編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import 初心者会 ゼントリック大陸奥地に幻の原始巨人バーゴンを追え!!
キャラクター名
 
属性
秩序にして善
プレイヤー名
めがねハロ
最終更新
2015/09/03 11:21
レベル
14
クラス
Fighter (Slayer)
神格
 
伝説の道
Adroit Explorer
神話の運命
 
種族
Human
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
12
5
7
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
28
17
11
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
22
【筋】
【筋力】
+6
13
12
【耐】
【耐久力】
+1
8
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
30
17
6
2
 
3
1
1
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
19
受動〈看破〉   10+
9
19
受動〈知覚〉   10+
9
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
12
9
【知】
【知力】
-1
6
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
29
17
5
0
3
3
 
1
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

Greatspear Radiant Weapon +3
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
上級
22
6
7
3
2
3
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
20
6
2
3
9
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
間合い [光輝]ダメージにすると+3IB
+3d6
14
【判】
【判断力】
+2
9
11
【魅】
【魅力】
 
7
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
27
17
2
0
3
3
1
1
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
105
 
 
10
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
+1 減速及び動けない状態に対して+5IB 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Human


Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 to one ability score of your choice
Languages: Common, choice of one other
Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

Heroic Effort:You have the heroic effort power.

Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list.

Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.

Human Power Selection:Choose an option for your human character.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
20
6
7
2
2
2
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
17
6
2
2
7
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
10/20
なし
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
13
6
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
6
6
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
12
〈威圧〉 【魅】
7
+5
なし
0
17
〈運動〉 【筋】
13
+5
-1
0
11
〈隠密〉 【敏】
12
 
-1
0
11
〈軽業〉 【敏】
12
 
-1
0
9
〈看破〉 【判】
9
 
なし
0
7
〈交渉〉 【魅】
7
 
なし
0
12
〈持久力〉 【耐】
8
+5
-1
0
12
〈事情通〉 【魅】
7
+5
なし
0
14
〈自然〉 【判】
9
+5
なし
0
6
〈宗教〉 【知】
6
 
なし
0
9
〈知覚〉 【判】
9
 
なし
0
9
〈地下探検〉 【判】
9
 
なし
0
9
〈治療〉 【判】
9
 
なし
0
11
〈盗賊〉 【敏】
12
 
-1
0
7
〈はったり〉 【魅】
7
 
なし
0
6
〈魔法学〉 【知】
6
 
なし
0
6
〈歴史〉 【知】
6
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Fighter (Slayer)

Adroit Explorer

Flavor: “Turn back? Now? But we don\'t know what\'s on the next floor!”
Power Name: Powers
Class Features:
Ambitious Effort
Bloody Determination
Heroic Action

_DisplayPowers:
Destined for Greatness

The unknown has an inexplicable hold on you. Your greatest ambition is to discover, to unearth, to explore. You are the perfect expression of the human tendency to comb the world in search of knowledge and power, infused with an almost superhuman determination. This determination is central to your nature?a drive that propels you to work harder, fight longer, and strive for more than you should be able to attain through your own merits. You are not satisfied until you have achieved complete victory in your endeavors, and you develop powers to help you achieve your goals. Your will only grows stronger when your back is against the wall, and you fight all the harder, making sure you win the day.
Whether you are motivated by a thirst for knowledge of the world\'s most ancient civilizations, a hunger for long-lost secrets of arcane power, a drive to conquer and settle the world in the name of Erathis, or a lust for gold and glory, you\'re willing to face great danger to achieve your goals. Thanks to your singleminded dedication, you usually manage to escape from danger in one piece, even if you survive only by the skin of your teeth.




Elemental Initiate:Disciplined Counter
習得言語
Common.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Greatspear Radiant Weapon +3
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
22
6
7
3
2
3
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
20
6
2
3
9
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
+3d6
 
上級
8
 
その他の修正等
間合い [光輝]ダメージにすると+3IB
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
13
6
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
6
6
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
13
6
7
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
6
6
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Earthhide Armor Elven Battle Armor +3
AC計 強化 種族 クラス
6
3
3
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
25
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. Scale.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Ki Focuses.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
51 pp; 20 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
14
47000
57000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Greatspear Radiant Weapon +3
重量
8
パワー
Property:When this weapon is used to deal radiant damage, add its enhancement bonus as an item bonus to damage rolls.

Power:Power (Radiant) * (Free Action)
All damage dealt by this weapon is radiant damage. Another free action returns the damage to normal.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Earthhide Armor Elven Battle Armor +3
重量
25
パワー
Property:You gain a +5 item bonus to saving throws against being slowed or immobilized.

Power:Power * Encounter (Minor Action)
You gain a +2 power bonus to speed until the end of your next turn.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Iron Armbands of Power (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain a +2 item bonus to melee damage rolls.
 

