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タグ
Lair Assault Into the Pit of Madness yoh
キャラクター名
レイン
属性
プレイヤー名
yoh
最終更新
2013/10/12 17:13
レベル
10
クラス
Hybrid ウォーロード/ウィザード
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Eladrin
サイズ
中型
年齢
108
性別
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
6
-1
5
2
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
28
15
9
 
2
 
2
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
5
14
【耐】
【耐久力】
+2
7
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
20
15
2
1
 
2
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
15
受動〈看破〉   10+
5
15
受動〈知覚〉   10+
5
特殊な感覚
 
8
【敏】
【敏捷力】
-1
4
22
【知】
【知力】
+6
11
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
25
15
6
0
2
2
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
10
【判】
【判断力】
 
5
16
【魅】
【魅力】
+3
8
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
25
15
3
2
2
2
1
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
61
30
16
8
hp現在値 回復力使用済み回数
61
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
2
抵抗
死霊5 火5 冷気5
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Eladrin


Flavor: Powerful wizards, haughty courtiers, creatures of the mysterious Feywild
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Intelligence, +2 Charisma or +2 Dexterity
Languages: Common, Elven
Trance:Rather than sleep, you enter a meditative state known as trance. You need to spend 4 hours in this state to gain the same benefits other races gain from taking a 6-hour extended rest. While in a trance, you are fully aware of your surroundings and notice approaching enemies and other events as normal.

Eladrin Weapon Proficiency:You gain proficiency with the longsword.

Eladrin Education:You gain training in one skill of your choice.

Eladrin Will:You gain a +1 racial bonus to Will. In addition, you gain a +5 racial bonus to saving throws against charm effects.

Fey Step:You have the fey step power.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

基本遠隔攻撃

マジック・ミサイル
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
10
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
遠隔20
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
9
〈威圧〉 【魅】
8
 
なし
1
12
〈運動〉 【筋】
5
+5
0
2
4
〈隠密〉 【敏】
4
 
0
0
5
〈軽業〉 【敏】
4
 
0
1
5
〈看破〉 【判】
5
 
なし
0
8
〈交渉〉 【魅】
8
 
なし
0
14
〈持久力〉 【耐】
7
+5
0
2
8
〈事情通〉 【魅】
8
 
なし
0
7
〈自然〉 【判】
5
 
なし
2
16
〈宗教〉 【知】
11
+5
なし
0
5
〈知覚〉 【判】
5
 
なし
0
10
〈地下探検〉 【判】
5
+5
なし
0
5
〈治療〉 【判】
5
 
なし
0
4
〈盗賊〉 【敏】
4
 
0
0
8
〈はったり〉 【魅】
8
 
なし
0
18
〈魔法学〉 【知】
11
+5
なし
2
15
〈歴史〉 【知】
11
 
なし
4
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Hybrid

Short Description: You combine elements of two distinct classes into a brand-new class of your own.



イリヤン・ブルーエン・ガーディアン テーマ
自然及び歴史の判定に+2PB
フェイ・ステップをマイナーアクションで使用可能\。フェイ・ステップ使用時に隣接する味方1名を一緒に運ぶことができいる。


習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Staff of Magius
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
10
0
5
2
1
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
2
0
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Githweave Armor Summoned Armor +3
AC計 強化 種族 クラス
3
0
3
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
2
11
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Inspiring Word~ You call out to a wounded ally and offer inspiring words of courage and determination that invigorates your comrade. ~ Encounter (Special) ◆ Healing, Martial Minor Action   Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level) Target: You or one ally in the burst Effect: The target can spend a healing surge and regain 1d6 additional hit points. Level 6: 2d6 additional hit points. Level 11: 3d6 additional hit points. Level 16: 4d6 additional hit points. Level 21: 5d6 additional hit points. Level 26: 6d6 additional hit points. Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter.
装具
Orb. Staff. Wand. Tome.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
84 pp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
10
20500
26000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Staff of Magius
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Githweave Armor Summoned Armor +3
重量
2
パワー
Power:Power * (Minor Action)
You banish this armor to a secure extradimensional location. At any point in the future, unless you are wearing armor, you can use another minor action to recall the armor. The armor appears on you as though you had donned it normally.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mental Might
重量
0
パワー
Power:Power * Encounter (Free Action)
Use this power when making a Strength attack, Strength check, or Strength-based skill check. Use your Intelligence, Wisdom, or Charisma modifier in place of your Strength modifier to determine the result of the roll.
 

