編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import
キャラクター名
leon
属性
秩序にして善
プレイヤー名
retake
最終更新
 
レベル
5
クラス
Ranger (Hunter)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Halfling
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
11
5
2
4
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
20
12
8
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
11
【筋】
【筋力】
 
2
10
【耐】
【耐久力】
 
2
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
12
0
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
14
受動〈看破〉   10+
4
14
受動〈知覚〉   10+
4
特殊な感覚
 
21
【敏】
【敏捷力】
+5
7
10
【知】
【知力】
 
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
5
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
15
【判】
【判断力】
+2
4
10
【魅】
【魅力】
 
2
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
15
12
2
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
42
 
 
6
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Halfling


Flavor: Resourceful wanderers, cunning scouts, travelers of forgotten roads
Size: Small
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Charisma or +2 Constitution
Languages: Common, choice of one other
Bold:You gain a +5 racial bonus to saving throws against fear.

Second Chance:You can use second chance as an encounter power.

Nimble Reaction:You gain a +2 racial bonus to AC against opportunity attacks.

基本遠隔攻撃

ショートボウ+2
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
13
5
2
3
1
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1D8
8
5
1
2
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
2
〈威圧〉 【魅】
2
 
なし
0
8
〈運動〉 【筋】
2
+5
0
1
16
〈隠密〉 【敏】
7
+5
0
4
14
〈軽業〉 【敏】
7
+5
0
2
4
〈看破〉 【判】
4
 
なし
0
2
〈交渉〉 【魅】
2
 
なし
0
2
〈持久力〉 【耐】
2
 
0
0
2
〈事情通〉 【魅】
2
 
なし
0
9
〈自然〉 【判】
4
+5
なし
0
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
0
4
〈知覚〉 【判】
4
 
なし
0
9
〈地下探検〉 【判】
4
+5
なし
0
4
〈治療〉 【判】
4
 
なし
0
9
〈盗賊〉 【敏】
7
 
0
2
2
〈はったり〉 【魅】
2
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Ranger (Hunter)

Key Abilities: Dexterity, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 6+ Constitution Modifier
Trained Skills: Dungeoneering or Nature (your choice). From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Dungeoneering (Wis), Endurance (Con), Heal (Wis), Nature (Wis), Perception (Wis), Stealth (Dex)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Archery Style, Aspects of the Wild (Hunter), Disruptive Shot, Expert Archer, Ranger Wilderness Knacks, Weapon Talent, Level 2 Hunter Utility Power, Level 3 Improved Disruptive Shot, Level 4 Wilderness Knack, Reactive Shift, Weapon Mastery, Level 6 Hunter Utility Power, Level 7 Aspect of the Wild (Hunter), Level 7 Improved Disruptive Shot, Level 8 Wilderness Knack, Close Combat Archery, Level 10 Hunter Utility Power, Level 13 Improved Disruptive Shot, Paragon Weapon Mastery, Level 16 Hunter Utility Power, Level 17 Aspect of the Wild (Hunter), Level 22 Hunter Utility Power, Peerless Perception, Epic Weapon Mastery, Resolute Hunter, Epic Accuracy
Role: Controller.
_SecondaryPowerSourceElement: ID_FMP_POWER_SOURCE_4
Short Description: You use your awareness of the natural world to confound your enemies with ranged attacks.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_5
_DisplayName: Ranger (Hunter)
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Shortbow Distance Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
11
5
2
2
 
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
7
5
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
2
 
