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Insider_CB_Import 2014-11体験卓 ドラゴンをたおせ!
キャラクター名
Quinn
属性
プレイヤー名
へんくま
最終更新
2014/12/10 13:52
レベル
3
クラス
Ranger (Scout)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Human
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
6
5
1
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
20
11
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
1
13
【耐】
【耐久力】
+1
2
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
15
11
1
1
 
1
 
1
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
12
受動〈看破〉   10+
2
17
受動〈知覚〉   10+
7
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
6
10
【知】
【知力】
 
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
11
5
1
 
1
 
1
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
13
【判】
【判断力】
+1
2
8
【魅】
【魅力】
-1
0
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
11
1
0
 
1
 
1
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
35
 
 
8
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Human

◆防御値ボーナス:
\"頑健\"、\"反応\"、\"意志\"に+1

◆ボーナス特技:
特技を1つ追加で得る。

◆ボーナス技能\:
クラス技能\を1つ追加で習熟

◆ヒロイック・エフォート:
同名のパワーを得る。



Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 to one ability score of your choice
Languages: Common, choice of one other
Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

Heroic Effort:You have the heroic effort power.

Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list.

Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
0
〈威圧〉 【魅】
0
 
なし
0
5
〈運動〉 【筋】
1
+5
-1
0
10
〈隠密〉 【敏】
6
+5
-1
0
10
〈軽業〉 【敏】
6
+5
-1
0
2
〈看破〉 【判】
2
 
なし
0
0
〈交渉〉 【魅】
0
 
なし
0
6
〈持久力〉 【耐】
2
+5
-1
0
0
〈事情通〉 【魅】
0
 
なし
0
7
〈自然〉 【判】
2
+5
なし
0
1
〈宗教〉 【知】
1
 
なし
0
7
〈知覚〉 【判】
2
+5
なし
0
2
〈地下探検〉 【判】
2
 
なし
0
2
〈治療〉 【判】
2
 
なし
0
5
〈盗賊〉 【敏】
6
 
-1
0
0
〈はったり〉 【魅】
0
 
なし
0
1
〈魔法学〉 【知】
1
 
なし
0
1
〈歴史〉 【知】
1
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
ATTACK FINESSE
When you make a melee basic attack, you can use your Dexterity modifier instead of your Strength modifier for the attack roll and the damage roll

MBAの攻撃ロール、ダメージロールにDEX使用

Ambush Expertise (Ranger)
Whenever you make a Stealth check, each ally within 10 squares of you gains a +2 bonus to his or her next Stealth check before the end of your next turn.

隠密判定を行う際、10マス以内の味方は、スカウトの次ターン最後までに行う、次の隠密判定に+2

Mountain Guide (Ranger)
Whenever you succeed on an Athletics check to climb, you reduce the DC of that climb by 2 for your allies until the end of the encounter. Only allies who see you make the climb gain this benefit.

登攀時の運動判定に成功すると、遭遇の最後まで、味方のその登攀難易度を2低下させる。スカウトの登攀を見ていた仲間のみ

Spinning Axe Mastery
You gain a +2 bonus to weapon damage rolls while you wield an axe in your off hand.

逆手に斧を持っていると武器ダメージロール+2


Ranger (Scout)

Key Abilities: Dexterity, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Dungeoneering or Nature (your choice). From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Dungeoneering (Wis), Endurance (Con), Heal (Wis), Nature (Wis), Perception (Wis), Stealth (Dex)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Aspects of the Wild (Scout), Attack Finesse, Dual Weapon Attack, Power Strike, Ranger Wilderness Knacks, Two-Weapon Style, Level 2 Scout Utility Power, Level 3 Improved Power Strike, Level 4 Wilderness Knack, Reactive Shift, Level 6 Scout Utility Power, Level 7 Aspect of the Wild (Scout), Level 8 Wilderness Knack, Improved Dual Weapon Attack, Level 10 Scout Utility Power, Enhanced Power Strike, Paragon Dual Weapon Attack, Level 16 Scout Utility Power, Level 17 Aspect of the Wild (Scout), Cautious Shift, Level 22 Scout Utility Power, Peerless Perception, Epic Dual Weapon Attack, Epic Scout\'s Shift
Role: Striker.
_SecondaryPowerSourceElement: ID_FMP_POWER_SOURCE_4
Short Description: Wielding dual melee weapons, you dart in and out of combat, striking your foes hard and fast.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_5
_DisplayName: Ranger (Scout)
習得言語
Common.
Giant.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
MBA +10 1d10+10
突撃+Asp+PS +11 1d10+13+1d8 伏せ
DWA +12 1d10+8+5(断頭)

ave.47

NOVA
突撃+Asp+PS +11 2d10+13+1d8 伏せ
DWA +12 1d10+8+5(断頭)
AP +12 1d10+10+5(断頭)

ave.67.5
武器
 
【武器1】
Double axe Vanguard Weapon +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
1
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
上級
15
 
