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Insider_CB_Import 持ち回りデルヴ8LV miya
キャラクター名
ドンコ・ドンブラコ
属性
無属性
プレイヤー名
miya
最終更新
 
レベル
8
クラス
Ranger (Scout)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Dwarf
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
8
4
4
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
18
14
4
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
5
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
20
【筋】
【筋力】
+5
9
14
【耐】
【耐久力】
+2
6
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
20
14
5
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
15
受動〈看破〉   10+
5
22
受動〈知覚〉   10+
12
特殊な感覚
 
18
【敏】
【敏捷力】
+4
8
10
【知】
【知力】
 
4
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
14
4
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
9
5
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
12
【判】
【判断力】
+1
5
8
【魅】
【魅力】
-1
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
15
14
1
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
61
 
 
9
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Dwarf


Flavor: Stout warriors, master artisans, lords of the mountain peaks
Size: Medium
Speed: 5 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Constitution, +2 Strength or +2 Wisdom
Languages: Common, Dwarven
Dwarven Weapon Proficiency:You gain proficiency with the throwing hammer and the warhammer.

Cast-Iron Stomach:You have a +5 racial bonus to saving throws against poison.

Encumbered Speed:You move at your normal speed even when it would be reduced by armor or a heavy load. Other effects that limit speed (such as difficult terrain or magic) affect you normally.

Dwarven Resilience:You have the dwarven resilience power.

Stand Your Ground:When an effect forces you to move?through a pull, a push, or a slide?you can move 1 square less than the effect specifies. This means an effect that normally pulls, pushes, or slides a target 1 square does not force you to move unless you want to.
In addition, when an attack would knock you prone, you can make a saving throw to avoid falling prone.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
9
5
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
9
5
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
3
〈威圧〉 【魅】
3
 
なし
0
16
〈運動〉 【筋】
9
+5
0
2
8
〈隠密〉 【敏】
8
 
0
0
13
〈軽業〉 【敏】
8
+5
0
0
5
〈看破〉 【判】
5
 
なし
0
3
〈交渉〉 【魅】
3
 
なし
0
8
〈持久力〉 【耐】
6
 
0
2
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
12
〈自然〉 【判】
5
+5
なし
2
4
〈宗教〉 【知】
4
 
なし
0
12
〈知覚〉 【判】
5
+5
なし
2
7
〈地下探検〉 【判】
5
 
なし
2
10
〈治療〉 【判】
5
+5
なし
0
8
〈盗賊〉 【敏】
8
 
0
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
4
〈魔法学〉 【知】
4
 
なし
0
4
〈歴史〉 【知】
4
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Ranger (Scout)

Key Abilities: Dexterity, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Dungeoneering or Nature (your choice). From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Dungeoneering (Wis), Endurance (Con), Heal (Wis), Nature (Wis), Perception (Wis), Stealth (Dex)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Aspects of the Wild (Scout), Attack Finesse, Dual Weapon Attack, Power Strike, Ranger Wilderness Knacks, Two-Weapon Style, Level 2 Scout Utility Power, Level 3 Improved Power Strike, Level 4 Wilderness Knack, Reactive Shift, Level 6 Scout Utility Power, Level 7 Aspect of the Wild (Scout), Level 8 Wilderness Knack, Improved Dual Weapon Attack, Level 10 Scout Utility Power, Enhanced Power Strike, Paragon Dual Weapon Attack, Level 16 Scout Utility Power, Level 17 Aspect of the Wild (Scout), Cautious Shift, Level 22 Scout Utility Power, Peerless Perception, Epic Dual Weapon Attack, Epic Scout\'s Shift
Role: Striker.
_SecondaryPowerSourceElement: ID_FMP_POWER_SOURCE_4
Short Description: Wielding dual melee weapons, you dart in and out of combat, striking your foes hard and fast.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_5
_DisplayName: Ranger (Scout)





Windlord:Wind Fury Assault


Martial - Local Hero
Common Knowledge: You never trained in a military academy or participated in a military company. You weren\'t an apprentice to a master thief or a squire to a noble knight. No famous hero took you under his or her wing. Everything you know, you learned on your own. You dueled your friends for practice, and you watched soldiers from afar, so when the goblin throngs swarmed your hamlet, you were ready. You rallied other young men and women behind you and rounded up weapons to mount a defense. You repelled the creatures, and your efforts attracted the attention of a local lord. The lord offered you the opportunity to receive proper martial training, and you accepted, beginning your life as a warrior.
Campaign: General
Associated Skills: Diplomacy, Nature
習得言語
Primordial.
Common.
Dwarven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Waraxe Vanguard Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
11
5
4
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d12
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
上級
10
 
その他の修正等
Versatile
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
9
5
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
9
5
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
なし
敏/知
 
 
 
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide.
武器
Dwarven Resilience~ The wind carries you aloft, helping you deliver a punishing strike against a distant foe. ~ Encounter ◆ Elemental, Weapon Minor Action   Personal Effect: You use your second wind. Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
14 pp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
8
13000
16500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Waraxe Vanguard Weapon +2
重量
10
パワー
Property:Deal +1d8 damage on any successful charge.