【脚】
Acrobat Boots
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks.

Power:Power * At-Will (Minor Action)
You stand up from prone.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Skull Mask (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Enemies who can see you take a ?2 penalty to saving throws against fear effects.
 

【首】
Cloak of Survival +2
重量
0
パワー
Property:Gain an item bonus to Endurance checks equal to the cloak\'s enhancement bonus. Gain resist 5 cold and resist 5 fire.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
Belt of Vigor (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to your healing surge value.
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Fey Step Potion
0
1
0
冒険者セット
 
1
0
Potion of Cure Moderate Wounds
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
2
総重量
2
特技
Bardic Dilettante:You gain training in one skill from the bard\'s class skills list. Once per day, you can use the bard\'s majestic word power.
In addition, you can wield bard implements.

Resilient Focus:You gain a +2 feat bonus to saving throws.

Superior Will:You gain a +2 feat bonus to Will. This bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level.
In addition, if you are dazed or stunned, you can make a saving throw at the start of your turn to end that effect, even if the effect doesn\'t normally end on a save.

Staff Expertise:You gain a +1 feat bonus to the attack rolls of implement powers and weapon powers that you use with a staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
In addition, when you make a ranged or an area attack with a staff as an implement, you don\'t provoke opportunity attacks for doing so.
When you make a melee weapon attack with a staff, the weapon\'s reach for that attack increases by 1.

Superior Reflexes:You gain a +2 feat bonus to Reflex. This bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level.
You also gain combat advantage against all enemies during your first turn in an encounter.

Unarmored Agility:You gain a +2 feat bonus to AC while wearing either cloth armor or no armor.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Mage Hand

~ You gesture toward an object nearby, and a spectral floating hand lifts the object into the air and moves it where you wish. ~

At-Will ◆ Arcane, Conjuration
Minor Action   Ranged 5
Effect: You conjure a spectral, floating hand in an unoccupied square within range. The hand lasts until the end of your next turn or until you use this power again. If you are holding an object when you use this power, the hand can move the object into a pack, a pouch, a sheath, or a similar container and simultaneously move any one object carried or worn anywhere on your body into your hand. While the hand persists, you can take the following actions.
Minor Action: The hand picks up or manipulates an object weighing 20 pounds or less. It can hold only one object at a time.
Move Action: The hand moves up to 5 squares in any direction, carrying the object it holds.
Free Action: The hand drops the object it is holding.
Sustain Minor: The hand persists until the end of your next turn.
Commander\'s Strike

~ With a shout, you command an ally to attack. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Effect: One of your allies can take a free action to make a melee basic attack against the target. The ally gains a bonus to the damage roll equal to your Intelligence modifier.
Level: 1
Magic Missile

~ A glowing blue bolt of magical energy hurtles from your finger and unerringly strikes your target. ~

At-Will ◆ Arcane, Evocation, Force, Implement
Standard Action   Ranged 20
Target: One creature
Effect: 2 + Intelligence modifier force damage.
Level 11: 3 + Intelligence modifier force damage.
Level 21: 5 + Intelligence modifier force damage.
Special: If the implement used with this power has an enhancement bonus, add that bonus to the damage. In addition, you can use this power as a ranged basic attack.
Level: 1
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Fey Step

~ You step through the boundary between the planes, disappearing for a moment before reappearing somewhere else. ~

Encounter ◆ Teleportation
Move Action   Personal
Effect: Teleport up to 5 squares.
 
Water Stride

~ You speed across a liquid surface as if it were solid ground. ~

Encounter ◆ Arcane
Minor Action   Personal
Effect: Until the end of your next turn, you can treat liquid surfaces as if they were solid ground but difficult terrain.
 
