編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
艦これ ぬこP アサシン(エクスキューショナー)
キャラクター名
伊401
属性
秩序にして善
プレイヤー名
がう
最終更新
2014/04/28 00:12
レベル
4
クラス
Assassin (Executioner)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Human
サイズ
中型
年齢
70
性別
身長
400'3" 12200cm
体重
144493392.07lb. 65600000kg
パーティ・所属
鎮守府
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
8
5
2
1
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
22
12
7
 
1
2
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
8
【筋】
【筋力】
-1
1
16
【耐】
【耐久力】
+3
5
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
18
12
3
1
 
 
 
2
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
18
受動〈看破〉   10+
8
18
受動〈知覚〉   10+
8
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
7
10
【知】
【知力】
 
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
20
12
5
0
 
 
2
1
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
-1
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
12
【判】
【判断力】
+1
3
11
【魅】
【魅力】
 
2
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
12
1
1
 
 
 
2
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
43
21
10
10
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
スパイクト・ガントレッツ・オヴ・ディフェンス:この武器を手に持っている間、使用者はすべてのダメージに対する抵抗1を得る。
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Human


Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 to one ability score of your choice
Languages: Common, choice of one other
Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

Heroic Effort:You have the heroic effort power.

Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list.

Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
-1
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
-1
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
2
〈威圧〉 【魅】
2
 
なし
0
6
〈運動〉 【筋】
1
+5
0
0
12
〈隠密〉 【敏】
7
+5
0
0
12
〈軽業〉 【敏】
7
+5
0
0
8
〈看破〉 【判】
3
+5
なし
0
2
〈交渉〉 【魅】
2
 
なし
0
5
〈持久力〉 【耐】
5
 
0
0
2
〈事情通〉 【魅】
2
 
なし
0
3
〈自然〉 【判】
3
 
なし
0
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
0
8
〈知覚〉 【判】
3
+5
なし
0
3
〈地下探検〉 【判】
3
 
なし
0
3
〈治療〉 【判】
3
 
なし
0
14
〈盗賊〉 【敏】
7
+5
0
2
2
〈はったり〉 【魅】
2
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
クラス:アサシン(エクスキューショナー)
背景:サーカスの芸人
習得言語
Common.
Deep Speech.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Kusari-gama
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
-1
2
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
上級
3
 
その他の修正等
Defensive, Reach
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
-1
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
-1
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Leather Armor Battle Harness +1
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Ki Focuses.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
0 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
4
3750
5500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Kusari-gama
重量
3
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Leather Armor Battle Harness +1
重量
15
パワー
Property:As a free action, you can draw a sheathed weapon or retrieve a stowed item.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Cloak of Resistance +1
重量
0
パワー
Power:Power * Daily (Minor Action)
Gain resist 5 to all damage until the start of your next turn.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Carrion Crawler Brain Juice
0
1
0
Nitharit Poison
0
1
0
Shuriken
0.1
1
0.1
Manual of Ninjutsu +1
0
1
0
Short sword
2
2
4
Spiked gauntlet
1
1
1
Elixir of Will (level 8)
0
1
0
Elixir of Accuracy (level 8)
0
1
0
Potion of Healing
0
1
0
Potion of Cure Light Wounds
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
3
記入済防具重量計
15
総重量
23.1
特技
二刀流:近接武器を両手にlつずつ持っている問、若は近妓武擦を用いて行なう[武器]ロールに+1のボーナスを得る。

二刀の守り:近接武宮告を両手にlつずつ持っている間、君はACと反応に+1の盾ボーナスを得る。

武芸百般:君は[武器]攻撃の攻撃ロールに+1の特技ボーナスを得る。
さらに、君は1回のマイナー・アクションとして、“武器を1つ鞘に収めた後、武器を1つ抜く”ことができる。

撃ち下ろし射撃:君は遠隔攻撃を行う際、目標が伏せ状態であることによるペナルティを受けない。
君の遠隔攻撃は伏せ状態の目標に対しては2の追加ダメージを与える。

世界蛇のつかみ:君が減速状態または動けない状態の目標に対してヒットを与えたなら、君はその目標を転倒させ伏せ状態にすることができる。
 
無限回パワー
近接基礎攻撃

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
遠隔基礎攻撃

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Ninja-to Rush

~ Coming from an unexpected direction, surprise and momentum combine to form a powerful strike. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must use this power with a short sword.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC. If you have jumped, fallen, or flown this turn, you gain combat advantage against the target for this attack.
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
Poisonous Shuriken

~ Your foes barely feel it when the sharp metal pierces their skin. They certainly feel it after that. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Requirement: You must use this power with shuriken.
Target: One, two, or three creatures
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage.
Special: If you deliver an assassin poison with this attack, it applies to each target hit by this attack, even if the poison would normally be applied to only a single piece of ammunition.
Whirling Kusari-gama

~ Though your foe is watching the chain, it really should be watching the sickle. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must use this power with a kusari-gama.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: Dexterity modifier damage, and the target falls prone. You can shift 1 square and make the secondary attack with the secondary end of the kusari-gama.
Secondary Target: One creature
Secondary Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Heroic Effort

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Weapon
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
Assassin\'s Strike

~ You strike with precision at the exact right moment, landing an attack that can be instantly fatal. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Trigger: You hit a creature within 5 squares of you with an attack using a weapon.
Target: The creature you hit
Effect: The target takes 1d10 extra damage from the triggering attack. If the target is helpless, this damage is maximized.
Level 3: 2d10 extra damage.
Level 7: 3d10 extra damage.
Level 13: 4d10 extra damage.
Level 17: 5d10 extra damage.
Level 23: 6d10 extra damage.
Level 27: 7d10 extra damage.
Special: Nothing but a short or an extended rest can allow you to regain the use of this power.
 
Smoke Bomb

~ With an alchemical concoction mixed with a bit of shadow magic, you conjure a wall of smoke to cover your escape. ~

Encounter ◆ Shadow, Zone
Immediate Reaction   Close burst 1
Trigger: An enemy enters a square adjacent to you.
Effect: The burst creates a lightly obscured zone that lasts until the end of your next turn. You can then shift up to your speed.
Level: 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式