その他の修正等
Stout
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Hide Armor of charging wind +1
AC計 強化 種族 クラス
4
3
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
25
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
45 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
3
2250
3750
魔法の装備・パワー
【武器1】
Double axe Vanguard Weapon +1
重量
15
パワー
Property:Deal +1d8 damage on any successful charge.

Power:Power * Daily (Minor Action)
Use this power when you make a charge attack. If you hit with your charge attack, all allies within 10 squares of you gain a +1 bonus to attack rolls and gain your Charisma bonus as a bonus to damage rolls until the start of your next turn.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Hide Armor of charging wind +1
重量
25
パワー
フリー、遭遇毎、突撃時現ターン終了まで不可視
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mighty Striking (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:When you hit with a melee basic attack, you gain a +2 item bonus to the damage roll.

基礎攻撃ダメージ+2
 

【脚】
acrobat boots
重量
 
パワー
マイナー 立ち上がる
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
headband of perception
重量
 
パワー
知覚+1アイテム
 

【首】
Frostwolf Pelt+1
重量
0
パワー
Frostwolf PeltLevel 4+ UncommonThe icy white fur of this cloak protects you against frost.

Lvl 4 +1 840 gp Lvl 19 +4 105,000 gp
Lvl 9 +2 4,200 gp Lvl 24 +5 525,000 gp
Lvl 14 +3 21,000 gp Lvl 29 +6 2,625,000 gp

Neck Slot

Enhancement Bonus: Fortitude, Reflex, and Will

PropertyYou gain resist 5 cold.
Level 14 or 19: Resist 10
Level 24 or 29: Resist 15

Power Daily (Immediate Reaction)Trigger: An enemy adjacent to you hits you.

Effect: The triggering enemy is knocked prone.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Adventurer
33
1
33
Potion of Healing
0
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
15
記入済防具重量計
25
総重量
73
特技
Two-Handed Weapon Expertise:
両手武器の命中+1特技、突撃時ダメージ+1
You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls you make with a two-handed melee weapon. In addition, you gain a +1 bonus to the damage rolls of charge attacks you make with a two-handed melee weapon. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Weapon Proficiency (Double axe):
ダブルアックス習熟
You gain proficiency with the Double axe.

Headsman\'s Chop:
斧/重刀剣で伏せの敵にヒットするとダメージ5増加

Whenever you hit a prone target with an axe or a heavy blade, the target takes 5 extra damage.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Aspect of the Charging Ram

~ You barrel past your foes with such speed and strength that they are unable to react to your assault. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the charging ram. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* Your movement during a charge doesn\'t provoke opportunity attacks.
* If you hit with a charge attack, you can knock the target prone.
* You gain a +2 power bonus to the damage rolls of charge attacks.

突撃移動時機会攻撃誘発せず
突撃ヒットで対象は伏せ
突撃時ダメージ+2パワー
Aspect of the Lurking Spider

~ Like a spider, you lie in ambush and wait until your foe comes near before launching your attack. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the lurking spider. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* You gain a +2 power bonus to Stealth checks.
* You gain a +5 power bonus to Athletics checks made to climb.
* While you have combat advantage against an enemy, you gain a +2 power bonus to damage rolls against it.
Level 11: The bonus to damage rolls increases to +3.
Level 21: The bonus to damage rolls increases to +4.

隠密+2
登攀時の運動+5
戦術的優位時ダメージ+2パワー
Dual Weapon Attack
基礎攻撃がヒットしたらフリーの逆手攻撃、自ターンのみ、ラウンド1回のみ

~ You follow your successful swing with a quick strike from your off hand. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Free Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Trigger: You hit with a melee basic attack on your turn.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC (off-hand weapon)
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Special: You can use this power only once per round.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Heroic Effort
失敗した命中、セーヴに+4

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Weapon
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
Power Strike 2/遭遇
ヒットしたらダメージ+1W

~ By pushing yourself beyond your normal limits, you unleash your full wrath against a foe. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
No Action   Special
Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.
Target: The enemy you hit
Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Ranger\'s Agility
遭遇の最後まで、シフト距離1マス増加
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式