Chameleon\'s Mask

~ You pull strands of shadow, blending your colors and sounds with your surroundings to help you hide from your enemy\'s sight and hearing. ~

Encounter ◆ Arcane, Illusion
Free Action   Personal
Trigger: You make a Stealth check.
Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Stealth check.
 
Suggestion

~ You weave arcane power through your words, infusing each phrase with persuasive magic. ~

Encounter ◆ Arcane
Free Action   Personal
Trigger: You make a Diplomacy check.
Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Diplomacy check.
 
Powerful Warning

~ You shout a warning that alerts your ally to an enemy attack, allowing your comrade to dodge and riposte. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Interrupt   Close burst 5
Trigger: An ally within 5 squares of you is hit by an enemy
Target: The triggering ally in the burst
Effect: The target gains a +2 power bonus to all defenses against the attack. The target can make a melee basic attack against the enemy as a free action.
Insightful Presence: The bonus to your ally\'s defenses equals 1 + your Wisdom modifier or Charisma modifier.
Level: 1
 
Color Spray

~ A brilliant blast of flashing colors springs from your outstretched fingers, knocking nearby enemies senseless. ~

Encounter ◆ Arcane, Evocation, Implement, Radiant
Standard Action   Close blast 5
Target: Each creature in the blast
Attack: Intelligence vs. Will
Hit: 1d6 + Intelligence modifier radiant damage, and the target is dazed until the end of your next turn.
Level: 3
 
Phantom Foes

~ Spectral warriors swirl around your enemies, causing them to lash out in a blind panic. ~

Encounter ◆ Arcane, Fear, Illusion
Standard Action   Area burst 2 within 10 squares
Target: Each creature in the burst
Effect: Each target is slowed until the end of your next turn. Also until the end of your next turn, the first time the target makes an attack, it must make a saving throw. If the saving throw fails, you can use a free action to change the target of its attack to a different creature within range of that attack. If the target hits one of its allies with that attack, that ally takes 5 extra damage.
Level: 7
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Majestic Word

~ You utter words laden with preternatural inspiration, restoring your ally\'s stamina and making wounds seem insignificant. ~

Daily ◆ Arcane, Healing
Minor Action   Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level)
Target: You or one ally in the burst
Effect: The target can spend a healing surge and regain additional hit points equal to your Charisma modifier. You also slide the target 1 square.
Level 6: 1d6 + Charisma modifier additional hit points.
Level 11: 2d6 + Charisma modifier additional hit points.
Level 16: 3d6 + Charisma modifier additional hit points.
Level 21: 4d6 + Charisma modifier additional hit points.
Level 26: 5d6 + Charisma modifier additional hit points.
 
Wizard\'s Fury

~ You begin to fling force bolts with a flick of your wrist. ~

Daily ◆ Arcane, Force, Implement
Minor Action   Close burst 5
Prerequisite: You must know the magic missile at-will wizard power.
Effect: Until the end of the encounter, as a minor action once per turn, you can cast magic missile.
Level: 1
 
 
 
Scent of Victory

~ As your enemies stagger from their wounds, you can smell victory. Your allies respond with a furious assault. ~

Daily ◆ Martial
Standard Action   Close burst 5
Target: Each ally in the burst
Special: Each target can make a melee basic attack as a free action against a bloodied enemy adjacent to him or her.
Level: 5
 
ウィザーズ・エスケープ
 
ヴィジョンズ・オヴ・ルーイン 一日毎 遠隔10爆発1
 
Mass Resistance

~ You wrap arcane strands about yourself and all your allies, insulating all against a particular type of damage. ~

Daily ◆ Arcane
Minor Action   Close burst 10
Target: You and each ally in the burst
Effect: Choose acid, cold, fire, force, lightning, necrotic, poison, psychic, radiant, or thunder. Until the end of the encounter, each target gains resistance to that damage type equal to 5 + your Intelligence modifier.
Level: 10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
ヒロイック・エフォート(WL2LV)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式