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キャラクター名
Dredge
属性
無属性
プレイヤー名
Anubis
最終更新
2014/08/07 20:50
レベル
5
クラス
Assassin (Executioner)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Revenant
サイズ
中型
年齢
38
性別
身長
5'7" 172cm
体重
147.57lb. 67kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
7
5
2
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
21
12
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
2
11
【耐】
【耐久力】
 
2
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
12
0
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
11
受動〈看破〉   10+
1
16
受動〈知覚〉   10+
6
特殊な感覚
 
21
【敏】
【敏捷力】
+5
7
10
【知】
【知力】
 
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
6
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
8
【判】
【判断力】
-1
1
17
【魅】
【魅力】
+3
5
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
12
3
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
43
 
 
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Revenant


Flavor: Resilient souls returned from death to do the work of Fate
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light vision
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Charisma or +2 Constitution
Languages: Common, choice of one other
Dark Reaping:You have the dark reaping power.

Undead:You are considered an undead creature for the purpose of effects that relate to the undead keyword. You are also considered a living creature.

Past life:Select a race other than revenant. You are also considered a member of that race for the purpose of meeting prerequisites, such as feat or paragon path prerequisites.

Unnatural Vitality:When you drop to 0 hit points or fewer and are subjected to the dying condition, you can choose to be dazed, instead of falling unconscious. You make death saving throws as normal, and if you fail one, you fall unconscious instead of being dazed.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
12
〈威圧〉 【魅】
5
+5
なし
2
3
〈運動〉 【筋】
2
 
0
1
15
〈隠密〉 【敏】
7
+5
0
3
12
〈軽業〉 【敏】
7
+5
0
0
1
〈看破〉 【判】
1
 
なし
0
5
〈交渉〉 【魅】
5
 
なし
0
4
〈持久力〉 【耐】
2
 
0
2
5
〈事情通〉 【魅】
5
 
なし
0
1
〈自然〉 【判】
1
 
なし
0
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
0
6
〈知覚〉 【判】
1
+5
なし
0
1
〈地下探検〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈治療〉 【判】
1
 
なし
0
12
〈盗賊〉 【敏】
7
+5
0
0
5
〈はったり〉 【魅】
5
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Assassin (Executioner)

Key Abilities: Dexterity, Charisma
Implements: Ki focuses
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Simple one-handed melee, military one-handed melee, simple ranged, blowgun, bola, garrote, shortbow
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Stealth. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Endurance (Con), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Stealth (Dex), Streetwise (Cha), Thievery (Dex)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Assassin\'s Strike, Attack Finesse (Executioner), Guild Attacks, Poison Use, Quick Swap (Executioner), Versatile Defense, Level 2 Executioner Utility Power, Death Attack, Nimble Drop, Level 5 Improved Poison Use, Level 6 Executioner Utility Power, Hidden Stab, Flawless Disguise, Level 9 Improved Poison Use, Level 10 Executioner Utility Power, Level 13 Improved Death Attack, Level 15 Improved Poison Use, Untraceable Step, Shadow Coffin, Level 19 Improved Poison Use, Ignore Barriers, Level 23 Improved Death Attack, Level 25 Improved Poison Use, Level 29 Improved Poison Use
Role: Striker. Your sense of timing, skill with weapons, and ability to use the shadows as a weapon allow you to strike with lethal effect against an unsuspecting foe. You even mix in some shadow magic when appropriate.
_SecondaryPowerSourceElement: ID_FMP_POWER_SOURCE_6
Short Description: You combine the power of shadow with martial training to punish the wicked.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_466
_DisplayName: Assassin (Executioner)





Yakuza:Ruthless Demonstration


Occupation - Hired Killer
Type: Occupation
Common Knowledge: You killed people for a living. Were there jobs you wouldn\'t take? What led you to this line of work? How did it affect you? What made you change your life? Did you ever kill an innocent? How do you deal with the memories from this time in your life and how do they shape your decisions now? What sorts of techniques did you use? Were you a sniper or did you close on your target?
Campaign: General
Associated Skills: Athletics, Stealth
Associated Languages: Secret Language
習得言語
Common.
Draconic.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Kusari-gama
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
0
2
2
 
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
2
0
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
3
 
その他の修正等
Defensive, Reach
 
【武器2】
ショートソ\ード*2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
7
0
2
3
 
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
スリケン*20
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
12
5
2
3
 
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
2
0
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
シーブリーレザーアーマー +1
AC計 強化 種族 クラス
3
2
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
二刀の守り
AC計 強化 種族 クラス
1
1
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Ki Focuses.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
840 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
5
6000
7500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Kusari-gama
重量
3
パワー
 
 

【武器2】
ショートソ\ード*2
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
スリケン*20
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
シーブリーレザーアーマー +1
重量
15
パワー
遠隔攻撃でも機会攻撃うけないやつ
 

【盾】
二刀の守り
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Frostwolf Pelt +1
重量
0
パワー
Property:You gain resist 5 cold.