その他の修正等
Load Free, Small
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Leather Armor Sylvan Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
3
2
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
840 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
5
5500
7500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Shortbow Distance Weapon +2
重量
2
パワー
Property:Increase the weapon\'s normal range by 5 squares and the long range by 10 squares.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Leather Armor Sylvan Armor +1
重量
15
パワー
Property:Gain an item bonus to Athletics checks and Stealth checks equal to the armor\'s enhancement bonus.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Safewing Amulet +1
重量
0
パワー
Property:When falling, you reduce the distance fallen (for the purpose of calculating damage) by a number of feet equal to 10 × the amulet\'s enhancement bonus. You always land on your feet after a fall.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Leather Armor
15
1
15
Amulet of Health +1
0
1
0
Leather Armor
15
1
15
Adventurer
33
1
33
Shortbow
2
1
2
Arrows
3
1
3
Short sword
2
1
2
Crossbow
4
1
4
Leather Armor
15
1
15
Crossbow Bolt
0.1
50
5
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
2
記入済防具重量計
15
総重量
111
特技
Bow Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a bow. In addition, you gain a +1 bonus to the damage roll of any weapon attack you make with a bow against a single creature that is not adjacent to any other creature. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Improved Initiative:You gain a +4 feat bonus to initiative.

Weapon Focus (Bow):You gain a +1 per tier feat bonus to damage rolls of weapon attacks with weapons in the Bow group.

Skill Focus (Stealth):You gain a +3 feat bonus to Stealth checks.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Aspect of the Pouncing Lynx

~ Like a hunting cat, you have learned to strike hard and fast. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the pouncing lynx. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* You gain a +4 power bonus to initiative checks.
* During your first turn in an encounter, you gain a +2 power bonus to attack rolls.
* You gain a power bonus to all defenses against opportunity attacks that you provoke by moving. The bonus equals your Wisdom modifier.
Aspect of the Regal Lion

~ You fight with the courage of a lion, taking on a larger foe without a sliver of doubt or fear. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the regal lion. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* When you make a basic attack against an enemy that is Large or larger, you gain a +2 power bonus to the attack roll.
* You gain a +2 power bonus to all defenses against such enemies.
Aimed Shot

~ Your mastery of the bow allows you to disregard cover, concealment, or some other hindrance. ~

At-Will ◆ Martial
Standard Action   Personal
Effect: You make a ranged basic attack with a weapon, ignoring the penalty to attack rolls imposed by partial cover and partial concealment. In addition, the penalty to attack rolls imposed by superior cover and total concealment is no worse than -2 for this attack.
Clever Shot

~ By carefully judging your target\'s stance, you unleash a shot that sends the enemy tumbling. ~

At-Will ◆ Martial
Standard Action   Personal
Effect: You make a ranged basic attack with a weapon. If the attack hits, the target is also subject to one of the following effects of your choice:
* You slide the target up to 2 squares.
* The target falls prone.
* The target is slowed (save ends).
Rapid Shot

~ You take careful aim at a group of enemies before unleashing a succession of arrows. ~

At-Will ◆ Martial
Standard Action   Personal
Effect: You make a ranged basic attack with a weapon against each creature in or adjacent to a square within the attack\'s range. You take a -2 penalty to the attack rolls.
 
 
 
遭遇毎パワー
Second Chance

~ Luck and small size combine to work in your favor as you dodge your enemy\'s attack. ~

Encounter ◆ Weapon
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You are hit by an attack.
Effect: The attacker must reroll the attack and use the second roll, even if it is lower.
 
Disruptive Shot

~ Through a combination of careful aim and perfect timing, your shot ruins your foe\'s plans. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage, and you choose for the target to be either immobilized (save ends) or dazed (save ends).
Level 17: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Level 27: 3[W] + Dexterity modifier damage.
Miss: Half damage, and the target is slowed until the end of your next turn.
 
Reactive Shift

~ You keep one eye on the fight around you at all times, so that you can slip away from an enemy that moves too close. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Reaction   Personal
Trigger: An enemy you can see ends its turn adjacent to you.
Effect: You shift a number of squares up to your Wisdom modifier.
Level: 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Stalker\'s Mist

~ A thick fog settles over the area, blocking sight and muffling sound. Though the fog confounds other creatures, you can see through it with ease. ~

Daily ◆ Primal, Zone
Minor Action   Area burst 1 within 10 squares
Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. Squares in the zone are heavily obscured to your enemies.
Move Action: You move the zone up to 5 squares.
Level: 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式