イニシアチブ
イニシアチブ |
【敏】 |
レベルの 1/2 |
その他 |
1 |
0 |
1 |
0 |
状況による修正 |
|
|
防御値
AC |
10+ LV1/2 |
防具/ 能力値 |
クラス |
特技 |
その他 |
その他 |
17 |
11 |
6 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
移動速度
移動速度(マス) |
基本 |
防具 |
アイテム |
その他 |
5 |
6 |
-1 |
|
|
特殊な移動 |
|
|
能力値
現在値 |
能力値 |
能力値 修正 |
修正値+ レベルの1/2 |
10 | 【筋】 【筋力】 |
| 1 |
13 | 【耐】 【耐久力】 |
+1 | 2 |
|
頑健 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
12 |
11 |
1 |
0 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
感覚
値 |
受動感覚 |
|
基本 |
SKILL |
23 |
受動〈看破〉 |
|
10+ |
13 |
16 |
受動〈知覚〉 |
|
10+ |
6 |
特殊な感覚 |
|
|
10 | 【敏】 【敏捷力】 |
| 1 |
8 | 【知】 【知力】 |
-1 | 0 |
|
反応 |
10+ LV1/2 |
盾/ 能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
11 |
11 |
0 |
0 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
基本近接攻撃
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
20 | 【判】 【判断力】 |
+5 | 6 |
14 | 【魅】 【魅力】 |
+2 | 3 |
|
意志 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
18 |
11 |
5 |
2 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
|
ヒットポイント
最大HP |
重傷値 =hpの1/2 |
回復力値 =hpの1/4 |
回復力使用回数/日 |
30 |
|
|
8 |
hp現在値 |
回復力使用済み回数 |
|
|
底力 1回/遭遇 |
使用済み:□ |
一時的hp |
|
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□ |
セーヴィング・スロー修正値 |
|
抵抗 |
|
現在の状態と効果 |
|
|
アクション・ポイント
アクション・ポイント |
マイル ストーン |
アクション ポイント |
1 |
|
1 |
アクション・ポイントによる追加効果 |
|
種族特徴
Half-Elf
Flavor: Born heroes and leaders who combine the best features of both humans and elves.
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Constitution, +2 Charisma or +2 Wisdom
Languages: Common, Elven, choice of one other
Dual Heritage:You can take feats that have either elf or human as a prerequisite (as well as those specifically for half-elves), as long as you meet any other requirements.
Group Diplomacy:You grant allies within 10 squares of you a +1 racial bonus to Diplomacy checks.
Half-Elf Power Selection:Select an option for your half-elf character. |
|
基本遠隔攻撃
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
攻撃(予備) |
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
|
追加効果・範囲など |
クリティカル |
対象 |
|
|
|
|
技能 |
ボーナス |
技能名 |
|
能力 +LV1/2 |
習得済 (+5) |
防具 ペナ |
その他 |
3 |
〈威圧〉 |
【魅】 |
3 |
|
なし |
0 |
0 |
〈運動〉 |
【筋】 |
1 |
|
-1 |
0 |
0 |
〈隠密〉 |
【敏】 |
1 |
|
-1 |
0 |
0 |
〈軽業〉 |
【敏】 |
1 |
|
-1 |
0 |
13 |
〈看破〉 |
【判】 |
6 |
+5 |
なし |
2 |
5 |
〈交渉〉 |
【魅】 |
3 |
|
なし |
2 |
1 |
〈持久力〉 |
【耐】 |
2 |
|
-1 |
0 |
3 |
〈事情通〉 |
【魅】 |
3 |
|
なし |
0 |
11 |
〈自然〉 |
【判】 |
6 |
+5 |
なし |
0 |
5 |
〈宗教〉 |
【知】 |
0 |
+5 |
なし |
0 |
6 |
〈知覚〉 |
【判】 |
6 |
|
なし |
0 |
6 |
〈地下探検〉 |
【判】 |
6 |
|
なし |
0 |
11 |
〈治療〉 |
【判】 |
6 |
+5 |
なし |
0 |
0 |
〈盗賊〉 |
【敏】 |
1 |
|
-1 |
0 |
3 |
〈はったり〉 |
【魅】 |
3 |
|
なし |
0 |
0 |
〈魔法学〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
0 |
0 |
〈歴史〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
0 |
|
クラス・伝説の道・神話の運命特徴 |
Cleric (Templar)
Bonus to Defense: +2 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Religion. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Heal (Wis), History (Int), Insight (Wis), Religion (Int)
Build Options: Battle Cleric, Devoted Cleric, Shielding Cleric
_PARSED_CLASS_FEATURE: Channel Divinity, Healer\'s Lore, Healing Word, Ritual Casting
Role: Leader. You lead by healing and shielding allies with your prayers, and by drawing on divine power to improve your allies\' attacks. Templars lean toward controller as a secondary role, since many of their powers affect multiple foes at once or hinder enemy actions.