Power:Power * Daily (Immediate Reaction Action)
Trigger: An enemy adjacent to you hits you.
Effect: The triggering enemy is knocked prone.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Greenblood Oil
0
1
0
Id Moss Powder
0
1
0
Bloodroot Poison
0
1
0
Magic Ki Focus +2
0
1
0
Leather Armor
15
1
15
Adventurer
33
1
33
Ki Focus
0
1
0
Short sword
2
1
2
Shuriken
0.1
1
0.1
Poisoner
5
1
5
Leather Armor
15
1
15
Cloak of the Walking Wounded +1
0
1
0
Healer
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
3
記入済防具重量計
15
総重量
88.1
特技
Two-Weapon Defense:While wielding a melee weapon in each hand, you gain a +1 shield bonus to AC and Reflex.

Action Surge:You gain a +3 bonus to attack rolls you make during any action you gain by spending an action point.

Ki Focus Expertise:You gain a +1 feat bonus to implement attack rolls and weapon attack rolls that you make with your ki focus.
In addition, you gain a +1 bonus to the damage rolls of attacks that you make with your ki focus against a bloodied enemy. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Past Soul:You gain the racial power of the race you chose with your Past Life racial feature (if that race has more than one racial power, choose one of the powers, and you gain only that one). During each encounter, you can use either that power or dark reaping, not both.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Ninja-to Rush

~ Coming from an unexpected direction, surprise and momentum combine to form a powerful strike. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must use this power with a short sword.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC. If you have jumped, fallen, or flown this turn, you gain combat advantage against the target for this attack.
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
Poisonous Shuriken

~ Your foes barely feel it when the sharp metal pierces their skin. They certainly feel it after that. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Requirement: You must use this power with shuriken.
Target: One, two, or three creatures
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage.
Special: If you deliver an assassin poison with this attack, it applies to each target hit by this attack, even if the poison would normally be applied to only a single piece of ammunition.
Whirling Kusari-gama

~ Though your foe is watching the chain, it really should be watching the sickle. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must use this power with a kusari-gama.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: Dexterity modifier damage, and the target falls prone. You can shift 1 square and make the secondary attack with the secondary end of the kusari-gama.
Secondary Target: One creature
Secondary Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Ruthless Demonstration

~ The sight of blood and your threatening presence fill your opponents with dread, making them think twice before attacking you. ~

Encounter ◆ Fear, Martial
Free Action   Personal
Trigger: You bloody an enemy adjacent to you or reduce an enemy adjacent to you to 0 hit points or fewer.
Effect: Enemies that can see you take a -2 penalty to attack rolls against you until you are hit by an attack or until the end of the encounter. Also, if you bloodied the triggering enemy, you can immediately make an Intimidate check against it to force it to surrender.
 
Dark Reaping

~ You use one death as the seed to sow more destruction. ~

Encounter ◆ Necrotic
Free Action   Personal
Trigger: A creature within 5 squares of you is reduced to 0 hit points
Effect: One creature of your choice that you hit with an attack before the end of your next turn takes extra necrotic damage equal to 1d8 + your Constitution modifier or Charisma modifier.
 
Assassin\'s Strike

~ You strike with precision at the exact right moment, landing an attack that can be instantly fatal. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Trigger: You hit a creature within 5 squares of you with an attack using a weapon.
Target: The creature you hit
Effect: The target takes 1d10 extra damage from the triggering attack. If the target is helpless, this damage is maximized.
Level 3: 2d10 extra damage.
Level 7: 3d10 extra damage.
Level 13: 4d10 extra damage.
Level 17: 5d10 extra damage.
Level 23: 6d10 extra damage.
Level 27: 7d10 extra damage.
Special: Nothing but a short or an extended rest can allow you to regain the use of this power.
 
Life\'s Losing Hand

~ Though fate has dealt you the hand of a misfit, you take loss and turn it into success. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Trigger: You roll a natural 1, 2, or 3 on an attack roll or a skill check.
Effect: You can reroll the attack roll or skill check, with a power bonus equal to your Charisma modifier. You must keep the second result, even if it is lower.
Level: 2
Prerequisite: Yakuza
 
Heroic Effort

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式