【脚】
Boots of Leaping
重量
0
パワー
Property:You gain a +2 item bonus to Athletics checks to jump.

Power:Utility Power * Encounter (Move Action)
Effect: You jump to a square within 10 squares of you. The jump does not provoke opportunity attacks.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Coif of Mindiron (heroic tier)
重量
0
パワー
Power:Power * Encounter (Immediate Interrupt)
Use this power when you would be dazed by an attack that targets your Will defense. You are not dazed by the attack.
 

【首】
Cloak of Distortion +3
重量
0
パワー
Property:You gain an item bonus to all defenses against ranged attacks from more than 5 squares away equal to this item\'s enhancement bonus.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Siberys Shard of Radiance (heroic tier)
0
1
0
Javelin
2
1
2
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
8
記入済防具重量計
25
総重量
35
特技
Action Surge
Weapon Proficiency (Greatspear)
Spear Expertise
Power Attack
Iron Will
Weapon Focus (Spear)
Martial Cross-Training
Danger Sense
Superior Reflexes
Impaling Spear
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Berserker\'s Charge

~ You channel your combat fury to run down your foes. ~

At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume the berserker\'s charge stance. Until the stance ends, you gain a +2 power bonus to your speed when charging and a +2 power bonus to the attack rolls of your charge attacks.
Unfettered Fury

~ You embrace your inner fury, hitting fast and hard to mow through your foes. ~

At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume the unfettered fury stance. Until the stance ends, you take a -2 penalty to attack rolls with weapon powers and gain a +4 power bonus to the damage rolls of basic attacks using a weapon.
Level 11: +6 power bonus.
Level 21: +8 power bonus.
Duelist\'s Assault

~ You focus your attention on a lone enemy, tearing into it with deadly force. ~

At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action   Personal
Effect: You assume the duelist\'s assault stance. Until the stance ends, you gain a +4 power bonus to melee weapon damage rolls with basic attacks against a target that has no creatures adjacent to it other than you.
Level 11: +6 power bonus.
Level 21: +8 power bonus.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Disciplined Counter

~ An enemy\'s miss allows you to rebalance the flow of energy by making an instant counterattack. ~

Encounter ◆ Elemental, Psionic, Weapon
Immediate Reaction   Melee 1
Trigger: An adjacent enemy misses you with a melee attack.
Target: The triggering enemy
Attack: Highest ability modifier vs. Reflex
Hit: 1[W] damage, and you slide the target up to 2 squares. The target grants combat advantage until the end of your next turn.
Level 11: 2[W] damage.
Level 21: 3[W] damage.
 
Heroic Effort

~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~

Encounter ◆ Elemental, Psionic, Weapon
No Action   Personal
Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw.
Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
 
Power Strike

~ By pushing yourself beyond your normal limits, you unleash your full wrath against a foe. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
No Action   Special
Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.
Target: The enemy you hit
Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage.
 
Glowering Threat

~ Your intimidating presence distracts your enemies as they attempt to attack your allies. ~

Encounter ◆ Martial
Minor Action   Close burst 2
Prerequisite: You must have training in Intimidate.
Target: Each enemy in the burst
Effect: Until the end of your next turn, each target takes a -5 penalty to attack rolls against any creature other than you.
Level: 2
 
Ignore Weakness

~ A surge of inner strength helps you shrug off the lingering effects of your enemy\'s attacks. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Prerequisite: You must have training in Endurance.
Trigger: You start your turn immobilized, slowed, or weakened by an effect that a save can end.
Effect: You make a saving throw with a +5 power bonus against the effect.
Level: 6
 
Bash and Pummel

~ You hack down one enemy and then slash at another nearby with your next blow. ~

Encounter ◆ Invigorating, Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One or two creatures
Attack: Strength vs. AC. You make the attack twice, distributing the attacks between the targets or making both attacks against one.
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and the target is dazed until the end of your next turn. If you hit the same target twice with this power, the second attack deals extra damage equal to your Dexterity modifier.
Level: 13
 
Fighter\'s Grit

~ With pure determination, you ignore weakness and battle on. ~

Encounter ◆ Martial
Minor Action   Personal
Effect: Until the end of your next turn, you ignore the effects of the dazed, immobilized, slowed, and weakened conditions.
Level: 10
 
Rain of Blows

~ You become a blur of motion, raining a series of blows upon your opponent. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC. Make the attack twice against the target.
Hit: 1[W] damage.
Weapon: If you\'re wielding a flail, a light blade, or a spear and have Dexterity 15 or higher, make the attack a third time against either the target or a different creature.
Level: 3
 
Destined for Greatness

~ Despair is never an option. ~

Encounter ◆ Healing
No Action   Personal
Trigger: You fail a saving throw and you are not dying
Effect: You reroll the saving throw with a +4 power bonus. In addition, you can spend a healing surge.
Level: 12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式