編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import 九層地獄の魔竜 へんくま
キャラクター名
エイラヴェル
属性
プレイヤー名
へんくま
最終更新
2014/10/08 11:11
レベル
2
クラス
そーどめいじ
神格
コアロンラレシアン
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
えらどりん
サイズ
中型
年齢
 
性別
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
1
0
1
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
22
11
8
 
 
3
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
1
14
【耐】
【耐久力】
+2
3
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
11
2
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
10
受動〈看破〉   10+
0
10
受動〈知覚〉   10+
0
特殊な感覚
 
10
【敏】
【敏捷力】
 
1
20
【知】
【知力】
+5
6
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
17
11
5
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
10
5
1
3
 
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
6
5
 
1
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
8
【判】
【判断力】
-1
0
13
【魅】
【魅力】
+1
2
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
11
1
2
 
1
1
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
35
 
 
10
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

技能\ボーナス:+2〈魔法学〉、+2<歴史>

エラドリンの教育:追加で1つの技能\を修得済みである。(<軽業>を修得)

エラドリン武器習熟:ロングソ\ードに習熟している。

エラドリンの意志:意志防御値に+1の種族ボーナスを得る。加えて[魅了]に対するセーヴィング・スローに+5の種族ボーナスを得る。

フェイ起源:クリーチャーの起源に関する効果に関しては起源がフェイであるとみなされる。

トランス:睡眠をとる代わりに、トランスと呼ばれる瞑想状態に入る。1日に4時間のトランスを行うことにより、他の種族が6時間の大休憩で得るのと同一の効果を得られる。トランスの間、周囲の状況に普段どおり注意を払っており、近づく敵やその他の出来事には通常通り気づく。

フェイ・ステップ:同名のパワーを得る。


Eladrin


Flavor: Powerful wizards, haughty courtiers, creatures of the mysterious Feywild
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Intelligence, +2 Charisma or +2 Dexterity
Languages: Common, Elven
Trance:Rather than sleep, you enter a meditative state known as trance. You need to spend 4 hours in this state to gain the same benefits other races gain from taking a 6-hour extended rest. While in a trance, you are fully aware of your surroundings and notice approaching enemies and other events as normal.

Eladrin Weapon Proficiency:You gain proficiency with the longsword.

Eladrin Education:You gain training in one skill of your choice.

Eladrin Will:You gain a +1 racial bonus to Will. In addition, you gain a +5 racial bonus to saving throws against charm effects.

Fey Step:You have the fey step power.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
2
〈威圧〉 【魅】
2
 
なし
0
6
〈運動〉 【筋】
1
+5
0
0
1
〈隠密〉 【敏】
1
 
0
0
6
〈軽業〉 【敏】
1
+5
0
0
0
〈看破〉 【判】
0
 
なし
0
2
〈交渉〉 【魅】
2
 
なし
0
8
〈持久力〉 【耐】
3
+5
0
0
2
〈事情通〉 【魅】
2
 
なし
0
0
〈自然〉 【判】
0
 
なし
0
6
〈宗教〉 【知】
6
 
なし
0
0
〈知覚〉 【判】
0
 
なし
0
0
〈地下探検〉 【判】
0
 
なし
0
0
〈治療〉 【判】
0
 
なし
0
1
〈盗賊〉 【敏】
1
 
0
0
2
〈はったり〉 【魅】
2
 
なし
0
13
〈魔法学〉 【知】
6
+5
なし
2
13
〈歴史〉 【知】
6
+5
なし
2
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Swordmage

Flavor: “Under the leaves of Myth Drannor I learned the ancient eladrin way of battle. Spells are my armor, and words of ruin are bound to my blade.”
Key Abilities: Intelligence, Strength, Constitution
Implements: Any light blade or heavy blade
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged, military light blade, military heavy blade
Bonus to Defense: +2 Will
Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges: 8+ Constitution Modifier
Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Athletics (Str), Diplomacy (Cha), Endurance (Con), History (Int), Insight (Wis), Intimidate (Cha)
Build Options: Assault Swordmage, Ensnaring Swordmage, Shielding Swordmage
_PARSED_CLASS_FEATURE: Swordbond, Swordmage Aegis, Swordmage Warding
Role: Defender. You are a melee combatant who uses spells to fight better.
Class Features: Swordmages are smart, strong bastions of defense whose art is embodied by their swords. All swordmages have the class features described below.
Implement: Your blade adds its enhancement bonus to attack rolls and damage rolls and any extra damage granted by a property (if applicable) when used as an implement. You do not gain your weapon proficiency bonus to the attack roll when using your blade as an implement.
Short Description: You combine arcane magic with physical training to hone and perfect your melee capability.
習得言語
Common. 共通語
Elven. エルフ語
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Longsword Aegis Blade +1 イージスブレード+1 ロングソ\ード
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
10
5
1
3
 
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
2
1
 
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
4
 
その他の修正等
Versatile
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Leather Armor Armor of Resistance +1 レザーアーマーオブレジスタンス+1 火
AC計 強化 種族 クラス
3
2
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Longsword. Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Light blade group. Dagger. Sickle. Short sword. Katar. Rapier. Shuriken. Kukri. Parrying dagger. Spiked shield. Double sword. Cutting wheel. Talenta boomerang. Xen
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
245 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
かつてオアースでアシャーダロンの心臓を切り裂いた、ディッドの転生した姿。永年冒険や転生を繰り返し、流れ流れてフェイルーンからケイオススカーにたどり着く。モルデンカイネンに出会ったことで、ディッドの記憶の一部が蘇るが・・・。

