published in Psionic Power, page(s) 38.
 
Iron Tomb

Psionic energy cascades from your weapon as you strike your foe, transforming the enemy into a statue of iron.



Daily Polymorph, Psionic, Weapon

Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Constitution vs. Fortitude



Hit: The target is stunned and immune to all damage but psychic damage (save ends both).



Miss: The target is stunned and immune to all damage but psychic damage until the end of your next turn.



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 50.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Blurred Step



At-Will Psionic

Free Action Personal



Trigger: An adjacent enemy marked by you shifts



Effect: You shift 1 square.

Special: You can use this power only once per turn.



Harrying Step: When you use a Blurred Step, you can teleport to any square adjacent to the triggering enemy instead of shifting
 
Feather Step



At-Will Psionic

Move Action Personal



Effect: Until the end of this turn, you ignore difficult terrain and can both move across liquid and stand on it as if it were solid ground. In addition, you move 3 squares.



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 46.
 
Iron Defense



Your skin becomes as hard as iron, allowing you to shrug off even the deadliest blows.



At-Will Psionic

Standard Action Personal



Effect: Until the end of your next turn, roll a d20 whenever you take damage. On a 10 or higher, the damage is reduced to 0. Otherwise, the damage is halved.



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 59.
 
Mental Triumph

By the power of your mind, you shrug off the most potent physical effects.

Daily Psionic

Minor Action Personal



Effect: You cannot be slowed, immobilized, or restrained until the end of the encounter.



Published in Psionic Power, page(s) 39.
 
Battle Aspect

You let the power of your mind run rampant, transforming yourself into a creature of pure psionic energy.

Daily Polymorph, Psionic, Teleportation

Minor Action Personal



Effect: Until the end of the encounter, you gain resist 5 to all damage and can teleport 3 squares as a move action.



Published in Player\'s Handbook 3, page(s) 50.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式