Short Description: You are the servant of a divine power, using prayers to devastate foes and bolster allies.
_DisplayName: Cleric (Templar)
Knight Hospitaler:Shield of Devotion
Child of Fate
Common Knowledge: You were born with a birthmark associated with a member of the Gloaming Court: a moon, a heart, or even the stylized loom shape of the Witch of Fate. Whatever form the mark takes, you were called at birth as a traveler on the Gloaming Path, whether you like it or not.
Campaign: General
Associated Skills: Nature, Insight |
習得言語 |
Common.
Elven.
Goblin. |
|
命中・ダメージ |
武器・パワー名 |
攻撃 |
対象 |
ダメージ |
他 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
武器 |
|
【武器1】 |
Quarterstaff Anathema Weapon +1 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
3 |
筋 |
0 |
1 |
2 |
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
1d8 |
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
単純 |
4 |
|
その他の修正等 |
|
|
【武器2】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器3】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
防具 |
|
【鎧】 |
Chainmail Magic Armor +1 |
AC計 |
鎧 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
6 |
6 |
|
|
|
|
|
区分 |
修正能力 |
防具ペナ |
速度 |
重量 |
レベル |
重装 |
敏/知 |
-1 |
-1 |
40 |
|
|
【盾】 |
|
AC計 |
盾 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
0 |
|
|
|
|
|
|
防具ペナ |
重量 |
レベル |
|
|
|
|
習熟、使用可能装具など |
防具 |
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. |
武器 |
Simple melee, simple ranged |
装具 |
Holy Symbol. |
|
貨幣・その他の財産 |
プラチナ貨(pp) |
金貨(gp) 3 pp; 33 gp |
銀貨(sp) |
銅貨(cp) |
その他 |
|
設定など |
|
経験値、マイルストーン記録 |
|
現在のレベル |
現在の経験値 |
次のレベル |
2 |
1000 |
2250 |
|
魔法の装備・パワー |
【武器1】 |
Quarterstaff Anathema Weapon +1 | 重量 |
4 |
パワー |
Power:Power (Augmentable) * Daily (Minor Action)
Before the end of the encounter, your next attack with this weapon that hits an aberrant creature deals 1[W] extra damage to that creature.
Augment 2: The extra damage equals 2[W]. |
|
|
【武器2】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器3】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【鎧】 |
Chainmail Magic Armor +1 | 重量 |
40 |
パワー |
|
|
|
【盾】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【腕】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【脚】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【手】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【頭】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【首】 |
Amulet of Resolution +1 | 重量 |
0 |
パワー |
Power:Power * Daily (No Action)
Use this power when you fail a saving throw. Reroll the saving throw, using the second result even if it\'s lower. |
|
|
【指輪1】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪2】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【腰】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【装具】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【タトゥー】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【その他】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄 |
|
|
|
マイルストーン |
|
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加 |
その他の装備 |
アイテム |
重量(lb.) |
数 |
重量計 |
Ritual Book | 3 | 1 | 3 |
Adventurer | 33 | 1 | 33 |
Backpack (empty) | 2 | 1 | 2 |
Holy Symbol | 1 | 1 | 1 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
記入済武器重量計 |
4 |
記入済防具重量計 |
40 |
総重量 |
83 |
|
特技 |
儀式執行者(Ritual Caster)
スタッフ連達(Staff Expertise):You gain a +1 feat bonus to the attack rolls of implement powers and weapon powers that you use with a staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
In addition, when you make a ranged or an area attack with a staff as an implement, you don\'t provoke opportunity attacks for doing so.
