イニシアチブ
イニシアチブ |
【敏】 |
レベルの 1/2 |
その他 |
2 |
2 |
0 |
|
状況による修正 |
|
|
防御値
AC |
10+ LV1/2 |
防具/ 能力値 |
クラス |
特技 |
その他 |
その他 |
15 |
10 |
5 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
移動速度
移動速度(マス) |
基本 |
防具 |
アイテム |
その他 |
6 |
6 |
0 |
|
|
特殊な移動 |
|
|
能力値
現在値 |
能力値 |
能力値 修正 |
修正値+ レベルの1/2 |
18 | 【筋】 【筋力】 |
+4 | 4 |
10 | 【耐】 【耐久力】 |
| 0 |
|
頑健 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
16 |
10 |
4 |
|
|
|
1 |
1 |
状況ボーナス |
|
|
感覚
値 |
受動感覚 |
|
基本 |
SKILL |
11 |
受動〈看破〉 |
|
10+ |
1 |
16 |
受動〈知覚〉 |
|
10+ |
6 |
特殊な感覚 |
|
|
15 | 【敏】 【敏捷力】 |
+2 | 2 |
10 | 【知】 【知力】 |
| 0 |
|
反応 |
10+ LV1/2 |
盾/ 能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
14 |
10 |
2 |
|
|
|
1 |
1 |
状況ボーナス |
|
|
基本近接攻撃
ブロードソ\ード |
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
軍用 |
7 |
筋 |
4 |
0 |
2 |
1 |
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
d10 |
4 |
筋 |
4 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
AC |
|
|
|
13 | 【判】 【判断力】 |
+1 | 1 |
8 | 【魅】 【魅力】 |
-1 | -1 |
|
意志 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
12 |
10 |
1 |
|
|
|
|
1 |
状況ボーナス |
|
|
|
ヒットポイント
最大HP |
重傷値 =hpの1/2 |
回復力値 =hpの1/4 |
回復力使用回数/日 |
27 |
13 |
6 |
6 |
hp現在値 |
回復力使用済み回数 |
|
|
底力 1回/遭遇 |
使用済み:□ |
一時的hp |
|
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□ |
セーヴィング・スロー修正値 |
|
抵抗 |
|
現在の状態と効果 |
|
|
アクション・ポイント
アクション・ポイント |
マイル ストーン |
アクション ポイント |
1 |
|
1 |
アクション・ポイントによる追加効果 |
|
種族特徴
好きな能\力値一つに+2 済
ヒロイック・エフォート
ボーナス特技 済
ボーナス技能\ 済
防御値ボーナス 済
|
|
基本遠隔攻撃
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
4 |
筋 |
4 |
0 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
4 |
筋 |
4 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
攻撃(予備) |
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
4 |
筋 |
4 |
0 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
4 |
筋 |
4 |
|
|
|
|
追加効果・範囲など |
クリティカル |
対象 |
|
|
|
|
技能 |
ボーナス |
技能名 |
|
能力 +LV1/2 |
習得済 (+5) |
防具 ペナ |
その他 |
-1 |
〈威圧〉 |
【魅】 |
-1 |
|
なし |
|
8 |
〈運動〉 |
【筋】 |
4 |
+5 |
-1 |
|
1 |
〈隠密〉 |
【敏】 |
2 |
|
-1 |
|
6 |
〈軽業〉 |
【敏】 |
2 |
+5 |
-1 |
|
1 |
〈看破〉 |
【判】 |
1 |
|
なし |
|
-1 |
〈交渉〉 |
【魅】 |
-1 |
|
なし |
|
-1 |
〈持久力〉 |
【耐】 |
0 |
|
-1 |
|
-1 |
〈事情通〉 |
【魅】 |
-1 |
|
なし |
|
6 |
〈自然〉 |
【判】 |
1 |
+5 |
なし |
|
0 |
〈宗教〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
|
6 |
〈知覚〉 |
【判】 |
1 |
+5 |
なし |
|
6 |
〈地下探検〉 |
【判】 |
1 |
+5 |
なし |
|
1 |
〈治療〉 |
【判】 |
1 |
|
なし |
|
6 |
〈盗賊〉 |
【敏】 |
2 |
+5 |
-1 |
|
-1 |
〈はったり〉 |
【魅】 |
-1 |
|
なし |
|
0 |
〈魔法学〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
|
0 |
〈歴史〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
|
|
クラス・伝説の道・神話の運命特徴 |
* Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide
* Weapon Proficiencies:Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
* Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
* HP at 1st Level: 12 + Con.
* HP per Level Gained:5
* Healing Surges per Day: 6 + Con. mod.
* Fighting Style(Two-Blade Fighting Style)
Because of your focus on two-weapon melee attacks, you can wield a one-handed weapon in your off hand as if it were an off-hand weapon.(Make sure to designate on your character sheet which weapon is main and which is off-hand.) In addition, you gain Toughness as a bonus feat.