名前はエルフ語で「鋭い剣」
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
2
1000
2250
魔法の装備・パワー
【武器1】
Longsword Aegis Blade +1 イージスブレード+1 ロングソ\ード
重量
4
パワー
Power:Power * Daily (Minor Action)
Mark each enemy within a close burst 3 (save ends). If you have the Swordmage Aegis class feature, treat each mark as if you applied it with your chosen aegis.
近接爆発3、敵をマーク(セーヴ終了)。イージスでマークしたのと同様に扱う
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Leather Armor Armor of Resistance +1 レザーアーマーオブレジスタンス+1 火
重量
15
パワー
Property:Resist 5 to a damage type chosen from the following list at the time the armor is created: acid, cold, fire, force, lightning, necrotic, poison, psychic, thunder.
火抵抗5
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Amulet of Protection +1
重量
0
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
冒険者きっと
 
 
0
ポーションオブヒーリング
 
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
4
記入済防具重量計
15
総重量
19
特技
Intelligent Blademaster:You can use your Intelligence modifier instead of your Strength modifier when making a basic attack with a melee weapon.

知的な剣匠

近接武器による基礎攻撃を知力基準で行う

Eladrin Swordmage Advance:When you use your fey step racial power to teleport to a square adjacent to an enemy, you can make a melee basic attack against that enemy as a free action.

エラドリンソ\ードメイジの残像剣

フェイステップの移動先が敵隣接位置の場合、フリーアクションとして近接基礎攻撃
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Aegis of Assault

~ You create an arcane link between you and a foe, allowing you to instantly respond to its attacks with a counterassault. ~

At-Will ◆ Arcane, Teleportation
Minor Action   Close burst 2
Target: One creature in the burst
Effect: You mark the target. The target remains marked until you use this power against another target. If you mark other creatures using other powers, the target is still marked. A creature can be subject to only one mark at a time. A new mark supersedes a mark that was already in place.
If your marked target makes an attack that doesn\'t include you as a target, it takes a ?2 penalty to attack rolls. If that attack hits and the marked target is within 10 squares of you, you can use an immediate reaction to teleport to a square adjacent to the target and make a melee basic attack against it. If no unoccupied space exists adjacent to the target, you can\'t use this immediate reaction.

イージスオブアソ\ールト
マーク。敵が使用者を含まない攻撃で味方にヒットした場合、即応対応で敵隣接位置にテレポートして基礎攻撃
Sword Burst

At-Will ◆ Arcane, Force, Implement
Standard Action   Close burst 1
Targets: Each enemy in the burst
Attack: Intelligence vs. Reflex
Hit: 1d6 + Intelligence modifier force damage.
Increase damage to 2d6 + Intelligence modifier at 21st level.
Level: 1

ソ\ードバースト
近接爆発1 敵のみ
Booming Blade

At-Will ◆ Arcane, Thunder, Weapon
Standard Action   Melee 1
Target: One creature
Attack: Intelligence vs. AC
Hit: 1[W] + Intelligence modifier damage, and if the target is adjacent to you at the start of its next turn and moves away during that turn, it takes 1d6 + Constitution modifier thunder damage.
Increase damage to 2[W] + Intelligence modifier at 21st level.
Level: 1

ブーミングブレード
ヒットを受けた敵は、次の敵ターン開始時に使用者に隣接していた場合、使用者から離れると1d6+3ダメージ
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Fey Step

~ You step through the boundary between the planes, disappearing for a moment before reappearing somewhere else. ~

Encounter ◆ Teleportation
Move Action   Personal
Effect: Teleport up to 5 squares.

フェイステップ
移動 5マステレポート
 
Sword of Sigils


Encounter ◆ Arcane, Force, Weapon
Standard Action   Close burst 1
Target: Each enemy in the burst
Attack: Intelligence vs. AC
Hit: 1[W] + Intelligence modifier damage, and the target is marked until the end of your next turn. Until the mark ends, if the target makes an attack that does not include you as a target, it takes force damage equal to your Intelligence modifier after the attack is resolved.
Aegis of Shielding: If a target marked by this power hits a creature within 10 squares of you with an attack that does not include you as a target, you can use an immediate interrupt to reduce the damage dealt by that attack to any single creature by an amount equal to your Constitution modifier.
Level: 1

ソ\ードオブシジルズ
近接爆発1 敵のみ ヒットした敵マーク(使用者次ターン終了)。マークされた敵が使用者を含まない攻撃を行うと、攻撃解決後に5力場ダメージ
 
Dimensional Warp

You reach out with arcane power, and two of your nearby allies suddenly wink out and reappear in each other’s places.

Encounter Arcane, Teleportation
Minor Action Close burst 3

Target: You and one ally in the burst or two allies in the burst

Effect: Each target teleports into the other’s space. Both targets must occupy the same size space, or the power fails.

ディメンジョナルワープ
近接爆発3 範囲内の味方2人か、自分と味方の位置入れ替え マイナー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Frost Backlash

Daily ◆ Arcane, Cold, Weapon
Immediate Interrupt   Melee weapon
Trigger: An adjacent creature hits you
Target: The creature that hit you
Attack: Intelligence vs. Reflex
Hit: 3[W] + Intelligence modifier cold damage.
Miss: Half damage.
Level: 1

フロストバックラッシュ
隣接する敵が使用者にヒット 割り込み 冷気3W ミス半減
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式