編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
Insider_CB_Import
キャラクター名
Marok
属性
秩序にして善
プレイヤー名
Anubis
最終更新
2014/08/07 12:13
レベル
5
クラス
Fighter (Slayer)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Half-Orc
サイズ
中型
年齢
31
性別
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
5
3
2
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
19
12
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
4
5
-1
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
21
【筋】
【筋力】
+5
7
11
【耐】
【耐久力】
 
2
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
5
2
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
12
受動〈看破〉   10+
2
12
受動〈知覚〉   10+
2
特殊な感覚
 
17
【敏】
【敏捷力】
+3
5
10
【知】
【知力】
 
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
15
12
3
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

フルブレード+2
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
上級
14
5
2
3
1
2
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d12
12
5
 
2
5
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
HPMAXの的に対して+1d6
+2d6+1d12
10
【判】
【判断力】
 
2
8
【魅】
【魅力】
-1
1
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
12
12
0
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
50
 
 
9
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Half-Orc


Flavor: Fierce warriors who combine human resolve with orc savagery
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Constitution or +2 Strength
Languages: Common, Giant
Furious Assault:You have the furious assault power.

Half-Orc Resilience:The first time you are bloodied during an encounter, you gain 5 temporary hit points. The temporary hit points increase to 10 at 11th level and to 15 at 21st level.

Swift Charge:You gain a +2 bonus to speed when charging.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
3
〈威圧〉 【魅】
1
 
なし
2
12
〈運動〉 【筋】
7
+5
0
0
5
〈隠密〉 【敏】
5
 
0
0
5
〈軽業〉 【敏】
5
 
0
0
2
〈看破〉 【判】
2
 
なし
0
1
〈交渉〉 【魅】
1
 
なし
0
9
〈持久力〉 【耐】
2
+5
0
2
1
〈事情通〉 【魅】
1
 
なし
0
2
〈自然〉 【判】
2
 
なし
0
7
〈宗教〉 【知】
2
+5
なし
0
2
〈知覚〉 【判】
2
 
なし
0
2
〈地下探検〉 【判】
2
 
なし
0
2
〈治療〉 【判】
2
 
なし
0
5
〈盗賊〉 【敏】
5
 
0
0
1
〈はったり〉 【魅】
1
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Fighter (Slayer)

 Lv01
  英雄級スレイヤー:[武器]攻撃のダメージRに【敏】のボーナス
  武器の才:[武器]攻撃の攻撃Rに+1ボーナス
  ファイターの構\え:2つ得る
  パワー・ストライク:同名パワーを得る
 Lv03
  パワー・ストライク回数追加
 Lv04
  素速い持ち替え:自Tに1回、FAで武器1つを抜き、
  あるいはしまうことができる
 Lv05
  剛腕スレイヤー:英雄級スレイヤーのボーナスは【敏】+2

Key Abilities: Strength, Dexterity
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail, scale
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +2 Fortitude
Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges: 9+ Constitution Modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose 3 trained skills at 1st level.
Class Skills: Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Heroic Slayer, Power Strike, Slayer Fighter Stances, Weapon Talent, Level 2 Slayer Utility Power, Level 3 Improved Power Strike, Quick Swap, Mighty Slayer, Level 6 Slayer Utility Power, Level 7 Extra Slayer Stance, Slayer Weapon Specialization, Inexorable Slayer, Level 10 Slayer Utility Power, Level 13 Improved Power Strike, Paragon Slayer, Relentless Advance, Level 17 Extra Slayer Stance, Armored Mobility, Slayer\'s Defiance, Relentless Slayer, Unfettered Slayer, Epic Slayer, Spirit of War
Role: Striker.
Short Description: Your superior defenses and weapon skill allow you to deliver devastating attacks.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_3
_DisplayName: Fighter (Slayer)
_Tags: Essentials





Bloodsworn:Bloodied Determination


Oghma\'s Faithful
Type: Campaign
Common Knowledge: Worship of Oghma demands a studious interest in learning and an inquisitive spirit. The way these traits manifest in you depends on the field or endeavor in which you concentrated your studies.
Campaign: Neverwinter
Associated Skills: History, Religion, Streetwise
習得言語
Common.
Giant.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Fullblade Challenge-Seeking Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
10
5
2
3
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d12
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
上級
10
 
その他の修正等
High Crit
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Scale Armor Doppelganger Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
7
7
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
 
-1
45
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. Scale.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
840 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
5
5500
7500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Fullblade Challenge-Seeking Weapon +2
重量
10
パワー
Property:You deal 1d6 extra damage when you hit enemies that are at maximum hit points with this weapon.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Scale Armor Doppelganger Armor +1
重量
45
パワー
Power:Utility Power * Daily (Minor Action)
Effect: Choose one enemy within 5 squares of you. You gain a +2 power bonus to the defense that is the enemy\'s highest until the end of the encounter or until that enemy drops below 1 hit point.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Lucky Charm +1
重量
0
パワー
Power:Power * Daily (No Action)
Trigger: You miss with an attack or fail a skill check, ability check, or saving throw.
Effect: Roll a d6 and add the result to the attack roll, skill check, ability check, or saving throw.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Scale Armor
45
1
45
Adventurer
33
1
33
Dagger
1
1
1
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
10
記入済防具重量計
45
総重量
134
特技
Heavy Blade Strike:When you reduce an enemy to 0 hit points with a weapon attack using a heavy blade, you can use power strike. Instead of gaining the power\'s normal benefit, you make a melee basic attack against a different creature as a free action.

Weapon Proficiency (Fullblade):You gain proficiency with the Fullblade.

Heavy Blade Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a heavy blade. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
In addition, while wielding a heavy blade, you gain a +2 bonus to all defenses against opportunity attacks.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Berserker\'s Charge

~ You channel your combat fury to run down your foes. ~

At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume the berserker\'s charge stance. Until the stance ends, you gain a +2 power bonus to your speed when charging and a +2 power bonus to the attack rolls of your charge attacks.
Battle Wrath

~ You channel your anger into each strike, dealing devastating damage to your foes. ~

At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume the battle wrath stance. Until the stance ends, you gain a +2 power bonus to the damage rolls of basic attacks using a weapon.
Level 11: +3 power bonus.
Level 21: +4 power bonus.
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Bloodied Determination

~ When you are in dire straits, failure is not an option. You adjust your attack at the last moment to deliver a strike. ~

Encounter ◆ Martial
Free Action   Personal
Trigger: You miss with an at-will attack power while you are bloodied.
Effect: You reroll the missed attack roll.
 
Furious Assault

~ Your monstrous wrath burns inside you, giving strength to your attack. ~

Encounter ◆ Martial
Free Action   Personal
Trigger: You hit an enemy with an attack.
Effect: The attack deals 1[W] extra damage if it\'s a weapon attack or 1d8 extra damage if it is not a weapon attack.
 
Power Strike

~ By pushing yourself beyond your normal limits, you unleash your full wrath against a foe. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
No Action   Special
Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.
Target: The enemy you hit
Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage.
 
Minor Resurgence

~ Your ability to withstand hardship grants you a temporary boost in combat. ~

Encounter ◆ Martial
Minor Action   Personal
Prerequisite: You must have training in Endurance.
Requirement: You must be bloodied.
Effect: You gain 5 temporary hit points.
Level 11: 10 temporary hit points.
Level 21: 15 temporary hit points.
Level: 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式