* Hunter\'s Quarry
Once per turn as a minor action, you can designate the enemy nearest to you as your quarry.
Once per round, you deal extra damage to your quarry. The extra damage is based on your level. If you can make multiple attacks in a round, you decide which attack to apply the extra damage to after all the attacks are rolled.
The hunter\'s quarry effect remains active until the end of the encounter, until the quarry is defeated, or until you designate a different target as your quarry.
You can designate one enemy as your quarry at a time.
1st-10th +1d6
11th-20th +2d6
21st-30th +3d6
* Prime Shot
If none of your allies are nearer to your target than you are, you receive a +1 bonus to ranged attack rolls against that target. |
|
命中・ダメージ |
武器・パワー名 |
攻撃 |
対象 |
ダメージ |
他 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
武器 |
|
【武器1】 |
ブロードソ\ード |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
7 |
筋 |
4 |
0 |
2 |
1 |
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
d10 |
4 |
筋 |
4 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
AC |
|
|
軍用 |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器2】 |
ブロードソ\ード |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
7 |
筋 |
4 |
0 |
2 |
1 |
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
d10 |
4 |
筋 |
4 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
AC |
|
|
軍用 |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器3】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
4 |
筋 |
4 |
0 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
4 |
筋 |
4 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
防具 |
|
【鎧】 |
ハイドアーマー |
AC計 |
鎧 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
区分 |
修正能力 |
防具ペナ |
速度 |
重量 |
レベル |
軽装 |
敏/知 |
-1 |
|
|
|
|
【盾】 |
|
AC計 |
盾 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
0 |
|
|
|
|
|
|
防具ペナ |
重量 |
レベル |
|
|
|
|
背景、性格、特徴など |
テーマ:ハーパー・エージェント(リーラの恩寵)
遭遇毎 汎用
トリガー:使用者が攻撃をミスする
効果(アクション不要):1d6をロールし、その結果をトリガーとなった攻撃ロールに加える。 |
|
貨幣・その他の財産 |
プラチナ貨(pp) |
金貨(gp) |
銀貨(sp) |
銅貨(cp) |
その他 |
|
設定など |
|
経験値、マイルストーン記録 |
|
現在のレベル |
現在の経験値 |
次のレベル |
1 |
|
|
|
魔法の装備・パワー |
【武器1】 |
ブロードソ\ード | 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器2】 |
ブロードソ\ード | 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器3】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【鎧】 |
ハイドアーマー | 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【盾】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【腕】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【脚】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【手】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【頭】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【首】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪1】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪2】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【腰】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【装具】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【タトゥー】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【その他】 |
ポーション・オブ・ヒーリング | 重量 |
|
パワー |
Minor Action. Drink the potion and spend a healing surge. Instead of the hit points you would normally regain, you regain 10 hit points. |
|
|
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄 |
|
|
|
マイルストーン |
|
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加 |
その他の装備 |
アイテム |
重量(lb.) |
数 |
重量計 |
冒険者キット 15gp | 33 | 1 | 33 |
ポーション・オブ・ヒーリング 50gp | | 1 | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
記入済武器重量計 |
0 |
記入済防具重量計 |
0 |
総重量 |
33 |
|
特技 |
■追加HP(Toughness):級ごとに追加HP+5
■重刀剣練達(Heavy Blade Extertise):
Benefit: You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a heavy blade. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. In addition, while wielding a heavy blade, you gain a +2 bonus to all defenses against opportunity attacks.
■必殺の狩人(Lethal Hunter):
Prerequisites: Ranger, Hunter\'s Quarry class feature
Benefit: The extra damage dice from your Hunter\'s Quarry class feature increase fro d6s to d8s. |
|
無限回パワー |
Twin Strike
[At-Will]*[Martial][Weapon]
Standard Action Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons or a ranged weapon.
Target: One or two creatures
Attack: Strength vs. AC(melee; main weapon and off-hand weapon) or Dexterity vs AC(ranged), two attacks
Hit: 1[W] damage per attack.
Increase damage to 2[W] at 21st level. |
Marauder\'s Rush
[At-Will]*[Martial][Weapon]
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs AC
Hit: 1[W]+ Strength modifier + Wisdom modifier damage
Level 21: 2[W]+ Strength modifier + Wisdom modifier damage
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack. |
|
|
|
|
|
|
|
|
遭遇毎パワー |
Off-Hand Strike
[Encounter]*[Martial][Weapon]
Minor Action Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Target: One creature
Attack: Strength vs AC (off-hand weapon)
Hit: 1[W] + Strength modifier damage (off-hand weapon). | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
1日毎パワー |
Jaws of the Wolf
[Daily]*[Martial][Weapon]
Standard Action Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Target: One creature
Attack: Strength vs AC (main weapon and off-hand weapon), two attacks
Hit: 2[W] + Strength modifier damage per attack.
Miss: Half damage per attack. | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
汎用パワー |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
儀式 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|