編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
艦これ クレリック
キャラクター名
間宮
属性
秩序にして善
プレイヤー名
がう
最終更新
2014/04/07 08:19
レベル
1
クラス
クレリック(テンプラー)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
デーヴァ
サイズ
中型
年齢
 
性別
女性
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
-1
-1
0
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
17
10
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
6
-1
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
0
11
【耐】
【耐久力】
 
0
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
10
10
0
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
20
受動〈看破〉   10+
10
15
受動〈知覚〉   10+
5
特殊な感覚
 
8
【敏】
【敏捷力】
-1
-1
10
【知】
【知力】
 
0
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
10
10
0
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
20
【判】
【判断力】
+5
5
16
【魅】
【魅力】
+3
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
10
5
2
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
32
16
8
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Deva

Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Wisdom, +2 Charisma or +2 Intelligence

Languages: Common, choice of two others

Astral Majesty:You have a +1 bonus to all defenses against attacks made by bloodied creatures.

Astral Resistance:You have resistance to necrotic damage and radiant damage equal to 5 + one-half your level.

Immortal Origin:Your spirit is native to the Astral Sea, so you are considered an immortal creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

Memory of a Thousand Lifetimes:You have the memory of a thousand lifetimes power.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
3
〈威圧〉 【魅】
3
 
なし
0
-1
〈運動〉 【筋】
0
 
-1
0
-2
〈隠密〉 【敏】
-1
 
-1
0
-2
〈軽業〉 【敏】
-1
 
-1
0
10
〈看破〉 【判】
5
+5
なし
0
8
〈交渉〉 【魅】
3
+5
なし
0
-1
〈持久力〉 【耐】
0
 
-1
0
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
5
〈自然〉 【判】
5
 
なし
0
7
〈宗教〉 【知】
0
+5
なし
2
5
〈知覚〉 【判】
5
 
なし
0
5
〈地下探検〉 【判】
5
 
なし
0
10
〈治療〉 【判】
5
+5
なし
0
-2
〈盗賊〉 【敏】
-1
 
-1
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
0
〈魔法学〉 【知】
0
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
0
 
なし
2
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Cleric (Templar)


テーマ
Knight Hospitaler:Shield of Devotion

背景
Benefit: Add the higher of your Wisdom score or your Constitution score to your starting hit points.
習得言語
Common.
Deep Speech.
Primordial.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Dagger
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
0
3
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
単純
1
 
その他の修正等
Light Thrown, Off-Hand
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Chainmail
AC計 強化 種族 クラス
7
6
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
-1
-1
40
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail.
武器
Dagger
装具
Holy Symbol.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
0 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
1
 
1000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Dagger
重量
1
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Chainmail
重量
40
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Ritual Book
3
1
3
Comprehend Language
0
1
0
Comrades
0
1
0
Magic Holy Symbol +1
0
1
0
Potion of Healing
0
1
0
Hempen Rope (50 ft.)
10
1
10
Sunrod
2
1
2
Backpack (empty)
2
1
2
Climber
11
1
11
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
1
記入済防具重量計
40
総重量
69
特技
Ritual Caster:You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals.

Pacifist Healer:When you use healing word or a divine power that allows a target to spend a healing surge, the target regains additional hit points equal to 1d6 + your Charisma modifier. The additional hit points increase to 2d6 + your Charisma modifier at 11th level, and to 3d6 + your Charisma modifier at 21st level.
Also, whenever you hit or miss a bloodied enemy and deal damage to it, you are stunned until the end of your next turn.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Astral Seal

~ You outline your enemy with the silver glow of the Astral Sea, and its healing light bathes your friend. ~

At-Will ◆ Divine, Healing, Implement
Standard Action   Ranged 5
Target: One creature
Attack: Wisdom +2 vs. Reflex
Hit: Until the end of your next turn, the target takes a ?2 penalty to all defenses. The next ally who hits it before the end of your next turn regains hit points equal to 2 + your Charisma modifier.
Level: 1
Sacred Flame

~ You bathe your enemy in sacred light, searing it in radiance. You call out to one of your comrades, invigorating him or her with the sight of holy power. ~

At-Will ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Ranged 5
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 1d6 + Wisdom modifier radiant damage, and one ally you can see chooses either to make a saving throw or to gain temporary hit points equal to your Charisma modifier + one-half your level.
Level 21: 2d6 + Wisdom modifier radiant damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Shield of Devotion

~ With a quick prayer you bestow minor healing on a stricken ally, then prepare yourself to smite the enemy who struck your friend. ~

Encounter ◆ Divine, Healing
Immediate Reaction   Close burst 5
Trigger: An ally within 5 squares of you takes damage from an enemy attack.
Target: The triggering ally
Effect: The target regains hit points equal to your Wisdom modifier or Charisma modifier. Until the end of your next turn, you gain a +2 power bonus to your next attack roll against the enemy that damaged the target.
Level 11: The target regains hit points equal to 5 + your Wisdom modifier or Charisma modifier.
Level 21: The target regains hit points equal to 10 + your Wisdom modifier or Charisma modifier.
 
Memory of a Thousand Lifetimes

~ The dreamlike memories of your previous lives lend insight to aid you. ~

Encounter ◆ Divine, Healing
No Action   Personal
Trigger: You make an attack roll, a saving throw, a skill check, or an ability check and dislike the result
Effect: You add 1d6 to the triggering roll.
 
Exacting Utterance

~ The suffering of your enemy instills your comrades with righteous vigor. ~

Encounter ◆ Divine, Implement
Standard Action   Ranged 5
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: Until the end of your next turn, the target gains vulnerability to all damage equal to your Wisdom modifier, and any ally who attacks the target gains temporary hit points equal to your Wisdom modifier.
Level: 1
 
Divine Fortune

~ In the face of peril, you hold true to your faith and receive a special boon. ~

Encounter ◆ Channel Divinity, Divine
Free Action   Personal
Effect: You gain a +1 bonus to your next attack roll or saving throw before the end of your next turn.
Special: You can use only one channel divinity power per encounter.
 
Healer\'s Mercy

~ Strength flows out from you to your injured comrades, rekindling their resolve to see the battle to its end. ~

Encounter ◆ Divine, Healing
Standard Action   Close burst 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Target: Each bloodied ally in the burst
Effect: Each target can spend a healing surge. You are weakened until the end of your next turn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Beacon of Hope

~ You release a burst of divine energy that weakens your foes even as it heals your allies. The energy lingers within your holy symbol for a short time, improving your ability to heal your allies. ~

Daily ◆ Divine, Healing, Implement
Standard Action   Close burst 3
Target: Each enemy in the burst
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: The target is weakened until the end of its next turn.
Effect: You and each ally in the burst regain 5 hit points. Until the end of the encounter, whenever you restore hit points with a healing power, the recipient regains 5 additional hit points.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式