Power:Power * Daily (Minor Action)
Use this power when you make a charge attack. If you hit with your charge attack, all allies within 10 squares of you gain a +1 bonus to attack rolls and gain your Charisma bonus as a bonus to damage rolls until the start of your next turn.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
 
重量
0
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Battleaxe
6
1
6
Hide Armor
25
1
25
Amulet of False Life +2
0
1
0
Acrobat Boots
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
10
記入済防具重量計
0
総重量
41
特技
Axe Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls you make with an axe. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
Also, when rolling damage for a weapon attack you make with an axe, you can reroll one damage die that results in a 1, but you must use the second result.

Headsman\'s Chop:Whenever you hit a prone target with an axe or a heavy blade, the target takes 5 extra damage.

Dwarven Weapon Training:You gain proficiency and a +2 feat bonus to damage rolls with axes and hammers.

Weapon Focus (Axe):You gain a +1 per tier feat bonus to damage rolls of weapon attacks with weapons in the Axe group.

Two-Weapon Fighting:While wielding a melee weapon in each hand, you gain a +1 bonus to the damage rolls of weapon attacks that you make with a melee weapon.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Aspect of the Cunning Fox

~ Like a fox, you move with stealth, speed, and cunning. Your foes cannot hope to harm you while you are in motion, and you always keep an open escape route at hand. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the cunning fox. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* You take only half damage from attacks made against you during your turn.
* Whenever you hit or miss with a melee attack or a ranged attack on your turn, you can take a free action to shift up to 2 squares.
Aspect of the Charging Ram

~ You barrel past your foes with such speed and strength that they are unable to react to your assault. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the charging ram. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* Your movement during a charge doesn\'t provoke opportunity attacks.
* If you hit with a charge attack, you can knock the target prone.
* You gain a +2 power bonus to the damage rolls of charge attacks.
Dual Weapon Attack

~ You follow your successful swing with a quick strike from your off hand. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Free Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Trigger: You hit with a melee basic attack on your turn.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC (off-hand weapon)
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Special: You can use this power only once per round.
Aspect of the Dancing Serpent

~ You move like a snake, darting here and there, never remaining within reach of your foe. ~

At-Will ◆ Primal, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume a stance, the aspect of the dancing serpent. Until the stance ends, you gain the following benefits.
* You can take a free action at the end of each of your turns to shift 1 square.
* When you make a basic attack against an enemy that has none of its allies adjacent to it, you gain a +1 power bonus to the attack roll and damage roll.
Level 11: The bonus to the damage roll increases to +2.
Level 21: The bonus to the damage roll increases to +3.
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Wind Fury Assault

~ The wind carries you aloft, helping you deliver a punishing strike against a distant foe. ~

Encounter ◆ Elemental, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Effect: You can fly up to your speed. At any point during this movement, you can make the following attack.
Target: One creature
Attack: Highest ability modifier vs. AC
Hit: 1[W] + highest ability modifier damage, and you can slide the target 1 square.
Level 11: 2[W] + highest ability modifier damage.
Level 21: 3[W] + highest ability modifier damage.
 
Power Strike

~ By pushing yourself beyond your normal limits, you unleash your full wrath against a foe. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
No Action   Special
Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.
Target: The enemy you hit
Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage.
 
Reactive Shift

~ You keep one eye on the fight around you at all times, so that you can slip away from an enemy that moves too close. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Reaction   Personal
Trigger: An enemy you can see ends its turn adjacent to you.
Effect: You shift a number of squares up to your Wisdom modifier.
Level: 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Ranger\'s Agility

~ The power of the primal spirits lets you move with the speed and subtlety of the wind. ~

Daily ◆ Primal
Minor Action   Personal
Effect: Until the end of the encounter, you gain a +2 power bonus to speed, and whenever you shift, the distance you can shift increases by 1 square.
Level: 2
 
Step of Morning Mist

~ A magical mist wraps around you, letting you cross the battlefield in the blink of an eye, then clinging to you as a protective shroud. ~

Daily ◆ Primal, Teleportation
Move Action   Personal
Effect: You teleport up to 5 squares, then gain a +5 power bonus to all defenses until the end of your next turn.
Level: 6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式