When you make a melee weapon attack with a staff, the weapon\'s reach for that attack increases by 1.
無双の意志(Superior Will):You gain a +2 feat bonus to Will. This bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level.
In addition, if you are dazed or stunned, you can make a saving throw at the start of your turn to end that effect, even if the effect doesn\'t normally end on a save. |
|
無限回パワー |
Melee Basic Attack
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage. |
Ranged Basic Attack
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage. |
Sonnlinor\'s Hammer
At-Will ◆ Divine, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage. The next attack the target makes before the end of your next turn takes a penalty to the damage roll equal to your Charisma modifier.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Special: This power can be used as a melee basic attack.
Level: 1 |
Brand of the Sun
At-Will ◆ Divine, Radiant, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier radiant damage.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier radiant damage.
Effect: You or one ally within 5 squares of you can make a saving throw.
Level: 1 |
|
|
|
|
|
|
遭遇毎パワー |
Shield of Devotion
Encounter ◆ Divine, Healing
Immediate Reaction Close burst 5
Trigger: An ally within 5 squares of you takes damage from an enemy attack.
Target: The triggering ally
Effect: The target regains hit points equal to your Wisdom modifier or Charisma modifier. Until the end of your next turn, you gain a +2 power bonus to your next attack roll against the enemy that damaged the target.
Level 11: The target regains hit points equal to 5 + your Wisdom modifier or Charisma modifier.
Level 21: The target regains hit points equal to 10 + your Wisdom modifier or Charisma modifier. | |
Knack for Success
Encounter ◆ Divine, Healing
Minor Action Close burst 5
Target: You or one ally in the burst
Effect: Choose one of the following.
* The target makes a saving throw.
* The target shifts up to 2 squares as a free action.
* The target gains a +2 power bonus to his or her next attack roll made before the end of his or her next turn.
* The target gains a +4 power bonus to his or her next skill check made before the end of his or her next turn. | |
Sun Burst
Encounter ◆ Divine, Radiant, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier radiant damage.
Effect: You and each ally within 5 squares of you gain 5 temporary hit points and can make a saving throw.
Level: 1 | |
[CD]Divine Fortune
Encounter ◆ Channel Divinity, Divine
Free Action Personal
Effect: You gain a +1 bonus to your next attack roll or saving throw before the end of your next turn.
Special: You can use only one channel divinity power per encounter. | |
[CD]Healer\'s Mercy
Encounter ◆ Divine, Healing
Standard Action Close burst 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Target: Each bloodied ally in the burst
Effect: Each target can spend a healing surge. You are weakened until the end of your next turn. | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
1日毎パワー |
Moment of Glory
Daily ◆ Divine, Fear, Implement
Standard Action Close blast 5
Target: Each enemy in the blast
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: You push the target 3 squares and knock it prone.
Effect: You and each ally in the blast gain resist 5 to all damage until the end of your next turn.
Sustain Minor: The effect persists.
Level: 1 | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
汎用パワー |
Iron Resurgence
Encounter ◆ Healing
Minor Action Melee 1
Level: 2
Target: You or one ally; must be bloodied and have at least two healing surges remaining
Effect: The target loses a healing surge and can then spend one or two healing surges. The target also gains temporary hit points equal to half his or her healing surge value.
Prerequisite: You must be trained in Heal. | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
儀式 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|